Upgrade на Ford Puma 1.7 VCT

Отговори
BobbyD
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 06 юни 2016, 10:28
Модел на автомобила: Puma 1.7 '99
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Upgrade на Ford Puma 1.7 VCT

Мнение от BobbyD » 12 юни 2016, 14:19

Здравейте! От доста време наблюдавам сходните теми на моята, не само тук, а и в чуждестранните форуми. Ще бъда максимално конкретен и директен. Нямам изобилие от левове, и се стремя това което да постигна да не превърне количката ми в купчина желязо, която после да разпродам на части. Сега по същество.
Сдобих се с Пума, 1.7 VCT мотор 99г 125 коня (имам съмнение, че някои са избягали), стремя се да я докарам до нещо от порядъка на 170-180 коня. Налях около хилядарка за да я "вкарам в пътя", понеже предишният й собственик (баща ми), не се е грижил толкова за нея и сега аз компенсирам. Ремонтите се следните:
Сменен съединител (цял комплект) преди около 7хиляди км.
Ремонт на цяла предница (тампони, носачи, биалетки) преди около 3хиляди км.
Сменя на тампони заден мост преди около 500км, все още си потропва мъничко, но това е друга тема, важното за мен е, че няма да се изпотроши от моето каране по нашите пътища.
От към моторната част за сега съм сменил само свещи преди 2хиляди км заедно с маслото 10w40 и маслен филтър, въздушен преди 200км. Желая преди всичко друго да сменя гарнитурата на главата, понеже си похарчва малко масълце и антифриз, пистовият ремък и тампоните по мотора преди да започна със същинските промени. Тъй като наближа времето за смяна на гарнитурата, ще е удобно и тогава да се приложи шлайфането на главата, заедно с полирането на всмукателния колектор. Може да не доведе до кой знае какъв ефект, но не мисля и че ще навреди, нали? :D
Следващият момент е изпускателната система. Първият път когато я вдигнаха във въздуха... Меко казано ми се приплака, крайното и средното гърне бяха цъфнали като майски рози, последва замяна на крайното с универсално (спортно :D ) и резултата не беше лош, звукът ми хареса а отдолу като клекна не е толкова грозна гледката, размерът на тръбите е еднакъв по моето око :D, така че до тук добре, впрочем средното си го оставих да цъфти, ако бях махнал и него мисля, че шумът щеше да бъде неиздържим. Малко се улях, съжалявам.
Желая да си сложа цяла генерация заедно с колектор, което мисля че ще бъдя най-трудно намираемата част и съответно най-скъпата за тази операция, Miltek за мен не е вариант, първо защото ще ми излезе около 900лв с доставката, второ като го обсъдихме с ауспухджията той е на мнение, че материала от който е направен ще издаде багажа за отрицателно време. Впуснал съм се в търсене за изработка на такъв по поръчка от нашенските майстори, и съм достатъчно положително настроен, че ще намеря и че ще е близко до този от UK pumaspeed и другите чуждестранни сайтове.
Слага се колекторът, премахване на катализатор, на мястото на средното обмислям да сложа резонаторно, а за накрая ще се поразтърся за нещо от рода на Imprez-овите крайни гърнета, въпроса ми тук е към какво сечение да се ориентирам, 60, 65, а принципно съм настроен и за 70. До тук с изпускателната система.
Спортни филтриииии :D:
Харесъл съм си кит K&N i57, махам стоковата кутия и слагам кита, доколто четох тук и в другите форуми май -сите са повече, трябвало да се изолира от двигателния обсег за да не гълта топъл въздух, по нашите пътища бързо се задръствал, съответно тези боклуци стигат и до двигателя и тн. Решил съм, ще се инсталира. До тук би трябвало да имам малко по-отпушена кола и следва да дойде време до препрограмирането на ЕКУ-то. Не съм толкова запознат тук, но знам че Пумите са ги програмирали с Traction Control за първа и втора предавка и също така имат някакво ограничение за въртящият момент на първа, които тези неща мисля да бъдат премахнати.Спрял на българска фирма, през която са минали доста коли и ако всичко е наред до тук мисля, че резултата би следвало да е нещо от рода на 140-150 коня най-много. Остават още 20тина до резултата, който гоня.
Позаинтересоваха ме тези "улични валове", предполагам с повече градуси от стоковите ми. Ще съм благодарен някой да ми обясни как тези валове биха увеличили мощността и с какво друго бих добавил още мъничко пауър към тази малка котка. Предварително се извинявам, ако съм изпуснал нещо.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Upgrade на Ford Puma 1.7 VCT

Мнение от martin1977 » 12 юни 2016, 21:26

Не мога много да кажа за съответната кола, защото не я познавам. Но за Милтек - това е генерация, която ще надживее с много самата кола и ако "майсторът" ти казва, че ще се скапе за "нула време", ти просто отиди при друг. Генерацията, вкл. гърнетата, са направени от неръждавейка и качеството й е възможно най-доброто. Относно сечението - не слагай по-голямо от фабричното, защото ще има обратен ефект. Атмосферен малък 4-цилиндров мотор без доработки - с Ф70 няма да може да тръгне дори. Фабрично при теб трябва да е Ф45-50, ако е така, не слагай повече от Ф53. Ф70 слагат на големи турбо-мотори, с които твоят няма нищо общо. Въздушния филтър няма да добави мощност. Полирането е ОК, но и то нищо няма да даде. Каквото и да си говорим - атмосферен мотор трудно ще го накараш да върви.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1205
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Upgrade на Ford Puma 1.7 VCT

Мнение от fordmaniac » 13 юни 2016, 08:55

Минали са ми вече 9 Пуми 1.7 и от тях 4 вървящи.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... ma#p512314
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... ma#p434027
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 99#p397912

Погледни писаното за 1.7 . Ако все пак се захващаш с него, трябва да се започне с диагностика и проверка на работата на VVT системата, щото само по вървенето не може да се орентира човек, който не е карал няколко такива и здрави и прецакани.

За спортните филтри съм на мнение, че освен шум няма как да промени нещо.

Аспусите ако ще клякаш да я гледаш да, ама само да бръмчи ... Скъпите комплекти започват от главата по схемата 4-2-1 и са с резонансно изчисление на дъжината на всеки сектор и само тогава дават ефект.

Полирането на главата дава ефект само ако е завършваща операция след портване и разширяване на каналите и колектора. Всъщност портването и разширяването и оформянето на каналите е по-важно и може да мине и без полиране.
А ако някой твърди, че от портване няма файда, знай, че не е карал една и съща кола преди и след портване и дори без никакви други доработки. Разликата съм я гледал и на дино стенд!

За валовете. На тази версия 1.7 съм срещал информация за 4 нива валове. Първите 2 или 3 ползват оригиналната система VVT , което подразбира нейната изправност! До 280 градуса става за всекидневна и леко подивяла кола. Последните версии ставаха без VVT-то, но с препрограмиране на електрониката.

Най реален вариант ПРИ РАБОТЕЩ VVT е портване на глава и чипосване след това. Като важно е зацепването на ангренажния ремък.
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12453
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Upgrade на Ford Puma 1.7 VCT

Мнение от HACKO » 13 юни 2016, 17:13

fordmaniac написа:......
Най реален вариант ПРИ РАБОТЕЩ VVT е портване на глава и чипосване след това. Като важно е зацепването на ангренажния ремък.
Поздрави
Това добре, ама целта е 180коня, откъде ще намерим още 45-50коня?
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

BobbyD
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 06 юни 2016, 10:28
Модел на автомобила: Puma 1.7 '99
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Upgrade на Ford Puma 1.7 VCT

Мнение от BobbyD » 13 юни 2016, 17:24

Благодаря ви за информацията! До тук разбрах, че за малък мотор като моя, няма смисъл да се правят тръбите с голямо сечение, фабричното сечение не знам колко е, но ще се поразровя и ще направя решение след време. По-важното е да я закарам на диагностика и ще проверим конкретно VCT клапана. Какво ще рече портване, пили ли се или технологията е различна, ако се пили колко мм е препоръчително да се отнемат. За зацепването на ремъка дадени схеми има ли, понеже в чуждестранния форум, човекът беше променил зацепването през валовете, не беше по фабричния начин. Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12453
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Upgrade на Ford Puma 1.7 VCT

Мнение от HACKO » 13 юни 2016, 18:07

Ето това е истината, всичко друго е трошене на пари. Ако не можеш да си го позволиш, възстанови техническото състояние максимално близко до първоначалното и ако не ти харесва резултата, смени колата с по-мощна.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост