17" и феродов диск

Отговори
Потребителски аватар
brslv
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 29 яну 2007, 20:41
Модел на автомобила: escort mkV Zetec 2.0T
Местоположение: търговище
Status: Извън линия

17" и феродов диск

Мнение от brslv » 04 фев 2007, 17:31

Имам MKV 1.4i. Сложих му zetec 1.6, но оставих стария маховик и съединител. Миналата година реших да скъсам едни 15-ки/205х55/, но след два дена стъргане феродото на съединителя стана на парчета. Сега съм сложил 17-ки/225х45/, но реша ли да ги запаля, започва да пуши и съединителя. Та въпроса ми е какъв феродов диск да сложа/явно за 40лв. не става/ и дали да не сменя маховик, диск и притискател с по-големи/220 или 240мм/

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 04 фев 2007, 18:17

Маховика до голяма степен играе и ролята на балансьор за мотора - тоест тресе ли ти двг. Предполагам, че ти в момента си с по-лек от ориг за този двг. мотор маховик, което има и добри страни и лоши страни - по-лекия мах. намалява мъртвата маса на коляновия вал и позволява по-бързото му развъртане /затова често се олекотяват маховиците/, но лошото е, че ако е твърде лек не може в достатъчна степен да убива вибрациите на вала и това води до ускорена амортизация на самия вал и леглата, в които е лагеруван - тоес тук оптималната линия е тънка.

Колкото до съединителя - нормално е след като минеш на по-голям двг този от 1.4 да не е достатъчно здрав /въпреки, че по-принцип им дават заводси определен резерв с оглед теглене на каравана и по-дълъг живот, но друг е въпроса доколко в РБ е истински особено за 40лв./! Та тук решението е /преди да изпочупиш твоите за да имат стойност и да ги продадеш/ направо да се огледаш за кола донор и от нея да вземеш т.н. боксов вариант - Съединител, ск. кутия /МТХ/, диф и полуоски с карета . Просто не съм сигурен, че твоите ще издържат /общо взето при положение като твоето се случва така, че първо умира съединителя, после ск. кутия и т.н./ още повече, че си му сложил големи гуми, които допълнително ги натоварват!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 фев 2007, 00:44

Най-евтино излиза да се вземат частите от някоя морга /особено в Италия има доста ударени коли само дето в момента не съм наясно как точно седи нормативната база за внос на агрегати и части от МПС/ или да се следят обявите у нас за разпродажба на части /така поне ще попадне на истински части, колкото до техническото състояние, то фордовете издържат доста и обикновенно са били собственост на по умерени хора и смятам, че няма да има проблеми/, като след трансплантацията можеш да продадеш твоите сток и така да си възвърнеш поне част от средствата.

Хубавото /за нас българите/ е, че Фордовете втора употреба са доста евтини /а на части направо без пари/ и относително разпространени!

Друг основен момент е рейката /не съм сигурен дали имаш хидравлика/, но ако нямаш можеш да инсталираш тази от донора - с хидравлика си е по-добре!

пп: успех с начинанието и поствай от време на време какъв е резултата!

Потребителски аватар
vaskoneti
потребител
потребител
Мнения: 499
Регистриран: 09 ное 2006, 22:18
Модел на автомобила: форд ескорт 1.6i 16v zetek Ghia Combi'96 max speed 210 km/h 089/663-52-52
VW GOLF 1.9 TDI 110 ps 1999г.
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Мнение от vaskoneti » 05 фев 2007, 21:21

Маховик - захваща се за коляновият вал на двигателя. Посредством зъбен венец захванат за периферията му служи за зацепване с зъбното колело на стартера,и чрез него се завърта двигателят докато достигне до обороти в които е възможно да запали, другата функция която изпълнява маховика е чрез огледалният диск захванат за него да осъществява връзката между двигателят и скоростната кутия !!! :D
With knowledge, comes great power.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.

Потребителски аватар
brslv
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 29 яну 2007, 20:41
Модел на автомобила: escort mkV Zetec 2.0T
Местоположение: търговище
Status: Извън линия

Мнение от brslv » 05 фев 2007, 22:20


Наистина се появиха големи вибрации. За 300км картера остана с два хлабави болта/единият не беше паднал щото не може заради стартера/ всички други ги посях по пътя/в задни нрай картера зееше с 1см/. Иначе постояно си падат разни бурмички.
Истина е и че колата стана много нервна/бързо дига обороти/, ама тва го отдавах повече на шлайфаната глава/2мм/

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 05 фев 2007, 22:36

brslv написа:
ама тва го отдавах повече на шлайфаната глава/2мм/
:?: :?: :?: Какво е това шлайфане бе това си е направо фрезоване ти имаш ли си понатие за да се постигне шлайфане с 2 мм колко пъти трябва да се подава на шлайфа. Тук или има нещо сбъркано с тази стойност 2 мм или ...... :!: :!: :!:

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 07 фев 2007, 17:22

До преди 3 дена и аз бях със съединител и притискател от 1.4i (съединителя е 190 мм в диаметър) на сравнително доста по-мощен двигател :oops:. Резултата беше сравнително добър... Сравнително, защото на третото яко потегляне съсединителя преплъзваше, но при "нормално" каране нямаше проблеми. Със сигурност мога да твърдя, че съединителя и претискателя от 1.4i могата да "удържат" 90-те коня на Zetec-а без никакви проблеми, стига да са в добро състояние. Какво ме навежда на тази мисъл? Когато сменяхме съединителя и притискателя (като бонус - и скоростаната кутия :)) забелязах нещо което не знаех преди това! Аз монтирах съединителя и претискателя от 1.4 направо на 16 клапановият маховик без да се замислям, защото физически пасваше, но на практика не се виждаше проблема! 16 клапановият маховик има по-голям отвор във средата, поради което малкият съединител контактува едва на 3/4 от повърхостта си!!! Направо останах поразен когато видях това! Въпреки по-малката контактна площ този мъничък съединител (в сравнение с новият 220мм.!) удържаше всички 100 и кусур магарета на Франкенщайновият ми двигател, ех... поне до известна степен :lol:


brslv,
Интересно ми е как си поставил маховика от 1.4 на 16 клапановия колянов вал? Разширявали сте отворите на маховика?
240 мм. трудно ще монтираш! Освен ако не ползваш и скоростна кутия която да го побере!

Ето и снимките:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
brslv
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 29 яну 2007, 20:41
Модел на автомобила: escort mkV Zetec 2.0T
Местоположение: търговище
Status: Извън линия

Мнение от brslv » 09 фев 2007, 00:44

Шесте дупки ги разширих за да използвам болтовете на zeteca. Даже болтовете ги бях забравил лабави и като събрахме всичко и запалихме едно страшно чукане и даи пак двигателя вънка. Има и разлика във формата на дупчиците за пол. на кол. вал, ама тва не оказва влияние. Иначе и аз бая още ще си я покарам така/нищо че приплъзва като и дам зор/, само че се излагам кат се дърпам с разни голфове

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта