Спортни пружини за Фокус
- tosho
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 22 авг 2008, 16:38
- Модел на автомобила: Focus'03 Tddi 90ps
Focus '08 tdci 115ps - Местоположение: Poland, Warsaw
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Според мен смяната само на пружините няма да даде кой знае какъв ефект- ако искаш реално да обнижиш окачването би трябвало да се замислиш над смяната на амортисьорите на регулируеми - което е скъп каприз - поне за нашите пътища-необоснован разход(мое мнение).
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Пружините в Мото-Пфое са Eibach - т.е. напълно прилични и свалят толкова, колкото ги дават - 30 отпред / 40 отзад (мм). Това снишаване е в рамките на допустимото без смяна на амортисьорите. От прочетеното по множество форуми това е най-приемливото снижаване като височина, има разлика във фасона, без да ти стържат гумите (ако са стандартни като диаметър и ширина). Мисля че Gambini си купи от предишната промоция точно такива пружинки.
Регулируемото окачване вече е съвсем друга история с различни варианти - регулиране на височина, височина плюс твърдост, височина плюс твърдост плюс ъгъл на амортисьорите - тва последното май реално има приложение на писта, че да сменяш бързо настройките.
За основен вариант примерно на KW (само по височина) си приготви 1200 евро - мой приятел си кара с такова Vento-то, маниашко е, ама си иска и занимавка. Зиме вдига колата, лете я спуска, и си прави маршрут из града, че закача гърбиците.
Регулируемото окачване вече е съвсем друга история с различни варианти - регулиране на височина, височина плюс твърдост, височина плюс твърдост плюс ъгъл на амортисьорите - тва последното май реално има приложение на писта, че да сменяш бързо настройките.
За основен вариант примерно на KW (само по височина) си приготви 1200 евро - мой приятел си кара с такова Vento-то, маниашко е, ама си иска и занимавка. Зиме вдига колата, лете я спуска, и си прави маршрут из града, че закача гърбиците.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
.
Последна промяна от ffmk1l на 10 юли 2013, 12:59, променено общо 1 път.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Какви точно са ти джантите - цолове, ширина, офсет - и гумите като параметри. Сега със стандартно окачване ли си? Имай на предвид, че има малко по-ниски варианти при някой Фокуси фабрично - моят отпред е с по-ниско фордовско окачване, май 10мм надолу. Излиза в Microcat-а като си провериш номера на шасито - "performance suspension".
Премери си с линийка колко мм имаш до арката на калника, че пръстите са различно широки... ако трябва пусни и отвес и пак мери колко са навън джантите / гумите, макар че с данните отгоре ще ги сметнем. Най-добрият ти вариант разбира се е да пробваш, ама кой продавач ще се навие...
Аз на пролет минавам на 16х7,5 ЕТ35, с гуми 225/45 R16, и ще взимам от МП пружини 30/40. Немците по техните форуми разправят, че нямало проблем при тия размери, вярно и дупки нямат обаче...
Пък за клиновидната стойка - той Фокусът и без тва си стои навирен, защо да му щръква още гъзЪТ?
Премери си с линийка колко мм имаш до арката на калника, че пръстите са различно широки... ако трябва пусни и отвес и пак мери колко са навън джантите / гумите, макар че с данните отгоре ще ги сметнем. Най-добрият ти вариант разбира се е да пробваш, ама кой продавач ще се навие...
Аз на пролет минавам на 16х7,5 ЕТ35, с гуми 225/45 R16, и ще взимам от МП пружини 30/40. Немците по техните форуми разправят, че нямало проблем при тия размери, вярно и дупки нямат обаче...
Пък за клиновидната стойка - той Фокусът и без тва си стои навирен, защо да му щръква още гъзЪТ?
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Сега съм с оригиналните гими 195/60 15. Мисля, че моя Фокус не е от свалените фабрично. Доста е вдигнат. Джантите са BSA. Ето линк за модела: http://www.bsa.com.my/web/wheels/372.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
.
Последна промяна от ffmk1l на 10 юли 2013, 12:59, променено общо 1 път.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Ето малко снимки:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Новите ти излизат 18мм навън сравнение с оригиналните (6х15, ЕТ 52,5мм) което не е много. От снимките не се вижда - трябва да я снимаш отпред или отзад - но може би нещо си се объркал -не е възможно да са един сантиметър извън калниците, моите са с 36мм по-изнесени от заводските и не стърчаха като ги пробвах.
В момента например съм с железни 14-ки, изнесени с 8мм навън, с гуми с по-голям диаметър от макс. заводски - +14мм, окачването е с 1 см по-ниско отпред и не опира никъде. Така по снимките разстоянието отпред при мен е наполовина - трудно си пъхам ръката да измия подкалника. Утре ще ти снимам гумата с една линийка да видиш как е, пробвай и ти да премериш.
П.П. Вярвам, че няма да имаш проблеми с 30/40.
http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
В момента например съм с железни 14-ки, изнесени с 8мм навън, с гуми с по-голям диаметър от макс. заводски - +14мм, окачването е с 1 см по-ниско отпред и не опира никъде. Така по снимките разстоянието отпред при мен е наполовина - трудно си пъхам ръката да измия подкалника. Утре ще ти снимам гумата с една линийка да видиш как е, пробвай и ти да премериш.
П.П. Вярвам, че няма да имаш проблеми с 30/40.
http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
.
Последна промяна от ffmk1l на 10 юли 2013, 12:59, променено общо 1 път.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Първо - какво е "спортни" пружини. Второ - има ли разлика "спортни" - "ниски". Трето - защо да не може да се слагат с обикновените амортисьори (до определено скъсяване)? Още повече, че тези са разработени от Eibach конкретно за тази кола и за стандартните амортисьори, продават се от официалният дилър на Форд, има ги в каталожната програма и даже е можело да се поръчат при покупката на нова кола навремето. Четвърто - сума ти народ кара с такива пружини (особено в Америка) без проблеми...
Тука не говорим за рязане на стандартни пружини (пълна простотия), а за такива, които са произведени по-къси и твърдостта им е съобразена с хода на окачването и наличните амортисьори. Даже ги тестват и на стенд - Eibach е може би една от най-големите фирми в тоя бранш
От сайтът им -http://www.eibach.com. Да превеждам ли, НАСКО?
Тука не говорим за рязане на стандартни пружини (пълна простотия), а за такива, които са произведени по-къси и твърдостта им е съобразена с хода на окачването и наличните амортисьори. Даже ги тестват и на стенд - Eibach е може би една от най-големите фирми в тоя бранш
What shocks or struts should I use with an Eibach Pro-Kit?
Eibach Pro-Kits are designed to work with original equipment shocks and struts provided they are in good working condition.
Will I have proper tire clearance with a "plus size" wheel & tire package after installing an Eibach Pro-Kit?
All Eibach suspension kits are designed and tested around the vehicle´s original wheel and tire combination as provided by the manufacturer. The installation of an Eibach Pro-Kit does not alter the original range of wheel travel and as a result can never be the cause of wheel or tire clearance problems. It is best to work with a reputable wheel and tire dealer that is knowledgeable in the proper wheel size (width and offset) that is correct for your vehicle in order to prevent clearance problems caused by improper wheel and tire packages.
Does the Eibach Pro-Kit work with the OEM shock?
All Eibach Pro-Kits are engineered to perform in harmony with the original damper of the special vehicle - take for granted a good working condition. All TÜV approvals in Germany certify the combination of the Pro-Kit with an OEM shock.
What happens to the warranty of the OEM shock when combined with Eibach Pro-Kit?
There is no change of the warranty. Actually, the weight of the car and the required basic dynamic work remain the same. Though with special progressive characteristic of the Pro-Kit, the damper is challenged more and usually makes it wear out faster.
Can I load the normally allowed load (trunk) also with an Eibach Pro-Kit?
All Eibach Pro-Kits are designed for the same maximum load like the OE springs. Actually, a progressive Eibach spring generates higher resistance under heavier load.
От сайтът им -http://www.eibach.com. Да превеждам ли, НАСКО?
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Въпрос на избор, но каква е идеята на тези пружини, да свалят колата, т.е. да удряш всяка прекрасна дупка в наш'та мила татковина
или да втвърдят окачването, чрез което да ти изпадат бъбреците, да си разбиеш новите джанти и цялото окачване.
защо ти са?
или да втвърдят окачването, чрез което да ти изпадат бъбреците, да си разбиеш новите джанти и цялото окачване.
защо ти са?
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Колата става по-стабилна на хубава настилка. По-нисък център на тежестта, по-твърдо окачване по-добро завиване. Ходът на окачването специално с Eibach Pro-Kit (от МП) се запазва същият като с оригиналните пружини, просто тези са прогресивни - при по-голямо свиване се втвърдяват по-сериозно от оригиналните. За целта навивките им не са равномерно разпределени по дължината. Проектирани са да работят с оригиналните амортисьори. Обикновено скъсяват живота им, но фабричната гаранция се запазва, имат и TUV, което за мен е доста показателно (скъсяването не е толкова значимо, че да отпадне гаранцията на амортисьорите).
При товарене колата не ляга по-ниско отколкото при същия товар и нормалните пружини, като изключим първите 30мм.
Дупките едва ли са предвидени като нормално експлоатационно условие и вероятно ще допринесат за ускореното износване на амортисьорите (както знаем те и без това разбиват всичко по колата). Возията всъщност с хубави пружини не е значително по-твърда, въпрос на възприятие и навик - пак давам горният пример с Vento-то с коиловъри KW - вози си съвсем прилично за моя вкус.
Пък за джантите мисля, че страшни са дупките, а не толкова окачването. Вероятността да си удариш дъното на колата май е по-голяма.
Като цяло всеки си решава плюсовете или минусите да погледне, аз на пролет ще споделя впечатленията си като извърша конверсията. Фокусът и без това е вдигнат доста и не мисля, че 30 мм ще ми пречат - Маздата ми е поне с пет санта по-ниска и като се съобразявам с този факт досега за 17 години (аз я карам от 12, не съм толкова дърт ) е закачана не повече от четири-пет пъти отдолу.
За Venelin - съжалявам за ужасното качество, камерата на телефона не струва - но разстоянието отпред е ~35мм.
П.П. Защо изчезнаха някои мнения от темата? Дайте да изясним ЗА и ПРОТИВ обосновано, да остане като някаква полезна информация. Аз например съм лекар, имам известни технически познания, не претендирам да са пълни. Чета, питам - така си ги попълвам. Сигурно има някой, който е специалист и може да се обоснове по-добре от мен. Всяко мнение мисля допринася за стойността на форума...
При товарене колата не ляга по-ниско отколкото при същия товар и нормалните пружини, като изключим първите 30мм.
Дупките едва ли са предвидени като нормално експлоатационно условие и вероятно ще допринесат за ускореното износване на амортисьорите (както знаем те и без това разбиват всичко по колата). Возията всъщност с хубави пружини не е значително по-твърда, въпрос на възприятие и навик - пак давам горният пример с Vento-то с коиловъри KW - вози си съвсем прилично за моя вкус.
Пък за джантите мисля, че страшни са дупките, а не толкова окачването. Вероятността да си удариш дъното на колата май е по-голяма.
Като цяло всеки си решава плюсовете или минусите да погледне, аз на пролет ще споделя впечатленията си като извърша конверсията. Фокусът и без това е вдигнат доста и не мисля, че 30 мм ще ми пречат - Маздата ми е поне с пет санта по-ниска и като се съобразявам с този факт досега за 17 години (аз я карам от 12, не съм толкова дърт ) е закачана не повече от четири-пет пъти отдолу.
За Venelin - съжалявам за ужасното качество, камерата на телефона не струва - но разстоянието отпред е ~35мм.
П.П. Защо изчезнаха някои мнения от темата? Дайте да изясним ЗА и ПРОТИВ обосновано, да остане като някаква полезна информация. Аз например съм лекар, имам известни технически познания, не претендирам да са пълни. Чета, питам - така си ги попълвам. Сигурно има някой, който е специалист и може да се обоснове по-добре от мен. Всяко мнение мисля допринася за стойността на форума...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
.
Последна промяна от ffmk1l на 10 юли 2013, 13:00, променено общо 1 път.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Вярно доста излизат . Моите са само с 2мм по-навътре и като че ли не стърчаха толкова при пробата... Карай, ако опрат ще му вземеш едни раздути калници от РС и си номер 1 .
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
.
Последна промяна от ffmk1l на 10 юли 2013, 13:01, променено общо 1 път.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
На предишната промоция бяха с доставка две седмици. Но без значение кога ще дойдат - платиш ли в промоция, цената си е ниската. Досега винаги са ми доставяли навреме нещата, звънкат да те уведомят като пристигнат.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
.
Последна промяна от ffmk1l на 10 юли 2013, 13:01, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Спортни пружини за Фокус
Изчезнаха защото колегата който опонираше сам беше заличил мненията си и в самите мнения стоеше надписа "Изтрито" поради факта, че едно мнение на друг колега го беше засегнало. Затова почистих темата , ако по късно някой нов читател влезеше в темата ще ше да е зачуди от тези "мнения". Моята намеса не е променила същноста на темата, но все пак се извинявам, ако някой съм засегнал с модерирането ми на темата.debug написа: .................
П.П. Защо изчезнаха някои мнения от темата? ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост