Широки стоманени джанти?

Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Широки стоманени джанти?

Мнение от cossie » 26 дек 2010, 19:47

Интересува ме дали някой има инфо от каде мога да се сдобия с подобни капли, сигурен съм че не са оригинални а някаде ги обръщаха и преправяха.

Изображение[quote][/quote]
Изображение

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от Danchev » 27 дек 2010, 03:18

Аз също съм запален по идеята да обуя Фиестата с широки металета с борд. Всъщност джантите не ги обръщат а режат предната част добавят лист ламарина, а за него заваряват отрязаното. Така примерно от 15-ки 6j с ЕТ35 можеш да получиш 7-7.5j с ЕТ около 15 :)
Сигурен съм, че почти във всеки голям град има човек, който се занимава с подобна манипулация аз в Стара Загора си намерих.
Ако ти е интересно как точно се получава мога да кача снимки.
Изображение
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от baro » 27 дек 2010, 12:16

Колега би било интересно на всеки как става процедурата с тези джанти.А гуми намират ли се после.

Потребителски аватар
djovani91
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 06 окт 2010, 21:09
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1clx 1990
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от djovani91 » 27 дек 2010, 12:16

Колега можеш ли да ме уредиш и мене с 4бр. широки джанти 13''-ки????......да ги поставя и аз на моята Fiesti4ka.... >:D<: :wink:

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от Danchev » 27 дек 2010, 19:28

Ето едно клипче, по добре е от снимки :)
http://www.youtube.com/watch?v=BfY-IUrV ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако искате да гледате снимки питате чичко гугъл за "banded wheels" или "banded steels"
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от ludavoda » 14 яну 2011, 00:37

Данчев, жестоко клипче :)

Откъде го изкопа...

Иначе джантите на сиерата, дето я е качил колегата са страшни, и аз искам такива...

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от S_C » 14 яну 2011, 14:46

Правят се.
Ама трябва да моднете и окачването...иначе на втората дупка гумите ще си направят "легла" в калниците.
Около 20-25 лева е процедурата в София за 1 джанта.

Смисъл извън визията на колата тази преработка няма.Карал съм с обърнати джанти...Влошава се и управляемоста,и устойчивоста на колата.Окачването е смятано за някакви наклони и някаква стъпка.Допустимите разлики са в границите на 1-2 см.Тук е много повече.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от HACKO » 14 яну 2011, 16:05

S_C написа:Правят се.
Ама трябва да моднете и окачването...иначе на втората дупка гумите ще си направят "легла" в калниците.
Около 20-25 лева е процедурата в София за 1 джанта.

Смисъл извън визията на колата тази преработка няма.Карал съм с обърнати джанти...Влошава се и управляемоста,и устойчивоста на колата.Окачването е смятано за някакви наклони и някаква стъпка.Допустимите разлики са в границите на 1-2 см.Тук е много повече.
Не те е срам, как може да разсъждаваш като пенсионерин! На кой му дреме за последствията, важен е ГЪЗАРЛЪКА. Хи-хи, хи-хи, хи-хи.....................
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от Danchev » 14 яну 2011, 17:37

Незнаех, че е гъзарско да караш с метални джанти :mrgreen: ще го имам предвид ...
По върпоса за наклоните и геометрията ... точно затова споменах, че джантата не се обръща, както се правеше едно време на ладунките. Джантата се разширява от външната страна и се променя не само ЕТ-то както при обръщането, което там е със знак "-" отпред а се променя и ширината, а ЕТ от 15 или 20 е напълно поносимо и по никакъв начин няма да окаже негативно влияние върху поведението на автомобила, напротив ...
Ако и по голямата стъпка влошава стабилността, незнам .... от примерно 5.5j до 7j и да стане нестабилна :D тва е нещо ново за мен. Друг е въпроса, че предното не е добре да се товари с много широки джанти отпред, защото недозавиването се задълбочава.
Моята идея е за 6-6.5 отпред и 7j отзад, дали ще я реализирам зависи много от това как ще се чувства колата с подобни джанти и то не заради "променени геометрии и тем подобни" а задари повишеното тегло на и без това тежките металета.
А що се отнася до окачването и аз и ludavoda и cossie мисля, че сме помислили за това още преди да мислим за джанти :)
Последна промяна от Danchev на 14 яну 2011, 17:49, променено общо 1 път.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от diesel1.6 » 14 яну 2011, 17:49

Алуминиевите по-леки ли са? Обикновените алуминиеви на кантара излизат тежки.

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от Pyrhel » 14 яну 2011, 17:51

На Ц5-цата е този вариант са доста по-тежки от железата:
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от HACKO » 14 яну 2011, 22:20

Danchev написа:......
Натоварването върху елементите на окачването са изчислени със определени джанти и гуми. Същото важи и за поведението на колата.
Изнасяйки колелата навън променяш рамото на лоста и от това силите които действат на окачването се променят коренно. Най-малко трябва да се сложат усилени пружини, защото стандартните ще се свият повече и оттам вертикалния ъгъл на колелото веднага бяга от нормата. Също така се увеличава и натоварването върху тампоните и лагерите. Самото тегло на джантата в случая няма никакво значение, защото тя е стъпила на земята и не тежи на колата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от Danchev » 14 яну 2011, 23:03

Притеснява ме тежестта всмисъл от към вървеж на колата не как ще стои на пътя. Едно е да въртиш 10кг. 13-ка (това с гумата) друго е да въртиш 12-14кг. широка 14-ка (това пак с гумата). Инжинерите казват, че при слаба кола 1кг. от гумите и джантите се равняват приблизително на 20кг. свалени от купето, това разбира се е доста относително, но логиката е ясна, най - вече при задвижващият мост.
А това какво било сметнато от тоя дето е правил колата също е доста относлително. За да не влизам в многословни примери с марки и модели ще ти дам един с моята Фиеста ....
Единствената разлика между елементите по окачването на Фиеста 1.1 и XR-a са пружините, които не са по ниски, просто са една идея по твърди и дебелината на стабилизиращата щанга. Фиестата 1.1 е с 13ки 5j и гуми 145 :) XR-а е със 13ки 5.5j 185 гуми. Да не говорим за RSturbo, която е с 14ки 6j с гуми 185, айде на нея са и сложили една стабилизираща щанга и на задният мост, която освен да си къса планките май същественна работа не върши.
Не виждам също и как ако гумите са занулени по камбър (разбирай страничен/напречен наклон) ще има някакво кой знае по-голямо натоварване върху главините, лагерите и тампоните от по-широката и изнесена джанта. Пак казвам не става въпрос за брутални ЕТ-а а нещо от порядъка на 15 :)
Да оставим изнесените джанти настрани за момент ... ако заводският ни размер е 14-ка 5.5j с гуми 185 и сложим 15-ка 7j с гуми 205 ЕТ-то и при двата случая е 35 примерно стандартното за по старите фордове. Та пак изнасяме джантата навън с 19.05мм :)
Не оспорвам, че ще има по голямо натоварване, но то е толкова незначително, че спокойно можем да го пренебрегнем на фона на много по-добре седящата кола :)
Тук не става въпрос за гъзария, а за това какво искаш от колата си. Някой може да иска по-широки джанти щото колата била по-джуджана такa .... всичко е върпос на лична преценка и желани резултати.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от HACKO » 15 яну 2011, 00:29

Много пъти се заричам да не споря със специалисти в този раздел и все не издържам, вземам си бележка и няма да се намесвам.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от Danchev » 15 яну 2011, 00:57

Недей така дай да си спорим, все още е безплатно .... пък и истината е някъде там .... според мен точно така се получават хубави теми, с които четящият да си поровичка малко и той мозъка, а не да получава информацията смляна и готова за консумация.
Това за специалистите с колко ирония го поръси по скалата от 1 до 10 :mrgreen: аз съм обикновенно счетоводителче, от коли не разбирам много.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от diesel1.6 » 15 яну 2011, 10:48

Стабилизиращата щанга настройва баланса на завъртането на колата в завой. Нали за седене говорим - седене не означава ли жаргон на "поведение на пътя"? Или е седене пред кафене?

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от Ghost_Rider » 15 яну 2011, 16:58

С широките джанти визията е много добра,стабилноста-също.Но съпротивлението с асфалта и с насрещния въздух е също по-голямо.А това означава по-голям разход и не толкова добра динамика.Трябва да вземеш компромисно решение-какво точно искаш.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от diesel1.6 » 15 яну 2011, 17:43

А на мокро? Тогава ще е на капки.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от HACKO » 15 яну 2011, 19:03

S_C написа:.....
Смисъл извън визията на колата тази преработка няма.Карал съм с обърнати джанти...Влошава се и управляемоста,и устойчивоста на колата.Окачването е смятано за някакви наклони и някаква стъпка.Допустимите разлики са в границите на 1-2 см.Тук е много повече.
HACKO написа:
Danchev написа:......
Натоварването върху елементите на окачването са изчислени със определени джанти и гуми. Същото важи и за поведението на колата.
Изнасяйки колелата навън променяш рамото на лоста и от това силите които действат на окачването се променят коренно. Най-малко трябва да се сложат усилени пружини, защото стандартните ще се свият повече и оттам вертикалния ъгъл на колелото веднага бяга от нормата. Също така се увеличава и натоварването върху тампоните и лагерите. Самото тегло на джантата в случая няма никакво значение, защото тя е стъпила на земята и не тежи на колата.
Носача+колелото представляват лост от втори род. Който е позабравил Физиката може да направи справка тука, и да си отговори защо по-голямото рамо ще промени вертикалния ъгъл. Нямам намерение да обяснявам влиянието на този ъгъл върху управлението на автомобила. На спортните автомобили е така, но там се търси друго поведение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

etko77
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 29 юли 2008, 20:42
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TDi
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Широки стоманени джанти?

Мнение от etko77 » 16 яну 2011, 23:21

Колеги тъй като шенкела е под определен наклон спрямо вертикала, мисленето продължение на оста му докосва асфалта в точно определено растояние от централната вертикална ос на джантата. И когато това растояние се разшири навън дали чрез поставянето на фланци или с обръщането на джантите растоянието се увеличава и така се увеличава натоварването върху шенкела, отделно колата не се изправя така лесно след излизането от завой.Това го твърдя по спомени от механото. А иначе си е готино на вид спор няма.
Няма начин да няма начин !

Отговори

Върни се в “Визуален тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта