Съвет за дневни светлини

Отговори
Потребителски аватар
dragonn2
потребител
потребител
Мнения: 475
Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
Местоположение: sofia/samokov
Контакти:
Status: Извън линия

Съвет за дневни светлини

Мнение от dragonn2 » 28 окт 2016, 20:46

Здравейте колеги! От няколко дни ми се върти някаква идея за DRL на фокуса - явно си нямам друга работа :) .
Така, идеята ми е да сложа светлините зад предната решетка, от двете страни на емблемата.
Нещо такова:
Изображение

Та възниква въпроса ако сложа светлините там, ще отговарят ли на закона за дневните светлини? В смисъл, има ли някакви специфични изискваня за това къде трябва да са монтирани светлините или важното е само да ги има? Виждал съм хора, които карат само на фарове за мъгла и доколкото знам това не е правилно.

Поиграх си с фотошоп и ето как биха изглеждали светлините:
1.JPG
2.JPG
Друга идея, която ми се въртеше от много време, е да сложа фейслифт фарове (с мигачите в тях) и да сложа дневните светлини в местата на мигачите в бронята. Но за момента ми се струва прекалено голяма занимавка.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от HACKO » 29 окт 2016, 19:18

Не е много според изискванията, ама няма никой да ти направи проблем. Тъй като правилата не са в ЗДвП, на Катаджиите не им е в юрисдикцията (много даже и не знаят), Даяджиите не се занимават с ЛА (освен ако не е такси) а защото не е задължителен елемент не се следи на прегледа. Аз ползвам фаровете за мъгла и за година и половина никой не се е опитал да прави проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от fordmaniac » 30 окт 2016, 08:30

Доказаният добър вариант е с модул на дългите на 30% . Огледай по улиците колко светодиодни недоразумения има. Докараха ми и маркови светодиодни с изгоряли диодчета.
Все пак най-важното, което съветвам като се правят дневни, да се пускат само челни светлини, независимо какви, без габарити ( предни, задни ), осветления табло и други излишества. Иначе има стопени фасунги, инсталации ...
Поздрави

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от DigiPro » 30 окт 2016, 20:00

Това с дългите е голяма простотия. Независимо на колко процента светят - заслепяват! Изпревари ме едно дърто БМВ с такива. После всяка втора кола му присветваше, и това през деня. Най-добрият (но и скъп) вариант е марков LED DRL, И то монтиран по изискванията на закона - т.е. да са спазени разстоянията от земята, от края на автомобила и т.н.

Потребителски аватар
dragonn2
потребител
потребител
Мнения: 475
Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
Местоположение: sofia/samokov
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от dragonn2 » 30 окт 2016, 20:04

Може ли малко подробности относно тези изискваня? Има ли ги написани някъде?
А иначе за това с дългите и аз съм забелязал много често че заслепяват, особенно ако е малко по-тъмно на пътя...
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от DigiPro » 30 окт 2016, 20:11

dragonn2 написа:Може ли малко подробности относно тези изискваня? Има ли ги написани някъде?
Аз това изрових с Гугъл: http://luxima.bg/images/products_catalog/DRL.pdf
Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.”
В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде между 400 и 1200 кандела. Там се определя и маркировката, потвърждаваща сертифицирането като „фар за движение през деня”. На стъклото трябва да има буквата „Е”, последвана от кодът държавата сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4” - Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL”.
В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.

Потребителски аватар
dragonn2
потребител
потребител
Мнения: 475
Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
Местоположение: sofia/samokov
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от dragonn2 » 31 окт 2016, 09:51

Трудно е да се прецени от къде започва външният ръб на колата, но мисля че точно покривам изискването за максимум 40см от него до светлините.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от S_C » 31 окт 2016, 21:18

Тази поредна депутатска простотия няма добър вариант. Каквото и да правите, няма да е фабрично и всяко едно от възможните решения ще е компромис нещо друго. Изборът е на принципа на по-малкото зло. На сегашните коли ползвам късите, защото и на двете ключа е разтоварен през реле и нищо не гори. Но на Мондеото беше драма. Много глупаво направена инсталация...
Диодите са много смислен вариант заради малката консумация. Обаче имат кратък живот.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от fordmaniac » 01 ное 2016, 08:36

Когато почнах да търся решение за фарове дневни съм пробвал всички версии.
Най-важното е да не се пускат да светят габарити и осветления на табла и прочие, само челни светлини!

Специално за дългите на процент оборудвах два различни автомобила и провах в трасето от Била към бензиностанцията на Петрол да се разминавам с тях, за да видя има ли заслепяване.
Варианта с 100% къси отпада заради горене на фасунги, инсталации и крушки! Никоя кола не е разчетена за постоянно светене и съответното електрическо натоварване!
Светодиодите или са скапани или са скъпи и пак горят. А за 200 лВ Филипс с изгорял диод маааалко след гаранция...
На БМВ 5 серия се активира софтуерно дългите на 60% което е много.

При версията с модул на дългите с 35% намесата в инсталацията е най - малка и особенно на по - новите коли не дава проблем с борд компютъра. Да не говорим, че на доста коли вече има по 4 години без да изгорят крушки.

Поздрави

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от dimkar » 01 ное 2016, 21:17

Да, с модул за дългите светлини е най-добре. На моите коли са настроени на 25% и светят достатъчно, без да заслепяват. Това, че има тъ..ри, дето ги настройват на 50-60% е съвсем друг въпрос. То има и такива, дето си карат направо на дълги, че и с включени лампи за мъгла.

Потребителски аватар
teloto
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 12 окт 2016, 23:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI FaceLift 2004
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от teloto » 25 ное 2016, 22:38

Здравейте.Преди да взема моя първи Форд Мондео карах Мерцедес Е 290ТД и там си бях сложил ДРЛ модул на дългите.Светеха 30% и никога не съм имал проблеми с насрещните автомобили т.е никой не заслепявах!Дългите се изключваха само като вкл фаровете ,иначе го бях направил и на габарити да продължават да си светят!Сега мисля същия модул да сложа на Мондеото.....и пак на 30%.Много е добре тъй като ти светят само дългите отпред,а знаем че всяка крушка си има живот.Колкото повече свети,толкова по бързо и намалява живота!

Потребителски аватар
Riddle
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 20 юни 2016, 21:38
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI Ghia
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от Riddle » 29 ное 2016, 22:04

Аз съм с модул дълги на 30% и не съм имал никакви проблеми. Проверявал съм ги лично с друга кола под различни ъгли и не заслепява изобщо. Според мен това е перфектният вариант, особено ако имате намерение (като мен) след време да сложите ксенон с лупи за късите.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от fordmaniac » 09 дек 2016, 08:05

Дано повече хора да разберат варианта на дълги с 30 % , щото ще се спасят доста инсталации от съсипване.
А много важно на по-новите коли с адаптивни завиващи фарове задължително да си сложа нещо, дали модул, дали светодиодни, защото се съсипват и блокират моторчетата от постоянното работене и идват разногледи...
Поздрави

iavorski
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
Местоположение: Голямото шопско село
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от iavorski » 22 дек 2016, 15:51

От Август 2013 съм с 30% на дългите, не съм имал случай някой да ми светка и за тези 3 и половина години не съм сменял крушка на дългите за сметка на цели три "къси".

Представям си какво щеше да е ако карах постоянно на къси - досега поне 10 крушки да са заминали :)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за дневни светлини

Мнение от S_C » 26 дек 2016, 12:49

Светодиодите...може и да са скапани, но те най-често страдат от зле стабилизирано напрежение.
Правило 87 казва за дневните, че трябва да излъчват с интензитет минимум 400cd и не повече от 800.
400 cd са...къси, работещи на около 50% и дълги на към 30%. На практика не е точно, с доста отклонение от закона е...но полицията на пътя това няма как да го измери. Значи е ОК>
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “Визуален тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта