Поредно разочарование от Мото Пфое !

Отговори
Потребителски аватар
slav_ivanov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 18 фев 2013, 15:39
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от slav_ivanov » 19 мар 2015, 13:00

Здравейте съфорумци,
казвам се Слав Иванов и искам да Ви разкажа за моите неволи свързани с официалния вносител на любимата ни марка - Мото Пфое, за да разберете как ни цакат нас смотаните българи .Собственик съм на Ford Mondeo 2.5Т от 2008 г. , както и на Ford Fiesta от 2011 г.. Преди около месец се появи проблем с навигационната система на моето Мондео (черен екран, ни приема, ни предава, даже изчезнаха менютата от Converse+ дисплея) , след като се разрових из форумите за повече информация разбрах, че точно тази навигация е с производствен дефект със същите симптоми като моята, даже дърпа от тока и преди няколко седмици не успях да запаля, затова от Форд и Бош е пуснато TSB (което било технически бюлетин) с номер 26/2013 (който с триста мъки намерих при руските колеги) , в което е ясно описано кои навигации трябва да бъдат заменени с нови за сметка на Bosch и Ford. След като разбрах за този бюлетин бях изключително радостен и горд с марката Ford, за това че те признават грешката си и правят живота на нормалните хора като нас малко по-лесен, приятен и човечен. Веднага се обадих в сервиза на Мото Пфое - Младост и ги попитах за този технически бюлетин, на който изрично пише че трябва да бъде разпространен до всеки работещ в представителство или официален сервиз на Ford, но човека отсреща съвсем нагло започна да ме лъже, че няма такъв бюлетин, че му излизало нещо за водна помпа и не пишело нищо за навигация и тн., след което се наложи да поискам разговор с шефа на сервиза и да му кажа, че не просто съм чул за този бюлетин, а го държа в ръката си. Първата схема, която изпробваха беше да ми кажат, че понеже автомобила не е в гаранция няма как да ми сменят навито, но аз знаех че на колегите в Европа им сменят навигациите без да са в гаранция, след което склониха да погледнат навито и да се уверят, че отговаря на TSB-то ( определени серийни номера и години са дефектни), като казаха, че понеже България не е включена в това TSB ще трябва да си заплатя демонтаж и монтаж на стойност 120 лв. ? Отидох при тях в Младост, свалиха навито, казаха че серийните номера и год. на производство съвпадат с техн. бюлетин и че трябва да изчакам известно време, те ще пратят запитване за навигация и ще се свържат с мен, обаче преди 1 седмица ми звънна един господин (умишлено не цитирам имена) и учтиво ми отказа смяната понеже България не била включена в обхвата на техническия бюлетин...бях бесен, не стига че в Европа колите като нови са по-евтини, не стига, че тук обслужването е под всякаква критика ами когато нещо ти се полага те не ти го дават без реална причина? Изпратих им следното питане :

Моля да ми бъде обяснено, защо след като от Бош са признали за дефект, след като всички собственици на коли с подобен проблем в Европа получават нова навигация , на мен ми се дава отказ и кой дава този отказ ? След като моето искане няма да струва и стотинка на Мото Пфое , толкова ли е трудно някой да защити правата на клиентите на Форд в България или аз трябва да направя това, но тогава името на Мото Пфое ще пострада. Нормално ли е няколко служители на Мото Пфое да ме лъжат директно, че такова TSB не съществува до момента, в който аз им го показах черно на бяло ? Нормално ли е на един немец, англичанин, французин, испанец, италианец, белгиец, холандец, датчанин и австриец да му се полага нещо, а на мен като жител на България, която е членка на Европейския съюз да не ми се полага. Моля да ми бъде обяснено с какво съм по-лош човек или клиент от гореописаните ?
Надявам се да получа адекватни отговори на зададените от мен въпроси.


Това е техният отговор:


УВАЖАЕМИ Г-Н ИВАНОВ,

В отговор на Вашето уведомление, получено по e-mail на електронната поща на „МОТО-ПФОЕ”ЕООД, Ви предоставяме следното ни подробно становище:



Както сте посочили в уведомлението си – автомобилът Ви Ford Mondeo е бил закупен от Италия с 5-инчов навигационен модул на Bosch, относно която с технически бюлетин TSB 26/2013 (актуализиран от 09.12.2014 г.) публикуван в системата на Ford – Европа, е описано, че същият навигационен модул може да бъде безплатно за клиента подменен с друг, но съгласно изричните указания в същия бюлетин – подмяната може да бъде извършена само в изрично определените в бюлетина европейски пазари на Ford, а именно: Великобритания, Германия, Франция, Испания, Италия, Белгия, Холандия, Дания и Австрия. Видно от това обстоятелство България, независимо, че е член на ЕС и вносител и дилър на автомобили Ford за територията ни, е изключена от възможността, определена от самия производител Ford, което важи и относно други европейски пазари (като напр. Чехия, Словакия, Гърция, Румъния и т.н.).

Поради това, че РБългария е изключена от тази програма – е налице възможност да бъде извършена подмяна на навигационния модул на автомобила Ви в наш сервиз, но срещу заплащане на цена в размер на 1,045.61 лева с ДДС, включващо цената на доставен от Bosch навигационен модул и стойността на труда за демонтаж/монтаж и настройка. В тази връзка имате възможност за подмяна на навигацията Ви в оторизиран сервиз на Ford в България (какъвто е и сервиза ни в комплекса ни в София – Младост) при посочените в предходното изречение условия.

Не са ни известни мотивите за решението на производителя да изключи от безплатното си покритие за подмяна на този вид навигация редица държави от ЕС (в т.ч. и РБългария), поради което няма как да ги коментираме или обсъждаме и в този смисъл считаме всяко друго становище или въпрос за излишни и неотносими. В случая безспорно е обаче, че всички касаещи го субекти следва единствено и само да се съобразят с него. Но предвид необходимостта да Ви предоставим адекватен отговор и решение на поставените в уведомлението Ви въпроси – Ви препоръчваме с цел да ползвате безплатно възможността за подмяна на навигационния модул на автомобила Ви – да се обърнете към дилъра в Италия, доставил Ви автомобила, позовавайки се именно на указанията, посочени в TSB 26/2013 г. В този смисъл уточняваме важно за Вас обстоятелство, касаещо крайния срок, в който можете да извършите безплатната подмяна на навигацията си, а именно: 31.12.2015 г.



Надяваме се, че с горното сме отговорили на тези въпроси, поставени в писмото Ви, които касаят компетентността и възможността за решаване на проблема Ви от страна на представителството на Ford В България – „МОТО-ПФОЕ”ЕООД - с оглед изричните и задължителни указания на производителя до всички дилъри в ЕС, дадени в TSB 26/2013 г.



С Уважение,

Мениджър следпродажбено обслужване Ford

Аз съм вносител на немски стоки за българския пазар и малко или много разбирам бизнеса на Мото Пфое, но знам че за тях не е никакъв проблем да се обадят на правилните хора и да им обяснят съвсем човешки : Имаме клиент, има проблем, признали сме за проблема, изпратете една навигация да му я сменим. Убеден съм че никой няма да им каже: Абе вие луди ли сте, България не я пише в TSB-то , защото те най-вероятно ценят клиентите си, а не мислят от днес за утре, както го правят в Мото Пфое.

Какво ще ме посъветвате да направя ?

а. Малка екскурзия до западния свят съпроводена със смяна на навигация и обратно към българската действителност.
б. Голяма екскурзия до западния свят съпроводена със смяна на навигация и оставане на нормално място, където клиента е ценен.
в. Сезиране на агенция за защита на потребители, НАП, НОИ, МВР, Президента, Бат Бойко и хисарския поп.
г. Плащане на 1045 лв. на Мото Пфое за нова навигация.
д. Да си карам така и да се наслаждавам на рева на моторя.

Извинявам се за дългия пост, но бях наистина разочарован и бесен, чувството да си прецакан и да няма какво да направиш не е много приятно, но най-важното е да сме живи и здрави, пък другото е лесна работа !

Сърдечни поздрави на всички колеги !!!
Слав

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от HACKO » 19 мар 2015, 13:12

Ако ти харесва конкретната навигация, със съответните карти и обновяване, вместо да даваш тези пари на МП, ги вложи в екскурзия до Италия и съчетай приятното с полезното.
Другия вариант е китайска навигация под Андроид, с много по-големи възможности, по-добри карти и поддръжка и по-ниска цена.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от kito » 19 мар 2015, 13:33

Едно към едно го играх това, когато намерих в интернет информация за фабричен дефект на хидравличната помпа и рейка на ФОРД ФОКУС МК2 бензин.
Съдействие от МП нямаше никакво, само ми казаха космическа цена за смяна с нова. Уникален смях сме в България. Смешно представителство, смешно обслужване, никаква грижа за клиента. Сменяха миналата година емблемите, хаахаххах, дори не ми се коментира. :)
Сложили са едни промоции с фабрични артикулни номера, които няма къде да провериш какво точно продават. Даже в тъпия им магазин не знаеха, когато ги питах.

Потребителски аватар
slav_ivanov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 18 фев 2013, 15:39
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от slav_ivanov » 19 мар 2015, 13:43

Колега kito,
абсолютно съм съгласен с теб, правят ни на маймуни. Трябва да си търсим правата !
Поздрави

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от DigiPro » 19 мар 2015, 13:53

В случая според мен не са виновни от Мото-Пфое. За съжаление виновни са от Форд. Подобно нещо стана и със системата SYNC. През 2012 когато се появи на европейския пазар имаше големи обещания, че ще има ъпдейти директно на сайта и посредством USB флашка всеки сам ще може да инсталира тези актуализации. Близо 3 години по-късно на сайта си стои същото съобщение и ъпдейтите (доколкото знам 2 на брой оправящи само досадни бъгове) могат да се инсталират само от дилър с последно поколение сервизно оборудване (VCM2). Освен това се обещаваха допълнителни приложения към SYNC системата (и сега ми стои опцията в менюто за инсталиране на такива). Впоследствие се оказа, че това ще бъде достъпно за "новата" SYNC 1,1, която била с по-нов хардуер, а "старата" (за някой клиенти само на 1 година) система (SYNC 1.0) остава без никаква поддръжка. Новата (за Европа) SYNC 2 със сензорен екран се предлага в щатите от поне 2 години.
Явно за Форд, България е страна втора категория, което е жалко. И моето мнение е да си направиш една екскурзия до Италия, като предварително се свържеш с някой дилър и уговориш подмяната. А разните ведомства и комисии в България едва ли ще ти помогнат, ако не си закупил лично ти колата от Мото-Пфое и нямаш документ за покупка.

Потребителски аватар
mitakinen
потребител
потребител
Мнения: 426
Регистриран: 04 фев 2005, 22:07
Модел на автомобила: S-Max 2.0 TDCI Titanium X
Местоположение: Карнобат
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от mitakinen » 19 мар 2015, 14:09

И аз имах подобен проблем с моя S-Max купуван от МП - само, че става дума за дефектно отопление на предното стъкло. Прочетох го в Автобилд и не знаех за съществуването на бюлетините.
Изображение

а така е на моята кола - приликите са видни.
Изображение

И на мен ми отказаха с довода, че нямало такова нещо, а и питали в централата и там също отказали, а пък и гаранцията вече била минала. Документ от Форд Европа не ми показаха. Сигурен съм, че не са се и обадили. МотоПфое доколкото се сещам е собственост на главния представител на Форд за Европа и не мисля, че ни третира по-различно от другите пазари. Проблема у нашенско е, че тази фирма продължава да се държи с мантилитета на основоположника си - Мототехника от соц. времето.

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от dtrifonov » 19 мар 2015, 14:15

HACKO написа: и по-ниска цена.
Това не е много вярно, за съжаление. Като се има предвид високия долар и като платиш ДДС-то.

Колега DigiPro, защо не изпратиш същото писмо и към самото представителство на Форд в БГ.
Лично на мен това ограничение по държави ми изглежда като дискриминация.

Потребителски аватар
slav_ivanov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 18 фев 2013, 15:39
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от slav_ivanov » 19 мар 2015, 15:15

Здравейте отново,
току що написах запитване в централата на Форд в Германия и на тази в Австрия, очаквам отговор и ще ви държа в течение.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от DigiPro » 19 мар 2015, 17:58

dtrifonov написа:Колега DigiPro, защо не изпратиш същото писмо и към самото представителство на Форд в БГ.
Питал съм в онлайн съпорт чат на Ford.co.uk кога и дали ще има ъпдейти и казаха, че не могат да ми дадат никаква информация. Да съм се бил обърнел към най-близкия дилър на Форд. Чета и по английските форуми и там хората негодуват, не само за ъпдейтите на SYNC, но и за подобни проблеми с техните дилъри. И там при явни проблеми им казват, че всичко било наред и нямало проблем с колата. Някой които са взели колите си на лизинг успяват да ги върнат и да вземат друг модел Форд. Все пак ако имах нов личен автомобил закупен от мен, щях да си търся правата до последно във всички възможни институции.

Потребителски аватар
dragonn2
потребител
потребител
Мнения: 475
Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
Местоположение: sofia/samokov
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от dragonn2 » 19 мар 2015, 18:00

Точно това мислех да напиша - не се анимавай с "наще", ами направо си пиши с тези представителства в белите държави.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
mitakinen
потребител
потребител
Мнения: 426
Регистриран: 04 фев 2005, 22:07
Модел на автомобила: S-Max 2.0 TDCI Titanium X
Местоположение: Карнобат
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от mitakinen » 19 мар 2015, 20:44

Според мен пусни една жалба и до Европейската комисия за защита на потребителите. Не може ония да са с повече привилегии - нали всички сме ЕС. Тази "долна американска фирма" за какво се има :)

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Поредно разочарование от Мото Пфое !

Мнение от dtrifonov » 20 мар 2015, 09:56

mitakinen написа:Според мен пусни една жалба и до Европейската комисия за защита на потребителите. Не може ония да са с повече привилегии - нали всички сме ЕС. Тази "долна американска фирма" за какво се има :)
Именно! Това си мислех и аз.

Отговори

Върни се в “Аудио и мултимедия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 103 госта