Чукане в двигател на Мондео 1.8ТД

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Чукане в двигател на Мондео 1.8ТД

Мнение от nikineo » 21 окт 2007, 08:56

От няколко дена се чува странно тракане в двигателя на Мондеото 1.8 ТД.Като отворихме двигателя се видя че,изпускателните клапани леко са удряли по буталата и буталата са леко напукани. Въпросът ми е от какво може да е станало като не е прескочил зъб ремъка и можели да кара с тези леко напукани бутала или трябва нови ?
Да добавя че буталата не са напукани от чукането в клапаните

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 21 окт 2007, 10:07

Според мен при контакт м/у клапани и бутала ремонтът е неизбежен. Още повече щом буталата са тръгнали. А каква да е причината...не знам. Щом не е прескочил ангренажа...някакво зверско прегряване освен...де да знам...Компресия мери ли преди да разглобиш свигателя?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 21 окт 2007, 11:28

Напукани или наранени са буталата. Ако са само наранени им няма нищо обаче ако са спукани смяната е задължителна, клапаните сигурно са за смяна. Какво те кара да мислиш че не е прескочил зъб на агренажа? Ако не е прескочил то тогава причината може да бъде пренатегнати клапани или много голям луфт във биелните лагери. Във всички случаи ти предстои пълно разглабянена двигателя за установяване на причината.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Мнение от nikineo » 21 окт 2007, 12:17

Напукани са леко но не от клапаните те съвсем леко са се отлечили върху буталата и нищо им няма.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 21 окт 2007, 12:19

На мондеото в повечето случаи ремъчната шайба на разпределителния вал е на конус и няма шпонка. Просто не е бил затегнат болта и тя е мръднала. С една регулировка на разпределителния вал нещата може да си дойдат на мястото. Ако не беше бързал да свалиш главата де. :(
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 21 окт 2007, 12:30

Извинявам се! Твоят двигател трябва да е като на ескорта, с 4 болта които фиксират шайбата към разпределителния вал. Модел 97 са с един болт и конус. Пак е трябвало първо да се провери центровката, а след това да се приемат кардинални действия.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Димитар
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от Димитар » 28 окт 2007, 14:39

клапаните трябва да се сменят.Ако решиш да сменяш и бутала,имам нормални,комплект с мотовилките,давамги на сметка тел.0885603348

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта