Проблем с показанието на термометъра
- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Проблем с показанието на термометъра
Здравейте,
карам Мондео произведено през 97г. 2,0 Зетек бензин 136коня.
От известон време наблюдавам че стрелката на топломера(извинявайте ако се изразявам неправилно) си играеше нагоре-надолу както си иска. В вторник ходих да МотоПфое и смених някакъв датчик който се намира отпред и отдолу(сравнително) спрямо двигателя. След тази операция стрелката се успокой но обикновенно стой в крайно дясно положение при буквите "А" и "L" на надписа "NORMAL" .
Ето и снимки


Какво да правя? Утре мисля да промия системата и да сменя антифриза.
Изчетох доста теми от форума, но не намерих конкретно решение. Едно от нещата е да сменя термостата, но според това което изчетох не е сигурно че ще има подобрение, другото е да се коригира показанието на самият уред на таблото. Но това не знам как става.
Между другото в сервиза на МотоПфое ми казаха, че това може да е проблема, но аз не мисля че трябва да сменя всички части по колата докато нещо някъде не стане и това да е по-скоро на късмет отколкото правилно решение.
Моля помагайте със съвети защото това положение на стрелката ме притеснява, а все още не е станало топло.
карам Мондео произведено през 97г. 2,0 Зетек бензин 136коня.
От известон време наблюдавам че стрелката на топломера(извинявайте ако се изразявам неправилно) си играеше нагоре-надолу както си иска. В вторник ходих да МотоПфое и смених някакъв датчик който се намира отпред и отдолу(сравнително) спрямо двигателя. След тази операция стрелката се успокой но обикновенно стой в крайно дясно положение при буквите "А" и "L" на надписа "NORMAL" .
Ето и снимки


Какво да правя? Утре мисля да промия системата и да сменя антифриза.
Изчетох доста теми от форума, но не намерих конкретно решение. Едно от нещата е да сменя термостата, но според това което изчетох не е сигурно че ще има подобрение, другото е да се коригира показанието на самият уред на таблото. Но това не знам как става.
Между другото в сервиза на МотоПфое ми казаха, че това може да е проблема, но аз не мисля че трябва да сменя всички части по колата докато нещо някъде не стане и това да е по-скоро на късмет отколкото правилно решение.
Моля помагайте със съвети защото това положение на стрелката ме притеснява, а все още не е станало топло.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с показанието на термометъра
1.Почисти клемите "маса" от двигателя към купето.
2.Измери с високотемпературен термометър каква е температурата на антифриза в толкова загряло положение.
3.Вентилаторите включват ли се когато стрелката отиде към червеното?
4.Тръбите към радиатора топли ли са ?
2.Измери с високотемпературен термометър каква е температурата на антифриза в толкова загряло положение.
3.Вентилаторите включват ли се когато стрелката отиде към червеното?
4.Тръбите към радиатора топли ли са ?
- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Проблем с показанието на термометъра
1. Къде точно се намират тези клеми.
2,Това май няма как да го направя в домашни условия, но течноста е видимо топла.
3,включват се
4,Да топли са
2,Това май няма как да го направя в домашни условия, но течноста е видимо топла.
3,включват се
4,Да топли са
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с показанието на термометъра
Трябва да си погледна къде са при мен,по памет не ги помня.На една фиеста съм оправял такъв проблем,кабела беше от главата към купето ...някъде там и ще е при мондео.
Температурата можеш да си я измериш ако имаш термометър,който мери до 150 градуса поне.При загряло положение(това което ти показва уреда) температурата на антфриза трябва да е към 110-120 градуса.
Щом тръбите към радиатора са топли термостата отваря,до колкото знам датчика за включване на перките няма връзка с уреда на таблото,а с температурния датчик.
Моето мнение е ,че проблема е контактен.
Само не разбрах това положение на стрелката винаги ли си стои там или това е в критични моменти?
Както и когато се включат вентилаторите пада ли температурата...видимо от стрелката и на колко време се включват.Примерно през 15-20мин.....
Както описваш "От известон време наблюдавам че стрелката на топломера си играеше нагоре-надолу както си иска",определено си мисля,че проблема е в масата към купето,или някъде по конекторите на температурните датчици.
Температурата можеш да си я измериш ако имаш термометър,който мери до 150 градуса поне.При загряло положение(това което ти показва уреда) температурата на антфриза трябва да е към 110-120 градуса.
Щом тръбите към радиатора са топли термостата отваря,до колкото знам датчика за включване на перките няма връзка с уреда на таблото,а с температурния датчик.
Моето мнение е ,че проблема е контактен.
Само не разбрах това положение на стрелката винаги ли си стои там или това е в критични моменти?
Както и когато се включат вентилаторите пада ли температурата...видимо от стрелката и на колко време се включват.Примерно през 15-20мин.....
Както описваш "От известон време наблюдавам че стрелката на топломера си играеше нагоре-надолу както си иска",определено си мисля,че проблема е в масата към купето,или някъде по конекторите на температурните датчици.
- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Проблем с показанието на термометъра
Код: Избери всички
Само не разбрах това положение на стрелката винаги ли си стои там или това е в критични моменти?
Код: Избери всички
Както и когато се включат вентилаторите пада ли температурата
Код: Избери всички
масата към купето,или някъде по конекторите на температурните датчици.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Проблем с показанието на термометъра
Колега,
при мен перката се включва когато стрелката е между А и L, т.е. когато карам градско си стои винаги там. Понеже ми се струваше късно, съм вързал перката с диодчето под часовника (което е било за някаква фабрична аларма) и когато се включи перката диодчето светва, за да знам поне кога се включва. Осен това си бях прекарал едно ключе до волана и стрелката като мине средата на скалата включвах перката ръчно за малко, правех се на по-умен от датчика и решавах, че е време
Обаче като изчетох доста теми по темата разбрах, че на всички зетеци перката се включва между А и L, били по-високотемпературни, и махнах ключето, да не срамувам от спътници
Дано допринесох за твоето успокоение
при мен перката се включва когато стрелката е между А и L, т.е. когато карам градско си стои винаги там. Понеже ми се струваше късно, съм вързал перката с диодчето под часовника (което е било за някаква фабрична аларма) и когато се включи перката диодчето светва, за да знам поне кога се включва. Осен това си бях прекарал едно ключе до волана и стрелката като мине средата на скалата включвах перката ръчно за малко, правех се на по-умен от датчика и решавах, че е време

Обаче като изчетох доста теми по темата разбрах, че на всички зетеци перката се включва между А и L, били по-високотемпературни, и махнах ключето, да не срамувам от спътници

Дано допринесох за твоето успокоение

-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с показанието на термометъра
Както пише по-горе колегата провери с термометър или на диагностика каква е температурата на охл. течност
това е първата ти стъпка и тогава отивай нататък да търсиш проблема.В това положиние на стрелката тем.е над 120 градуса и е много опасно от прегряване на мотора.Перката се включва при 103 гр. и стрелката е почти на половината на скалата, а ти си още една четвърт в дясно.Не рискувай търси проблема.Запушен радиатор,дефектен датчик,заклинил термостат,перката не се включва,дефектен клапан на казанчето откъдето се налива антифриз няма надув на системата не ефективна водна помпа.
това е първата ти стъпка и тогава отивай нататък да търсиш проблема.В това положиние на стрелката тем.е над 120 градуса и е много опасно от прегряване на мотора.Перката се включва при 103 гр. и стрелката е почти на половината на скалата, а ти си още една четвърт в дясно.Не рискувай търси проблема.Запушен радиатор,дефектен датчик,заклинил термостат,перката не се включва,дефектен клапан на казанчето откъдето се налива антифриз няма надув на системата не ефективна водна помпа.
- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Проблем с показанието на термометъра
Здравейте
сега източвам системата за да я промия с една течност която ми препоръчаха. Изтече доста черна течност, но сега като работи двигателя забелязахме с едни майстор мой познат че в резервоарчето бълбутат балончета и някъде около термостата се чува същият шум. Това при изгасен двигател, айде да кажа че аз съм сипал и малко повече вода от нормалното. Сега ще източа отново и ще досипя измиващата течност и чак след това ще сипя антифриз.
сега източвам системата за да я промия с една течност която ми препоръчаха. Изтече доста черна течност, но сега като работи двигателя забелязахме с едни майстор мой познат че в резервоарчето бълбутат балончета и някъде около термостата се чува същият шум. Това при изгасен двигател, айде да кажа че аз съм сипал и малко повече вода от нормалното. Сега ще източа отново и ще досипя измиващата течност и чак след това ще сипя антифриз.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Проблем с показанието на термометъра
А замислял ли си се дали в Мото Пфое са ти сложили вярния датчик. Тези датчици са с някакви цветове. На стария ескорт смених 3 докато уцеля верния иначе стрелката стоеше или много в ляво (студено) или много в дясно (загряла). Най добре премери с термометър температурата на антифриза. При твоето показание на стрелката ако отчита вярно трябва да е около 115, нормално при стрелка по средата около 105.
- diggers
- потребител
- Мнения: 62
- Регистриран: 05 яну 2008, 19:09
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 98 1.8i-zetekGHIA
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Re: Проблем с показанието на термометъра
Щом включват перките,значи наистина загрява!!!! Свали си термостата и покарай без него!!! Ако падне температурата,значи си за термостат!!! Ако не,значи наистина има нещо по датчиците!!! Лоши връзки,некоректен датчик!!! Успех!!!
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с показанието на термометъра
На мен пък посредата на скалата ми стои когато колата се движи (по комп температурата е 66-67 градуса) когато отиде след "L" се включва перката и пак по комп показва някъде между 92-96 градуса, не си спомням точно, отначало се плашех като влезнех в задръстване и стрелката поемаше като луда надясно, но вече знам че не е опасно, поне при мен е така и си карам и нямам проблеми.
ПП: Незнам дали е от значение, но колата ми е от Италия.
ПП: Незнам дали е от значение, но колата ми е от Италия.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта