Легендата " EFI "

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Легендата " EFI "

Мнение от Lenux » 04 юни 2008, 11:59

Здравейте колеги, карам едно скорпио 2.0 EFI. Та значи, не веднъж съм ходил на майстори за какво ли не, и всеки път съм се интересувал за въпросния EFI- какво е и що е и с какво е по различен от останалите инжекциони,на него ли се дължи изстрелването на колата след като чукне 3,5 хил. оборота, как работи гориво ли започва да нагнетява и тн.т. И ако ви кажа че до сега от 15 различни майстори секи си има различно мнение по въпроса за инжекцията не знам дали ще повярвате :D Та, сега му е времето кой каквото знае да го сподели по въпроса. Много благодаря предварително !!
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от doctordre » 04 юни 2008, 13:10

няма никаква легенда, EFI си е стандартно съкращение и го има не само при форд- electronic fuel injection. няма нищо по-особено, обикновен инжекцион

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от peshaka » 04 юни 2008, 13:44

старата сеатка дет имах,ибиза беше също EFI ама тя си се изстрелваше и преди 3500 оборота :D беше 101 коня на 1,5 мотор ,electronic fuel injection пишеше на мотора.Не е само при форд тая шукария :D
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от Lenux » 04 юни 2008, 19:54

В такъв случай каде е какво е ускорителя, който ми се включва след 3,500 оборота?
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от cenzor » 04 юни 2008, 20:01

Lenux написа:В такъв случай каде е какво е ускорителя, който ми се включва след 3,500 оборота?
Ко' речи? :shock:
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от paci » 04 юни 2008, 20:42

Lenux написа:В такъв случай каде е какво е ускорителя, който ми се включва след 3,500 оборота?
Почва да му идва акъла :) т.е. въртящия момент :)

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от cocoff » 04 юни 2008, 21:13

Paci чукна 10-ката :)
Разгадката на загадката се казва VIS-Variable Resonance Inlet System:
http://www.fordscorpio.co.uk/vis.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://www.fordscorpio.co.uk/flatspot.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от Lenux » 04 юни 2008, 21:30

Mного благодаря за линковете но много моля някой да обясни какво пише там защото едва ли разбрах и 1/3 от техническия английски там. Благодаря много :)
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от cocoff » 04 юни 2008, 21:49

Lenux написа:...
Когато караш на пета с 80 и с 160 разликата в разхода е 20-30%(приблизително), а не два пъти, нали? Може и парадоксално да звучи, но въздухът се оказва решаващ, а не бензина :D . При около 3200 оборота ЕКУ-то, чрез VIS регулатора отваря някаква вторична въздушна камера и двигателя "поема". Двете камери не стоят отворени под 3200об. защото смесообразуването няма да е оптимално.
Във втория линк е това, за което казва paci, нанометри, киловати, въртящи моменти и дрън-дрън...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от doctordre » 05 юни 2008, 16:53

еми тва vis го има при ланча, vanos при бмв и т.н. :wink: така че нищо ново под слънцето

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от Lenux » 05 юни 2008, 23:11

с тази разлика че когато скорпиото застане на старт до бмв,бмв-то се отказва.. Точно заради този ускорител или VIS както вие казахте досега БМВ 7 3.5i и ауди 1.6T са минали под ножа .. Аудито на старт,БМВ-то на дълго. Не знам някой дали на това вярва но аз си знам най добре.. Оспамих си сам темата за което се извинявам.. :oops:
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от noface » 06 юни 2008, 15:37

Ето от къде е дошъл VTEC, от EFI на Фордо бре ейййй :D: :D:
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от peshaka » 06 юни 2008, 18:37

Lenux написа:с тази разлика че когато скорпиото застане на старт до бмв,бмв-то се отказва.. Точно заради този ускорител или VIS както вие казахте досега БМВ 7 3.5i и ауди 1.6T са минали под ножа .. Аудито на старт,БМВ-то на дълго. Не знам някой дали на това вярва но аз си знам най добре.. Оспамих си сам темата за което се извинявам.. :oops:
:D :D :D :D :lol: :lol: :D :D :lol: :lol: този с бмв-то знаел ли е че се "състезавате" :shock:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от Lenux » 07 юни 2008, 00:21

:) (усмихвам ти се бате) :) аре баш за бмв да не си говориме,щото такава бангия кадето на секи завой да ми се върти 3 пъти около оста си и да ми харчи 15 на сто и да го трескат на секи светофар ладите... оставям за тебе :) да,иначе много хубаво фучат като звук..

П.П. ще те помоля да не се заяждаме повече
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

pavkata_svt
потребител
потребител
Мнения: 260
Регистриран: 28 окт 2007, 19:16
Модел на автомобила: Мазда 323
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Легендата " EFI "

Мнение от pavkata_svt » 07 юни 2008, 12:49

Тъкмо щях да почна,но уважавам молбата ти.
Телефон:0898 69 65 03 или 0888 700 336 Павката.Телефонните разговори не са скъпи както преди 10 години.

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта