Моторче за празен ход

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
viktor_smk
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 09 мар 2008, 17:41
Модел на автомобила: Fiesta MK4 '97 Zetec 1.25 16v 75hp
Focus MK2 '07 Duratec 1.6 100hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Моторче за празен ход

Мнение от viktor_smk » 22 юни 2008, 11:02

Здравейте, колеги,

И при мен се появи напоследък доста често срещания проблем (така като разглеждам темите тук) с нестабилните обороти на празен ход. Четох че частите, които трябва да се погледнат в тази ситуация, са моторчето за празен ход, MAF-сензора и дроселовата клапа. Последните две ги почистихме, но МПХ-то не успях да открия къде е. Става дума за Фиеста 97 г. Zetec 1.25 16v. Ако някой има идея къде се намира то, ще съм благодарен да сподели (не успях да намеря и книжки за този модел на Фиеста).

Между другото си погледнах и свещите, те бяха в трагично състояние и в понеделник ще гледам да ги сменя. Има ли възможност те да оказват влияние върху оборотите на празен ход?

Мерси предварително на тези които ще си загубят няколко минутки да отговорят ;)
6:00 I'm lifting shadows off a dream. Take the time another day ... and pull me under in the name of God! I'm learning to live as I wait for sleep.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход

Мнение от paci » 22 юни 2008, 11:57

Ба той ще ти извади очите.
Под всмукателните колектори и леко у дясно ... тия пластмасовите.
Две болтчета с ключе 8 мисля че беше ключето.
Сваляш, пълниш с обезмаслител, чекаш да поразкисне, точиш и след това пак пълниш.
Така докъто спрат да излизат мизерии.
Плакнеш с вода, чекаш да изсъхне, евентуално го прафюмираш от вътре с WD40 или някаква подобна финна смазка и монтираш :)
Оборотите на празен ход може да са ти нестабилни заради пробиви във вакуумните маркучета които са точно под всмукателните колектори.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход

Мнение от cocoff » 22 юни 2008, 19:30

viktor_smk написа:
... свещите, те бяха в трагично състояние ... Има ли възможност те да оказват влияние върху оборотите на празен ход?
Има и то голяма :)
Ей го IAC-a на картинка. Ако можеш му смени гарнитурката, че ако дърпа въздух-лошо. Изчисти добре конекторите(червеното на долната картинка).
Прикачени файлове
IAC_1.25.jpg
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

viktor_smk
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 09 мар 2008, 17:41
Модел на автомобила: Fiesta MK4 '97 Zetec 1.25 16v 75hp
Focus MK2 '07 Duratec 1.6 100hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход

Мнение от viktor_smk » 22 юни 2008, 21:08

Благодарско!

Ще видим утре какво ще излезе.
6:00 I'm lifting shadows off a dream. Take the time another day ... and pull me under in the name of God! I'm learning to live as I wait for sleep.

viktor_smk
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 09 мар 2008, 17:41
Модел на автомобила: Fiesta MK4 '97 Zetec 1.25 16v 75hp
Focus MK2 '07 Duratec 1.6 100hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход

Мнение от viktor_smk » 24 юни 2008, 13:42

С майстор shaby сменихме свещите (от МП си взех Motorcraft - струваха 7.20 лв. едната) и смъкнахме моторчето за празен ход. Наистина се беше зацапало доста и с обезмаслител падна бая мизерия от него. Ето долу снимки как изглежда свалено (с обезмаслител вътре) и мястото му на двигателя.

Междувременно според съвета на paci погледнахме и вакуумното маркуче под колекторите и ... що да видим. Долу на снимките се вижда колко е красиво ;) Направо си е за чудене как съм карал така стотици километри.
След като сменихме и това маркуче, нещата с оборотите коренно се промениха. Стрелката заспива на 900 и не мърда.

Благодаря още веднъж за помощта!
Прикачени файлове
Resize of HPIM3977.JPG
Resize of HPIM3976.JPG
Resize of HPIM3974.JPG
Resize of HPIM3968.JPG
6:00 I'm lifting shadows off a dream. Take the time another day ... and pull me under in the name of God! I'm learning to live as I wait for sleep.

Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход

Мнение от kpacu » 27 юни 2008, 15:11

А на Мондео като моето къде да намеря това моторче за празен ход ? Скици, снимки и всичко останало би свършило работа.
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход

Мнение от tankovbg » 27 юни 2008, 16:55

А тези красиви маркучета дето са на снимката (демек под колекторните тръби) за какво са ?
При мен са 3 броя съединени с един пластмасов тройник, едното дето сочи надолу е надянато на някаква пластмасова джаджа към блока ли е към картера ли не знам.
Да не би да са някъкъв отдушник на картера ?

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход

Мнение от samsung_bg » 27 юни 2008, 17:24

Вакуум
Изображение
Изображение

sedefcha
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 11 мар 2012, 18:18
Модел на автомобила: Ауди А4
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход

Мнение от sedefcha » 11 мар 2012, 18:37

Здравейте! На темата попаднах през Гугъл и се оказа много полезна: иначе изобщо нямаше да видя маркучите за картерна вентилация...
Пиша тук, защото при мен проблема се оказа на друго място и ми "съсипа живота" докато го открия. Жиците, които отиват към датчика за наличие на налягане в тръбата на сервото на волана към кормилната рейка, се бяха протрили в шлауха и прекъснали. Датчика е ключе, което се отваря, когато се върти волана на място. Компютъра вдига леко оборотите, за да не изгасне колата. Прекъсването на жиците симулира това и оборотите седят около 1150
На този двигател се намира под компресора на климатика, ниско долу, директно капселован в тръбата. Бял куплунг с две жици :idea:

Поздрави

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 17 госта