E най-после смених скоростната кутия!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

E най-после смених скоростната кутия!

Мнение от acj » 19 фев 2005, 01:31

Сигурно бях станал досаден с моята идея да сменя оригиналната си скоростна кутия на мойта Фиеста 1.6i 16V, която е с къси спортни скорости, с такава от Ескорт.

И така в сряда намерих в една морга Ескорт 1.8i, 16V комби със означение на VIN табелката за трансмисията "W" (на мойта е "7") и купих скоростната кутия.

Вечерта, след бързи засечки на различните предавки с оригиналната, сметнах очаквания ефект обороти/скорост по предавки с новата скоростна кутия.

В четвъртък беше деня Х на смяната, (покрай нея се отвори и смяна на съединител) и веднага след това се направиха проверките (до Вакарел и обратно). Измереното съвпадаше с точност да 1-2 км./ч., което си е от нелинейността и неточността на спидометъра и оборотомера.

И така грубо казано се сдобих с една предавка нагоре - петата ми е с близо 20% по-дълга, сегашната четвърта е приблизително бившата ми пета, а сегашната трета е на средата между бившите втора и трета. Втората е същата, а първата сега дори е незначително по-къса.

Имам таблици с доста подробни данни и сравнения между двете, но ето простичко казано, каква е промяната:

ПРЕДИ:
100 км./ч. - 2900 об./мин.
120 км./ч. - 3500 об./мин.
140 км./ч. - 4050 об./мин.

СЕГА:
100 км./ч. - 2400 об./мин.
120 км./ч. - 2900 об./мин.
140 км./ч. - 3400 об./мин.

И така бегачката стана туристическо автомобилче.

Следваше тестдрайв - петък - магистрала Тракия и други главни пътища - София - Асеновград - София. Първите впечатления са отлични, пълно съвпадение на желано и постигнато.
Днес, събота, се планира тестдрайв по магистрала Хемус - пазете се!
:D :D :D

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от la4o » 19 фев 2005, 14:31

ами честито ;) с интерес очакваме резултати от подробните drive test-ове ;)

и в Неделя да носиш нетъркалящи се бутилки за да полеем ;)

Поздрави,

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Ха честито и от мен!

Мнение от Щ-304 » 20 фев 2005, 08:19

Ха честито и от мен! :wink:
Сега остава да дадеш икономическа оценка на предприетата стъпка :P
Моралната е ясна! :D , надявам се да е пропорционална на поръчаните бири :wink: :lol: :D

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 09 ное 2005, 10:51

Честито братле!!!Кефиш ме!!!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
S>G>Bankov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 03 окт 2005, 11:45
Модел на автомобила: ford escort 91г 1.4 карборатор
Местоположение: kubrat
Status: Извън линия

.

Мнение от S>G>Bankov » 09 ное 2005, 11:07

ЕВАЛА,сега остава да си купиш един ескорт и да му присадиш скокостната кутия на фиестата хе-хе :lol:
петнадесет души под капака на колата йохохо и ботилка ром

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 ное 2005, 11:22

тъй като вече събудихме тази тема, да попитам и аз - разхода сега колко по-добър е?

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 10 ное 2005, 14:07

racer11 написа:тъй като вече събудихме тази тема, да попитам и аз - разхода сега колко по-добър е?
Летния ми разход падна с около литър! Считам резултата за изключително добър, тъй като дори леко надвишава предварителните ми очаквания. :D

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 10 ное 2005, 14:37

ха честито да ти е :D

patskooo
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 22 ное 2005, 15:37
Модел на автомобила: FORD ORION 1.6 EFI 105K.C.
Местоположение: PLEVEN
Status: Извън линия

Мнение от patskooo » 02 дек 2005, 22:32

с коя кутия постигаш по-голяма максимална скорост?

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 02 дек 2005, 23:03

Честито и от мене! Мисля, че добре си направил. Този мотор има достатъчен въртящ момент и на по-ниски обороти за това купе и освен намаления разход при всички случаи е по-кефско /за някои хора/ да използваш еластичността на ниски обороти! :wink:

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 05 дек 2005, 11:24

Благодаря на всички за честитките! :-)
patskooo написа:с коя кутия постигаш по-голяма максимална скорост?
С новата. Всъщност не съм изпробвал максималната скорост нито със старата, нито с новата, но:
- с новата съм поддържал твърди 185 км/ч. по магистрала Тракия, без това да е предела.
- максималната скорост по книжка мисля че не беше по-висока от 180 км/ч. и се ограничава от максималните обороти на двигателя, поради по-късите предавки (с оригиналната ск. кутия).

Така че максималната скорост сега е със сигурност е по-висока, но колко е, не знам. Всъщност тя е пресечна точка на кривите на пътното съпротивление/скорост и максимален въртящ момент/скорост, като новата крива максимален въртящ момент/скорост е плод на промененото предавателно число с новата скоростна кутия.

patskooo
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 22 ное 2005, 15:37
Модел на автомобила: FORD ORION 1.6 EFI 105K.C.
Местоположение: PLEVEN
Status: Извън линия

Мнение от patskooo » 09 дек 2005, 22:28

кажи ми какво точно пишеше на старата ти кутия с късите скорости,че си тарся такава и каде точно го пише?

Потребителски аватар
tisho.74
потребител
потребител
Мнения: 158
Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от tisho.74 » 14 дек 2005, 17:15

Acj, честито!
А колко точно ти е разхода с новата скоростна кутия, че и аз обмислям твоята стъпка, а фиестата ми е същата като твойта. Интересува ме предимно извънградското, адското е ясно. А динамиката как е, влоши ли се чувствително или не толкова?

Благодаря!

ПС: прав си за максималната скорост по книжка с оригиналната скоростна кутия, 177 км/час е.
Търся си форд

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 15 дек 2005, 15:46

patskooo написа:кажи ми какво точно пишеше на старата ти кутия с късите скорости,че си тарся такава и каде точно го пише?
О-оо забрави, нищо не пише, това което е на кожуха си е номера на кожуха и въобще не значи какви предавателни числа има вътре. В смисъл че и на двете номера е един и същ.

Трябва да се гледа табелката с VIN номера на колата от която се сваля, на полето "transm." вляво, в средата отгоре надолу има код:
- код 7 - късите скорости
- код W - дълги скорости

мога да ти продам моята, но съм София, а ти в Плевен, доколкото виждам.
Последна промяна от acj на 15 дек 2005, 16:01, променено общо 1 път.

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 15 дек 2005, 16:00

tisho.74 написа:Acj, честито!
А колко точно ти е разхода с новата скоростна кутия, че и аз обмислям твоята стъпка, а фиестата ми е същата като твойта. Интересува ме предимно извънградското, адското е ясно. А динамиката как е, влоши ли се чувствително или не толкова? Благодаря!
Мерси!

За разхода извънградско: смятай спокойно твоя си разход извънградско с литър надолу, поне при мен е така. На всичкото отгоре и градското ми падна също, най-малкото заради това, че имам част от ежедневния си маршрут по Цариградско шосе.

За динамиката: е влоши се разбира се, няма как и това в онова, и душата в рая :wink: Това важи главно за дърпане от старт, тъй като трябва да изтегляш доста повече на втора и трета, преди беше достатъчно едно рязко натискане на газта и превключваш. За изпреварване не е проблем, тъй като винаги можеш да минеш но по-долна предавка, сегашната четвърта е почти точно като предишната пета.

bnakov
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 21 окт 2007, 10:46
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.6 16V '94
Местоположение: зад волана
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bnakov » 21 окт 2007, 11:28

acj, искам само да питам тази твойта Фиеста 1.6 Si 16V коя година е? Дали не е същата като мойта? И колко ти струваше тази операция със смяната на скоростната кутия? Често пътувам Пловдив - София - Пловдив и ми омръзна да имам разход 10градско и 10 извънградско/100 км (само да не почнат колегите сега да ме критикуват, че няма как да изкарам този разход, само за инфо ще кажа, че с 90 гори да кажем 7/100, ама нямам нерви да карам с толкова)

тези данни ми допадат доста, имам и още един въпрос засече ли си разхода при 140-150км/ч извънградско?
ПРЕДИ:
100 км./ч. - 2900 об./мин.
120 км./ч. - 3500 об./мин.
140 км./ч. - 4050 об./мин.

СЕГА:
100 км./ч. - 2400 об./мин.
120 км./ч. - 2900 об./мин.
140 км./ч. - 3400 об./мин.
Любовта към жената е преходна, любовта към колата - вечна!

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

здрасти

Мнение от vasil_z » 23 дек 2007, 16:19

браво! и за ще направа така.моита скоросна и без това роди.

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

aaaaaaaaaaaa

Мнение от vasil_z » 25 фев 2008, 21:38

и аз си купих такава скорасна кутия аз 140 лева

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта