Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Мнение от noface » 19 сеп 2008, 09:44

Ами това за клапаните дето се плиска-кво му е специялното :D: ? Така и при чугуна и алум.сплав има разлика.
И защо като е толкова супер дупер плискалото тия клапани не са по-издръжливи от некухите?
АГУ-то вярно че вдига раб.температура на мотора,но пък точно за това би трябвало да са по-издръжливи.
Иначе съм чел английски сайтове,но това не съм го знел(досещаш се че и английския не ми е роден език) :D:
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Мнение от diesel1.6 » 19 сеп 2008, 10:08

noface написа:Ами това за клапаните дето се плиска-кво му е специялното :D: ? Така и при чугуна и алум.сплав има разлика.
И защо като е толкова супер дупер плискалото тия клапани не са по-издръжливи от некухите?
АГУ-то вярно че вдига раб.температура на мотора,но пък точно за това би трябвало да са по-издръжливи.
Иначе съм чел английски сайтове,но това не съм го знел(досещаш се че и английския не ми е роден език) :D:
За клапаните нали написах - охлаждат се, като металът циркулира от главата на глапана до опашката. Ползва се натрий. Това е технология от преди 15-20 години. За разликата в работата на леглата на чугунените и алуминиевите глави не се сещам - ако знаеш някаква, кажи, не пълни с празни мнения.
Двигател с АГУ грее ако не е добра центровката, не са подходящи свещите или не работи добре газовото - настройка на изпарителя и смесителя. Фактически, в България част от колите на газ наистина се тормозят. Това е друг въпрос, писали сме някъде из форума.

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Мнение от noface » 19 сеп 2008, 14:07

Ако не е наред центровка ,кабели и свещи вдигателя ще грее повече даже и да го буташ.По принцип ако е с газ мотора работи на по-висок.температура!!!
А разлика в работата на леглата-няма,те просто са си легла- и както знаеш нищо не правят.Седят си ей така и на старите мотори на Скорпио и Сиера до 87-а година леко полеко им се вкопава изпускателния клапан в главата.КОлата си върви супер гори под 10 извънградско и 13-15/100 в София . Центровка с 2град. предварение и с 2 испарителя съм пробил проба.Нов електрически и с който я купих-вакумен и 2-та BRC. А и вземи прочети ти нещо за газт-а преди да пишеш. Човека по-нагоре в темата казва как стоят нещата с неговия мотор ти още малко и ще го убедиш че е карал дизел :D:
А и аз съм до тук,няма смисъл да си чешем клавиатурите.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Мнение от debug » 19 сеп 2008, 16:43

synthez 3D написа: Не съм сигурен дали има двигател с хидравлични повдигачи,който да гори клапани,но имайки в предвид ,че Zetec двигателите се произвеждат някъде до 1997-2000 година,а паралелно с тях започва производството на новата гама Duratec,то може би границата е там.Всички Duratec двигатели са с пулове и следователно са по-непригодни за газ.
Zetec двигатели се произвеждат до декември 2004, а след 98 Форд изоставят хидравличните повдигачи и са с пулове...
Изображение

Изображение

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Мнение от Edinuser » 19 сеп 2008, 17:28

Понежа LPG е с по-високо октаново число за по-добра работа трябва да има още по-голямо предварение или по-голямо сгъстяване (12.5:1) , и понеже първото е по-лесно от второто се прави обикновено първото.
При инж. автомобили обаче не може така лесно да променяш предварението, освен с ТАП.

Като следствие от цялата работа LPG/въздушната смес гори малко по-бавно ... бензин/въздушна смес.
При нормални условия скоростта на горене и на бензина и на LPG е по почти еднаква, но тук имаме горене под налягане овен всичко друго оптималното/стехеометрично сътношение за LPG и бензин е различно.
В крайна сметка от отрицателният ефект е по-голамо нагряване на изпускателните клапани и цялата изпускателна система.

Ефекта се компенсира с ТАП ( промяна в ъгъла на изпреварване) или доработка на ДВГ за степен на сгъстяване 12.5:1 ( нормално за Зетек е около 10:1), но тогава на бензин ще има детонации (или трябва да се използва гориво със 100 октана). Плюс към цялата работа е че разхода на гориво и работата на двигателя се доближават до тези на бензина.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 39 госта