Дизел: регулиране на ГНП Bosch VE с автоматичен авансатор?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Дизел: регулиране на ГНП Bosch VE с автоматичен авансатор?
Има ли някой специалист по горивна апаратура? Как работи устройството ми за увеличаване на предварението при ниска температура? При каква температура действа и как да го проверя?
Помпата е Бош type VE, на двигателя 1,6D.
И една скица на работата на преливния клапан на тази помпа би ми разяснила много неща.
Благодаря, ако се намери един дизелист с такъв опит!
Помпата е Бош type VE, на двигателя 1,6D.
И една скица на работата на преливния клапан на тази помпа би ми разяснила много неща.
Благодаря, ако се намери един дизелист с такъв опит!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
трудна тема - какво знаем засега
Помпа с такъв авансатор се регулира така, че той да НЕ повлияе на тази операция. За ескорт/фиеста/орион това е болна тема, дколкото виждам как пушат тези коли. Техните горивни камери са така проектирани, че при правилна центровка и каквито и да са като състояние работещи разпръсквачи димене (сажди) няма.
Какви проблеми станаха пред мен?
В сервизите не знаят какво е това (авт. авансатор) и съответно не отчитат влиянието му при центровката. При това, ако той е в ред, регулировката на преливния клапан (за налягането вътре в помпата) и съответно работата на авансатора (нормалния, не автоматичния) са неправилни. На високи оброти изпреварването на впръскване е недостатъчно. Все едно да си блокираш центробежния регулатор не класическо делко в положение за ниски обороти. така се получава ефекта на пета скорост да върви повече. Ръгаш по-ниска, но само има пушеци и облаци и бучи, а ускорението е на минус. да отбележа, че центровката на помпата към ангренайа е коректна и колата пали нормално. И казват "ами ако има проблем няма да пали"
)) и не приемат възражения.
Да, ама не.
Отвих елемента за задействане на авт. авансатор. Той работи като термостата - след като се загрее (с ток и от самия блок), един шиш излиза и нашишва една съчма, която отваря пътя на нафтата към и от хидравличния авансатор на помпата. Просто и ясно, но кой да огледа и кой да си купи документацията... не шофьорите, но нали сме в Бг, така ще е. Значи, отвих го, сложих там такъв шиш ръчна изработка, че съчмата да си стои в абсолютно отворено положение. И всичко си проработи по нормалната логика на двигателя.
На студено прекъсва яко, припушва си бяло. Когато загрее малко, е стабилен, но май харчи повечко, а когато загрее нормално, няма грешка.
Това беше ако термоелемента е в ред.
Ако не избутва шиша достатъчно (това се среща) колата остава с некоректно предварение - когато си иска. Так пък се появява ефекта "понякога върви повече от безинката". Но кога е това, не се знае.
Сега си намерих изправен елемент и нагласих си момента на отваряне на съчмата. В студено време, това чудо работи и като коректор на предварението според темп. на въздуха, и е полезно, държи разхода малък.
Накрая забелязах, че изправна помпа кара колата да върви комфортно, бързо и тихо, с малък разход на нафта - под 5/100.
В сервиза ми казаха, че стара кола горяла около седем, и си правя извода, че те са знаели, че не могат да направят центровката
))))))
Какви проблеми станаха пред мен?
В сервизите не знаят какво е това (авт. авансатор) и съответно не отчитат влиянието му при центровката. При това, ако той е в ред, регулировката на преливния клапан (за налягането вътре в помпата) и съответно работата на авансатора (нормалния, не автоматичния) са неправилни. На високи оброти изпреварването на впръскване е недостатъчно. Все едно да си блокираш центробежния регулатор не класическо делко в положение за ниски обороти. така се получава ефекта на пета скорост да върви повече. Ръгаш по-ниска, но само има пушеци и облаци и бучи, а ускорението е на минус. да отбележа, че центровката на помпата към ангренайа е коректна и колата пали нормално. И казват "ами ако има проблем няма да пали"

Да, ама не.
Отвих елемента за задействане на авт. авансатор. Той работи като термостата - след като се загрее (с ток и от самия блок), един шиш излиза и нашишва една съчма, която отваря пътя на нафтата към и от хидравличния авансатор на помпата. Просто и ясно, но кой да огледа и кой да си купи документацията... не шофьорите, но нали сме в Бг, така ще е. Значи, отвих го, сложих там такъв шиш ръчна изработка, че съчмата да си стои в абсолютно отворено положение. И всичко си проработи по нормалната логика на двигателя.
На студено прекъсва яко, припушва си бяло. Когато загрее малко, е стабилен, но май харчи повечко, а когато загрее нормално, няма грешка.
Това беше ако термоелемента е в ред.
Ако не избутва шиша достатъчно (това се среща) колата остава с некоректно предварение - когато си иска. Так пък се появява ефекта "понякога върви повече от безинката". Но кога е това, не се знае.
Сега си намерих изправен елемент и нагласих си момента на отваряне на съчмата. В студено време, това чудо работи и като коректор на предварението според темп. на въздуха, и е полезно, държи разхода малък.
Накрая забелязах, че изправна помпа кара колата да върви комфортно, бързо и тихо, с малък разход на нафта - под 5/100.
В сервиза ми казаха, че стара кола горяла около седем, и си правя извода, че те са знаели, че не могат да направят центровката

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Стария ми Орион 1.6D/87 съм го карал 7 год. (беше 10г на 120х или 220х !?) и съм минал с него 120х км.
Никога не е имал голям разход: 3.9-4.5 г/100 извън градско и 5.5л/100 градско. Дори и когато беше прегрял (скъсан ремък на водната помпа и последващо избиване на маслото през масления филтър - ремъка беше на 65000 и си беше за смяна... ) - пак гореше само 4.5л/100 (паленето през зимата под 0гр. си беше проблем)...
Мондеото ми (300 кг по тежко) харчи 4.5 и 7.0 л/100
Разход от 7 л.100 - не мога да си представя как може да се получи
при Ескорт/Орион1.6D дори и при компресия 20..25 (толкова беше на моя преди да му направя осн. ремонт)
Никога не е имал голям разход: 3.9-4.5 г/100 извън градско и 5.5л/100 градско. Дори и когато беше прегрял (скъсан ремък на водната помпа и последващо избиване на маслото през масления филтър - ремъка беше на 65000 и си беше за смяна... ) - пак гореше само 4.5л/100 (паленето през зимата под 0гр. си беше проблем)...
Мондеото ми (300 кг по тежко) харчи 4.5 и 7.0 л/100
Разход от 7 л.100 - не мога да си представя как може да се получи
при Ескорт/Орион1.6D дори и при компресия 20..25 (толкова беше на моя преди да му направя осн. ремонт)
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колите 1.6D, 1.8D и 1.8TD са с различна мощност и е нормално при еднакво техническо състояние разхода да е различен. Ама кой може да каже дали са на "еднакво техническо състояние"
! Да не подценяваме и фактора "крак" както спомена dgg_g
.
При мен е така:
Извънгр. 5 - 6,5л
Гр. 6 - 8л


При мен е така:
Извънгр. 5 - 6,5л
Гр. 6 - 8л
Небойте се роби Спартак е с вас!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта