Като е студен двигателя нещо не е добре - УСТАНОВЕН ПРОБЛЕМА
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Като е студен двигателя нещо не е добре - УСТАНОВЕН ПРОБЛЕМА
Напоследък като е студен двигателя и запаля се форсира нормално и държи обороти докато загрее, като дам леко газ и отнема на празен ход оборотите падат, двигателя заработва с прекъсване и аха да угасне (някога и гасне), характерно е че замирисва на нещо (не е както мирише бензина а нещо като парфюм, имам катализатор). Като загрее си е нормално, държи си оборотите на празен ход, има си тяга.
Свещи и кабели са сменени. Ако причина е например байпасния клапан за празен ход (т.н. моторче) защо замирисва. Сякаш сместа е преобогатена или някой цилиндър не работи в студено състояние.
Мнения ?
Свещи и кабели са сменени. Ако причина е например байпасния клапан за празен ход (т.н. моторче) защо замирисва. Сякаш сместа е преобогатена или някой цилиндър не работи в студено състояние.
Мнения ?
Последна промяна от tankovbg на 08 фев 2009, 19:27, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Като е студен двигателя нещо не е добре
Ще ти кажа как да пробваш дали ти работят всички свещи на студен мотор.Палиш двигателя и след 5сек/ гасиш.Вдигни капака на мотора и пипаш изпускателните тръби на колектора близо до главата.КОято е студена явно не работи тоя цилиндър 

Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: Като е студен двигателя нещо не е добре
и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мирис
просто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Като е студен двигателя нещо не е добре
Те това не става, колекторните ми тръби са скрити под метални капаци и нямам достъп до тях.noface написа:Ще ти кажа как да пробваш дали ти работят всички свещи на студен мотор.Палиш двигателя и след 5сек/ гасиш.Вдигни капака на мотора и пипаш изпускателните тръби на колектора близо до главата.КОято е студена явно не работи тоя цилиндър
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Като е студен двигателя нещо не е добре
Датчика за температура, който дава стойностите на ЕКУ-то се здухал и дава грешни стойности. Затова и ЕКУ-то си прави каквото си иска. Закачи я на диагностика, трябва да излезе проблемаnosfera7u написа:и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мириспросто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Като е студен двигателя нещо не е добре
Подкрепям мнението на колегата. Имах същия проблем, и след смяна на трите маркуча под всмукателните колектори, се оправи и си мислех че е от тях. Сега се сещам, че тогава смених и ECT датчика.sobis написа:Датчика за температура, който дава стойностите на ЕКУ-то се здухал и дава грешни стойности. Затова и ЕКУ-то си прави каквото си иска. Закачи я на диагностика, трябва да излезе проблемаnosfera7u написа:и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мириспросто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.

- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: Като е студен двигателя нещо не е добре
благодаря колегиsamsung_bg написа:Подкрепям мнението на колегата. Имах същия проблем, и след смяна на трите маркуча под всмукателните колектори, се оправи и си мислех че е от тях. Сега се сещам, че тогава смених и ECT датчика.sobis написа:Датчика за температура, който дава стойностите на ЕКУ-то се здухал и дава грешни стойности. Затова и ЕКУ-то си прави каквото си иска. Закачи я на диагностика, трябва да излезе проблемаnosfera7u написа:и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мириспросто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.


- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Като е студен двигателя нещо не е добре
Само едно нещо ще кажа и това е че аз си мисля че е от СТЪПКОВОТО МОТОРЧЕ 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Като е студен двигателя нещо не е добре
Ако е стъпково моторче, мизрии ще прави и след като загрее колата...поне при мене беше такаessex написа:Само едно нещо ще кажа и това е че аз си мисля че е от СТЪПКОВОТО МОТОРЧЕ

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Като е студен двигателя нещо не е добре
Чакам малко да се постопли и ще подходя по метода на изключването.
1. Отвивам свещите и по цвета на изолатора ще определя дали някой цилиндър не работи както трябва.
2. Ако е налице такъв ще проверя вторичните намотки на бобината (кабели и свещи са сменени).
3. Ако и там е наред проверка на компресията на този цилиндър.
4. Ако обаче всички цилиндри са добре, проверка (ултразвуково почистване) на инжекторите.
5. Ако проблема продължава, вече ще търся в общите устройства по реда на вероятностите.
1. Отвивам свещите и по цвета на изолатора ще определя дали някой цилиндър не работи както трябва.
2. Ако е налице такъв ще проверя вторичните намотки на бобината (кабели и свещи са сменени).
3. Ако и там е наред проверка на компресията на този цилиндър.
4. Ако обаче всички цилиндри са добре, проверка (ултразвуково почистване) на инжекторите.
5. Ако проблема продължава, вече ще търся в общите устройства по реда на вероятностите.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Като е студен двигателя нещо не е добре
значи е МАФ 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА
Установих че свеща на първи цилиндър е опушена и с лек нагар, останалите свещи с перфектни данни, кабели нови, бобината перфектна.
Веднага замерване компресията, първи цилиндър 7,4 останалите 11,8, леле викам сегменти.
Отваряне капака на клапаните, замерване луфт на клапани, единия изпускателен няма луфт.
Случило се е, защото есента сменях изпускателни клапани, явно с течение на времето се е напаснал допълнително в леглото си и разстоянието се е намалило под допустимото.
Та извода ми е, наред със всички датчици и моторчета, да гледаме и компресията.
Веднага замерване компресията, първи цилиндър 7,4 останалите 11,8, леле викам сегменти.
Отваряне капака на клапаните, замерване луфт на клапани, единия изпускателен няма луфт.
Случило се е, защото есента сменях изпускателни клапани, явно с течение на времето се е напаснал допълнително в леглото си и разстоянието се е намалило под допустимото.
Та извода ми е, наред със всички датчици и моторчета, да гледаме и компресията.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта