Като е студен двигателя нещо не е добре - УСТАНОВЕН ПРОБЛЕМА

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Като е студен двигателя нещо не е добре - УСТАНОВЕН ПРОБЛЕМА

Мнение от tankovbg » 02 фев 2009, 11:47

Напоследък като е студен двигателя и запаля се форсира нормално и държи обороти докато загрее, като дам леко газ и отнема на празен ход оборотите падат, двигателя заработва с прекъсване и аха да угасне (някога и гасне), характерно е че замирисва на нещо (не е както мирише бензина а нещо като парфюм, имам катализатор). Като загрее си е нормално, държи си оборотите на празен ход, има си тяга.
Свещи и кабели са сменени. Ако причина е например байпасния клапан за празен ход (т.н. моторче) защо замирисва. Сякаш сместа е преобогатена или някой цилиндър не работи в студено състояние.
Мнения ?
Последна промяна от tankovbg на 08 фев 2009, 19:27, променено общо 1 път.

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Мнение от noface » 02 фев 2009, 12:36

Ще ти кажа как да пробваш дали ти работят всички свещи на студен мотор.Палиш двигателя и след 5сек/ гасиш.Вдигни капака на мотора и пипаш изпускателните тръби на колектора близо до главата.КОято е студена явно не работи тоя цилиндър :D:
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Мнение от nosfera7u » 02 фев 2009, 13:40

и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мирис :) просто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Мнение от tankovbg » 02 фев 2009, 17:11

noface написа:Ще ти кажа как да пробваш дали ти работят всички свещи на студен мотор.Палиш двигателя и след 5сек/ гасиш.Вдигни капака на мотора и пипаш изпускателните тръби на колектора близо до главата.КОято е студена явно не работи тоя цилиндър :D:
Те това не става, колекторните ми тръби са скрити под метални капаци и нямам достъп до тях.

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Мнение от sobis » 02 фев 2009, 17:45

nosfera7u написа:и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мирис :) просто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.
Датчика за температура, който дава стойностите на ЕКУ-то се здухал и дава грешни стойности. Затова и ЕКУ-то си прави каквото си иска. Закачи я на диагностика, трябва да излезе проблема :)

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Мнение от samsung_bg » 02 фев 2009, 18:01

sobis написа:
nosfera7u написа:и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мирис :) просто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.
Датчика за температура, който дава стойностите на ЕКУ-то се здухал и дава грешни стойности. Затова и ЕКУ-то си прави каквото си иска. Закачи я на диагностика, трябва да излезе проблема :)
Подкрепям мнението на колегата. Имах същия проблем, и след смяна на трите маркуча под всмукателните колектори, се оправи и си мислех че е от тях. Сега се сещам, че тогава смених и ECT датчика.
Изображение

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Мнение от nosfera7u » 02 фев 2009, 21:37

samsung_bg написа:
sobis написа:
nosfera7u написа:и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мирис :) просто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.
Датчика за температура, който дава стойностите на ЕКУ-то се здухал и дава грешни стойности. Затова и ЕКУ-то си прави каквото си иска. Закачи я на диагностика, трябва да излезе проблема :)
Подкрепям мнението на колегата. Имах същия проблем, и след смяна на трите маркуча под всмукателните колектори, се оправи и си мислех че е от тях. Сега се сещам, че тогава смених и ECT датчика.
благодаря колеги :) може ли да ми кажете колко горе долу може да ми излезне тоя дребен ремонт ? _friends_

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Мнение от essex » 02 фев 2009, 22:45

Само едно нещо ще кажа и това е че аз си мисля че е от СТЪПКОВОТО МОТОРЧЕ :(:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Мнение от sobis » 02 фев 2009, 23:23

essex написа:Само едно нещо ще кажа и това е че аз си мисля че е от СТЪПКОВОТО МОТОРЧЕ :(:
Ако е стъпково моторче, мизрии ще прави и след като загрее колата...поне при мене беше така :wink:

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Мнение от tankovbg » 03 фев 2009, 13:05

Чакам малко да се постопли и ще подходя по метода на изключването.
1. Отвивам свещите и по цвета на изолатора ще определя дали някой цилиндър не работи както трябва.
2. Ако е налице такъв ще проверя вторичните намотки на бобината (кабели и свещи са сменени).
3. Ако и там е наред проверка на компресията на този цилиндър.
4. Ако обаче всички цилиндри са добре, проверка (ултразвуково почистване) на инжекторите.
5. Ако проблема продължава, вече ще търся в общите устройства по реда на вероятностите.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Мнение от essex » 03 фев 2009, 13:06

значи е МАФ :wink:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА

Мнение от tankovbg » 08 фев 2009, 19:38

Установих че свеща на първи цилиндър е опушена и с лек нагар, останалите свещи с перфектни данни, кабели нови, бобината перфектна.
Веднага замерване компресията, първи цилиндър 7,4 останалите 11,8, леле викам сегменти.
Отваряне капака на клапаните, замерване луфт на клапани, единия изпускателен няма луфт.
Случило се е, защото есента сменях изпускателни клапани, явно с течение на времето се е напаснал допълнително в леглото си и разстоянието се е намалило под допустимото.
Та извода ми е, наред със всички датчици и моторчета, да гледаме и компресията.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта