Мондеото не върви както преди

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 15 авг 2008, 21:07

Ако може да качиш снимка с въпросния маркуч ще ти бъда признателен, тъй като проблема с оборотите още не е решен..........тия дни ще замеря и TPS-a

Потребителски аватар
acorp333
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 23 фев 2008, 16:30
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от acorp333 » 16 авг 2008, 13:08

mitaka76 написа:Колега, сваляш кутията върху дросела, тази която съм отбелязал от скобата до MAF-а. TPS-а се намира на оста на дроселовата клапа (газта)от другата страна на жилото. Фактически твое дясно, като гледаш отпред. Закрепен е с два пет мм. болта и куплунга му е с три кабела. Не мога да го снимам сега, че отивам на работа и нямам време да разглобявам.
колега тази кутия,само на тези 3 болта ли е хваната,защото нещо ми е трудно да я сваля?

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 16 авг 2008, 19:13

Резонаторната кутия е захваната на 3 места - 2 гайки и 1 шпилка, както и със скоба към маркуча който отива към въздушния филтър....После дърпаш нагоре и трябва да излезе. Защо искаш да я сваляш?

Grahovski
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 01 апр 2008, 00:51
Модел на автомобила: Mondeo 1998 г. 2.0 бензин 131 к.с
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от Grahovski » 22 авг 2008, 12:30

Виждам писали сте че катализатора се изкупува.Ако са ми го свалили мога ли да го продам и на каква цена,на мястото на катализатора ми сложиха резонансно гърне.От Бургас съм ако някой знае къде мога да си го продам и в какво състояние трябва да бъде за да ми го купят нека ми пише.Мерси предварително. :D:

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 22 авг 2008, 15:18

Ако вътре в гърнето питите са още на мястото им, може да му вземеш някой лев. Виж в раздел "купува" има обяви на колеги, които изкупуват катализатори, дори единия е от Бургас........

Grahovski
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 01 апр 2008, 00:51
Модел на автомобила: Mondeo 1998 г. 2.0 бензин 131 к.с
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от Grahovski » 23 авг 2008, 12:03

Хмммм проблема е че катализатора ми е празен,това означава ли че единственото което мога да направя с него е да се бия в главата. *00135*

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 23 авг 2008, 13:07

Може да са се натрушили и да са изпаднали с времето,а може и като са ти го махали да са ги взели, ако не си присъствал на място........

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 09 сеп 2008, 14:54

Реших да замеря TPS-a по съпротивление и за целта махнах резонатора и маркуча, който го свързва с кутията на въздушния филтър, така има повече пространство и открих някои неща, за които ще стане въпрос по-надолу.... Мерих съпротивлението на място, като бях разкачил куплунга и отварях с ръка плавно дроселната клапа от жилото на газта. Съпротивленито се изменяше плавно от 0.8 до 3.8 килоома, което означава че датчика е здрав и ме наведи на мисълта че проблема няма да е в него.....Така имах възможност да огледам по-подробно всички вакуумни маркучи и в един момент открих една тръба в която явно трябваше да има маркуч, но се беше извадил, проследих къде отива другия понеже бяха две тръби една до друга и така открих маркуча, който беше излязъл, сложих го на място........
Освен това открих един датчик който се намира на тръбата след MAF-а и за който до сега не съм знаел, някой има ли идея за какво е?
Прилагам снимки на въпросния датчик, на тръбата от която се беше измъкнал маркуча , на датчика в който отиват двата маркуча, на дросела и на TPS-a.....
Нямах възможност да изтрия грешките от компа, за да проверя дали това е бил проблема, ще пиша като го направя. Мога само да кажа че сега колата е една идея по пъргава, но проблема с оборотите остава......може би трябва да се изтрие грешката от компа и тогава ще се оправи.

Порових се в ръководството и открих малко информация за датчика във въздуховода, той служи за измерване на температурата на входящия въздух, но не се монтира при всички модификации. А въпросната тръба, от която беше се извадил маркуча идва от изходящите газове и там където са двете разклонения се води измервателна точка - газовете отиват по единия маркуч в датчика и се връщат от него по другия след което продължават нататък.....Целта е в общи линии по-пълно изгаряне на отработените газове, явно част от тях се засмуква обратно и се подава отново в гориво-въздушната смес....
Последна промяна от didon80 на 11 сеп 2008, 20:50, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 11 сеп 2008, 20:43

Реших да се поровя с търсачката за "EGR" и мисля че открих отговор на моите въпроси в мнението на един колега, което ще цитирам по-долу. Дано да бъде полезно и на други сблъскали се с този проблем на "нестабилните обороти" и да знаят какво да проверят.......

"Re: EGR Проблем!!!
от tankovbg на Пет 23 Май, 2008 12:26

Интересна тема, но ние май се сещаме за тази система за рециркулация, когато почват белите. И търсим клапани за празен ход, MAF и други ако двигателят не работи добре. А тази система прави много бели.
За двигатели Зетек 1,25 16 V монтирани на коли от 1996-2000 знам следното
Състои се от 3 основни устройства
1. Самият EGR клапан който фактически отваря и затваря тръбопроводите между изпускателния и всмукателния колектор. Той е най натоварен и се замърсява най често особено при двигатели на значителни километри. Действа на вакумен принцип. Може да се провери дали затваря плътно или отваря, ако не, леглото и клапана се почистват с подходящ спрей.
2. EVR регулатора, който фактически управлява EGR клапана на вакумен принцип. Този регулатор се управлява електрически и определя степента на отваряне на EGR клапана, както и дали въобще да се отвори. С други думи ограничава или увеличава вакуума създаван във всмукателния колектор към EGR клапана. Съединен е със всмукателния колектор и EGR клапана. Проверка на тези съединения, както и на самия регулатор дали затваря плътно и дали отваря, почистване.
3. DPFE ( Delta Pressure Feedback EGR) Разположен е на стената в моторния отсек, редом с EVR регулатора и EVAP клапана (който управлява парите от бензина) Осъществява така наречената обратна връзка, определя установената разлика на налягането на отработените газове и в резултат на това определя фактическото падане на налягането, съединен е с 2 тръбопровода към тръбопровода между EGR клапана и изпускателния колектор, в който има калибровано стеснение. Напрежението от него се модифицира и управлява EVR регулатора. Освен това сигнала от него корегира оборотите на двигателя чрез клапана за празен ход (респ количество гориво, ъгъл на предварение), само тогава, когато завиваме с волана и клапана на хидравличния усилвател на кормилната уредба е отворен.
Там проверка на тръбопроводите.

Следователно управлението на тази система е по обратен ред на изложеното - DPFE управлява EVR регулатора който пък управлява EGR клапана.
Начело е мозъка - както го наричаме компютър който приема, преобразува и разпределя всички електрически сигнали от и за изпълнителните устройства.

Но системата за контрол на рециркулацията сработва при определени обстоятелства и зависи от температурата на антифриза, положението на дроселовата клапа, данни от MAF, СКР датчика за оборотите на двигателя, при първоначално стартиране на двигателя и при постепенното подгряване решаваща роля има температурата на антифриза до достигане на около 50 градуса.
Основно правило при търсене на дефекти е първоначално да се проверяват най натоварените възли и детайли, подложени на висока температура и замърсяване.
И всички маркучи и съединения, малка пукнатинка може да прави големи бели.
И едва тогава можем да я елиминираме."

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 22 сеп 2008, 21:41

Проблема още не е решен въпреки, че подсъединих един изваден маркуч, замерих TPS-a и обучих компа наново!
Ето резултати от замерването на TPS-a , ако някой е замервал да сподели дали стойностите са сходни:
Между клеми A и B при напълно затворен дросел мултицета показва 0.82 килоома, при плавно отваряне на дросела съпротивлението расте плавно и достига стойност от 3.98 килоома при напълно отворена клапа! Между B и C започва от 3.55 килоома при затворен дросел и пада плавно при отваряне до 0.37 килоома при пълно отваряне. Между A и C стойноста е константна 4.15 килоома. За мен това че съпротивлението се променя плавно и няма скоци или ненормални показания говори, че би трябвало да е здрав и проблема да е другаде! Имате ли идеи?
Някой с Мондео ако е запознат може ли да каже дали има стъпково моторче при нашите двигатели, щото аз не намерих такова докато се рових под капака, а ако има проблема може да бъде и там или при VSS-a, той къде се намира? Ако може да качите снимки за ориентир ще е супер.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 29 сеп 2008, 22:55

Нещата стават все по странни! Последната седмица от както времето застудя, няма никакви проблеми с оборотите, аз ли си вношавам, съвпадение ли е, незнам, но е факт че до момента всичко е както трябва. Ще видя дали ще почне да се "обажда" като се стопли времето....
Имате ли идея дали подозрението ми е основателно и ако е така, кой може да е "виновника", някой датчик или.....?

Потребителски аватар
MIG19
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 25 яну 2008, 20:49
Модел на автомобила: Мондео 2.0 16v 136ks.Zetec Седан
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от MIG19 » 08 фев 2009, 14:19

Извинявам се че пиша тук но и аз имам този проблем и май идва от TPS
Моя го мерих и дава различни от тези на колегата.
Само че аз ще ги напиша по цветове на кабелите.
На кафяв и жълт дава константна 0.70 килоома
На кафяв и бял дава от 0.70 до 1/3 газ дава 1.23 а на пълна газ 0.85 килоома
На жълт и бял дава от 1.13 до 1/3 газ дава 1.23 а на пълна газ 0.24 килоома
Тия моите цифри нямат нищо общо с тези на колегата.
Та въпроса ми е дали от това когато карам по инерция ми държи високи тихи и като е студено сутрин оборотомера скача като луд на горе на долу.
Може ли да се почиства или трябва ново.
А и да поясна че съм свалял да чиста клапана за празен ход
Мерси много
гласувате за едно сладко дете http://www.pampers.bg/profile/14250

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от Edinuser » 08 фев 2009, 17:51

Колега TPS e един почти обикновен тример потенциометър.
При меренето му трябва да е разкачен от инсталацията.
Така както го описваш, не е нормално и според мен имаш късо съединение, на клемата или вътре.
кафяв и жълт дава константна 0.70 килоома
Тук трябва да ти е около 4 КОм, и май има някакво късо между тях ( не е задължително да бъде 0 Ома.)
Възможно е да е проникнала вътре вода или пък нещо да се прецакал ...

Потребителски аватар
MIG19
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 25 яну 2008, 20:49
Модел на автомобила: Мондео 2.0 16v 136ks.Zetec Седан
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от MIG19 » 09 фев 2009, 08:22

Възможно ли е да дава отклонения защото не бях извадил куплунга а забелих кабелите.
гласувате за едно сладко дете http://www.pampers.bg/profile/14250

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от TIN » 09 фев 2009, 09:28

didon80 написа:Днес махнаха катализатора и сложиха резонаторно гърне на негово място, майстора каза че парче от задната пита е било заклинено като тапа в тръбата след катализатора и е запушвало отвора, а има едно по-голямо парче което е останало в гърнето и от там е идвало дрънченето...... предната пита е здрава, а от задната ми е останало едно парче :evil: Тествах колата - динамиката на двигателя отново е добра и се ускорява бързо, няма свистене, не се мъчи както преди! Явно това е бил проблема, само дано не е останало някое парче по тръбите....но засега е ОК. Обаче остава проблема с нестабилните обороти на празен ход :!: Понякога падат за момент до 500, четах за проблеми в стъпковото моторче или жилото на газта, как изглежда това моторче и къде се намира?

Колко излезе замяната на катализатора с резонаторно гърне ?
проблема вероятно ти е или в ТПС или в моторчето за празния ход което се намира под смукателния колектор.
Сваля се елементарн осамо че трябва канал....
Провери си и ламбда сондата.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от Edinuser » 09 фев 2009, 09:57

Разбира се че е напълно възможно - все пак когато не си извадил куплунга TPS-а е свързан към електрониката на ECU-то и там не се знае.
И изобщо меренето на всякакви датчици е правилно да се прави при откачен куплунг - когато мериш съпротивление, или пък закачен ( но при работещ двигател ) когато мериш напрежения.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 09 фев 2009, 14:19

Не помня точната сума, но мисля че гърнето беше към 30 лв и още 20 лв за труд....
Би трябвало ламбдата да е здрава понеже разхода на гориво е много приличен. Стойностите на TPS-a също са нормални, така че остава стъпковото моторче, но щом трябва канал за да се свали, трябва да го погледна някъде като се стопли времето. Инъче от време на време проблема се появява, но двигателя никога не е угасвал. Някъде бях чел че е възможно да е от обедняване на сместа, поради неподходящо разположен въздуховод в десния подкалник, но незнам дали е възможно......

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта