Въпрос до Варненци, пул за реглаж на клапани

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Въпрос до Варненци, пул за реглаж на клапани

Мнение от tankovbg » 11 фев 2009, 10:34

Колеги, моля ако някой знае къде във Варна мога да купя тези парички "пулове" за реглажа на клапаните да сподели - двигателя е на Фиеста 1998 Zetec S 1,25 и ми трябва една (нормална) за изпускателен клапан, нямам инфо колко мм. е дебела.
В Мотопфое няма, става само с поръчка но не ми се чака.
По неизвестни причини на единия изпускателен клапан е сложена по дебела паричка и клапана не затваря добре, няма почти никакъв луфт и колата върви на 3 и половина цилиндъра, луднах докато открия причината.
Вероятно е възможно паричката да се престърже или шлайфа, но пак не знам къде би станало това.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Въпрос до Варненци, пул за реглаж на клапани

Мнение от synthez 3D » 11 фев 2009, 13:01

Тези пулове са с различни дебелини и при тях няма "нормални" или "ремонтни".Подбират се за всеки клапан,когато се настройват хлабините на клапаните.Най-вероятно,не са ти сложили по-дебела паричка,а клапана се е вкопал в леглото и от там луфта е изчезнал и затова не затваря добре.Предполагам,че щом не затваря добре,този клапан вече е прогорял и дори и да смениш пула с по тънък,няма да започне да затваря,ако не се притрие или смени самия клапан.Този проблем се получава по-често,когато се кара на газ,но не само.Страхувам се,че на друго място,освен в МП няма да могат да се намерят тези шайби.А пък аз си мислех,че този двигател с хидравлични повдигачи :(
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Въпрос до Варненци, пул за реглаж на клапани

Мнение от tankovbg » 11 фев 2009, 14:31

Не е точно така, пула е по дебел, през есента цепихме главата и сменяхме изпускателни клапани, като отворихме видяхме че единия изпускателен клапан на четвърти цилиндър е леко крив, личи си леко старо ударено върху челото на буталото, значи италиянеца най вероятно е скъсал ангренажен ремък, този клапан е чукнал буталото и се е изкривил, те са го поуправили и понеже клапана не е лягал добре в леглото и е чукал вероятно са сложили по дебел пул за да я шитнат. Когато взех колата имаше неравномерен празен ход, мерихме компресия и за това я цепихме (не само за това де). Майстора ми обаче не е обърнал достатъчно внимание при реглажа на клапаните, и сега установихме пак че компресията не е добре, но вече на първи цилиндър, тоест този пул го е сложил там, в началото е имало известен луфт но понеже клапаните са нови след време лягат добре в леглата си и луфта става критично малък.
Колата не е карана много и не вярвам да е прегорял клапана. Даже като мерихме все пак имаше малък луфт, така че клапана е затварял. Прекъсваше при студен двигател на празен ход иначе си вървеше нормално, което означава че газоразпределението за този цилиндър е нарушено, в смисъл по-рано отваря и по-късно затваря. Клапана е отворен по дълго време за това и компресията пада (особено на бавни обороти), при такта на изпускане клапана се отваря например някъде в края на такта горене (особено ако и разпределителният вал не е точно напаснат) и мощноста пада, същевременно затваря в началото на такта смукване и всъщност цилиндъра наред с горивовъздушната смес си дърпа и пушека обратно.
Изолатора на свеща си беше нормално бял, само горния електрод леко опушен, ако клапана е прегорял свеща няма да е такава, а черна.
Но ще се види окончателно след нов реглаж и евентуално нов пул.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Въпрос до Варненци, пул за реглаж на клапани

Мнение от synthez 3D » 11 фев 2009, 15:01

Ето ги всичките шайби-от 2 мм до 3,3мм през 0,25.Цената на една е около 8-9 лв. в МП.Дано да се оправи само със смяна на шайба,че иначе е малко по-сложно :(
Прикачени файлове
shaibi fiesta.jpg
Изображение

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Въпрос до Варненци, пул за реглаж на клапани

Мнение от focusfocus » 12 фев 2009, 13:54

Преди да си сменя ДВГ, ходих в МП да ми регулират стария, ей така за реглаж само. след като изчаках 25 дни да дойдат пуловете, и МП ми разглобиха колата ми казаха че един не им достигал и да си го намеря. В БГ такива не открих. А във Форд магазин в Австрия ги купих за по 1,5 евро бреойката. МП са смешници че не държат на склад нещо толкова евтино.
Моя съвет е да се замерят какви точно ти трябват и тогава да купуваш.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта