2.0 16V или 1.8 TD
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 14 фев 2009, 21:05
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
2.0 16V или 1.8 TD
Здравейте колеги,
нов съм в този форум и ще Ви помоля зя съвет и помощ в избора си. Ориентирал съм се към Мондео от 96-98 година и държа да е комби, но съм пред дилема в избора си на двигател. Ще се радвам всеки да сподели личният си опит и наблюдения от 2000 кубика бензиновия и 1,8 турбодизеловия двигатели. Като също ще се радвам и колеги с 1,8 16V бензин да споделят своите наблюдения относно колите, които имат. Основното, което е надежднос на агрегатите, капризни ли са, скъпа ли е поддръжаката, разхода на гориво, някои специфичности и т.н. Поздрави на всички
нов съм в този форум и ще Ви помоля зя съвет и помощ в избора си. Ориентирал съм се към Мондео от 96-98 година и държа да е комби, но съм пред дилема в избора си на двигател. Ще се радвам всеки да сподели личният си опит и наблюдения от 2000 кубика бензиновия и 1,8 турбодизеловия двигатели. Като също ще се радвам и колеги с 1,8 16V бензин да споделят своите наблюдения относно колите, които имат. Основното, което е надежднос на агрегатите, капризни ли са, скъпа ли е поддръжаката, разхода на гориво, някои специфичности и т.н. Поздрави на всички
- argetllam
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 14 авг 2008, 18:44
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
Ако си купуваш кола 98 г. и мислиш за поддръжка и ремонти - по добре не си я купувай
. Иначе бензина си е бензин. Ако няма откъде да вземаш нафта по 1.50 максимум по добре бензинов... >:D<: >:D<: >:D<: .




-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 14 фев 2009, 21:05
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
argetllam написа:Ако си купуваш кола 98 г. и мислиш за поддръжка и ремонти - по добре не си я купувай![]()
![]()
. Иначе бензина си е бензин. Ако няма откъде да вземаш нафта по 1.50 максимум по добре бензинов... >:D<: >:D<: >:D<: .
Как да го разбирам това ``...кола 98 и мислиш за поддръжка и ремонти``... не те разбирам какво имаш точно предвид, но 11 годишна кола едва ли няма нужда от поддръжка, а и я взимам предимно заради обема на багажника, че ми трябва и за работа.
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
Точно това има предвид колегата,че ако не искаш да правиш ремонти,да не си взимаш 11 годишна кола.Иначе според мен дизела е по добър вариант.А и сега се върна нормалното положение дизела да е по евтин от бензина.Разликата от днес вече е 5ст.ice__man написа:argetllam написа:Ако си купуваш кола 98 г. и мислиш за поддръжка и ремонти - по добре не си я купувай![]()
![]()
. Иначе бензина си е бензин. Ако няма откъде да вземаш нафта по 1.50 максимум по добре бензинов... >:D<: >:D<: >:D<: .
Как да го разбирам това ``...кола 98 и мислиш за поддръжка и ремонти``... не те разбирам какво имаш точно предвид, но 11 годишна кола едва ли няма нужда от поддръжка, а и я взимам предимно заради обема на багажника, че ми трябва и за работа.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 08 ное 2008, 19:44
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i 1991
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
Дизела зимай, 2.0 бензин на такава голяма кола ще те разори особено ако караш много градско
-
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
- Местоположение: Vidin
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
Взимай бензина и слагай газ,по евтино ще те вози от дизела и няма да го мислиш зимата ако не запали дали са свещи,въздух в системата,замръзнало гориво или пък слаб акумулатор
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
Аз бях пред тази дилема и в крайна сметка заложих на дизела но Ескорт комби./по икономичен и конктретно за мен практичен/ Мондето като цяло е здраво малко му е лабава ходовата, но пък е евтина и частите ги има навсякъде. Броните са "силно" чупливи ама и Ескота е така. Та по- конкретно много Мондеа комби гледах, но имай в предвид дизел Мондео градско 8-9 нафта на 100. Бензина не искам да го коментирам върви на пушка, но значително повече похапва за справка виж тема РАЗХОД /колегите какво са писали http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... sk=t&sd=a/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Според мен без ГАЗ "няма" да минеш- още 1000 лв и по-малко място в багажника.
1.8 16в не е лошо но е почти напълно съизмеримо като разход с 2.0 затова според мен не си струва.
В крайна сметка ти решаваш
Според мен без ГАЗ "няма" да минеш- още 1000 лв и по-малко място в багажника.
1.8 16в не е лошо но е почти напълно съизмеримо като разход с 2.0 затова според мен не си струва.
В крайна сметка ти решаваш

Be happy
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 14 фев 2009, 21:05
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD





-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
Аз съм за дизела по мое скромно мнение точно този мотор е по-безпроблемен дори от бензиновите
Аз като я взех и смених разпръсквачите и един клапан на помпата и вече 90 хил ще станат без ядове
разхода при мен е 7-7.5 зимата и 5.5-6 лятото в София. Повечето екземпляри най-вече заради нафтата ни имат известни проблеми с херметичността на горивната с-ма, но оправянето не е безумно скъпо.
Аз като я взех и смених разпръсквачите и един клапан на помпата и вече 90 хил ще станат без ядове
разхода при мен е 7-7.5 зимата и 5.5-6 лятото в София. Повечето екземпляри най-вече заради нафтата ни имат известни проблеми с херметичността на горивната с-ма, но оправянето не е безумно скъпо.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 08 ное 2008, 19:44
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i 1991
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
aз имам и бензинова и дизелова кола , преди това пак имах дизелова, затова ти казвам за мен по добрия вариант е дизел особено за голяма градска кола. За 6 г. с астра комби дизел никакви проблеми сериозни , само смяна на вежди хехе нали е опел и гарнитура на главата . Сега карам Фиеста 1.1 бензин и определено не ми харесва толкова колкото дизела, въпреки това е страшно практична и удобна за градско каране при липсата на места за паркиране, не ми е правила бели досега а е 17 г. За инфо зимата опела дизел гореше градско около 7 а Фиестата зимата градско 8-8.5 става въпрос за Б-с каране само на къси разстояния до 8-10 км, извън града не знам никога не съм излизал с нея. Решението си е твое, доста хора са свикнали с това какво са карали преди, аз пробвах дизел , хареса ми следващата смятам йивот и здрве пак да е дизелice__man написа:![]()
![]()
Направо ме хвърлихте в тъча, всеки си държи на това дето има
![]()
дано още колеги пишат, че поне в едната посока да се наклонят везните
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
Не си първия колега, който пита за мондео 2 бензин или дизел, потърси и подобните теми по въпроса......
Аз карам бензин 2.0 литра комби 1997 г. точно като това, което се чудиш дали да вземеш. За вървене просто няма равен на себе си тоя мотор, сравнявал съм го с много други бензинки на същата кубатура и години на производство, дори с повече цилиндри 5 и 6 и с повече коне, ама просто не са по-добри, като ускорение и динамика от тоя! Като разход ще останеш приятно изненадан, ако го караш икономично ( между 2000 и 3000 оборота) и особенно ако има трип компютър да си следиш моментния разход, така ще се научиш кога колко ти гори. Сега февруари месец си правя експерименти колко икономичен може да бъде тоя мотор, ще споделя с теб и с колегите следните резултати: става дума само за градско каране (Сливен), като светне резервата веднага отивам и пълня бензин за 20 лв, това са около 12 литра на сегашните цени, засичам го и по трипа и докато светне отново резервата, резултатите са едни и същи, а именно, ако съм успял да се въздържа от гонки и съм карал с не повече от 3000 оборота, където мога и по инерция или без газ на предавка, като маршрутите са кратки(от 2 до 8 км максимум, просто града е малък и ако не си такси няма как да направиш по-дълъг пробег
) и предимно на студен двигател - за сега рекорда е 9.54 л/100 км или казано по друг начин с 20 лв(11.74 литра бензин 95) съм изминал 123 км за периода 09-14.02.09г.
За мен това е страхотен градски разход още повече че е зимата(ниски температури) и то само на студен двигател.....
Имай предвид и факта че съм с 17 цолови джанти и гуми 225/45/17 предни и 235/45/17 задни
Предполагам някой колега с 14-ки ще има още по-добри икономии.....
Така че моя съвет е взимай 2000 бензин и ако искаш още по-голяма икономия му слагай газ и си карай
Аз карам бензин 2.0 литра комби 1997 г. точно като това, което се чудиш дали да вземеш. За вървене просто няма равен на себе си тоя мотор, сравнявал съм го с много други бензинки на същата кубатура и години на производство, дори с повече цилиндри 5 и 6 и с повече коне, ама просто не са по-добри, като ускорение и динамика от тоя! Като разход ще останеш приятно изненадан, ако го караш икономично ( между 2000 и 3000 оборота) и особенно ако има трип компютър да си следиш моментния разход, така ще се научиш кога колко ти гори. Сега февруари месец си правя експерименти колко икономичен може да бъде тоя мотор, ще споделя с теб и с колегите следните резултати: става дума само за градско каране (Сливен), като светне резервата веднага отивам и пълня бензин за 20 лв, това са около 12 литра на сегашните цени, засичам го и по трипа и докато светне отново резервата, резултатите са едни и същи, а именно, ако съм успял да се въздържа от гонки и съм карал с не повече от 3000 оборота, където мога и по инерция или без газ на предавка, като маршрутите са кратки(от 2 до 8 км максимум, просто града е малък и ако не си такси няма как да направиш по-дълъг пробег


За мен това е страхотен градски разход още повече че е зимата(ниски температури) и то само на студен двигател.....
Имай предвид и факта че съм с 17 цолови джанти и гуми 225/45/17 предни и 235/45/17 задни

Предполагам някой колега с 14-ки ще има още по-добри икономии.....
Така че моя съвет е взимай 2000 бензин и ако искаш още по-голяма икономия му слагай газ и си карай

-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 28 ное 2008, 10:17
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
1.8 tdi
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 14 фев 2009, 21:05
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD



- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
земи си бензин с газова уредба 

-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
Карам такова Мондео 1.8 ТД и като разход в София при зимно каране дава от 8 до 9/100 нафта. Януари, когато температурите бяха предимно отрицателни разхода беше 8.9/100. Сметката е следната (за София) - ако вземеш бензинова кола и си сложиш обикновена газова уредба за около 500-600лв и разход от около 13-15/100 газ при тези цени от 0.92лв ще имаш разход 12-13лв/100км градско. Аналогична сметка с дизел - 8-9/100 * 1.72=13-15лв. Следователно парите за газовата ще ги избиешза около 20-30000км градско каране. Вече при извънграсдското каране разликите са по-големи, понеже газта пада и под 10л/100км. Сам преценявай. Според мен - вземаш този екземпляр, който има по-добро общо състояние. Разликите в цените не са големи, експлоатационните - също. За динамика - бензина ускорява по-добре, но това не винаги трябва да е критерий, особено за голям семеен комби автомобил. При нормално/разумно каране разлика почти не се усеща.
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: 2.0 16V или 1.8 TD
Вземи си дизела колега!Много практичен и икономичен двигател с добра динамика и достатъчна мощност!За какво ти е комби семейна кола ако и запушиш багажника с газова???1,8 ТДи е лесен за потдръжка и приятен за каране двигател със среден разход от 5,5-7 литра ако не се пънеш.А за ускорението и мощноста дето са писали колегите по-горе - ти за какво ще я вземаш колата да си вършиш работа евтино и удобно или да си правиш гонки по булевардите! 

Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта