Интересно тракане-помощ!
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Интересно тракане-помощ!
Колеги,
Става дума за Мондео 1, 1994 г, хечбек, 1.6, бензин, без газова уредба.
Вчера долових едно тракане при двигателя, което до този момент не бях забелязъл. Дали си го е имало преди или не, не знам. Въпроса е, че сега ми направи впечатление. Става дума за онези два лагера, на които стои ремъка, намиращи се от лявата страна на двигателя, когато сте с лице към него при отворен капак на автомобила. Тракането не е силно и едва се долавя в купето и то при пълна тишина и изключено парно. По звук наподобява тракането на дизелов двигател, само дето е по тънко и по-бързо. Не е свистене, свирене и т.н., а си е тракане. Представете си работещо канго, абсолютно същото е като бързина, но доста по тънко и тихо като звучене. Ако си да кажем на 5 м. от колата си се чува и ясно се прави разлика между шума от работещия двигател и това тракане.
Имате ли представа от какво може да е това-разхлабени лагери, нещо ремъка да заминава или какво
. Сто години съм шофьор, ама тъй като не се ровя когато има проблем, нямам представа от какво може да е това. Сутринта снимах въпросния ремък и лагерите, за да го покажа нагледно от къде идва. Ще ида и на майстор, ама на първо четене питам, та ако някой ако е имал подобен проблем да си каже мнението.
Става дума за Мондео 1, 1994 г, хечбек, 1.6, бензин, без газова уредба.
Вчера долових едно тракане при двигателя, което до този момент не бях забелязъл. Дали си го е имало преди или не, не знам. Въпроса е, че сега ми направи впечатление. Става дума за онези два лагера, на които стои ремъка, намиращи се от лявата страна на двигателя, когато сте с лице към него при отворен капак на автомобила. Тракането не е силно и едва се долавя в купето и то при пълна тишина и изключено парно. По звук наподобява тракането на дизелов двигател, само дето е по тънко и по-бързо. Не е свистене, свирене и т.н., а си е тракане. Представете си работещо канго, абсолютно същото е като бързина, но доста по тънко и тихо като звучене. Ако си да кажем на 5 м. от колата си се чува и ясно се прави разлика между шума от работещия двигател и това тракане.
Имате ли представа от какво може да е това-разхлабени лагери, нещо ремъка да заминава или какво

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Интересно тракане-помощ!
На мен тракаше ремъка точно в този капак,който си снимал.Обтегнаха го леко и спря.Това стана след около 7000км след смяната му.На пръв поглед нямаше хлабина между валовете,но като се развърти и почукваше съвсем леко в капака.
Като начало те съветвам да махнеш всички капаци покрай ремъците и да слушаш.Ако изчезне значи е от тях.Ако продължи вече търси причината в обтяжните ролки,водна помпа,генератор,помпата на хидравликата.
Като начало те съветвам да махнеш всички капаци покрай ремъците и да слушаш.Ако изчезне значи е от тях.Ако продължи вече търси причината в обтяжните ролки,водна помпа,генератор,помпата на хидравликата.
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Интересно тракане-помощ!
Ами аз там капаци не видях. М/у другото водната помпа си е за смяна, тъй като леко изпуска. Ама повредата й не е от сега. Знам ли, ще я кярам на майстор да види.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Интересно тракане-помощ!
Е как да няма,на снимките се виждат,има един малък капак над зъбните колела на разпределителния вал.Откачи първо него,той е най лесен-сваля се с 2 болта .(на първата снимка)
Долния капак малко по трудно ще го свалиш защото трябва да махнеш пистовия рамък първо.
П.П Внимавай само като идеш на сервиз да не ти кажат " Абе човек,тоя двигател е за основен ремонт,оставяй го да го правим"
Долния капак малко по трудно ще го свалиш защото трябва да махнеш пистовия рамък първо.
П.П Внимавай само като идеш на сервиз да не ти кажат " Абе човек,тоя двигател е за основен ремонт,оставяй го да го правим"
- paci
- Модератор
- Мнения: 7884
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Интересно тракане-помощ!
Що не се огледаш за друг Мондео или Ескорт или Фиеста МК3 и на нея боцкаха такъв двигател.
Чуй дали ще чуеш същия звук от другия двигател.
Що ми се струва, че чуваш инжекторите.
Само се чудя що намеси парното и с какво е спомогнало спирането му.
Парното звуци не издава.
Чуй дали ще чуеш същия звук от другия двигател.
Що ми се струва, че чуваш инжекторите.
Само се чудя що намеси парното и с какво е спомогнало спирането му.
Парното звуци не издава.
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Интересно тракане-помощ!
Моя грешка.............за парното. Не се изразих правилно. Става дума, че когато карам колата и особено зимата, винаги настройвам кръглото /лявото/копче за температурата някъде по средата. Средното - да духа само на процореца, т.е. завъртам го най-вдясно, а дяснотода го слагам или на 2-ра или на 3-та степен...........дали го завъртам да циркулира само вътрешния въздух или да дърпа и от вън, няма значение. Идеята бе, че когато духалката работи тя издава звук. В този случай звука от ремъка не се чува, поради което трябваше да спра духалката, за да стане тихо в колата и да чуя за какво иде реч - дали ремъка трака или не и колко силно. С две думи исках да кажа, че силата на звука от тракането не се чува, когато духалките работят, т.е. не се усеща чак толкова силно, когато си в купето на автомобила и при работещи """вентилатори"""
.

-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Интересно тракане-помощ!
Колега натисни пистовия ремък на долу така че да освободи паразитната шайба да не допира до нея, разклати я странично за да видиш дали не е разбит лагера или като я завъртиш ако издава шум може да е паднала циментацията на съчмите .Ако се клати странично или ръмжи като я завъртиш ще трябва да я смениш . Сваля се като отвиеш болта във средата на шайбата със лула 15 или 16 не си спомням точно коя беше но трябва да е с по малко рамо на крифката за да може да влезе. Малко трудно става но ако се воръжиш със повече търпение и нерви ще се справиш. Другия варянт е някой майстор да ти я смени. Нова струва около 40 лева .
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Интересно тракане-помощ!
и аз слушам подобно тракане тия дни като застудя,но като се затопли изчезва.днеска даже чаках 3 минути оборотите да паднат,на 4 градуса я палих.И я пуснах понеже беше голям долник по енерция леко леко и на едно кръстовище като вкарах втора и дадох газ направи леко ТYП и закачи и тръгна тегаво тегаво 
ПП:мразя го тоя студ.скорости всичко е като сковано

ПП:мразя го тоя студ.скорости всичко е като сковано

Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Интересно тракане-помощ!
Ами ще проверя по начина който ми казахте.
10Х, т.е. тенкс
10Х, т.е. тенкс

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта