Проблем с TDCI 115 к.с. - гасне и прекъсва особенно студен
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 05 фев 2009, 18:34
- Модел на автомобила: Фокус TDCI 115hp, 2004
- Status: Извън линия
Проблем с TDCI 115 к.с. - гасне и прекъсва особенно студен
Здравейте колеги, вече втори месец карам Фокус TDCI 115 к.с.. 2004 г. и не мога да разбера от къде идва проблема който е следния: сутрин (особенно при по-студено) като запаля колата в гаража ако не подавам леко газ в рамките на 2-3 мин. угасва двигателя и като го форсирам леко (между 800 - 1500 оборота) се усеща достатъчно силно тресене на двигателя, за да го сметна за нормално (при обороти над 2000 е по-слабо изразено). След 2-3 мин. (докато затворя вратите на гаража) и маневрирам назад угасва поне още веднъж или два пъти докато излезна на по-главните пътища и след около 1-2 км. спира да гасне, но тресенето остава (и прекъсва докато се движи, т.е. не върви равномерно а все едно кашля), макар че и то намалява правопропорционално на времето през което постепенно загрява двигателя. След още 3-4 км. колата вече е загряла почти напълно и прекъсването почти напълно е изчезнало, колата си върви като змей (толкова и гори ... около 10/100), но все пак остава следа че нещо не е съсвем наред. Нямаше да ви занимавам с този проблем ако карах колата на дълги разстояния и нямаше да ми прави впечатление толкова това, но аз я карам обикновенно точно по 3-4 км. от точка до точка и в този режим доста ме дразни и притеснява. Допълнително да споделя: колата е с току що сменени ангренажен ремък, масло на двигателя, маслен, горивен, въздушен филтри. Имаше два клапана на горивната система единият на входящата нафта (подозирам слаган за допълнителна защита вързан към централното заключване) го махнах (сложих тръбичка като мост) защото когато беше активен маркучетата за обратната нафта от дюзите се измъкваха поради голямо налягане. Другият доколкото съм запознат може би е оригинален и служи за по-лено палене като не позволява да се връща нафта обратно в резервоара също махнах за да съм сигурен че не е нещо повреден (също с тръбичка) ... проблема остана и даже както се очакваше започна и да пали по-трудно (най-вероятно заради този възвратен клапан). Както и да е реших да не се занимавам повече и да отида в МП. Отавих колата (след записване и два дни), приемчика беше достатъчно нелюбезен за да се отзове да му покажа какво съм правил по колата до момента (макар че само една врата ни делеше от нея и някакви си 5 м.). Както и да е ... поиска да му разкажа като разказ в свободен стил какви са симптомите (като доктор който иска да ви лекува по телефона примерно). Разказах му аз по-горната история, той прилежно си водеше записки в бумагите и любезно ми обясни че тъй-като механика който трябвало да я прегледа по-принцип бил се разболял (лошо няма човешко е) и тъй като и шефът му разбирал от коли щял да се постарае да диагностицира проблема. От това никак не ми стана много приятно, но какво да правя, сам не мога да се справя а и не ми се чакаше пак няколко дни та реших да заложа на шефа. След 1 час и 30 мин. ми се обажда една жена от МП и ми казва че колата е проверена и може да отида да ми обяснят за какво става въпрос но на място че явно имат някави лимити хората и не можеше по телефона. Както и да е отивам аз в работно време (което хич не се понрави на моят шеф) и въпросният приемчик ми обяснява пак любезно че след като тествали колата с компютъра не показал грешки но се усъмнили именно в тези маркучи и ми казва ... ще трябва да се сменят два или три маркуча не разбрах точно, на скромната сума от 260 лв. (без труда), но за сметка на това ще трябва да почакам 2 седмици че щели да ги поръчват от Германия. Едва тогава пак щели да тестват отново автомобила и на въпросът ми дали ще е гарантирано че ще се оправи този проблем те ми отговориха ... перефразирам ... гаранция Франция (имали съмнение че смучела въздух от тези връзки на маркучите). Междувремено се опитах за втори път да му обясня по-надълго и нашироко за клапаните и за това какво съм правил и че са ми в багажника и че може да им ги покажа и вече явно раздразнен приемчика ми се сопна че вече колегата му се заел с друга кола и не могат да се захващат пак с моята, и ми постави въпроса ребром дали да поръчват частите или да плащам 54 лв. за диагностиката до момента и да си тръгвам. Аз вече раздразнен от лошото отношение към мен като клиент за първи път, реших да си платя за прегледа до момента (в брой защото не им работеше системата за плащане с дебитна карта, усмихнато ми се похвали колежката им от касата) и да си тръгна. Ден-два след това се чудих дали да продължа с неясния като решение, но със сигурност доста "солен" път през МП или да се залавям пак сам. И реших да пробвам ... тази вечер смених двата въпросни рязани маркуча с чисто нови (без да слагам клапана за обратната нафта) с надежда ... но уви ... никава разлика. А съм повече от сигурен че няма откъде да смуче въздух защото стегнах всички скоби до скъсване. Вече нямам никаква конкретна идея къде може да е проблема а не ми се дават още 300-400 лв. за нещо което вече съм сигурен че няма да помогне както ми тръбят от МП, за да продължат с опитите си да ме набутават по същата схема: "ще сменим това, пък после ако не е от него другото ... пък после пак така" ... Мисля че доста се поувлякох и спирам до тук засега. Ако някой има идея какво може да причинява тези проблеми и още по-добре как или кой може да ми ги реши ще Ви бъда изключително благодарен! При нужда може и да снимам двигателя за да Ви покажа въпросните маркучи.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблем с TDCI 115 к.с. - гасне и прекъсва особенно студен
Знаеш ли със сигурност на колко километра е колата?Питам,защото тези симптоми много ми приличат на износени дюзи.Ако е над 100 000,то за двигателите TDCI (комън рейл с високо налягане) е напълно възможно да има проблем с някоя от дюзите.Но преди да се стигне до тях, съвета ми е да се провери компресията на цилиндрите.Разбира се може да има и някакъв друг проблем,но на пръв поглед това е първото, за което се сещам.А МП е добре да се използват само за да си купуваш части от тях,ако се наложи,но не и за ремонти.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 05 фев 2009, 18:34
- Модел на автомобила: Фокус TDCI 115hp, 2004
- Status: Извън линия
Re: Проблем с TDCI 115 к.с. - гасне и прекъсва особенно студен
Здравейте! Да, пропуснах да кажа че според показанието на километража колата е на 120000 км. (които според общото и състояние ме кара да мисля че са реални) и наистина най-вероятно изглежда да е от дюза(и). Сега на дневен ред стои въпроса къде в Пловдив е най-добре да закарам колата за да проверят и извършат евентуалния ремонт (освен в МП)?
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с TDCI 115 к.с. - гасне и прекъсва особенно студен
колега, пробвай в сервиз бош на кукленско,или на цариградско до домостроителния.чувал съм че единствено те в българия рециклират дюзи на по новите дизели,но дано да не се стига до там.peter_k написа:Здравейте! Да, пропуснах да кажа че според показанието на километража колата е на 120000 км. (които според общото и състояние ме кара да мисля че са реални) и наистина най-вероятно изглежда да е от дюза(и). Сега на дневен ред стои въпроса къде в Пловдив е най-добре да закарам колата за да проверят и извършат евентуалния ремонт (освен в МП)?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с TDCI 115 к.с. - гасне и прекъсва особенно студен
Ако се стигне до смяна на дюзи, то новите ще трябва да се "регистрират" в компа на автомобила и това знам, че само в МП може да стане.vargala81 написа:колега, пробвай в сервиз бош на кукленско,или на цариградско до домостроителния.чувал съм че единствено те в българия рециклират дюзи на по новите дизели,но дано да не се стига до там.peter_k написа:Здравейте! Да, пропуснах да кажа че според показанието на километража колата е на 120000 км. (които според общото и състояние ме кара да мисля че са реални) и наистина най-вероятно изглежда да е от дюза(и). Сега на дневен ред стои въпроса къде в Пловдив е най-добре да закарам колата за да проверят и извършат евентуалния ремонт (освен в МП)?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта