Въпрос за мазането?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
sashocos
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 22 авг 2005, 15:11
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Въпрос за мазането?

Мнение от sashocos » 19 фев 2006, 07:46

От известно време забелязах,че след старт на двигателя индикатора за налягането на масло гасне след 10-тина секунди.След като долях догорна граница на щеката,проблема не се оправи даже мисля ,че времето на дигане на налчгането се увеличава.Не мисля ,че е нещо от тоците(датчика),щото като загасне лампичката се променя звука на мотора (утихва).Някой да знае нещо за маслена помпа?
Колата е Сиера-2.0i DOHC(двувалка;5 ск.;120к.с)

Потребителски аватар
sashocos
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 22 авг 2005, 15:11
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от sashocos » 19 фев 2006, 09:56

Забравих да уточня,че само при студен старт се проявявя проблема.Тази сутрин индикатора за маслото загасна 45 сек. след като запалих двигателя?!

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 19 фев 2006, 10:00

иди някъде да ти премерят налягането на помпата.Не е изключено да е от масления филтър

Потребителски аватар
sashocos
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 22 авг 2005, 15:11
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от sashocos » 19 фев 2006, 11:26

Късно.Колата сдаде багажа!Както си карах нещо изтрещя(чува се от към веригата) и сега хлопа много като работи,на празен ход не държи стабилни обороти(проблем който имах от 3 г. и бях решил преди 2 дни подменяйки потенциометара на дроселовата клапа)Направо си е... майката .ще се ходи в МП май:((((

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 20 фев 2006, 10:07

Защо ли си мисля, че си карала със скапано масло или е било отдавна за смяна!

trolla
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 16 фев 2006, 12:34
Модел на автомобила: fiesta 1.3/92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от trolla » 20 фев 2006, 11:42

Несъм майстор, но и според мен проблемът е бил в маслото или запушен маслен филтър, след което най-вероятно някое от буталата е задрало в цилиндъра (поради недобро омасляване или стружки),изкривило се е и от там "изтрещияването" и "хлопането". Надявам се да греша но определено не е на добро!

Потребителски аватар
sashocos
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 22 авг 2005, 15:11
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от sashocos » 22 фев 2006, 02:03

Всъщност каква е истината?Оказа се че веригата се е повредила.Записах си час в МП за днес сутринта в 08.30 и на път за там реших да закарам жената с детето до детската градина.(разстоянието от нас до МП е около 1 км.,минавайки през дет.гр.се отклонявам с около 400 м)оставих детео и потеглихме с жена ми и точно някаде но около 400-500 метра преди МП мотора загасна и умря.НЕма компресия нема нищо,неще да кихне:( Обадих се да ме дръпне приятел до сервиза там я приеха с уговорката че ремонти по двигатели неправят(поне на мойта 1990г)След 3 часа приемчика ми се обади каза че се е скъсала веригата и всичко е помлела.Предложиха ми като вариант :единствен(сериозно или на майтап) -нов мотор цена 5360 лв.без труд и аксесоари.Ебаси късмета щото един е ремонта ако веригата се е прецакала но не скъсала съвсем друг когато превъртът валовете.
От тук нататък имах два варианта 1).да я дам в морга 2).да купя нов мотор втора употреба (500-800 лв)
Аз обаче се спрях на трети(случаино)ще се опитам да я ремонтирам(щото на жена ми и е мъчно за сиерата)Едно приателче ме заведе в един гараж в модерното и там майстора(младо момче) ме обнадежди ,че може и да не е толкова сложен и скъп ремонта.щото според него този модел 2.0 (дохц) на кривил клапани ,ама знам ли?
Според мен за 2006 г едвали ще има и 10 човека в Б-я на които ще им се скъсат веригите на моторите ама нейсе! имало да става.
Ще споделя как са се развили нещата с мойта сиерка.Проучих цените на частите,които евентуално ще ми трябват и разбрах че не са много скъпи(верига-45;ролки-20;клапан-10)
И накрая , и грам не съжалявам,че закрах детето на детска;)

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 22 фев 2006, 02:44

Еми... какво да се прави :) Не ти е вървяло този ден :))) Иначе в краен случай смяната на мотора не е лош вариант, не е и много скъп. Ако ремонта ти надмине 500 лв май ще е по-добре да сменяш. Успех и стискаме палци сиерата да е пак на пътя в най-скоро време :) Много ги обичам и аз тия коли!
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Имам друга версия за проблема

Мнение от diesel1.6 » 26 фев 2006, 14:10

Аз имам една лоша идея...
Късането на верига и проблеми с налягането на маслото нямат връзка помвжду си, освен една. Ако двата разпределителни вала са работили по 30 секунди на сухо, мисля че биха могли да затруднят извънредно веригата. Повишено триене и започващо задиране. Предполагам, че е изтрещял някой лагер на разпределителен вал или е скъсала единия вал. После е вървяла, но зле и по зла причина. Оттам нататък, вече с проблем, веригата е била спукана или деформирана и е било въпрос на кратко време да се скъса. Както е станало.
Късното светване е по две причини. Едната, с която се оправдават разни монтьори, е стичане на маслото през калпав клапан на филтъра или помпата, не знам сиерата как е. Втората, по гадна и реална, е ниска способност на помпата да поддържа налягане - износена помпа, износени лагери на коляновия вал, износени лагери на разпределителните валове, разместена черупка на лагер.
Има и трети вариант - монтьорска бомба :)) - ако колата е поправяна в България. Това вече е трудно за познаване.
Късмет, интересно какво ще излезе.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 28 фев 2006, 19:24

:D Този DOHC мотор е с хидравличен обтегач на ангренажната верига!Веригата и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО към нея се заменя и ХИДРАВЛИЧНИЯ ОБТЕГАЧ при пробег от максимум 90-100к!Когато веригата и особенно обтегача към нея се износи(или има критичен спад на налягането в мазилната система)-обтягането на хлабините в ангренажния механизъм намалява с всички последици към това!!!Крайния резултат е точно този-скъсана ангренажна верига!!!Този проблем имат и някои масови мерцедеси!!!Най-вероятно това е причината за скъсаната верига!!!
fiestaracing-just race!!!

jelio sexa
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 31 юли 2016, 15:39
Местоположение: gradec
Status: Извън линия

Re: Въпрос за мазането?

Мнение от jelio sexa » 10 окт 2016, 16:43

ПОМАГАЙ ТЕ колеги смених 4 клапана на моята сиера 2.0 доч .запали от раз работи 3мин и изгасна завъртях стартера и компресията изчезна. Даите някои съвет 0886089015
7

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за мазането?

Мнение от HACKO » 10 окт 2016, 17:23

Прочети по-горе!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта