Дайте съвет-налях малко спирачна течност в хидравликата

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Дайте съвет-налях малко спирачна течност в хидравликата

Мнение от kalin_kalinov » 26 фев 2006, 14:08

Здравейте

Дайте съвет дали ще се прецака нещо.Онзи ден по погрешка долях около 100г спирачна течност вместо хидравлична.Това ще скапа ли хидравликата по някакъв начин.На пръв поглед течността в хидравличния резервоар си остана със същата консистенция.Не виждам видима разлика в консистенцията,но нека мякой да каже ако това ще е фатално за колата.

Ще очаквам отговори.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 26 фев 2006, 14:41

Заивиси какво масло си налял. На мен ми казаха АТФ за сервото :?
Изображение

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 26 фев 2006, 14:43

Налях ДОТ4 това беше което намерих на бензиностанцията.

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 26 фев 2006, 14:46

Това е спирачна течност а не масло или хидравлична.Та затова ми е въпроса.Ще има ли проблем че вместо хидравлична съм налял малко спирачна течност.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 26 фев 2006, 21:55

kalin_kalinov написа:Това е спирачна течност а не масло или хидравлична.Та затова ми е въпроса.Ще има ли проблем че вместо хидравлична съм налял малко спирачна течност.
Да, ще има. Ако си налял 5% от всичкото масло - смени я до ден два, ако е повече веднага си излей каквото можеш и долей, или ако има възможност източи маслото и сложи само ново.
ATF или специално препоръчаното за колата ти.

Потребителски аватар
achkob
модератор
модератор
Мнения: 484
Регистриран: 25 май 2005, 22:44
Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от achkob » 26 фев 2006, 22:37

сменяй на секундата!!!дота сте разяде уплътненията на системата и ще стане мазаво!!!и следващия път гледай какво сипваш
Биалетка за 140лв??? ДА-ДА...

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 27 фев 2006, 09:52

в ОМВ има хидравлично масло по спецификация на форд 11-12 лв литъра
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 27 фев 2006, 16:37

Ако ми каже някой колко събира целия резервоар мога да кажа колко % съм налял от него.Междудругото един майстор от сервиз ми каза че няма страшно щом съм налял толкова малко.Но щом казвате че е проблем.Ще сменям само ми кажете как най-лесно да стане това без да ходя на някой майстор.

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 27 фев 2006, 17:08

Няколко човека са ми казвали, че стигне ли до смяна на хидравлично масло - само в сервиз при човек който знае какво прави.

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 27 фев 2006, 18:09

А уж майстора в този сервиз знае за какво става въпрос.Вместо да каже че ще се скапят нещата ми каза че щом е малко спитачната течност няма проблем.Ей какви майстори бе.А и аз му отивам на гюме и ако не иска да ми вземе парите за какво говорим тогава.Или смяната на хидравлична течност ще го затрудни.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 27 фев 2006, 19:47

kalin_kalinov написа:Ако ми каже някой колко събира целия резервоар мога да кажа колко % съм налял от него.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B%E0%ED%E0" onclick="window.open(this.href);return false;
прегледай тази тема ще ти се изяснат някои работи
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 28 фев 2006, 09:25

сменяй я по бързо

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 28 фев 2006, 10:39

Спирачната течност не е направена от масла като хидравличното. Рейката ще си работи, тя е хидрообемна - помпата все нещо си помпи и то си бута буталото. Ускорява се износването, което е по-малкия проблем. Тъй като колите ни са стари, момента на повреждане наближава и се стремим да го отдалечим. Затова препоръчвам използването на точните или по-добри масла. отделен въпрос е как и с какво реагира сместа, наречена спирачна течност с маслото. Та в нея има и дори и вода, макар и малко, ако е нова, има и алкохоли и други хитрости.
Не е ясно колко по-лошо е да караш с бозата, но опита ни с стари коли подсказва да смениш мазилото.
Маслото за наливане не е нужно да е марково. Трябва само да е сигурно че отговаря на спецификацията си (изписана на опаковката) и тя да е предписаната или по-добра. Преценката за "по-добра" е трудна. Зависи от конкретния механизъм и проблемите, които се решават. Например, за стари рейки е по-добре да се сложи напълно синтетично масло. То осигурява малко по-лек ход, поради намаленото триене (и при стари и при нови) и когато имаме износване и хлабини, особено в помпата. Остава по-гъсто при висока температура и така пропуските са по-малко. Съответно и хидравличното триене в местата на хлабините и на пропуските е по-малко и се оказва че и загряването е по-малко. Взаимносвързани са тези неща в този пример.
Ако приста предлагат пълна синтетика - защо не? Или ако искаме да налеем Декстрон 2 и има такова приста, също е нормално.

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 01 мар 2006, 18:50

Благодаря на всички които ми даваха съвети.Днес си смених хидравличното масло с ELF.Предното беше станало на боза .така ,че ако някой друг се обърка и сложи спирачна течност в хидравликата и не иска да си скапе рейката и куп други неприятности нека си смени хидравличната течност навреме.
Още веднъж благодаря за съветите!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта