Има или няма комп 1,8 td ???????

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от gazetto » 21 окт 2009, 17:27

Така тва става за твоето TDCI , ма дали става за ескорта?Тъй като в помпата кабели влизат само за положението на рейката и за клапана.Откаде ще се оптимизира горивоподаването?Освен ако не механично разбира се!Нека някой го снима или някой да покаже такова чудо сложено.Едва ли ако може никой няма да се възползва...! _friends_
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от diesel1.6 » 21 окт 2009, 18:26

Conan_1 написа:1.8 ТДи има комп
1- става за чипосване(оптимизират се данните)
2- има букса под таблото
отделен е въпросът кой какво разбира под комп за кола 96-та - не лаптоп с уиндоус виста и прочие надявам се >:D<:
онният блок.
Не звучи вярно. Ти казваш, че има компютър, макар и без слот за монитор :), защото става за бърникане с електронни допълнения, а защо мислиш, че става за бърникане?
Букса под таблото има и ескорта 1980, който е пред блока ми. Кажи още нещо - дай ни някаква схемичка, насочи ни кое е електр

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от diesel1.6 » 21 окт 2009, 18:28

gazetto написа:Откаде ще се оптимизира горивоподаването?Освен ако не механично разбира се!
Може да се оптимизира ъгълът на изпреварване на впръскването чрез електрически управляемият авансатор. Но след като установим къде и на кои коли е смотаната електроника и кой управлява авансатора. Или ако се намери сервиз за това, на който да се доверим.

Тези от Пстунинг или каквито са там твърдят, че бъзикат 1,8 дизел с механична помпа. Ще им се обадим за лек изпит :D:
Жалко, че са чак в столицата.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от gazetto » 21 окт 2009, 22:38

Решил съм да разглабям всичко и да търся.Факте, че колегата Sanndo Се опита да се свърже с лаптопа към моя "комп" и със на още един същия кат моя и не можа да открие нищо.Но знае ли се..... _friends_
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от diesel1.6 » 21 окт 2009, 22:51

gazetto написа:Решил съм да разглабям всичко и да търся.
И аз! :)
Казваш, че сте закачили някаква машинария някка за колата - е как закачате без да знаете какво иам и как се комуникира с него? В предна тема, пак за това писахме, сложих една снимка с уж търсеното чудо. В страницата, от където я взех, са писали, че на 1,8тд електрониката няма предвидена комуникация, но по специфичен начин успяват да се свържат. Аз не знам каква е комуникацията в кола, не обсллужвам леки коли или съвременни превозни средства с такива възможности. Или имат интерфейс с дисплей или компютър, или нищо. Затова не пиша по-комкретно. Нали има някакви стандарти за мрежата в информацията из колата - та този вариант форд няма връзка с моторния контролер. Трябва направо в неговия куплунг да се търси - подават захранване, някакво напрежение или ток до още един крак през резистор (май 1,3 кОм, ама до това да се стигне) и вече нататък нямам идея как обменят информация.
Между другото, не изключвам моята кола да е усъвършенствана в Германия, собственикът и е бил влюбен в нея до някое време.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от gazetto » 21 окт 2009, 23:23

Ми колегата има програма на лаптопа за диагностика.Буксата дет е под волана е същата като за кабела и пробвахме, ама нъцки!На Paci фиестата я намери ма тя бИнзинка _friends_
Изображение

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от Conan_1 » 21 окт 2009, 23:55

gazetto написа:Така тва става за твоето TDCI , ма дали става за ескорта?Тъй като в помпата кабели влизат само за положението на рейката и за клапана.Откаде ще се оптимизира горивоподаването?Освен ако не механично разбира се!Нека някой го снима или някой да покаже такова чудо сложено.Едва ли ако може никой няма да се възползва...! _friends_
Аз за ескорта говорех де не за ТДци-то .Ескорт 96- ТДи ,Незнам каде е ЦПУ-то му ,но като се обадих че бях мераклия и ми казаха че монтажа на пауър бокса става посредством свързването му след компа и подаване на оптимизирани данни към двг-то .Несам електричар или експерт ама ако е само механика тоя пауър бокс какъв ще го ..... прави и струва там че да дигне конете.А пък старият ми ескорт 1,8Д неможе да му се лепне пауър бокс и явно там е вече само механика :?: :-/: _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от diesel1.6 » 22 окт 2009, 00:05

gazetto написа:Ми колегата има програма на лаптопа за диагностика.Буксата дет е под волана е същата като за кабела и пробвахме, ама нъцки!На Paci фиестата я намери ма тя бИнзинка _friends_
Дотук сведенията пасват - е тази букса е стандартната комуникационна линия (който знае повече, да не ми се смее! :) ). ОБД или там каквото е. Но на 1,8тд електрониката за мотора не комуникира през тази букса.
Да припомня едно друго важно нещо:
gazetto написа:Тъй като в помпата кабели влизат само за положението на рейката и за клапана.
При мене и не само на моето мондео има кабели и за електрически авансатор.
А как могат да "тунинговат" колата, ще измислим като намерим какво прави електрониката като я има.

totolo6ia
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 15 дек 2008, 18:06
Модел на автомобила: mondeo 2.0 115 tddi mk3, mondeo 1.8 td mk2
Местоположение: Долни Дъбник
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от totolo6ia » 30 окт 2009, 10:44

Колеги,комп има.Лично съм го вадил.Намира се зад казанчето с течност за хидравликата,което се маха за да се достиге до компа.Има болт за ключ 10,развива се и се маха буксата на компа с кабелите.А за да се извади целия комп се сваля жабката и ще го видите горе в дясно.Там вече се развиваше още нещо но не си спомням точно но беше лесна работа свалянето му.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от diesel1.6 » 03 ное 2009, 10:33

Копирано от друг форум, и за друга кола - със същата система, но на помпа Бош
22. Информационни датчици и приводи (Bosch AS3)
Електронен блок за управление (ECU)
1. Този компонент е сърцето на системата, управляващ момента на врпъскването, ускорените бавни обороти, работата на подгревните свещи и рециркулацията на изгорелите газове (EGR). Блокът получава сигнали от датчици, които следят температурата на охлаждащата течност, оборотите, работата на дюзите и натоварването на двигателя. Тези сигнали се използват от блока при управлението на изброените по-горе функции.
- Датчик за оборотите на коляновия вал.
Индуктивен импулсен генератор, монтиран на кожуха на трансмисията, който следи контролна издатина върху маховика. При преминаването на тази издатина покрай датчика, се генерира сигнал, който се използва от ECU за определяне оборотите на двигателя.
- Датчик за температурата на охлаждащата течност
Представлява термистор с отрицателен температурен коефициент (съпротивлението намалява с покачването на температурата). Подава към ECU аналогов сигнал, променящ се с промяната на температурата. Той се използва от ECU при изчисляване на дозирането на горивото.
- Датчик за атмосферно налягане
Монтиран е в самия блок. Използва се от ECU за промяна на предварението според надморската височина.
- Датчик за натоварването
Прикрепен е към оста на лоста за подаване на газ върху ГНП. Представлява потенциометър, чието съпротивление се мени според положението на педала на газта. Според тази информация ECU може да регулира предварението според действията на водача и натоварването върху двигателя.
- Датчик за повдигане на иглата на дюзата
Представлява интегрална част от конструкцията на една от дюзите и изпраща към ECU сигнал всеки път, когато дюзата отваря.
- Блок за управление на подгряването
Представлява реле, управлявано от ECU, което включва подгревните свещи при стартиране в студени условия.
- Мембрана за управление на ускорения празен ход
Управлява положението на лоста за ускорен празен ход върху ГНП посредством жило. При угасен двигател, лостът е в положение на ускорени обороти. При запалване, посредством управляван от ECU електромагнитен клапан, към мембраната се подава вакуум от вакуумната помпа. Когато ECU подаде такъв сигнал, мембраната посредством жилото издърпва лоста в положение на нормални бавни обороти.
- Клапан за рециркулация на изгорелите газове (EGR клапан)
Пропускането на част от изгорелите газове обратно в смукателния колектор се управлява от ECU посредством електромагнитен клапан, подаващ вакуум към EGR клапана. Това става съобразно оборотите, натоварването и надморската височина.

Ако в системата възникне неправилна работа, най напред се уверете, че всички електрически куплунги за неподвижно свързани контактите не са кородирали. Уверете се, че не се дължи на лошо обслужване - чист ли е елементът на въздушния филтър, компресията е в нормата, тръбите за подаване на въздух към двигателя са чисти и здрави.
Ако при тези действия не бъде установена причината за проблема, колата трябва да бъде закарана в сервиз, оборудван с подходяща техника за диагностициране. В окабеляването на системата има куплунг за включване на електронен тестер. Тестерът ще откриа проблема бързо и лесно, елиминирайки нуждата от проверка на всички възли поотделно, което отнема време и крие риск от повреждане на EC
Само дето при нас тестерите са рядкост. Поне аз не знам да има из Бг, заради странния електронен блок без комуникация през ОБД.
Друг потребител се изказва така
Мога твърдо да заявя, че след 1997 г на двигателя модификация DHX се монтира механична помпа Bosch, но придружена с гореспоменатия EDCU (Electronic Diesel Control Unit) блок за управление на аванса, ускорения празен ход и рециклирането на изгорелите газове. Всичко това е направено заради екологични изисквания.
На кожуха на термостата, зад горивния филтър има трети температурен датчик, зелен на цвят. Той е датчикът, по който EDCU отчита температурата на антифриза.
Всичката тази работа изглежда е сложена да ни повреди колите. Чисто лицемерие е да се каже, че осигурява по-чисти емисии. В завода - да, но в реалния живот след третата година на колата емисиите вместо по-малки с разни проценти, са в пъти по-лоши от кола е изправна сигурна механична помпа. В крайна сметка търсим как да изкормим или сервизраме електронния б

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от форд мк2 » 03 ное 2009, 11:11

totolo6ia написа:Колеги,комп има.Лично съм го вадил.Намира се зад казанчето с течност за хидравликата,което се маха за да се достиге до компа.Има болт за ключ 10,развива се и се маха буксата на компа с кабелите.А за да се извади целия комп се сваля жабката и ще го видите горе в дясно.Там вече се развиваше още нещо но не си спомням точно но беше лесна работа свалянето му.
Оф и аз на ескорта съм го виждл тва животно под жабката хванато от дясно на конзолата! Според мен е за айър бек с-мата. Стана студено , иначе ще се нагъза :) и ще фана да го изкл. пък да ви разсея всички митове _friends_
Be happy

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от diesel1.6 » 03 ное 2009, 12:10

Ako ще разсейваш митове, че двигателя с датчик за момента на впръскване, за положението на коляновия вал, за количеството въздух и т.н. няма електронен блок, откажи се. Това вече е ретро. Нали не си мислиш, че споменатите неща са свързани с разни лостчета и телчета едно за друго?
Виж, ако знаеш схема или принципа на работа на въпросния електронен блок, ще помогнеш много. Или ако ми кажеш откъде да си накупя или отрежа куплунзите по системата, за да си направя тестови кабели.

totolo6ia
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 15 дек 2008, 18:06
Модел на автомобила: mondeo 2.0 115 tddi mk3, mondeo 1.8 td mk2
Местоположение: Долни Дъбник
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от totolo6ia » 04 ное 2009, 10:05

Колега,виж в аутодатата схемата или в книгата на "Д-р Ханс-Рюдигер Етцолд" Форд Мондео.Там има схемата и си пише кое какво е.Точното наименование е "Блок за управление".

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от diesel1.6 » 04 ное 2009, 16:59

totolo6ia написа:Колега,виж в аутодатата схемата или в книгата на "Д-р Ханс-Рюдигер Етцолд" Форд Мондео.Там има схемата и си пише кое какво е.Точното наименование е "Блок за управление".
Благодаря за конкретния отговор :)
Ще потърся книгата и как да си преснема или купя.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от Mondeo18TDI96 » 04 ное 2009, 17:16

diesel1.6 написа:
totolo6ia написа:Колега,виж в аутодатата схемата или в книгата на "Д-р Ханс-Рюдигер Етцолд" Форд Мондео.Там има схемата и си пише кое какво е.Точното наименование е "Блок за управление".
Благодаря за конкретния отговор :)
Ще потърся книгата и как да си преснема или купя.
в тази книга (която имах) - няма да намериш нищо за комп. - щото няма такъв (не и в ролята на ECU!)

първо виж дали на твоя таралясник:
- едната дюза има датчик (на МК1 - няма!)
- имаш хол сензор (на МК1 - няма)
книгата е за МК1 и МК2 и на практика в нея няма нишо друго освен ел.схема на 1.8ТД (в която горните "елементи" липсват)!

може форд да са слагали каквото има падне за помпи ... така че всичко е възможно :)
(все пак е форд :))

totolo6ia
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 15 дек 2008, 18:06
Модел на автомобила: mondeo 2.0 115 tddi mk3, mondeo 1.8 td mk2
Местоположение: Долни Дъбник
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от totolo6ia » 04 ное 2009, 17:25

Значи моя таралясник мк2 има датчик на дюзата,датчик на маховика и ел.авансатор,който сигурно се управлява от космоса :lol:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от diesel1.6 » 04 ное 2009, 19:05

ECU ми прилича ElectronicControlUnit, ако се замисля.
Жалко, че в книгата не е описано как работи НеЕлектронния контролен блок зад десния калник.
Търся куплузите - от стара кола ескорт или мондео турбо - и мисля да изследвам кога и къде какво върви.
Турбофорда е все с лукас помпа. Пише, че има и с бош, но не е срещан такъв.

totolo6ia
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 15 дек 2008, 18:06
Модел на автомобила: mondeo 2.0 115 tddi mk3, mondeo 1.8 td mk2
Местоположение: Долни Дъбник
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от totolo6ia » 04 ное 2009, 20:01

успех колега,пиши ако има нещо интересно

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от naskowu » 08 ное 2009, 22:43

Естествено, че всички турбодизели с гнп Лукас имат ECM - Engine control module. Ето снимка от аутодата на моя ескорт 1.8ТД 97г.

Изображение

А35 е ECM. Както се вижда той събира данни от всички датчици по двигателя ( MAF B30, ECT sensor B24, krankshaft position sensor B54, injector needle lift sensor B141- третата дюза),като управлява помпата посредством fuel injection timing solenoid Y132 - авансатора и idle speed control actuatur Y56 - моторче за празен ход. Освен това ECM управлява релето на подгревните свещи K22, клапана за гасене на двигателя Y12, оборотомера P7, EGR Y28. Има и data link connector X1 за диагностика. Лично аз когато купувах ескорта го закарах на диагностика в Супердизел и там зкачиха колата и ми показаха всички данни от моя ECM (като проблем имах само намалено количество на постъпващия въздух в сравнение с фабричните стойности). Така че който не вярва може да погледне в Аутодата. Подобна схема има и в една Руска книга за Ескорт Аз гледах и схемата на Мондео МК1 пак има подобен електронен модул. Освен това лично съм свалял моя комп. преди време - намира се зад жабката. Успех на всички колеги с 1.8 TD които още не са разбрали че имат комп.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Има или няма комп 1,8 td ???????

Мнение от diesel1.6 » 09 ное 2009, 00:18

Браво, чудесно си ни обяснил. Аз от липса на време не го направих. Намаленото количество въздух ти е било от замърсен МАФ, не мислиш ли? Грешно отчитане, което води до спъване на колата. Ако още я имаш, изчисти си го, ще ти хареса после!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта