МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от bai_Petko » 15 ное 2009, 21:30

Темата ме заинтригува и попрочетох в ръководството на Хайнес малко. Ако изключите клапана за празния ход колата може и да не загасне - поне това съдя от написаното в хайнес-а. Дословно пишеше, че ако имате нестабилен празен ход или ниски обороти на празен хад то проблемът може да е в дефектирал клапан. Също така, при празния ход ламбда сондата не играе никаква роля. ЕГР също. ЕГР се включва при високи обороти и предимно когато колата е СТУДЕНА. Защо ли - задайте си въпроса кога имате най-много неизгорели газове.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 16 ное 2009, 08:36

bai_Petko написа:Темата ме заинтригува и попрочетох в ръководството на Хайнес малко. Ако изключите клапана за празния ход колата може и да не загасне - поне това съдя от написаното в хайнес-а. Дословно пишеше, че ако имате нестабилен празен ход или ниски обороти на празен хад то проблемът може да е в дефектирал клапан. Също така, при празния ход ламбда сондата не играе никаква роля. ЕГР също. ЕГР се включва при високи обороти и предимно когато колата е СТУДЕНА. Защо ли - задайте си въпроса кога имате най-много неизгорели газове.

EGR се "включва", когато колата е загряла и педала на газта е натиснат...при студен двигател управлението става по предварително зададени параметри..

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от bai_Petko » 16 ное 2009, 17:26

Колега, изказването ти не е много точно. Управлението на мотора винаги става по предварително зададени алгоритми в ЕКУ-то, на основа входната информация от датчиците. Няма значение студен или топъл мотор. Попрочетох и за ЕГР - включва се в обороти, като ЕКУ-то следи да не се включва при ускорение, също се включва след като колата премине в нормален работен режим - гледа датчика за температурата на антифриза (тук съм грешал като написах за студен мотор).
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 17 ное 2009, 08:53

bai_Petko написа:Колега, изказването ти не е много точно. Управлението на мотора винаги става по предварително зададени алгоритми в ЕКУ-то, на основа входната информация от датчиците. Няма значение студен или топъл мотор. Попрочетох и за ЕГР - включва се в обороти, като ЕКУ-то следи да не се включва при ускорение, също се включва след като колата премине в нормален работен режим - гледа датчика за температурата на антифриза (тук съм грешал като написах за студен мотор).
Колега, изказването ми не е неточно а непълно ( прав си).
За останалото ( EGR ) този път си прав :)

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от K-Yo » 17 ное 2009, 14:59

Благодаря на всички за мненията.
Имам съмнения и за:
Berlii : "В затворено състояние между дроселната клапата и тялото има оставено разстояние, което намалява с овеличаване на натрупванията от мърсотия."
не съм забелязал да има такова разстояние, което означава,че е възможно за е замърсено тялото на дроселната клапа и там също да има проблем, въпреки ,че не ми изглежда много мръсно.
Ще предоставя снимки за подробности на дросела.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 17 ное 2009, 16:00

K-Yo написа:Благодаря на всички за мненията.
Имам съмнения и за:
Berlii : "В затворено състояние между дроселната клапата и тялото има оставено разстояние, което намалява с овеличаване на натрупванията от мърсотия."
не съм забелязал да има такова разстояние, което означава,че е възможно за е замърсено тялото на дроселната клапа и там също да има проблем, въпреки ,че не ми изглежда много мръсно.
Ще предоставя снимки за подробности на дросела.

Такова разтояние НЯМА...дроселната клапа трябва да ляга ПЛЪТНо на тялото...иначе има нужда от почистване!!!

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от Berilii » 17 ное 2009, 18:23

TIN написа:
K-Yo написа:Благодаря на всички за мненията.
Имам съмнения и за:
Berlii : "В затворено състояние между дроселната клапата и тялото има оставено разстояние, което намалява с овеличаване на натрупванията от мърсотия."
не съм забелязал да има такова разстояние, което означава,че е възможно за е замърсено тялото на дроселната клапа и там също да има проблем, въпреки ,че не ми изглежда много мръсно.
Ще предоставя снимки за подробности на дросела.

Такова разтояние НЯМА...дроселната клапа трябва да ляга ПЛЪТНо на тялото...иначе има нужда от почистване!!!
Такова разстояние има, и дроселната клапа не ляга плътно в тялото(когато е чиста), а когато е зацапана приляга перфектно плътно към тялото. Колега от постингите ти досега ми стават ясни няколко неща:
1. Не четеш достатъчно или четеш избирателно(дано да е второто).
2.Нямаш дори базови познания по основни възли (които коментираме).
3.Може би никога не си си разглобявал дроселната клапа, щото ако беше щеше да видиш че имаш регулиращ винт за притварянето на дроселната клапа. Този винт е настроен заводски, така че като отпуснеш клапата тя да не се затваря докрай. Мрисотията шпо клапата се вижда чак като започнеш да ч чистиш.
Само за сведение: виждал съм дроселни клапи с по 8 мм разтоятие между винта и опорният лост преди почистване и разбира се никакъв отвор между клапата и тялото. След почистване лоста опря във винта и остана добре изразен отвор между тялото и клапата. Разбира се и вървежа на колата стана друг. Особенно подема в ниски обороти, който като цяло си е проблем при зетек моторите.

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от bai_Petko » 17 ное 2009, 21:57

Колега тук няма да се съглася с теб - аз съм разглобявал клапата на моето мондео - 2л. и такъв болт липсва. Клапата приляга плътно към леглото (чистена), а единственият отвор за въздух е една наистина малка дупка в самата клапа.
Самият клапан за празният ход бях чел, че е направен ако дефектира (изгори му намотката например) да оставя малко място за въздух при крайно затворено положение. Може лесно да се установи това ако някой си направи опит да духне в клапана - ако го има изваден.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от Berilii » 17 ное 2009, 23:31

bai_Petko написа:Колега тук няма да се съглася с теб - аз съм разглобявал клапата на моето мондео - 2л. и такъв болт липсва. Клапата приляга плътно към леглото (чистена), а единственият отвор за въздух е една наистина малка дупка в самата клапа.
Самият клапан за празният ход бях чел, че е направен ако дефектира (изгори му намотката например) да оставя малко място за въздух при крайно затворено положение. Може лесно да се установи това ако някой си направи опит да духне в клапана - ако го има изваден.
Колега никъде не съм посочил, че говоря за двулитровия двигател. Тук темата е зададена за 1.8 зетек, какъвто е и моя, а такъв е и на колегата TIN. При 1.8 има регулиращ винт, но се вижда трудно без да се свали клапата, защото се намира под стойката за закрепване края на кожуха за жилото на газта. Разглобявал съм и съм чистил поне 20 такива клапи и всички имат регулиращ винт. На 1.6 зетек е същата. Винта е с вътрешен шестостен (2.0-2.5 мм), които е залят с нещо като смола, така е фабричната настройка. А и да не забравя винта се вижда по добре когато клапата е в средно отворено положение.

А ето и малко снимки да не съм голословен.
Изображение
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2046 ... 8PPmaS.JPG

На снимката в ляво е снимана клапата на стандартния 1.8 зетек от ескорт а лявата клапа е от 1.8зетек 130к.с. същата като диаметър с 2.0 зетек, разликата е само в дупчицата на клапата, която тук липсва. И на двете с червено съм оградил позицията на регулиращия винт, залят със смола. И двете клапи плачат за чистене особенно лявата. След почистване не трябва да се вижда нищо чернеещо по тялото и по самата клапа. Чистата клапа е с цвят на месинг. И друго, този механизъм не може а и не трябва да се чисти с обезмаслител от рода на меглио. Чисти се задължително с полярен разтворител.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 18 ное 2009, 09:43

Berilii написа:
TIN написа:
K-Yo написа:Благодаря на всички за мненията.
Имам съмнения и за:
Berlii : "В затворено състояние между дроселната клапата и тялото има оставено разстояние, което намалява с овеличаване на натрупванията от мърсотия."
не съм забелязал да има такова разстояние, което означава,че е възможно за е замърсено тялото на дроселната клапа и там също да има проблем, въпреки ,че не ми изглежда много мръсно.
Ще предоставя снимки за подробности на дросела.

Такова разтояние НЯМА...дроселната клапа трябва да ляга ПЛЪТНо на тялото...иначе има нужда от почистване!!!
Такова разстояние има, и дроселната клапа не ляга плътно в тялото(когато е чиста), а когато е зацапана приляга перфектно плътно към тялото. Колега от постингите ти досега ми стават ясни няколко неща:
1. Не четеш достатъчно или четеш избирателно(дано да е второто).
2.Нямаш дори базови познания по основни възли (които коментираме).
3.Може би никога не си си разглобявал дроселната клапа, щото ако беше щеше да видиш че имаш регулиращ винт за притварянето на дроселната клапа. Този винт е настроен заводски, така че като отпуснеш клапата тя да не се затваря докрай. Мрисотията шпо клапата се вижда чак като започнеш да ч чистиш.
Само за сведение: виждал съм дроселни клапи с по 8 мм разтоятие между винта и опорният лост преди почистване и разбира се никакъв отвор между клапата и тялото. След почистване лоста опря във винта и остана добре изразен отвор между тялото и клапата. Разбира се и вървежа на колата стана друг. Особенно подема в ниски обороти, който като цяло си е проблем при зетек моторите.

Трябваше да подкрепиш твърденията си със снимка ощ в началото.
Прав си, отказвам се от спора...и писането тук.
А и не искам да доказвам колко мн съм чел, опитвах се да помогна...
Лично аз съм убеден че дори след почистванет она клапата няма да има подобрение на проблема му ( не казвам че няма да има полза въобще)
Пожелавам успех ан колегата в отстраняването на проблема.

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от K-Yo » 19 ное 2009, 18:25

Ще пробвам да почистя дроселовата клапа, но проверих в магазин за химични препарати и толуен не са чували цървулите.
Berlii, имаш ли идея от къде мога да се снабдя с този полярен разредител в град Варна.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от Berilii » 19 ное 2009, 22:56

Това изкопах от мрежата за Варна:
контакт: гр. Варна
"База Нова" ЗПЗ
тел. 052/50 18 62
http://marvin-ood.dir.bg/_wm/pbasic/?df=255982
Продават го със старото му има толуол. Ако не намериш може да опиташ с ацетон но трябва да внимаваш много за пластмасите на TPS-сензора.

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от K-Yo » 20 ное 2009, 12:29

Точно на същото място проверих вчера. Сега им звъня и казват,че има толуол, като цената е за 1 литър 4,32лв. Явно,че не му знаят новото име.
Благодаря за инфото, събота и неделя ще пробвам да извърша процедурата и се надявам да имам успех.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от Berilii » 20 ное 2009, 15:11

Най-добре се получава като разглобиш механизма с пружините и отвориш на цяло клапата. С детска четка за зъби се разтърква хубаво с около 20 до 50 мл. толуен. То се вижда направо как се свлича мръсотията. След това с памучен парцал докъто е влажно се изтърква до алумиев цвят и блясък тялото на дроселната клапа. След това се започва със самата клапа търка се до блестещо месингов цвят. Не трябва никъде да остава черно или кафяво като цвят или отенък. Да не забравя промива се също и кръглият отвор в горната част, който е за обходния вентил. Ще те помоля преди да започнеш да снимаш клапата от всички страни и като приключиш също да я снимаш. Да видим как се е променило разстоянието между клапата и тялото.

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от K-Yo » 26 ное 2009, 23:02

Извинявам се за закъснелия отговор.
Поради текущи ангажименти почистването на дроселната клапа стана по бързата процедура.
Все пак успях да направя някой снимки, които си признавам,че се получиха доста бездарно. Дано да са полезни...
http://s568.photobucket.com/albums/ss12 ... ov/DROSEL/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето и някой неща относно интервенцията:
-демонтажа и монтажа е елементарен.
-поради липса на време не съм разглобявал механизма с пружините.
-явно клапата е доста замърсена, след като дори час и половина търкане с толуен и четка за зъби не можах да почистя абсолютно всичката мръсотия.
-разстояние между клапата и тялото преди почистването определено нямаше, но след интервенцията се отвори такова, но е едва част от милиметъра и е забележимо най-ясно когато обърна дросела срещу слънцето/невъзможно е да го снимам, въпреки,че опитах/.
-след монтирането отново направих теста с откачане на буксата на клапана за празния ход при запален двигател и мотора изгасна, опитах да го запаля, но само припалваше за секунда - две.
-ефекта в моя случай от процедурата е, че се подобри ускорението в ниските обороти
Имам въпроси относно някой неща като:
1. Посочил съм на една от снимките отвор в тялото на дросела в който влиза винт за регулиране на въздуха от горната към долната част на клапата, но не и към колектора, защото по принцип има вход за въздуха, но гарнитурата на дросела не го позволява. Дали става въпрос за друга модификация на мотора? Този винт играе ли някаква роля и каква? В снимките които беше качил Berilii такъв отвор липсва, но клапата е от Escort, възможно ли е това да е причината?
2. На размазаната снимка съм посочил регулиращия винт според мен за който пише Berilii. Това така ли е, защото в моя случай при замърсена дроселна клапа винта и опорния лост бяха плътно един до друг, но разстояние между тялото и клапата няма.

3. Кое определя по време на движение изключен от скорост, двигателя да поддържа около 1000 оборота и при напълно спрял оборотите да бъдат около 850. Отговора на този въпрос най-вероятно е причината за основния проблем в случая.
Последна промяна от K-Yo на 02 дек 2009, 10:27, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от K-Yo » 26 ное 2009, 23:09

Berilii:Празният ход като минимална стоиност на оборотите се определя механично, а клапана служи за повишаване на тези обороти, когато е необходимо двигателя да поеме товар при работа на място без газ и за плавно намаляване на оборотите при отпускане педала на газта от високи към ниски обороти. По спецификация всяко мондео с бензинов двигател при разкачване на обходният вентил за празен ход продължава да работи, освен в случайте, когато е зацапана дроселната клапа.
Berilii, може ли да се почисти клапана с толуен?

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от Edinuser » 27 ное 2009, 09:14

3. Кое определя по време на движение изключен от скорост, двигателя да поддържа около 1000 оборота и при напълно спрял оборотите да бъдат около 850. Отговора на този въпрос най-вероятно е причината за основния проблем в случая.
[/quote]
При движение с изключена предавка, VSS сензора казва на ЕКУ-то, че автомобила е в движение и с помощта на клана за празния ход се поддържат около 1100 оборота, вместо 850.

mtel11
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
Модел на автомобила: MOndeo 2.0
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от mtel11 » 27 ное 2009, 13:10

neftoM написа:Старото ми мондео имаше подобен проблем. Оказа се, че смесва газ и бензин - смениха му някаква джаджа и се оправи... жалко, че не мога да се сетя как се казваше джаджата..

И моето мондео имаше същия проблем.Нестабилни оборити и на газ и на бензин.В движение като изключа от скорост оборотите падаха до 400-500. Две години го карах така докато не разбрах че регулатора на бензина се е прецакал и смесва газ и бензин.Иначе колата си вървеше перфектно и на двете горива.Смених регулатора, бензина спря да ''изчезва'' и оборотите се оправиха.
България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от K-Yo » 27 ное 2009, 14:26

В момента автомобила е без газов изпарител и го експлоатирам само на бензин. Така,че тази вероятност отпада според мен.

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от by_cec » 27 ное 2009, 14:45

mtel11 написа:
neftoM написа:Старото ми мондео имаше подобен проблем. Оказа се, че смесва газ и бензин - смениха му някаква джаджа и се оправи... жалко, че не мога да се сетя как се казваше джаджата..

И моето мондео имаше същия проблем.Нестабилни оборити и на газ и на бензин.В движение като изключа от скорост оборотите падаха до 400-500. Две години го карах така докато не разбрах че регулатора на бензина се е прецакал и смесва газ и бензин.Иначе колата си вървеше перфектно и на двете горива.Смених регулатора, бензина спря да ''изчезва'' и оборотите се оправиха.

Що не го снимаш този регулатор да видим за какво става въпрос ?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 29 госта