Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1746
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от synthez 3D » 12 юли 2010, 21:13

Всички дилъри на Форд,включително и МП наливат това масло-Ford Formula F 5W30,произведено за Форд.Така е и в Европа.Проверил съм и не говоря празни приказки.А доволни и недоволни винаги ще има,ако ще и златно масло да измислят.Аз предпочитам да вярвам на хората,произвели моите автомобили,а не на всеки който смята,че разбира повече от тях.Аз също съм карал стари коли със същото масло и след като не съм имал проблеми,защо трябва да ти вярвам, че е боклук?
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от urgan » 12 юли 2010, 22:43

Значи Ф е синтетиката, аз съм с такова в момента, но мислех че и двете са синтетика. Бях го взел от интернет един магазин масла и греси или нещо такова беше, до момента за около 6000 км не е мръднало. Смея да твърдя че маслото си е истинско за тези които казват че е ментак. Разликата в цената е голяма ако сравняваме с МП, но като гледам в чуждите сайтове си струва толкова. Просто МП си слага огромна надценка на консумативите и частите.
Изображение

gibson58
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 03 сеп 2009, 21:02
Модел на автомобила: escort 1.6 clx
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от gibson58 » 12 юли 2010, 23:29

Здравейте колеги,
дойде си времето за смяна на масалцето и сега съм пред дилема дали да не мина на 15/40 тотал ,защото до сега карам само с 10/40 тотал.Колицата е ескорт '90г.(да ми е жива и здрава ,много съм доволен от нея).Масло доливам към 7000-дният км около 100-200мл. и после идва пълната смяна .Мисля и за вариянт с фордовото масалце защото май е по евтинко от тотала?
Изображение

Потребителски аватар
ftall
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 11 мар 2010, 14:33
Модел на автомобила: Fusion 1.4 TDCi
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от ftall » 13 юли 2010, 21:26

С 2 думи никой не е наясно за разликата между E и F. В магазина продавача ми каза, че е едно и също и буквата няма значение, че го продава от години и няма проблеми. Може и да е така, но този отговор не е отговор. А за китайците... Това нищо не значи.

ПС Линка от търговския сайт го намерих , но той не носи никаква информация.
Изображение

Потребителски аватар
ftall
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 11 мар 2010, 14:33
Модел на автомобила: Fusion 1.4 TDCi
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от ftall » 15 юли 2010, 01:25

andre-vilkov написа:Какое масло необходимо использовать?
Выбор масла для Вашего автомобиля зависит от многих факторов. В руководстве по эксплуатации вашего автомобиля будет указан рекомендуемый тип и количество масла и, если Ваш автомобиль находится на гарантии, Вы должны строго следовать этим рекомендациям.
Существуют различные типы минеральных масел. Самыми популярными маслами являются 5W30 и 5W40. Что же означает 5W30? Первая цифра 5 означает способность масла течь при холодных температурах, цифра 30 указывает на стойкость к разжижению при высокой температуре. 5W40 наиболее часто рекомендуемое всесезонное масло. На сегодняшний день для большинства новых автомобилей рекомендуется использовать 5W40 Моторные масла делят не только на классы (по вязкости), но и на группы (по уровню качества). Существует несколько систем оценки. Наиболее известна американская классификация по API: маслам для бензиновых моторов присваивают индекс SG, SH, SJ, SL, SM — чем вторая буква дальше от начала алфавита, тем выше способность масла противостоять нагрузкам. Все большую популярность получает европейская классификация ACEA (обозначения А2, А3, А4). Тут чем больше цифра, тем выше уровень качества. Для дизельных моторов используют другие комбинации букв и цифр. Заливать допустимо то масло, которое соответствует или превышает по уровню качество, требуемое изготовителем автомобиля.
При использовании качественного масла, нет необходимости в применении промывающих препаратов во время его замены. Иногда сильно действующие «промывки» могут отделять загрязнения крупными кусками, что приводит к закупориванию масляных каналов и выходу двигателя из строя.
Чернеющее масло может свидетельствовать только об одном — оно содержит хорошие моющие присадки.
Выбор масла необходимо осуществлять, ориентируясь на известных, проверенных годами производителей. Так же покупать масла лучше в крупных магазинах со сложившейся положительной репутацией.
Нужно ли промывать двигатель перед заменой масла, или же можно просто, слив старое масло, поменять фильтр и залить новое? Многим ли отличаются эти марки масел? И есть-ли существенная разница между ними?
Качественные моторные масла имеют в своем пакете присадок, в том числе, присадки моющие. Предназначение данных присадок - смывать возникающие нагары и отложения с поверхностей деталей двигателя и растворять их в массе моторного масла.
В том, что данные присадки имеются в нужном количестве в Оригинальных моторных маслах FORD - можете быть абсолютно уверены. Как и в любом другом "оригинале". Поэтому никаких дополнительных процедур промывки при смене масла делать нет НИ ТЕХНИЧЕСКОЙ, НИ ЭКОНОМИЧЕСКОЙ целесообразности. Пусть и при переходе с одной спецификации оригинального масла на другую.
Мало того!
Полностью слить старое масло из двигателя невозможно, всегда остается сотня-полторы мл старого масла, как ни старайся. Создатели качественных моторных масел об этом в курсе, и, чтобы не заставлять машину "висеть" на подъемнике несколько часов до полного слива, их продукты спокойно растворяют в своей массе остатки, без малейшего вреда для двигателя.
Что такое "промывка"? Будь-то "пятиминутка", вливаемая в старое масло перед заменой, будь-то промывочное масло - это "звериный" пакет моющих присадок в их носителе. И вот, представьте, что мы "плюхнули" промывку, поработали на холостом ходу (или в движении, согласно инструкции по применению "снадобья"), а теперь - сливаем.
Что получается: теперь мы сливаем не просто "старое масло", а носитель "зверского" пакета присадок, с гигантским щелочным числом, по сранвению с моторным маслом. И слить его полностью - НЕ СМОЖЕМ. Вместо пользы - получаем вред.
Поэтому, даже в случае с ОЧЕНЬ подержанным автомобилем, решительно не рекомендую пользоваться "снадобьями", а залить качественное моторное масло, проехать в щадящем режиме 1000-2000 км, и слить его, с заменой фильтра.
Качественное моторное масло, даже в ОЧЕНЬ подержанном автомобиле - все, что нужно и СМОЕТ, и РАСТВОРИТ в своей массе.
Попытки "лечения снадобьями" неоднократно заканчивались выходом из строя гидротолкателей клапанов, течью из-под уплотнений, с которых были смыты отложения, никому и ничему работать не мешавшие, вплоть до закупорки масляных каналов!
Вид базового масла оригинального продукта. Синт-полусинт-минеральное.
Автолюбители, в большинстве своем, считают, что "минералка" - это самое "плохое", а "синтетика" - самое "лучшее" масло. "Полусинтетика" - это нечто среднее.
Понятно, что вопросы "какой степени очистки базовое минеральное масло?", или "какая синтетическая база, полиальфаолефины, или же эстеры?" - это не любительские вопросы. Тем не менее, ответы на эти вопросы свидетельствуют, что и минералка-минералке - рознь, и про синтетику можно сказать то же самое.
Тем более, что самое дорогое в себесмтоимости, и самое важное в моторном масле - ПАКЕТЫ ПРИСАДОК. Именно они, в основном, обеспечивают и низкотемпературные свойства масла, и вязкостные характеристики, и моющие его свойства, и термостабильность всех параметров. Компоненты пакетов присадок - синтетические! Вне зависимости от того, какое базовое масло, с которым пакеты смешиваются на этапе изготовления масла товарного.
Единственное преимущество синтетического - стойкость к высоким температурам. Поэтому многие продукты для спорта - не просто синтетика, а синтетика, изготовленная из сырья растительного, а не нефтяного происхождения, дорогущая, с точки зрения обычного автомобилиста, "по самое немогу". И смысла в такой синтетике в обычном автомобиле - никакого. Это как покупать и надевать мотоциклетный защитный шлем, выходя каждый день на улицу. На работу там, или в магазин. :)
А если взять высококачественное базовое минеральное масло, подвергнуть его процессу гидрокрекинга (порой, два раза, для некоторых масел) - то получаем продукт, который совмещает в себе и плюсы минералки (минералка лучше удерживается в парах трения, чем любая синтетика), и синтетики (синтетика более стойка к высоким температурам).
Смешиваем это с классными пакетами присадок - и получаем продукт, который удовлетворяет всем повседневным требованиям, во всех режимах эксплуатации не спортивного автомобиля, поддерживая его долговечность. И цена - не как у "мега-супер-пупер".
Так, собственно, и получены оригинальные масла FORD Fomula E-F. И эти масла - и не минералка, и не синтетика, и не полусинтетика в том понимании, которое сложилось в массах автолюбителей. Это масла так называемой НС-технологии, с плюсами минералки, синтетики, и большим индексом вязкости впридачу.
Об оригинальных маслах, в общем, могу сказать следующее: НЕ ВАЖНО, какая у них база. Синт-полусинт-минерал, или HC. Важно, что они созданы по заказу автопроизводителя, производятся под контролем его систем управления качеством, поставляются, от Англии до Японии, его логистическими каналами, и предназначены для поддержания всех тех характеристик двигателя/автомобиля, за которые ВЫ его выбрали, покупая.
Оригинальное моторное масло Ford Formula F 5w30, фактически, приходит на смену прежнему продукту Ford Formula E 5w30, которое уходит из ассортимента смазочных материалов, поставляемых дилерской сети автопроизводителем, и применяемых ею.
Formula F соответствует самой современной спецификации Ford WSS-M2C913-C, а также применяется в любых других случаях, когда "старина Генри Форд" предписывал масла прежних спецификаций WSS-M2C913-A и WSS-M2C913-B, то есть, и для Вашего Fusion, в том числе.
Естественно, что в более современном продукте сделан ещё больший акцент на экологичность и топливную экономичность (естественно, в рамках, позволенных спецификацией SAE), и в этом плане он предпочтительнее прежнего, который, в виде складских запасов ещё может быть на складах. В данном контексте Formula F предпочтительнее. Прочие свойства Formula F, обеспечивающие надежность и долговечность силового агрегата, скажем так, не хуже, чем у прежнего продукта.
Что касается показателей вязкости моторного масла по SAE (5w30, 5w40, и т.д.), Руководствами по эксплуатации предусматриваются допуски на применение в зависимости от температур окружающего воздуха, и однозначных утверждений по поводу однозначной необходимости такой, и только такой вязкости (например, 5w30), нет.
В том, что персонал дилерского автотехцентра FORD рекомендует 5w40, нет нарушений технических инструкций по техническому обслуживанию. Что касается целесообразности замены 5w30 на 5w40 - аргументы специалистов, не бесспорны.
1. "Расход топлива уменьшится"
Всё будет с точностью до наоборот. Так как вязкость масла при рабочих температурах двигателя (около 100 градусов по Цельсию) спецификации SAE 5w40 будет ВЫШЕ, чем 5w30, то гидродинамическое сопротивление этого масла, оказываемое насосу системы смазки, тоже будет выше. Это говорит о том, что затраты энергии на его преодоление, для поддержания движения, тоже будут выше. Практика показывает, что потребление топлива на масле 5w40 возрастает до 3-5%. Недаром статус энергосберегающего (Energy Conserving) по API (ACEA) имеют масла, спецификации которых от 5w30 и ниже.
2. "Проблем с запуском не будет"
Их и на 5w30 будет не больше, чем на 5w40. При условии качественных смазочных материалов, конечно. Ведь вязкость и прокачиваемость обеих спецификаций SAE "на холодную" - 5W - то есть, одинакова!
Вот чем 5w40 реально "в плюсе", это толщиной масляной пленки в рабочих диапазонах температур. То есть, при энергичном стиле вождения, или при частых и энергичных старт-стопах в городском трафике, это масло лучше защищает двигатель от динамических нагрузок, способствует его долговечности.
http://www.fusionclub.ru/forum/viewtopi ... 62#p335062" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от DigiPro » 15 юли 2010, 11:07

ftall написа:...
Mного добра статия на колегите от руския форум. Накратко разликата между двете масла Formula E и F е, че Е постепенно слиза от производство и се заменя от F, което напълно покрива параметрите на Е и е по-добро и съобразено с новите изисквания. Самото масло е минерално, но подложено на процес хидрокрекинг, като по този начин се получава продукт който съчетава в себе си плюсовете на минералното и синтетичното масло.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от urgan » 15 юли 2010, 11:26

А какво е хидрокрекинг процес?
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 15 юли 2010, 11:28

Ама дали Е е хидрокрекинга? Аз предпочитам него в такъв случай, отговаря на моя стил на каране - спокойно и бързо

Потребителски аватар
ftall
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 11 мар 2010, 14:33
Модел на автомобила: Fusion 1.4 TDCi
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от ftall » 15 юли 2010, 12:31

urgan написа:А какво е хидрокрекинг процес?
Каталитически хидрокрекинг (hydrocracking) – е процес на получаване на базови масла с висок вискозитетен индекс, противоокислителна стабилност и стабилност на деформращо приплъзване. Маслата от хидрокрекинга защитават от износване, по-добре от синтетическите масла. Хидрокрекингът е един от на-перспективните методи за подобряване свойствата на маслата. В процесът на хидрообработка паралелно или последователно протичат редица химически реакци в резултат на които се ликвидират съединенията от сяра, азот и други хетероатомни съединения, едновременно протича хидриране на полициклически ароматни съединения, деструкция на дългите парафинови вериги и изомеризация на продуктите. Даннсте процеси подобряват молекулярната структура на маслата, усилват стабилността към механически, термически и химически въздействия и стабинност на свойствата в интервала на експлоатация. Скоростта и направлението на отделните химически реакции и възможността за получаване на желателни продукти, може да се регулира с изменение на параметрите на обработка (температура, налягане, съотношение на реагенти, използване на различни катализатори и др.). Заради това различните компании при изпълняване на процеси по дълбока преработка на масла, могат да получат различни по свойства продукти. Производителите държат в тайна своите оригинални процеси по преработка.
При хидрокрекингово очистване на масла се отделят следните основни примеси:
• Серни съединения и органически киселини, предизвикващи корозия на метали
• Непределни въглеводороди, понижаващи антиокислителната стабилност на маслата
• Смолисти и асфалтенови съединения, които образуват лакови отлагания и нагар на горещи повърхности на детайли, влошават нискотемпературните свойства, намаляват ефективността на антиокислителните и антикорозионни присадки
• Разтворените в маслото твърди въглеводороди – парафини, които повишават температурата на течливост на маслата и влошават неговата нискотемпературна филтрираемост
• Полициклически съединения, влошаващи нискотемпературните свойства на маслата и способстващи за образуването на смолисти отлагания и нагар

Нефтът попадащ на преработвателния завод се разделя на фракции. Една от тях става основа на минералните масла, или, както се казва базово масло. При това нефта се подлага на крекинг – разрушаване на дългите молекули въглеводород, «довеждаки» ги до нужната дължина и повишавайки самия изход на продукта. При по сложния процес – хидрокрекинг, това «разрязване» на молекулите и присъствието на водород, които моментално запълва всички освободени връзки, което позволява да се повиши в продукта степента на така наречените пределни въглеводороди, по-устойчиви на окисление и други нежелателни реакции, отколкото техните «недоукомплектовани» събратя.
Какво получава крайния потребител? По устойчива и стабилна по своите свойства «база» позволяваща да се получат масла със значително превъсходни параметри от класическите минерални, със стабилност към високи температури и течливост при ниски. По своие свойства и производителност хидрокрекинговите масла, произведени по нова технология, се приближават по свойства до синтетическа обработка, затова те често се наричат синтетически, което не е лишено от основание от гледна точка на качество и свойства. Експлоатационните свойства на тези масла при ниски температури е на ниво на синтетическа обработка, и много по добре отколкото при минералните масла. Някои производители ги наричат полусинтетически, някои – синтетически, но те са си минерални масла, но подложени на дълбока химическа обработка. В САЩ има фирма, която рекламира своите масла като «напълно синтетически», но те са произведени от хидрокрекингови базови масла от ново поколение. Трябва да се спомене че Американския Нефтен Институт (API) официално e признал, че всеки смазочен материал, произведен от базово масло от група III (хидрокрекингови масла), се явява «Синтетическо масло».
Източник
Изображение

bestbg
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 09 юли 2010, 23:36
Модел на автомобила: Ford Escort Combi 1998 1.8D
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от bestbg » 16 юли 2010, 10:19

Не видях за 1.8D какво масло препоръчвате. За турбо дизела видях 10в40 , на чист дизел по-гъсто масълце ли да сипя ;)

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от vvasilev » 16 юли 2010, 22:25

bestbg написа:Не видях за 1.8D какво масло препоръчвате. За турбо дизела видях 10в40 , на чист дизел по-гъсто масълце ли да сипя ;)
Категорично - не с по-гъсто. Твоето масло е 10в40!

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от cockyhotty » 22 юли 2010, 01:41

Колеги, какво ви е мнението за полусинтетиката на Лики Моли с молибденова добавка? Не съм много сигурен дали Zetec-a ще го хареса. Главните ми опасения са дали не се прецакват хидр. повдигачи от молибдена. :?: :!:

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от S_C » 22 юли 2010, 07:24

Не експериментирай с MoS добавките,ако не си сигурен какво искаш да постигнеш.В момента няма автомобилен производител,който да препоръчва добавянето на молибден на който и да е етап от живота на двигателя.Поведението на молибденовия дисулфид MoS2 в мотора е абсолютно непредвидимо.Не са редки случаи на блокирали двигатели.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 22 юли 2010, 17:11

При определени условия, по-често при коли на средна възраст, молибденовият сулфид реагира с продукти на горенето. В реазултата на това се получаваше силен абразив, или корозия на плъзгащите лагери от цветни метали.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от baro » 23 юли 2010, 15:53

Колеги някой има ли наблюдение върху наливното 5/30 от МП днес проверих като цена е 17.40 лв ,а 5 литрова туба 90 лв и се чудя какво да взема .Търсих и масло Yacco но не намирам.

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от led_zep » 23 юли 2010, 16:57

Колеги, време е за смяна на маслото и при мен. Какво масло препоръчвате за Fiesta MK3 1.1 HCS 1995 набор
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 23 юли 2010, 22:46

baro написа:Колеги някой има ли наблюдение върху наливното 5/30 от МП днес проверих като цена е 17.40 лв ,а 5 литрова туба 90 лв и се чудя какво да взема .Търсих и масло Yacco но не намирам.
Има го по 60 лв в туби някъде, в нета из Бг.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от baro » 23 юли 2010, 23:56

diesel1.6 написа:
baro написа:Колеги някой има ли наблюдение върху наливното 5/30 от МП днес проверих като цена е 17.40 лв ,а 5 литрова туба 90 лв и се чудя какво да взема .Търсих и масло Yacco но не намирам.
Има го по 60 лв в туби някъде, в нета из Бг.
Намерих го адреса от къде може да се поръча но дали е такова каквото го пише :D ,мисля да го поръчам пък каквото стане.А за Yacco приказвах с представителя за града и ми каза около 20 лв на литър за 5/30.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от dimkar » 24 юли 2010, 02:00

Вземи си 5W40, не се лъжи с това 5W30.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от urgan » 24 юли 2010, 08:29

Вземи си 5W40, не се лъжи с това 5W30.
И какво му е на 5В30-то?

баро по нагоре съм писал, с такова съм от този интернет магазин. А самия магазин е във Варна пращат ти го за тяхна сметка. Маслото си е в туба запечатано и всичко си изглежда нормално както по тубата така и по маслото. Това че МП си слагата нечовешка надценка и разликата е толкова голяма незначи че маслото е калпаво. Пък в крайна сметка който иска да отиде и да даде 92 лв за масло.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 31 госта