проблемите от стъпковите моторчета

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
kozara
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 10 сеп 2009, 19:51
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3
Местоположение: ПЛОВДИВ
Status: Извън линия

проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от kozara » 28 яну 2011, 11:23

=

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от urgan » 28 яну 2011, 11:50

Тва реклама ли е или искаш да споделиш нещо?
Изображение

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от Berilii » 28 яну 2011, 12:35

Само като те гледам какво си написал ми е ясно, че няма със сигурност да доида при теб.
Първо при форд няма стъпкови мотори в управлението на празния ход. Второ минималните обороти на празен ход се установяват механично чрез винт. Трето това което наричаш стъпков мотор е клапан за повишаване на оборотите при товар и за плавно намаляване на оборотите при намаляване на скоростта. Така че този проблем с обороти от съпково моторче при форд не съществува.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от urgan » 28 яну 2011, 13:16

Berilii без да се заяждам ще кажа че изобщо не съм съгласен с това което си написал. Първо регулирането на оборотите става от компа, гледам че караш мондео знаеш за какво става дума. Дори и в ауто дата си го пише not adjustable. ECU-то подава информацията а клапана за празния ход се стреми да постигне оборотите, къде видя винтове и разни такива чудесии? Тва не е жигула в крайна сметка :D:

П.П. Да, не е правилно да се казва моторче за празен ход, няма нищо моторчесто но това са подробности вече.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от HACKO » 28 яну 2011, 13:44

Ха, пък моя Форд е със стъпков мотор, който движи дросела, а не е със клапа.
Пък темата е повече от ясно, че е реклама, за което си има правила(Паци като се събуди ще и види сметката).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от Berilii » 28 яну 2011, 14:14

urgan написа:Berilii без да се заяждам ще кажа че изобщо не съм съгласен с това което си написал. Първо регулирането на оборотите става от компа, гледам че караш мондео знаеш за какво става дума. Дори и в ауто дата си го пише not adjustable. ECU-то подава информацията а клапана за празния ход се стреми да постигне оборотите, къде видя винтове и разни такива чудесии? Тва не е жигула в крайна сметка :D:

П.П. Да, не е правилно да се казва моторче за празен ход, няма нищо моторчесто но това са подробности вече.
Тоя спор вече съм го водил няколко пъти във форума, и след малко ще постна препрадка към последният такъв спор в която има снимки точно на винта за регулиране на минималните обороти при празен ход, а това че в аутодата пише, че не се регулира е така, но на практика се регулира и то много добре. Различията с аутодата идват от това че там регулиращите винтове, които се капсулират не се смятат за регулируеми.

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2046 ... 8PPmaS.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето тук има снимки на капсулираните винтове за празния ход на мондео и ескорт.
А ето и препратка към темата със спора по този въпрос. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
HACKO написа:Ха, пък моя Форд е със стъпков мотор, който движи дросела, а не е със клапа.
Пък темата е повече от ясно, че е реклама, за което си има правила(Паци като се събуди ще и види сметката).
Да възможно е да имаш един стъпков мотор ако колата е моноинжекция производство на Бош. Но отново този стъпков мотор играе същата роля, като байпасния клапан, но не определя минималните обороти на празен ход. Те се определят механично а електрониката компенсира покачената консумация на енергия чрез допълнително покачване на оборотите. Функцията по контрол на оборотите се осъществява от стъпков мотор или байпасен клапан само в случайте на зацапана дроселна клапа и/или неиното легло. Във напълно изряден двигател производство на форд работата трябва да не прекъсва при откачване на куплунга на байпасния клапан или стъпковото моторче (Това е стандартна процедура за проверка на чистотата на дроселната клапа).

мод: Използвай бутона "промени"

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от urgan » 28 яну 2011, 14:29

Добре. А защото тогава при проблеми с байпасния клапан двигателя гасне, нали не участва в ниските обороти?
Изображение

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от Berilii » 28 яну 2011, 14:42

urgan написа:Добре. А защото тогава при проблеми с байпасния клапан двигателя гасне, нали не участва в ниските обороти?
В един от по горните постове го написах: това е признак за зацапана дроселна клапа и/или леглото и, при което се запушва малкият въздушен процеп между дроселната клапа и тялото.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от fordmaniac » 28 яну 2011, 22:05

Да възможно е да имаш един стъпков мотор ако колата е моноинжекция производство на Бош. Но отново този стъпков мотор играе същата роля, като байпасния клапан, но не определя минималните обороти на празен ход. Те се определят механично а електрониката компенсира покачената консумация на енергия чрез допълнително покачване на оборотите. Функцията по контрол на оборотите се осъществява от стъпков мотор или байпасен клапан само в случайте на зацапана дроселна клапа и/или неиното легло. ????

На Наско колата е с електромоторче с редуктор, като тази версия използват и Рено и Бош моно. С него позиционират дросел клапата.
GM ползват стъпков мотор. Многоточковите Фордовете използват клапан за обходен въздух.
Болта, който цитираш, е фабрична настройка за положение на дросела. От там е недопустимо да се регулират тихите, но ти като човек изучил инжекционите, го знаеш, нали??? Такива въртяни инжекциони от "специалисти"
редовно идват при мен.
Без клапан тихи, стъпков или електромотор тихите са много по- ниски от нужните 800, 900 или колкото са зададени в инжекциона.
Не заблуждавай колегите стакива версии на теория.
Последна промяна от fordmaniac на 29 яну 2011, 06:40, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от bateto_toshko » 29 яну 2011, 00:12

fordmaniac написа:.....Многоточковите Фордовете използват клапан за обходен въздух.
.
Тема стана много интересна и занимателна.
За номер 2 на снимката ли става въпрос?Щракни за по -голям размер
Изображение
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от fordmaniac » 29 яну 2011, 06:46

Да за 2 иде реч. Темата е важна, защото според колегата този клапан не регулира тихите, а само коригира в резулта натоварване с консуматори. И затова трябва да си регулираш тихите с болта за фабрична регулировка на дросел клапа ( което е абсолютно недопустимо).

kozara
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 10 сеп 2009, 19:51
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3
Местоположение: ПЛОВДИВ
Status: Извън линия

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от kozara » 02 фев 2011, 15:37

*00143* *00143*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от diesel1.6 » 02 фев 2011, 16:14

kozara написа:=
Малко ти е неясно предложението. Някои коли са със ел двигател, някои не - за това се говори по-горе

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от mrdds » 02 фев 2011, 16:53

kozara написа: *00143* *00143*
ми кажи де
кажи какъв е начина та и ние да си ги оправим

Що да ти се обаждаме,че ти да ни ги правиш ?
Ние да не сме без ръце?
Нали форума е за това да си споделяме решенията и да се оправяме сами.

Или ти искаш пари за това?

policevidin
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 02 фев 2011, 14:38
Модел на автомобила: Ford PUMA 1.4ZTech
Status: Извън линия

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от policevidin » 02 фев 2011, 17:05

Здр. колеги от днес съм ГОРД собственик на Форд пума 1.4 ZTech 90hp '99g. НО имам един много досаден проблем.
Преблема е следния:
Когато колата е на място държи около 1200 оборота но тръгна ли примерно да я цедя 1.2.3.4 оборотите полудяват започва да забиват на 3000-4000-5000об/мин на колкото съм задържал преди да превключа, на толкова си остават и даже по някога сами се вдигат. Иначе по мои нядблюдения така нареченото (стъпковото моторче) или баепас клапана е базикано от пред дето е за шестограм. Ако има някоя темичка тук нека я добави някой че немога да се оправя с търсачката.
Благодарско на всичко.
Последна промяна от policevidin на 02 фев 2011, 19:04, променено общо 1 път.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Мнение от diesel1.6 » 02 фев 2011, 18:39

Импулсен телефон?

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта