ПАК ДА ПОПИТАМ ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 27 май 2006, 12:25

Mondeo18TDI96 написа:Нещо не мога да те разбера - нали УЖ беше сменял термоизключвателя който е върху термостата -!?

Той включва вентилаторите при 100 градуса

За това говоря:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%F2%E5%EB

единственното друго нещо което има кабел и е върху термостата (отгоре) е датчика за температурата (за стрелката на таблото) - явно него си сменил а не термоизлкючвателя дето вкл/изкл вентилаторите :idea:

Е тоя датчик дето е на снимката го открих вчера...ама той се явява "под" термостата , а аз смених един дето е по-горе ...такъв некъв леко конусовиден дето отпред е остър и не се навива целия (щото е конус) , остават да се виждат няколко резби , с два кабела е...

Е , "наиграл" ли съм се ?
...дрън-дрън...мноо важно...

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 27 май 2006, 12:55

явно си сменил датчика за температурата на таблото (който си е бил наред)!

казвам "върху термостата" - щото термоизключвателя се монтира в кожуха (корписа) на термостата ...

С две думи:
мислех че си сменил термоизключвателя и затова бях сигурен че вентилаторите се включват при 100 градуса а температурата ти показва грешно (по-високи стойности)

Обаче сега:
явно че термоизключвателя ти е бил повреден и наистина включва при високи температури - което е лошо
явно е (вече) че показанието на температурата е вярно - така че показания над средата са притеснителни

При мен термпературата почти не минава средата на скалата ... Да не би термостата ти да е останал затворен и от там да прегрява (при тоя случай и да се включват вентилаторите - полза няма - радиатора е студен) ...
(освен въздушна възглавница ...)

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 27 май 2006, 13:03

Ми...незнам ама ше го сменя и тоя и ако пак ми прави мизерий ще махна термостата и ....по нататък ше видиме.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 май 2006, 14:45

Mondeo18TDI96 написа:... Да не би термостата ти да е останал затворен и от там да прегрява (при тоя случай и да се включват вентилаторите - полза няма - радиатора е студен) ...
При тоя случай не виждам вариант да тръгнат вентилаторите :wink:
На моя дъртофелник датчика за перката е след термостата. Ако термостата не пуска топло към радятора то датчика няма да реагира. На новите едва ли са сложили датчика на блока :D

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 27 май 2006, 23:57

то това е и нормалното, чак като радиатора не може да се справи, да се вкл. перката!

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 29 май 2006, 23:08

Днес Фордо скъсал нервите на жена ми с това загряване и тя ми го връчи да си го "чукам в главата" , мдаа , свалих му термостата ... направо е "гробище"...ръждясал яко , оставих Фордо разглобен и утре ше го довършвам (нов термостат). Не че съм 100% сигурен че проблема е в него , ама ше го сменя.

Та : днеска на двама души (независими един от друг , без да са найстори..ама са дизелджий) казали на жена ми че проблема е в издухана гарнитура на главата (да не споменавам "крива" ) . " Смучело" въздух от там и правило "възглавница" ?

Кво ше кажете ?
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 29 май 2006, 23:40

snaiperisto написа:Кво ше кажете ?
ДАААА !!!
П.С.
Не ми щеш мнението но :wink:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 29 май 2006, 23:42

Да си вземат възглавницата и да ходят да спинкат.
Имаш ли нещо да кажеш?
paci

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 30 май 2006, 06:42

Спорет мен ако е гарнитура ще духа в уравнителното казанче за да провериш трябва да го отвориш много внимателно при загрята кола ако има високо налягане ясно... а също пипни мъркучите не трябва да са твърди ако не е така и от ауспуха не излиза бяла пелена(при работещ ДВГ) нямаш провлем с главата Все пак провери и маслото да не е измешано с вода
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 май 2006, 11:09

При загрял двигател дори и да няма проблем системата е под налягане. Затова и капачките са с клапан за да се регулира.
Загрейте си двигателите и отвиите лекичко капачката но много леко и внимателно с готовност да я завиете и ще видите. :wink:
За сварени кожи не поемам отговорност !!! :D

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 30 май 2006, 11:53

demiro написа:...Ей човек ще си прегрееш колата бре :!: ...
Ей тъй едно приятелче прегря БМВ 520 ТД и изкриви главата. Дано не е станало същото :cry: При него капачката му се оказа запушена и правеше възд.възглавница......
Изображение

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 05 юни 2006, 21:51

След днешните ми дълги размишления ми хрумна следното : някъде по системата има запушване...щото при издухана гарнитура или спукана глава "духа" във водата...а при мене не излизат мехурчета...ама водата леко-леко се вдига и прелива от казанчето докато работи мотора , а като го изгася спада и доливам поне 1-2 литра. И няма парно.

Идеята ми е че някъде има запушване по системата и водата не циркулира , водната помпа върти и прави някво налягане ама ако има "тапа" не може да се развърти водата нормално и налягането от помпата я изхвърля през казанчето. Мисля така щото като "има" парно всичко е наред...като "няма" парно стрелката отива в червеното.

Е ?
...дрън-дрън...мноо важно...

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 05 юни 2006, 22:33

Сваляй главата и сменяй гарнитурата. :evil: Дано само като проверяваш главата да не се окаже спукана и/или изкривена. :((:
Колкото повече, толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 06 юни 2006, 00:35

При разхерметизирана система водата завира при около 80 градуса а вентилатора включва при 100 така че ако клапана на капачката е повреден или има друго разхерметизиране на системата може да се заблудиш за причината за изхвърлянето на течноста. Ако обаче не е от това имаш проблем в най-добрия случай с гарнитурата.... :x
При пробите внимавай че при дизела хидравличен удар вследствие наливане на цилиндър с течност може да е ФАТАЛЕН !

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 06 юни 2006, 05:51

HACKO написа:... така че ако клапана на капачката е повреден или има друго разхерметизиране на системата може да се заблудиш за причината за изхвърлянето на течноста.
Абе той първоначално не ми искаше мнението после се оказа, че се базика а и не му споменах за капачката защото имам спомени, че писа, че я е сменявал.
Емоо :D
Вземи от некой дето няма проблеми и покарай с нея да не вземе да се окаже, че тая капачка е ***
На колко градуса горе-доло изхвърля от капачката т.е. прелива както си го описал ?
Щи кажа що питам :)
Не ми бачкаше датчика де включва перката и във форума четох за 2 степени викам чеки го загрея да видим дали изобщо ще включи някъде. Голям зор видя и успях да го докарам до червеното и започна да избива от капачката с голямо налягане. Имам един байпас на перката и я пуснах принудително и всичко се нормализира не успях да го прегрея :D
Така
Всичко е наред
Ако искаш пробвай на сонатата
Загрей я ама да отвори и термостата
Няма пробели с нея нали?
Така, загряла е.
Отхлаби леко капачката на разширителното казанче и би трябвало течноста да тръгне да се надига :) Което ще рече в твоя случай с мондеото, че ....
Опааа :shock:
В момента си противореча с позицията която бях заел в спора си с един колега по този повод като му давах за пример тенджера подналягане.
Абе вземи пробвай с друга капачка и ако стане ела на срещата на Априлци и на няколко бири ще умуваме :) :D :wink:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 08 юни 2006, 11:53

Някой разбра ли последно какво стана с Мондеото на снайпериста. Интересно ми е, че то където Мондео там и останалите все са Форд.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 08 юни 2006, 12:40

HACKO написа:При разхерметизирана система водата завира при около 80 градуса а вентилатора включва при 100 така че ако клапана на капачката е повреден или има друго разхерметизиране на системата може да се заблудиш за причината за изхвърлянето на течноста. Ако обаче не е от това имаш проблем в най-добрия случай с гарнитурата.... :x
При пробите внимавай че при дизела хидравличен удар вследствие наливане на цилиндър с течност може да е ФАТАЛЕН !
Колега къде е тая вода която завира при 80 (градуса по Целзий) :shock: , датчика който управлява вентилатора на охлаждането на двигатела работи в диапазона 92 - 87 (градуса по целзий) с малки разлики при различните автомобили. При по-високата температура включва, а при достигане на по-ниската изключва тъй като там е оптималния режим на работа на мотора, пък и термостата започва да затваря под тая температура. 100 градуса да, но не и при автомобил предназначен за нормална експлоатация (визирам несъстезателен там във всичките му разновидности).
Има разни летни и зимни датчици и съответно термостати, там е друг въпрос. В нашите географски ширини стандартните се справят температурните разлики без проблеми. Всичко това при напълно изправен мотор и охладителна система!
При излизане на охладителна течност от разширителния съд (при обезвъздушена с-ма) говори я за гарнитура, я в по-лошия вариант за главица :( .

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 08 юни 2006, 13:51

HACKO написа:Някой разбра ли последно какво стана с Мондеото на снайпериста. Интересно ми е, че то където Мондео там и останалите все са Форд.

Ето го Мондеото на Снайпериста..."наказано" в храстите...с "муцуната" напред , за да не му гледам "тъпата физиономия" че като го видя ...все яд ме хваща...
Като го оправя ше ви информирам... *00926*
Прикачени файлове
picture121.jpg
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 10 юни 2006, 23:11

Колега DTM всички сме учили физика и там пише,че водата ври при 100 градуса но при условие,че е дестилирана и е на морското равнище (Варна). В Хасково-200м над м.р. водата ВРИ при 90-95 градуса. София е на още по-високо.
Датчик 92-87градуса се използва когато е монтиран на радиатора, когато е монтиран на кожуха на термостата както е при Форд се използва датчик 101-98градуса.
Нормалната работна температура на обикновенните д-ли е 95градуса.Вентилаторът се включва само тогава когато въздушният поток през радиатора е недостатъчен (на място или с ниска скорост) и температурите достигнат критични стойности. За състезателните автомобили не говорим.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 10 юни 2006, 23:17

И аз да добавя - системата е под налягане и завира при по-висока темпетатура. А да не забравяме че това не е вода, а антифриз.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта