Забива при потегляне ??!!!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
viktorjak
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Забива при потегляне ??!!!

Мнение от viktorjak » 17 май 2011, 10:33

Здравейте , имам следния проблем , когато сутрин запаля колата на бензин и се опитам да потегля , само да пипна педала на газта и колата вместо да тръгне оборотите падат около 0 или направо гасне . Когато загрее , няма проблем.На газ също няма проблем.Колата е Ескорт 98г. 1,6 16V.

NEXT1
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 27 сеп 2008, 01:50
Модел на автомобила: FORD MONDEO
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от NEXT1 » 17 май 2011, 21:51

рестарт и проба :mrgreen:

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от Nikola Iordanov » 17 май 2011, 23:19

Провери буксата на ламбда сондата да не е окислила когато е студена тихите обороти са неустойчиви прекъсва при потегляне се случва да загасне а когато загрее няма проблем .

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от urgan » 18 май 2011, 09:33

Ламбда сондата не играе докато двигатела не загрее до някакви градуси. По скоро температурния датчик (ECT) проверете.
Изображение

Потребителски аватар
viktorjak
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от viktorjak » 18 май 2011, 11:30

Температурния датчик за входящия въздух или за температурата на водата?

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от urgan » 18 май 2011, 11:46

Да, този за температурата на водата но този който е за екуто, а не за показанията на таблото. Би трябвало да е от горната част на термостатното тяло, но при теб не съм сигурен как е.
Изображение

Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от lazarkk » 18 май 2011, 20:17

при мен се появи подобен проблем, като тръгваш и в ниските обороти неможе да се изфорсира, случва се да има и детонации в смукателния колектор и притриса, имаго и при топъл и студен двигател и на газ и на бензин, но на бензин по не се усеща. Но е почти невъзможно да тръгнеш с под 2000 оборота. Предполагам, че проблема няма да е много по различен от този на колегата.
Изображение

Потребителски аватар
viktorjak
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от viktorjak » 19 май 2011, 11:03

Не при мен няма проблем с форсирането , като припомпам на газта тръгва , но с нормално подаване на газ или забива или направо загасва.Извадих от аутодатата проверката на датчиците и слизам да ги проверя.Мисля да почна с температурните.После ще споделя , какво се е оказало (ако съм разбрал разбира се).

Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от lazarkk » 19 май 2011, 12:12

viktorjak написа:Не при мен няма проблем с форсирането , като припомпам на газта тръгва , но с нормално подаване на газ или забива или направо загасва.Извадих от аутодатата проверката на датчиците и слизам да ги проверя.Мисля да почна с температурните.После ще споделя , какво се е оказало (ако съм разбрал разбира се).

аз проверих датчика който пуска пераката и е в норми, а за другия дето отчита темпа на таблото, немога да намеря какви трябва да са му показателите, ако някой може да даде инфо за тях
Изображение

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от dimkar » 19 май 2011, 16:06

Хвърли едно око на тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=40074" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
viktorjak
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от viktorjak » 19 май 2011, 22:18

Без да съм чел предишната тема горе долу направих същото.След почистването на MAF и стъпковото моторче оборотите на празен ход направо заспаха и се посъбудиха няколко коня , но основния проблем не се оправи.Днес почисти дроселовата клапа ,защото беше доста мръсна.Друго ми направи впечетление.Между дроселовата клапа и всмукателния колектор има една гарнитура , по-скоро гумичка ,която влиза в улей в колектора и уплътнява да не влиза въздух от там.На мен ми се струва , че тази гумечка се беше посмачкала доста в единия край и от там минава въздух на снимката от предишната тема се вижда едно посивяване на клапата отдолу.Това би се получило ако алуминия е бил дълго време в досег с въздух.Ако е така , това обяснява първоначалната загуба на мощност и по-високия разход защото при рязко подаване на газ има голямо всмукване и то не преминава в пълен обем през MAF , от там сместа се обеднява (а при студен двигател тя трябва да е богата) и колата гасне.Когато загрее не се усеща толкава , по- скоро се усеща като по немощно ускоряване.Аз намазах между колекторите и дреселовата калпа със силикон , а същото така свалих и плочката на газта и също хубаво я на мазах със силикон.Утре ще разбера дали съм прав.

Потребителски аватар
viktorjak
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от viktorjak » 21 май 2011, 11:49

Промяна има ,колата дърпа доста добре.Даже VSS датчика работи и на газ, т.е. когато колата се движи по инерция оборотите са малко над 1100 оборота , спре ли колата отиват на секундата на около 850 без никакво заиграване на горе надолу.Двигателя не се чува дали работи.Значи все пак е смукала въздух от там.
Да обобщя , какво разбрах - оборотите заиграваха нагоре /надолу като спра на светофар примерно и трчбваше да чуквам леко педала на газта за се оправят.Почистих клапана за празен ход и MAF и оборотите заспаха.Уплътних гарнитурата между друселовата клапа и колекторите и колата стана доста по пъргава и много бързо стига до високи обороти.Предполагам , че и разхода ще падне , но ще разбера кото заредя.Но основния проблем си остана.Струвами се , че кагато подам газ колата се дави.Имам някакви спомени , че четох някъде , при запалване се отваря клапана на отдушника на резервоара и колата изгаря насъбралите се изпарения с цел да спадне налягането в резервоара.При това положение , ако подадеш и газ сместа става много богата и колата се дави осбено при студен старт където и без това сместа е богата.Когато пък е топла , който е карал кола с ръчен смукач знае какво става ако палиш кола на смукач , колата пак се дави.Някой има ли идея дали може да съм прав?

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от essex » 23 окт 2013, 09:57

малко да събудя темата, защото не намирам отговор на въпроса си. Защо като е студена колата и пипна педала започват да падат оборотите и даже гасне, трябва силно да я изфорсирам. Същия проблем като на колегата viktorjak
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от S_C » 23 окт 2013, 23:52

Нещо по електрониката...може и сонда да е.
Горният пост...VSS работи независимо на какво гориво си и корекцията на оборотите ти я прави компютъра чрез стъпковото моторче. Машината си действа докато намери правилните обороти, без значение на какво гориво се постигат.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива при потегляне ??!!!

Мнение от essex » 24 окт 2013, 08:52

Проблема е че смуча ненужен въздух. На студено като е запаля и като припомпам педала на спирачката оборотите спададт до към 700, не държи 1200 както трябва да е а 1000 оборота. Извадих маркуча от pcv клапана и го запуших, резултата беше 1200 на запалена и форсиране без да заглъхва и да пропадат оборотите. Друг е въпроса дали pcv клапана е виновника защото има съчма дето свободно се движи и 2-те посоки си пропуска, или е от гумените уплътнения който са на пластмасовия колектор дето ляга на главата :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 53 госта