Двигатела гасне в движение. Помощ .
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Ми установих че не се влияе от температурата това гаснене !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- bacardiii
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 07 окт 2010, 01:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115к.с. 1999г. хечбек
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
здравейте! малко съм нов и не разбирам твърде,обаче от няколко дена колата започна да губи обороти когато позагрее и е на свободна и имам чувството че ще угасне.. казаха ми че може да е от свещите
колата е форд мондео мк2,а двигателя бензинов Zetec-e 16v 1.8

- bacardiii
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 07 окт 2010, 01:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115к.с. 1999г. хечбек
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
хайде някой да помогне де моля ви! смених свещите и почистих моторчето за празен ход и продължава да губи обороти..
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 11 апр 2011, 15:38
- Модел на автомобила: ford/Land Rover
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Привет на всички,
Да вметна една подробност към запитванията на колеги относно : " колата гасне в движение"
Преди да се вкарате във филми със сервизи, майстори, смяна на какви ли не консумативи- датчици на Хол, свещи, ремъци, "платки """за управление"""?! на ГНП при дизел?! и да ви изръсят с една торба пари и купени ненужни резервни части.., МОЛЯ , първото , което трябва да проверите, преди да се разделите със солидна сума пари за гадаене и ненужни части при "специалисти" , погледнете КЛЕМОРЕДА на контактния ключ на автомобила!
Симптомите са почти както на колегата "Вейдър" от първия пост:- колата "умира" в движение, т.е двигателя спира все едно е глътнал въздух, НО електрониката и инсталацията са си наред, всички светлини си ги има, включително и по таблото.. Връщате ключа (изцяло или един оборот назад ) и при стартиране автомобила си пали.При някои пали от втори трети път, може и малко по-трудно с "кихане", но пали. Това може да ви се случи както на път със 100 , така и на "место" с 20км/ч при смяна на трета или при подаване на мигач..
Ако в комбинация с това имате и някоя изгоряла свещ, слаб акумулатор, хлабава връзка по инсталацията(от смяна на сезоните и влагата) или друг дребен детайл за смяна сменете го, Но първо проверете КЛЕМОРЕДА!
При някои автомобили е капсулован и при отваряне няма как да го почистите с контактен спрей, ще се наложи нов(цена от 15 до 55лв ориентировъчно) и 10 минути труд с две отвертки и няколко псувни;) Ако имате "късмет" да не е капсулован, а да е с "щипки" - 10 минути-две отвертки- контактен спрей- пръскане-изчакване 1-3минути- забърсване на прах и нагар- пръскане отново- изчакване- забърсване- псуване и завиване на трите болта на кората на волана и ЧЕСТИТО колата си пали без да "умира" при първата вибрация, смяна на скорост или подаване на мигач и вие си пестите нерви за "консултации", майстори дето им се привиждат платки за управление на ГНП-та;) и други датчици, горива и консумативи!
Не всяка подобна симптоматика е от клеморед, но повечето подобни симптоми са от това, а и ще си спестите много нерви , ако го проверите първо него, все пак е 5-15минути работа;)
Не игнорирайте и не отлагайте да ремонтирате , ако имате този проблем- замислете се: ако сте на магистрала и изпреварвате със 120 и колата "умре " точно в този момент?! Ако сте в кръгово и дори с 30 км/ч влизате с предимство и "умре" двигателя..и в този момент още двама- трима се изтеглят след вас(особено ако има и жена млад шофьор/Пази Боже/) ?! Най-малкото ще сте без задна броня и стопове.... а те са в пъти повече от ...един контактен спрей и 10-20 минути работа..
Успех!
Да вметна една подробност към запитванията на колеги относно : " колата гасне в движение"
Преди да се вкарате във филми със сервизи, майстори, смяна на какви ли не консумативи- датчици на Хол, свещи, ремъци, "платки """за управление"""?! на ГНП при дизел?! и да ви изръсят с една торба пари и купени ненужни резервни части.., МОЛЯ , първото , което трябва да проверите, преди да се разделите със солидна сума пари за гадаене и ненужни части при "специалисти" , погледнете КЛЕМОРЕДА на контактния ключ на автомобила!
Симптомите са почти както на колегата "Вейдър" от първия пост:- колата "умира" в движение, т.е двигателя спира все едно е глътнал въздух, НО електрониката и инсталацията са си наред, всички светлини си ги има, включително и по таблото.. Връщате ключа (изцяло или един оборот назад ) и при стартиране автомобила си пали.При някои пали от втори трети път, може и малко по-трудно с "кихане", но пали. Това може да ви се случи както на път със 100 , така и на "место" с 20км/ч при смяна на трета или при подаване на мигач..
Ако в комбинация с това имате и някоя изгоряла свещ, слаб акумулатор, хлабава връзка по инсталацията(от смяна на сезоните и влагата) или друг дребен детайл за смяна сменете го, Но първо проверете КЛЕМОРЕДА!
При някои автомобили е капсулован и при отваряне няма как да го почистите с контактен спрей, ще се наложи нов(цена от 15 до 55лв ориентировъчно) и 10 минути труд с две отвертки и няколко псувни;) Ако имате "късмет" да не е капсулован, а да е с "щипки" - 10 минути-две отвертки- контактен спрей- пръскане-изчакване 1-3минути- забърсване на прах и нагар- пръскане отново- изчакване- забърсване- псуване и завиване на трите болта на кората на волана и ЧЕСТИТО колата си пали без да "умира" при първата вибрация, смяна на скорост или подаване на мигач и вие си пестите нерви за "консултации", майстори дето им се привиждат платки за управление на ГНП-та;) и други датчици, горива и консумативи!
Не всяка подобна симптоматика е от клеморед, но повечето подобни симптоми са от това, а и ще си спестите много нерви , ако го проверите първо него, все пак е 5-15минути работа;)
Не игнорирайте и не отлагайте да ремонтирате , ако имате този проблем- замислете се: ако сте на магистрала и изпреварвате със 120 и колата "умре " точно в този момент?! Ако сте в кръгово и дори с 30 км/ч влизате с предимство и "умре" двигателя..и в този момент още двама- трима се изтеглят след вас(особено ако има и жена млад шофьор/Пази Боже/) ?! Най-малкото ще сте без задна броня и стопове.... а те са в пъти повече от ...един контактен спрей и 10-20 минути работа..
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
@bacardiii прочети темата за маф-а. Освен байпасния клапан (така нареченото стъпково моторче) виновник за проблемите ти може да е маф, сензор за скоростта на скоростната кутия и други неща като разни топлинни датчици, оказващи околната среда при движение и управляващи клапана
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 28 фев 2010, 18:31
- Модел на автомобила: Форд фиеста 1.1
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Абе колеги здравейте! Да попитам нещо за моя форд. Бях пускала същата тема ама искам да чуя и други мнения. Колата е форд фиеста 94 г. моно инжекция и от известно време бърка нещо оборотите гасне по време на движение, когато отпусна педала на газта или натисна спирачките. Моля помогнете! Благодаря! 

-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Колата газожо има ли? Ако да на кое гориво прави проблема? Щом го прави в движение евентуални заподозрени: Баипасен клапан на дроселовата клапа, MAF-сензор(мерещ входящия въздух), VSS датчик за движение на колата. По принцип първо бих се насочил към VSS тъй като той определя движението на автомобила от където трябва да държи оборотите с 200-300 по високи когато колата се движи, от там ако не го прави навлиза пожече въздух в двигателя от колкото гориво, сместа става бедна и загасва. Тук идва обаче ролята на MAF, който трябва да засече количесрвото въздух и да каже на компютъра за да компенсира горивото и колата не трябва да изгасне, а остава да работи на обороти като при спряло положение. Ако оначе байпасния клапан е блокирал и не може да отвори, то при отменяне на гаста спира целия приток на въздух и сместа става богата от където пак гасне.Провери първо тези неща и пиши.(не забравяй да напръскаш със контактен спрей кабелните куплонзи към тези датчици.)
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Хубаво ама колежката пита за моно, а от изброените неща там има само VSS. При моното не завишава оборотите по време на д-е. Ниските обороти се поддържат със мотор, който плавно променя положението на дросела така че да държи 900оборота. От наблюдението на поведението на моята кола за 8години, това се проявява периодически и точно когато те е вбесило до край, изведнъж изчезва от само себе си. При моното е много важно всички вакумни маркучи около карбуратора да са здрави и да са добре уплътнени към щуцерите.Revell написа:Колата газожо има ли? Ако да на кое гориво прави проблема? Щом го прави в движение евентуални заподозрени: Баипасен клапан на дроселовата клапа, MAF-сензор(мерещ входящия въздух), VSS датчик за движение на колата. По принцип първо бих се насочил към VSS тъй като той определя движението на автомобила от където трябва да държи оборотите с 200-300 по високи когато колата се движи, от там ако не го прави навлиза пожече въздух в двигателя от колкото гориво, сместа става бедна и загасва. Тук идва обаче ролята на MAF, който трябва да засече количесрвото въздух и да каже на компютъра за да компенсира горивото и колата не трябва да изгасне, а остава да работи на обороти като при спряло положение. Ако оначе байпасния клапан е блокирал и не може да отвори, то при отменяне на гаста спира целия приток на въздух и сместа става богата от където пак гасне.Провери първо тези неща и пиши.(не забравяй да напръскаш със контактен спрей кабелните куплонзи към тези датчици.)
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .


- Пламен_Plamen
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Колеги и аз имам сходен проблем.Вчера за първи път колата изгасна в движение.Отначало гасненнето беше за 1-2 секунди,няколко пъти в продължение на 100км и веднъж спря напълно.Веднага запалих и се прибрах.Днес реших да огледам .Изкарах колата от гаража и започнах от електриката.Установих ,че до електромагнитния клапан идва напрежение 12в.Докато мерих ,от време на време палих двигателя и на втория път той загасна.След това вече няма палене.Отново мерих клапана ,чуваше се характерното чаткане при подаване на нап режение дори и директно от акумулатора.В един момент ми се стори , че .чаткането е слабо и смених клапана с нов.Надявах се проблема да е в гумичката ,но явно съм се заблудил.Стартера върти и няма палене.Подряващите свещи са наред заедно с релето.
Ще помоля знаещите за насоки към горивната система.Двигателя е атмосверен дизел без никаква електроника.
Ще помоля знаещите за насоки към горивната система.Двигателя е атмосверен дизел без никаква електроника.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
При този вариант най естественото е да няма нафта, отвий тръбичките от дюзите и виж дали ще потече, и дали ще изкара въздух-/мехурчета/, отвий малко и си намери помощник да ти върти на стартера. След това стегни и пак пали, ако запали-въздух е, и търси от къде го дърпа.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Пламен_Plamen
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Колега ,благодаря за отзивчивостта.В един сервиз направихме приблизително същото на написаното от теб ,само че там използваха една ръчна помпичка и за нула време беше обезвъздушена системата и двигателя запали.Лошото е,че неуспяхме да разберем от къде системата гълта въздух,въпреки вдигането на колата на стенд и проследяване на тръбите от резервоара до двигателя.Разбира се профилактично бяха затегнати всички връзки по тръбите и маркучите.В тази ситуация смятам да си намеря една ръчна помпичка от стар камион и да я хвърля в багажника,за да не остана някъде на пътя,докато не намеря ключа от бараката.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Продават се нови помпички, и аз съм с такава-сменена.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 28 фев 2010, 18:31
- Модел на автомобила: Форд фиеста 1.1
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Колеги, здравейте! Моя проблем се оказа потенциометърът на дроселовата клапа. 

- Стефан.Стефанов
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 26 май 2019, 22:09
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
добър вечер колеги от скоро съм с форд мондео 2.0 дизел тдци 2006 год...вчера за пръв път както си карах колата и започна да мига лампичката за подгрева на свещите и след около 500 м.изгасна след което завъртях ключа и отново запали.!някой ако е минал през това главоболие нека сподели ще съм ви много благодарен...

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1627
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Трябва ти диагностика, последният такъв случай отиде 2500 лВ : дюзи, помпа ... Както казва Наско : горивото
Поздрави.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
- Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Двигатела гасне в движение. Помощ .
Наблюдавал съм транзит 2.0 моно и ескорт 1.6 моно,прегаря изолацията на кабелчетата на тпс,дават на късо и няма палене.На транзита докато го хвана какво е косата ми побеля
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта