смяна на ангренаж

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от gazetto » 23 авг 2011, 23:01

Хубаво е темата да се закачи като важна.Май по-подробна от тази няма.А и да не се чудят хората, защо след смяна на ангренаж колата не е същата.Не се ли направи по този начин не става точно.Аз пробвах без да свалям компресора, но ми беше доста мъчно,а и инструмента ми е подръчен.Затова си го свалям.На фона на цялото разглобяване тези три болтчета са нищо :D:
Изображение

kaio04
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
Местоположение: Свищов
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от kaio04 » 02 юли 2013, 01:19

Имат ли нужда от лепене(с осигурител) централните болтове на коляновия и разпределителния вал? Разхвърлях мотора за подмяна на ангренаж и семеринга,болтовете се развиха трудно и по тях не личеше да са мазани с нещо.

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от зуница » 02 юли 2013, 23:18

Стягат се с динамометричен ключ.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

kaio04
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
Местоположение: Свищов
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от kaio04 » 05 юли 2013, 01:44

Не се стигна до използването на динамометричен ключ.След като събрах всичко,задърпахме колата до автосервиз и там дозатегнаха болта на коляновият вал с гайковерт. Болта на разпределителният вал го завих по нормалния начин.След подмяна на ангренажа, колата върви по-добре, но пали по-трудно.Ще покарам няколко дена така, докато реша какво да правя.

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от зуница » 05 юли 2013, 19:58

Колега пиши кой е тоя сервиз ,та да го избягвам отдалече.
Динамометричния ключ е за сладкари и шивачи, "авто механиците" могат и без него. ( Да ти вземат парите.)
Щом не пали добре иди при някой, който разбира да ти оправи центровката.Питай го първо знае ли за какво е динамометричния ключ и ако не ползва такъв, бягай далече от него.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

kaio04
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
Местоположение: Свищов
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от kaio04 » 06 юли 2013, 01:17

Проблема при мен не е липсата на динамометричен ключ, а надежден начин за блокиране на коляновият вал, с подръчни средства. Да се стяга с монтирани щифтове, мисля, че не е разумно. Ангренажните колелета на коляновият вал са чугунени и трябва да се внимава. Можеше да се свали стартера и там да се измисли нещо, но предпочетох варианта с гайковерта. При включена скорост, дръпната ръчна, натиснати спирачки, мисля, че обезмислят използването на динамометричен ключ. Проблема с по-трудното палене, реших като дадох малко предварение на ГНП. В скоро време ще сложа щифтовете за да видя кое как е. А по въпроса със авто сервизите, темата е неизчерпаема. Между другото, пари за услугата не поискаха.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от mi6o » 06 юли 2013, 01:50

kaio04 написа: При включена скорост, дръпната ръчна, натиснати спирачки, мисля, че обезмислят използването на динамометричен ключ.
Здравей колега. До колкото знам,динамометричния ключ се използва за да се затегне даден болт или гайка до определена стойност (по книга,Аутодата или друг източник),измерена в нютон-метри (Nm). Не искам да те обидя,но в изречението все едно имаш в предвид,че динамометричния ключ е с дълго рамо и поради тази причина може да затяга много силно. Извинявам се ако аз не съм разбрал точно какво си имал в предвид.
Поздрави

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от opex » 06 юли 2013, 03:25

Използвайте блокиращите пинове и дупки предназнаени фабрично за тази цел - блокиране на коляновия вал.
Не случайно се намират от страната на затягане на болта непосредствено, а не някъде другаде.
Със спирачки, скорости и т.н. се блокира вала откъм скоростите и ако се натяга с голям момент се усуква вала по цялата дължина, вместо да е блокиран непосредствено до гайката.
Именно това се подозира като една от основните причини да строши вала бмв-то или поне основна допълнителна стъпка към активирането на фабричен дефект.
Болката е голяма така че не си правете експерименти излишно.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от HACKO » 06 юли 2013, 15:36

opex написа:.....
се усуква вала по цялата дължина, ......
Това не е по силите и на най-силния човек.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

kaio04
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
Местоположение: Свищов
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от kaio04 » 07 юли 2013, 02:14

При завит щифт за фиксиране на ГМТ, не бих рискувал да стягам централният болт на КВ, по простата причина, че ако щифта се счупи или изкриви и не може да излезе от блока, филма в който участвам ще стане сериал.
Относно стягането болта на КВ при натиснати спирачки и на скорост, аз се мъча да стягам, но демпферните пружини на съединителя, луфтовете в скоростната кутия и деференциала, тампоните на двигателя и на окачването и шарнирите, имат друго мнение по въпроса, а и най-често, просто свършва хода на ключа. Та се чудя, дали в тази ситуация, показанието на динамометричният ключ ще е реално.
Каквото и да си приказваме, трябва си стабилно и безопастно застопорен вал.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от specialista » 07 юли 2013, 22:40

И така пак трябва да давам жокери.Не сърди но не мислите достатъчно.Аз когато изпаднах в тази ситуация първо бях сам и второ колата беше на клиент
и трябваше да се справя задължително!!! За това направих копие на фланеца на шайбата на коляновия вал ,заварих за него достатъчно здраво рамо и така когато развивам рамото се опира над полуоската,когато завивам е под полуоската.Правя го сам! Някъде съм казал и как се развива болта на маслената помпа,но сега ще го спестя.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от mi6o » 10 юли 2013, 21:31

Здравейте колеги. Пиша тук за да не отварям нова тема. Колата е от профила. Днес отместих капака на ангренажния ремък от горе,при колелото на разпределителния вал да погледна ремъка,че още не съм го сменял. Човека от който я взех каза,че е сменял ремъците,ролките и водната помпа. Не съм спец,но ремъка наистина изглежда на нов,около тази част на мотора изглежда,че е пипано-в смисъл гайките и болтовете,резбите им са чисти,тампона на двигателя от към ремъците мисля,че и той е сменян. Да ама ме притесни това,че като погледнах ремъка от горе ми се видя,че има малък корем от колелото на разпределителния вал към обтегача-този с който се опъва ремъка,не този със стрелките или в картинката от Аутодата е номер 13. Като го натисна в тая област не много силно,има малко потъване с около 3-4 мм. Питането ми към по-знаещите колеги е дали е нормално да е така,или да я спирам до решаване на проблема,че честно казано бая съм се притеснил да не стане мазалото. Утре ще се опитам да направя няколко снимки (дано да стане) и ще ги кача тук в темата за повече яснота. Предварително благодаря на отзовалите се колеги.
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от HACKO » 11 юли 2013, 00:12

Нормално е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от specialista » 11 юли 2013, 09:32

Чак да има свободен корем това не!
И двата ремъка си имат зададен натег от ролките.Единия се стяга докато се изравнят стрелките на ролката(на по-новите модели) на по-старите е със пружина,на ГНП е със пружина.Щом ти имаш притеснения и със твоите очи виждаш че нещо не е наред потърси компетентно мнение и/или помощ.
Направи някоя снимка да видим. Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от mi6o » 11 юли 2013, 22:07

Здравейте колеги. Вместо снимки направих клипче за по-ясно. Ето това е- http://www.youtube.com/watch?v=ZtWU0IEa ... e=youtu.be . Обтяжната ролка има луфт във всички посоки и мисля да я спирам докато не и сменя всички ремъци и ролки. А ако натегна ремъка с нея,рискувам да блокира и да скъса ремъка или бъркам. Вие как мислите.
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от HACKO » 11 юли 2013, 23:40

Много е халтав.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от specialista » 11 юли 2013, 23:50

Тази ролка я сваляш и проверяаш състоянието на лагера и! Това всъщност е обтяжната ролка и чрез нея се натяга ремъка.По принцип няма нищо сложно но знам ли как стоят нещата при теб.Иначе с тази хлабина може да прескочи зъб.Можеш и само да я натегнеш но аз бих направил пълна ревизия на всичко по ангренажа.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от mi6o » 12 юли 2013, 01:29

Здравейте. До колегата Специалиста-под пълна ревизия имаш предвид смяна на всичко с ново предполагам. Аз съм на същото мнение и ще ги сменя,за да ми е мирна главата. Питането ми за обтягане на ремъка беше само колкото да я закарам до сервиз. В никакъв случай няма да я карам така колата. По принцип мислех да си купувам комплекта за зацепване от нета и сам да си сменя ролките и ремъците,но не съм много сигурен за сега. Принципно,ако започна,мисля да го правя точно както е описано в Аутодата. До сега не съм я правил тая операция и за това се чудя,но не е за да пестя от сервиз,а защото обичам много тая материя и ако направя всичко както трябва и двигателя заработи без проблем,личното ми удоволетворение ще е огромно :-) . Много ви благодаря за съветите колеги,живи и здрави да сте :-) . Продължавам да следя темата с огромен интерес.
Поздрави

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от specialista » 13 юли 2013, 11:16

Имам в предвид точно това.Да се демонтират ремъците и ролките и да се прецени състоянието им.При най малко съмнение подмяна.
Предплагам знаеш че се къса винаги ремъка който движи разпределителния вал и после мотора на салата.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренаж

Мнение от mi6o » 13 юли 2013, 19:15

Здравей. Съмнение имам и то голямо. Не знам продавача ли ме е метнал или него са го метнали,но от всичко по ангренажа да е сменено изглежда само ангренажния ремък,на ГНП-то май не е сменян. Няма значение де,то и човека от магазина ми каза,че и от брат си да вземеш кола пак трябва да смениш ролки и ремъци. Това ми е трета кола и само тук се направих на луд да не ги сменя-добре,че поне не изтропа мотора и да стане салатката както ти каза. За ангренажния ремък знам,че той се къса а сега след като и човек с толкова опит като теб ми казва,че е така се радвам-значи правилно съм мислел. Обяснявам си го с по-голямото натоварване на ангренажния ремък,на Ескорт-а като свалих ГНП-то се въртеше на ръка много леко. Лошото е,че май няма да мога сам да ги сменя-гледах в един сайт комплекта за зацепване беше 115 лв.- http://www.lincos.bg/ford/k-t-za-zatsep ... rd-fb2750a , в една железария до нас динамометричния ключ е 90 лв. а и нямам тия приспособления които ти си си направил за застопоряване на колелото на маслената помпа и коляновия вал. В комплекта за зацепване пише,че има фиксатор за маховик,който предполагам е за да може да се развият и после стегнат болтовете на коляновия вал и мисля,че се слага на мястото на стартера (черната планка,която е като триъгълник може би) , но за маслената помпа няма нищо. В сервиза ми казаха цена за работа 100 лв. с мои части и мисля да ходя при тях,като човека от магазина ми предложи да купя и трите семеринга,да ги сменя и тях и да затварям спокоен за да не се налага пак отваряне,ако някой семеринг протече. Извинявам се за дългия пост,но това е което имам като инфо и гледам да съм максимално изчерпателен,за да мога да получа съвет от много по-знаещ човек от мен и да станат нещата както трябва. Между другото колата не я карам,даже не съм я палил. Мисля да пристегна ремъка леко с обтяжната ролка (не мога да видя показанията на другата ролка със стрелките) и леко леко да я закарам до сервиза. Ти как мислиш колега-имам ти пълно доверие и ще направя каквото ме посъветваш.
Поздрави

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта