смяна на ангренаж
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Хубаво е темата да се закачи като важна.Май по-подробна от тази няма.А и да не се чудят хората, защо след смяна на ангренаж колата не е същата.Не се ли направи по този начин не става точно.Аз пробвах без да свалям компресора, но ми беше доста мъчно,а и инструмента ми е подръчен.Затова си го свалям.На фона на цялото разглобяване тези три болтчета са нищо
-
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
- Местоположение: Свищов
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Имат ли нужда от лепене(с осигурител) централните болтове на коляновия и разпределителния вал? Разхвърлях мотора за подмяна на ангренаж и семеринга,болтовете се развиха трудно и по тях не личеше да са мазани с нещо.
-
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
- Местоположение: Свищов
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Не се стигна до използването на динамометричен ключ.След като събрах всичко,задърпахме колата до автосервиз и там дозатегнаха болта на коляновият вал с гайковерт. Болта на разпределителният вал го завих по нормалния начин.След подмяна на ангренажа, колата върви по-добре, но пали по-трудно.Ще покарам няколко дена така, докато реша какво да правя.
- зуница
- потребител
- Мнения: 200
- Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г. - Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Колега пиши кой е тоя сервиз ,та да го избягвам отдалече.
Динамометричния ключ е за сладкари и шивачи, "авто механиците" могат и без него. ( Да ти вземат парите.)
Щом не пали добре иди при някой, който разбира да ти оправи центровката.Питай го първо знае ли за какво е динамометричния ключ и ако не ползва такъв, бягай далече от него.
Динамометричния ключ е за сладкари и шивачи, "авто механиците" могат и без него. ( Да ти вземат парите.)
Щом не пали добре иди при някой, който разбира да ти оправи центровката.Питай го първо знае ли за какво е динамометричния ключ и ако не ползва такъв, бягай далече от него.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!
-
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
- Местоположение: Свищов
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Проблема при мен не е липсата на динамометричен ключ, а надежден начин за блокиране на коляновият вал, с подръчни средства. Да се стяга с монтирани щифтове, мисля, че не е разумно. Ангренажните колелета на коляновият вал са чугунени и трябва да се внимава. Можеше да се свали стартера и там да се измисли нещо, но предпочетох варианта с гайковерта. При включена скорост, дръпната ръчна, натиснати спирачки, мисля, че обезмислят използването на динамометричен ключ. Проблема с по-трудното палене, реших като дадох малко предварение на ГНП. В скоро време ще сложа щифтовете за да видя кое как е. А по въпроса със авто сервизите, темата е неизчерпаема. Между другото, пари за услугата не поискаха.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Здравей колега. До колкото знам,динамометричния ключ се използва за да се затегне даден болт или гайка до определена стойност (по книга,Аутодата или друг източник),измерена в нютон-метри (Nm). Не искам да те обидя,но в изречението все едно имаш в предвид,че динамометричния ключ е с дълго рамо и поради тази причина може да затяга много силно. Извинявам се ако аз не съм разбрал точно какво си имал в предвид.kaio04 написа: При включена скорост, дръпната ръчна, натиснати спирачки, мисля, че обезмислят използването на динамометричен ключ.
Поздрави
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Използвайте блокиращите пинове и дупки предназнаени фабрично за тази цел - блокиране на коляновия вал.
Не случайно се намират от страната на затягане на болта непосредствено, а не някъде другаде.
Със спирачки, скорости и т.н. се блокира вала откъм скоростите и ако се натяга с голям момент се усуква вала по цялата дължина, вместо да е блокиран непосредствено до гайката.
Именно това се подозира като една от основните причини да строши вала бмв-то или поне основна допълнителна стъпка към активирането на фабричен дефект.
Болката е голяма така че не си правете експерименти излишно.
Не случайно се намират от страната на затягане на болта непосредствено, а не някъде другаде.
Със спирачки, скорости и т.н. се блокира вала откъм скоростите и ако се натяга с голям момент се усуква вала по цялата дължина, вместо да е блокиран непосредствено до гайката.
Именно това се подозира като една от основните причини да строши вала бмв-то или поне основна допълнителна стъпка към активирането на фабричен дефект.
Болката е голяма така че не си правете експерименти излишно.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Това не е по силите и на най-силния човек.opex написа:.....
се усуква вала по цялата дължина, ......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
- Местоположение: Свищов
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
При завит щифт за фиксиране на ГМТ, не бих рискувал да стягам централният болт на КВ, по простата причина, че ако щифта се счупи или изкриви и не може да излезе от блока, филма в който участвам ще стане сериал.
Относно стягането болта на КВ при натиснати спирачки и на скорост, аз се мъча да стягам, но демпферните пружини на съединителя, луфтовете в скоростната кутия и деференциала, тампоните на двигателя и на окачването и шарнирите, имат друго мнение по въпроса, а и най-често, просто свършва хода на ключа. Та се чудя, дали в тази ситуация, показанието на динамометричният ключ ще е реално.
Каквото и да си приказваме, трябва си стабилно и безопастно застопорен вал.
Относно стягането болта на КВ при натиснати спирачки и на скорост, аз се мъча да стягам, но демпферните пружини на съединителя, луфтовете в скоростната кутия и деференциала, тампоните на двигателя и на окачването и шарнирите, имат друго мнение по въпроса, а и най-често, просто свършва хода на ключа. Та се чудя, дали в тази ситуация, показанието на динамометричният ключ ще е реално.
Каквото и да си приказваме, трябва си стабилно и безопастно застопорен вал.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
И така пак трябва да давам жокери.Не сърди но не мислите достатъчно.Аз когато изпаднах в тази ситуация първо бях сам и второ колата беше на клиент
и трябваше да се справя задължително!!! За това направих копие на фланеца на шайбата на коляновия вал ,заварих за него достатъчно здраво рамо и така когато развивам рамото се опира над полуоската,когато завивам е под полуоската.Правя го сам! Някъде съм казал и как се развива болта на маслената помпа,но сега ще го спестя.
Успех!
и трябваше да се справя задължително!!! За това направих копие на фланеца на шайбата на коляновия вал ,заварих за него достатъчно здраво рамо и така когато развивам рамото се опира над полуоската,когато завивам е под полуоската.Правя го сам! Някъде съм казал и как се развива болта на маслената помпа,но сега ще го спестя.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Здравейте колеги. Пиша тук за да не отварям нова тема. Колата е от профила. Днес отместих капака на ангренажния ремък от горе,при колелото на разпределителния вал да погледна ремъка,че още не съм го сменял. Човека от който я взех каза,че е сменял ремъците,ролките и водната помпа. Не съм спец,но ремъка наистина изглежда на нов,около тази част на мотора изглежда,че е пипано-в смисъл гайките и болтовете,резбите им са чисти,тампона на двигателя от към ремъците мисля,че и той е сменян. Да ама ме притесни това,че като погледнах ремъка от горе ми се видя,че има малък корем от колелото на разпределителния вал към обтегача-този с който се опъва ремъка,не този със стрелките или в картинката от Аутодата е номер 13. Като го натисна в тая област не много силно,има малко потъване с около 3-4 мм. Питането ми към по-знаещите колеги е дали е нормално да е така,или да я спирам до решаване на проблема,че честно казано бая съм се притеснил да не стане мазалото. Утре ще се опитам да направя няколко снимки (дано да стане) и ще ги кача тук в темата за повече яснота. Предварително благодаря на отзовалите се колеги.
Поздрави
Поздрави
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Нормално е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Чак да има свободен корем това не!
И двата ремъка си имат зададен натег от ролките.Единия се стяга докато се изравнят стрелките на ролката(на по-новите модели) на по-старите е със пружина,на ГНП е със пружина.Щом ти имаш притеснения и със твоите очи виждаш че нещо не е наред потърси компетентно мнение и/или помощ.
Направи някоя снимка да видим. Поздрави!
И двата ремъка си имат зададен натег от ролките.Единия се стяга докато се изравнят стрелките на ролката(на по-новите модели) на по-старите е със пружина,на ГНП е със пружина.Щом ти имаш притеснения и със твоите очи виждаш че нещо не е наред потърси компетентно мнение и/или помощ.
Направи някоя снимка да видим. Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Здравейте колеги. Вместо снимки направих клипче за по-ясно. Ето това е- http://www.youtube.com/watch?v=ZtWU0IEa ... e=youtu.be . Обтяжната ролка има луфт във всички посоки и мисля да я спирам докато не и сменя всички ремъци и ролки. А ако натегна ремъка с нея,рискувам да блокира и да скъса ремъка или бъркам. Вие как мислите.
Поздрави
Поздрави
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Много е халтав.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Тази ролка я сваляш и проверяаш състоянието на лагера и! Това всъщност е обтяжната ролка и чрез нея се натяга ремъка.По принцип няма нищо сложно но знам ли как стоят нещата при теб.Иначе с тази хлабина може да прескочи зъб.Можеш и само да я натегнеш но аз бих направил пълна ревизия на всичко по ангренажа.
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Здравейте. До колегата Специалиста-под пълна ревизия имаш предвид смяна на всичко с ново предполагам. Аз съм на същото мнение и ще ги сменя,за да ми е мирна главата. Питането ми за обтягане на ремъка беше само колкото да я закарам до сервиз. В никакъв случай няма да я карам така колата. По принцип мислех да си купувам комплекта за зацепване от нета и сам да си сменя ролките и ремъците,но не съм много сигурен за сега. Принципно,ако започна,мисля да го правя точно както е описано в Аутодата. До сега не съм я правил тая операция и за това се чудя,но не е за да пестя от сервиз,а защото обичам много тая материя и ако направя всичко както трябва и двигателя заработи без проблем,личното ми удоволетворение ще е огромно . Много ви благодаря за съветите колеги,живи и здрави да сте . Продължавам да следя темата с огромен интерес.
Поздрави
Поздрави
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Имам в предвид точно това.Да се демонтират ремъците и ролките и да се прецени състоянието им.При най малко съмнение подмяна.
Предплагам знаеш че се къса винаги ремъка който движи разпределителния вал и после мотора на салата.
Успех!
Предплагам знаеш че се къса винаги ремъка който движи разпределителния вал и после мотора на салата.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Здравей. Съмнение имам и то голямо. Не знам продавача ли ме е метнал или него са го метнали,но от всичко по ангренажа да е сменено изглежда само ангренажния ремък,на ГНП-то май не е сменян. Няма значение де,то и човека от магазина ми каза,че и от брат си да вземеш кола пак трябва да смениш ролки и ремъци. Това ми е трета кола и само тук се направих на луд да не ги сменя-добре,че поне не изтропа мотора и да стане салатката както ти каза. За ангренажния ремък знам,че той се къса а сега след като и човек с толкова опит като теб ми казва,че е така се радвам-значи правилно съм мислел. Обяснявам си го с по-голямото натоварване на ангренажния ремък,на Ескорт-а като свалих ГНП-то се въртеше на ръка много леко. Лошото е,че май няма да мога сам да ги сменя-гледах в един сайт комплекта за зацепване беше 115 лв.- http://www.lincos.bg/ford/k-t-za-zatsep ... rd-fb2750a , в една железария до нас динамометричния ключ е 90 лв. а и нямам тия приспособления които ти си си направил за застопоряване на колелото на маслената помпа и коляновия вал. В комплекта за зацепване пише,че има фиксатор за маховик,който предполагам е за да може да се развият и после стегнат болтовете на коляновия вал и мисля,че се слага на мястото на стартера (черната планка,която е като триъгълник може би) , но за маслената помпа няма нищо. В сервиза ми казаха цена за работа 100 лв. с мои части и мисля да ходя при тях,като човека от магазина ми предложи да купя и трите семеринга,да ги сменя и тях и да затварям спокоен за да не се налага пак отваряне,ако някой семеринг протече. Извинявам се за дългия пост,но това е което имам като инфо и гледам да съм максимално изчерпателен,за да мога да получа съвет от много по-знаещ човек от мен и да станат нещата както трябва. Между другото колата не я карам,даже не съм я палил. Мисля да пристегна ремъка леко с обтяжната ролка (не мога да видя показанията на другата ролка със стрелките) и леко леко да я закарам до сервиза. Ти как мислиш колега-имам ти пълно доверие и ще направя каквото ме посъветваш.
Поздрави
Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта