Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
tsvetan01
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
Status: Извън линия

Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от tsvetan01 » 24 юли 2011, 00:47

Здравейте!
Вече съм близко до отчаянието и неизменно стигнах до форум Форд! Аз не разбирам от коли!
Надявам се на помощ и съвет от някой, който има представа от проблема ми, за това ще се опитам да опиша всичко хронологично и във възможно най-големи подробности. Благодаря предварително за помоща !

Както се вижда от темата, в момента карам Форд Мондео с първа регистрация от декември 94 година. Карам колата от около година и половина, най-вече на градско, навъртял съм през това време малко км, може би около 5-6 хиляди. Колата има и газова уредба, която не е инжекцион...правена е в България, аз живея в Германия, в Регенсбург.

Колата работеше без проблеми до преди две седмици, когато след като сутринта бях запалил съвсем нормално,
както винаги на бензин, после преминал на газ и оставил за през деня на паркинга на фирмата.
Беше слънчев ден и колата беше напечена към 4:30 когато си тръгнах от работа. Опитах да запаля, при което не се случи нищо! В колата имаше ток, светеха всички лампи, както обикновено, вентилаторът въртеше, но от под предния капак не се чу нищо! Нито „клак-клак“ , абсолютно нищо! Опитах пак и пак, не се получи нищо, в един момент установих, че вентилаторът за охлаждането на мотора се включва!
Попитах баща ми по телефона за съвет и той ми каза да похлопам по стартера да не би да е заял... Не знам къде е стартерът на колата, за това просто я разклатих... Този път поне стартерът завъртя, но колата не запали! Тогава мина колега и ми даде ток, за да запаля, получи се от първия път и след това карах около 2 км, спрях, после запалих сам, карах около 5 км и оставих колата на подземен гараж за около 40 - 50 минути ... Отново имах проблеми да запаля, но след много опити се получи - пак номерът с разклащането....

На другия ден сутринта успях да запаля сам и да стигна до сервиз без проблем, там измериха акумулатора и установиха, че е слаб - устройството им показваше думи, не стойности: „schlecht“ (лошо от немски). Само дето нямаха в събота сутринта акумулатор, който да купя в момента от тях и се разбрах за понеделник. Същия ден следобяд колата отново беше на слънце и отново не успях да запаля. Нямаше кой да ми даде ток отново, на втора скорост не запали и я оставих до понеделник.

В понеделник следобяд колега ми даде ток за да запаля, но колата не запали!

Влачи ме до работилницата, това са около 2-3 км, като по пътя се опитвах да запаля на втора, но не се получи. Там ми сложиха нов акумулатор, с който обаче, колата отново не запали! Понеже всички токове бяха спрени, майсторите във firststop решиха, че проблемът е в имобилайзера. Майсторите успяха да прескочат имобилайзера и завъртяха стартера на контакт, обаче моторът не запали! Тяхната диагноза беше „имобилайзерът е проблемът„ , трябва да ида до Форд сервиз, където да я отблокират...

След това извиках ADAC , което е като пътна помощ, те опитаха също, но не можаха да запалят колата... завлачиха ме до Форд сервиз Dünnes в Регенсбург - доколкото знам единственият специализиран Форд сервиз...

Там се заеха с колата, аз чаках на място, но в крайна сметка се оказа, че не е толкова проста работа и ме посъветваха да си ходя и да се обадя по телефона по-късно, те „щели да прескочат имобилайзера“...

После се обадих, колата била готова, отидох, платих, седнах , запалих от първия път, опитах още около десетина пъти , нямаше проблем... реших , че повредата е отстранена и се прибрах доволен.

На другата сутрин отново не можах да запаля! Опитах още няколко пъти докато чаках да дойде ADAC... и в един момент колата отново запали! Следобяд запали отново без проблем! Така до другия ден, когато вече не щеше да пали!
Отново извиках ADAC, които ме завлачиха отново в сервиза. Оставих колата там и отидох на работа.

Следват безбройни обаждания по телефона да питам какво става, но достатъчно подробности до тук.

От сервиза ми казаха, че проблемът бил в abgasdifferenzdruck sensor - това не знам как се казва на български, моят опит за превод е „сензор за разликата в налягането на отделените газове“. Обясниха ми майсторите, че се чудили какво му има на мондеото и като сменили този сензор колата запалила. Като сложили отново моят, колата не палела... Значи е от него!!!

Обаче! Когато запалели и оставели на свободна, моторът не работел равномерно, а периодично сменял оборотите , като се колебае между да речем 600 и 1000! Чува се все едно елипса се търкаля... За това според тях било виновно управлението на мотора: „motorsteuerung“ - то „най-вероятно“ било развалено , трябвало ново, което обаче било много скъпо... за това аз сам се погрижих за едно от ebay, разбира се на старо. Те щели да го програмират, но така и не стигнаха до там защото .... нямали софтуера на толкова стара кола и изобщо не могли да стигнат за 7 работни дни до моята кола...въпреки обажданията ми поне по два три пъти на ден и ходенето до там след работа.

Вчера си взех колата от сервиза, която запали с новия abgasdifferenzdruck sensor! Моторът продължава да работи като търкаляща се елипса на бензин.
На газ моторът работи с едни и същи обороти, но различни от преди! Преди и доколкото знам нормално е, на свободна моторът да работи на около 900 оборота. Когато включвах преди климатика, оборотите се качваха на около 1100 в мин.,
Откакто „майсторите“ във Форд сервиза в Регенсбург „пипнаха“ колата се случва следното на газ:

на свободна оборотите са около 1200, постоянни.

като включа климатика оборотите падат на около 900 и остават постоянни - точно обратното на преди!

на бензин на свободна работи неравномерно с обороти около 1000

може да си измислям, но ми се струва, че когато угася колата с ключа, двигателят се върти , спира, по-бавно от преди, някак плавно ...

и като включа на контакт, преди двигателят да запали или стартерът да завърти, просто на контакт, независимо от това дали колата е студена или топла, на слънце или не, се включва вентилаторът..

Имате ли някаква идея какво и има на колата ми и какво трябва да се направи, за да работи отново нормално?

За съжаление не мога да разчитам на Сервиз Форд в моя град - явно не разбират от моя форд...
Ще съм много благодарен за съвет, опитах се да изброя всичко и във вярната последователност, съжалявам, че се получи толкова дълъг пост, но реших, че е важно за достигане до вярната диагноза... Поздрави на всички!

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от cockyhotty » 24 юли 2011, 02:28

Без една свестна диагностика направена като хората, може да се достигне до там, че ще подмениш абсолютно всичко по колата без особен ефект. С правилна диагностична апаратура може да се установят проблемите на електронните компоненти на инжекциона просто и бързо. Това с постоянното включване на вентилатора не е нормално, трябва само ако е включен климатика да го прави това. Намирисва ми на дефектирал двигателен температурен датчик на ECU. :idea: Датчикът за температурата на двигателя освен, че дава инфо нa компа на колата каква смес да прави , му казва и кога да включи вентилаторите. Възможно е този датчик да подава неправилни стойности на компа. :!: Този датчик се намира на пластмасовото тяло на термостата (черен пластмасов корпус намиращ се горе вдясно на главата на двигателя). Майсторчетата да го замерят, ако се наложи сменят и тогава пробвайте как е колата. Байпасния клапан за празния ход може да пробваш да го накиснеш и почистиш с обезмаслител, след което да го смажеш с WD40. :idea:

tsvetan01
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от tsvetan01 » 24 юли 2011, 09:18

Много благодаря за бързия отговор! Утре ще се опитам да си уредя час в сервиз на Bosch , за който ми казаха, че били професионалисти и можели да оправят електроника на всякакви коли. Ще им „подскажа“ за идеята темепературния датчик!
Ако има и други идеи, са добре дошли! Ще разкажа непременно как е минало всичко!
Поздрави!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от Didibao » 24 юли 2011, 09:53

Такава нестабилна работа може да е и от егр клапана, при мен беше така но го махнах, клатене на празен се получава също и ако има извадени вакуми от зад на дроселовата клапа, напукани или скъсани маркучи за вакуми, зацапана дроселова клапа от газта, почисти я както посъветва колегата, вентилатора между другото на мондеото се включва също и ако релето в кутията с предпазители зад шофьорския фар (релето е черно и по високо) не е легнало добре в куплунга, лично съм имал такъв проблем.
Изображение

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от tropper » 25 юли 2011, 09:37

tsvetan01 написа:...
От сервиза ми казаха, че проблемът бил в abgasdifferenzdruck sensor - това не знам как се казва на български, моят опит за превод е „сензор за разликата в налягането на отделените газове“. Обясниха ми майсторите, че се чудили какво му има на мондеото и като сменили този сензор колата запалила. Като сложили отново моят, колата не палела... Значи е от него!!!...
Преводът ти е правилен. Това е по системата за EGR - exhaust gas recirculation - рециркулация на изгорелите (изходящите) газове. Има една метална тръбичка с месингов цвят, която тръгва от изходите колекторни тръби и отива в EGR valve - клапан, който пуска тази част от изгорелите газове обратно към входните колектори за повторна обработка с цел екология. Клапанът се управлява от вакуум и наподобява гъба. Намира се малко зад бобината като си застанал пред колата. Точно преди тръбата да влезе в клапана на нея има едно стеснение. Преди и след стеснението тръбичката има по едно разклонение. От разклоненията тръгват две маркучета, които отиват в датчика за диференциално налягане. Неговата роля е да следи дали клапанът работи нормално. Вакуумът на EGR-клапана пък се управлява от електрически клапан. И този ел. клапан и датчика за диференциално налягане са позиционирани на една метална планка разположена точно в средата под чистачките.

Т.к. колата е доволно дърта, може да се предположи, че EGR-клапана е умрял и седи постоянно отворен, но не е сигурно. Лесна проба, която можеш да направиш, е да го затапиш с една пластина, така че изгорелите газове да не ходят към входящите колектори. Нужно е да развиеш два болта с глави за ключ 10, но с резба М8 и там да сложиш тънка пластина за да затапиш. Може да помогне, може и да не.... :|
Успех _friends_

П.С. Потърси във форума има тема за диагностика на тези двигатели с подръчни материали - трябва ти светодиод с резистор и 2-3м жица. На един триъгълен куплунг се прави мостче, в третата дупка се пъха единия край на светодиода, другия към акумулатора и се броят миганията на светодиода. От там ще си каже дали намира грешки по EGR-системата и дали намира и в други възли.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от Revell » 25 юли 2011, 12:20

Аз залагам на кабели. Преди да почнеш със подмяната на датчици - огледай кабелите вномателно! особено големия куплунг през който минават упрявляващите жици. (тези от инжекторите, датчиците-бе снопа е голям) Знам поне за 5 мондеота от около годината на производство на твоята, на които като разкриеш общата изолация и вътре изолацията на самата жичка като я пипнеш и пада. Дори като си взех VSS датчик от мондео пак му прайх изолацията наново, тъй като и там беше напукана цялата. От там- окъсяване, като се поразтресе, се намества и пали, размества се и не пали. Ако ти е бил тръгнал датчика, може паразитен ток да го смущава и да не пали, а новия при смущаване да не работи само както трябва.(Последното са догатки) Все пак има само един датчик при който мотора спира напълно и това е датчик на коляновия вал. Преди да разцепиш общата изолация си пригорви изолирбанд, че да я омотаеш после.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от Didibao » 25 юли 2011, 20:04

Изолацията на кабелите за дюзите е добро предположение, там също е и датчика за положение на разпределителния вал, бай пас клапана (стъпково моторче), датчика за положение на дроселовата клапа, при мен всичко беше напукано дюзите бяха буквално вързани на куп, правих цялата инсталация на ново, но колата на ниски работеше, във високите има прекъсване, не е от това проблема на колегата.
Изображение

tsvetan01
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от tsvetan01 » 27 юли 2011, 15:46

Здравейте!
Още веднъж, благодаря за съветите!
Сега малко за резултатите до момента. Вчера бях в сервиз на bosch в Регенсбург. Обясних, това което сте прочели до момента, слушаха ме и кимаха... значи бяха там докато го обяснявах.
Обадиха се после и ми казаха, че колата имала повреда на мотора! Запалили от първия път, дали газ и отпуснали педала, моторът изгаснал... мерили компресията имам и графика, четирите цилиндъра са между 9.5 и 10,5 ..
Заведох и колега с мен, който има идея от коли и разбира доста, поне на мен така ми се струва. Според него диагнозата не е вярна. След това направихме пробно каране, за да чуе и той как се държи колата, бяхме около час на път и според него моторът е напълно в ред!
посъветва ме да си проверя свещите, което още не съм направил , защото нямам ключ, но ще направя.
Също така кабелите и въздушния филтър. Него го изтупах, не беше сложен оптимално добре, опитах се да го наместя по-добре.
Така, по нещата, които казах в работилницата нищо не бяха направили , защото според тях както казах, колата имала повреда на мотора и по случая не си заслужавало повече да се занимават с нея...

Така, че вентилаторът на мотора продължава да се включва независимо от температурата на мотора, веднага щом включа на контакт.
Някой има ли представа, на какво се дължи - температурният сензор е развален и кара вентилаторът като защита да се включва при всяка температура, или релето което включва е развалено? Освен, че може да са и кабелите...

Колата продължава да не пали от първия път, ще рече, понякога трябва да опитам 10 пъти , като се усеща как всеки път
съм „по-близо“ до запалването, докато успея - някоя помпа е повредена?


Някакви идеи? Благодаря предварително!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от Любо » 27 юли 2011, 17:26

Здрасти.
Мисля, че ти бяха писали за темепературния датчик да си смениш (ECT) - този който се намира отгорната страна на тялото на термостата.
Но преди да сменяш провери самите кабели. Понеже инсталацията е стара е възможно изолацията на кабелчетата да се е накъсала. На места дори може да се е оронила, в следствие на това да окъсява, да дава на маса ... абе с две думи да обърква компа, при това не винаги и тогава при диагностика може и да не се хвани никъв проблем.
На старото Мондео се наложи да сменя така наречената "малка инсталация" на мотора, а именно кабелите на инжекторите, на ECT датчика, на стъпковото моторче и последното мисля че беше датчика за положението на разпределителнлия вал, не съм сигурн дали и кабелите на TPS-а не минаваха през тази букса. След буксата кабелите вървят в 1 кабелно трасе до компа.
Всички тези кабели влизат в една голяма кръгла (може би да беше леко елипсовдна) букса, малко зад капака на клапаните, почти до дресела, под резонаторната кутия (пластмасовата кутия, монтирана върху дросела). Ще потърся снимка на буксата да ти я пратя.

едит: намерих в ръковдството една черно бяла снимка дето трябва да свърши работа ето това заграденото... Изображение

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от Edinuser » 27 юли 2011, 22:47

При мен сменях кабелите на температурния датчик - изглеждаха добре на като бутнах общатата им изолация - и тя се орони и се оголиха жиците, мисля че кабелите от него отиваха до същия голям куплунг. Смених ги със силиконови и им надянах силиконова шлауха - от тогава няма проблем.
БТВ, не използвай обикновени изолирбанд/тиксо за изолиране на кабелите по мотора, - от температурата се прецаква и ще имаш по-големи проблеми.
Може да използваш термосвиваем шлаух или самовулканизираща се лента "Бишоп".

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от Любо » 28 юли 2011, 09:33

Най-чистия вариант е да се намерят запазени кабели от моргата (защото нови най-вироятно и представителния сервиз няма да намери).
Взима се целия сноп от показаната букса към ECT, дюзи, стъпково моторче и квото още имаше закачено (6-7 неща) и сменя.

Иначе изолацията на тия кабелчета се прави като се разглоби буксата, вадят се пинчетата на кабелите и се нахлузва термосвиваем шлаух.
Само че ваденето на пинчетата е много пипкава работа и има голяма вероятност да се счупи някоя от контричките на тия пончета. После при включване на буксата съответния пин се избутва и не дава контакт.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от urgan » 28 юли 2011, 10:25

Така, че вентилаторът на мотора продължава да се включва независимо от температурата на мотора, веднага щом включа на контакт.
Някой има ли представа, на какво се дължи - температурният сензор е развален и кара вентилаторът като защита да се включва при всяка температура
Точно така, когато ECT се прецака се получава точно това, вентилатора работи на мах степен независимо от температурата. Ефекта е същия и ако извадиш буксата му.
Изображение

tsvetan01
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от tsvetan01 » 28 юли 2011, 22:10

Здравейте отново! Благодаря за съветите! за съжаление не ми остава много време да погледна колата, а на двора не мога да я разфасовам ... Въпреки това сега ходих да изпробвам нещо и предположението ми се оказа вярно, ще опитам да купя и сменя поне тази част утре.
Значи, както описах, със самото включване на контакт се включва вентилаторът на моторното охлаждане. Извадих от кутията с предпазителите релето за охлаждането и включих отново на контакт, вентилаторът не се включи! Опитах още няколко пъти за сигурност и се повтори, при извадено реле, вентилаторът не се включваше, при вкарано реле се включваше. Според мен проблемът е в релето, вие как мислите? Или просто прекъсвам веригата до вентилаторът и без ток, разбира се не работи?
На релето пише: C8F6A 93BG 8C616 AA Relay ENG Cool FAN Contr 12V PA6-GF30

Поздрави.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от HACKO » 28 юли 2011, 22:17

Ами много просто, че без реле не може да работи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

tsvetan01
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от tsvetan01 » 12 сеп 2011, 12:07

здравейте отново!
дълго нямах възможност да разкажа как се разви темата, но сега го правя и се надявам отново на помощ от ваша страна.
след пребиваване в два Bosch сервиза и два Форд сервиза, в които не можаха да ми разчетат кода-грешка и си ме изпратиха с думите, нищо не можем да направим, все още не съм отписал колата. няма да го разтягам дълго, то не ви и интересува, за това на кратко направеното до сега и симптоми.

Все още имам проблеми при запалване на студено, налага ми се да опитам понякога до 10 пъти! Колата запалва,
веднъж запалена и изгасена не е проблем да запаля отново, дори да не е загряла!

Когато включа на контакт, се включва вентилаторът на охлаждането на мотора, бензиновата помпа работи непрекъсно, вместо да спре след две три секунди,
стрелката на резервоарa е постоянно „включена“ , показва винаги и правилно, независимо от това дали колата е запалена, на контакт или спряла.

Компресията на четирите цилиндъра беше измерена, „майсторът“ каза, че няма механически повреди, било всичко наред...
Свещите са наред.
Проверих де що кабели намерих, почистих с контактен спрей, KONTAKT 60+.
До сега съм проверил съпротивлението при студена кола, 20 градуса на

Coolant temperature sensor (At 20°C - 35.0 to 40.0 k Оhms) - сензор на охлаждащата течност
Intake air temperature sensor (At 20°C - 35.0 to 40.0 k Оhms) - сензор за температурата на въздуха,

Charcoal canister-purge solenoid valve (50 to 120 ohms)
Pulse-air solenoid valve (50 to 120 ohms)
Throttle potentiometer (400 to 6000 ohms) /потенциометър на дроселовата клапа / 810 ома

и всичките бяха в нормата.

Смених въздушният филтър.

Колата има все още неспокоен ход на свободна, на газ е по-добре отколкото на бензин, на бензин пуши черно.
И на газ и на бензин не изгаря добре, на газ като работи на едно място прави мокро петно на асфалта, на бензин ако форсирам черно петно ...

непоскойният ход значително се усилва когато включа климатика, тогава се получава неспокоен ход със значително по-голям период, като оборотите падат с до 500.. от актуалните, не само на свободен ход...


четох в един немски форум http://www.motor-talk.de/forum/motor-sp ... 57229.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
за колега със същите симптоми и за това чистих кабели но при мен не помогна, поне за сега.
„Майсторът“ се опита да измери ламбда сондата и нещо не успя... според него била повредена, според мен обаче не можа да я измери, аз не успях да стигна до нея... може ли подобни симптоми да са в резултат от повредена сонда? най-вече това, да не мога да паля на студено от първи път?

Според мен трябва да се започне от това защо вентилаторът се включва на контакт, без колата да е загряла... при условие че температурният сензор е наред...
Ето снимка на колата.https://picasaweb.google.com/lh/photo/P ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


предварително благодаря за всякви идеи и съвети!
поздрави

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от Любо » 12 сеп 2011, 13:09

Смени си температурния датчик. И мойто имаше такъв проблем в един период. Мерих датчика, дори се снабдих от един колега с технически термометър, за да го премеря при всички температурни режими. И от теста заключих, че датчика е в ред. Но понеже не намерих друго решение все пак го смених. И проблема ми се оправи, т.е. вентилатора престана да се включва само на контакт.
Имай предвид, че двигателя на този вентилатор е доста мощен и включвайки се почва да товари алтернатора. Брат ми караше 2-3 месеца така и послесмени освен термодатчика и алтернатора.

Стрелката ти за бензина се държи нормално. Просто така е направено, че винаги показва колко има.

Виж това с паленето и пушенето не е хич добре ама нзнам от какво е.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от Revell » 12 сеп 2011, 15:20

ОК а овсен че си пръскал буксите, самите кабелни снопове провери ли как са? Изолациите на жиците вътре здрави ли са?

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от Edinuser » 14 сеп 2011, 22:58

Може да е някоя от масите на около двигателя - да дава лош контакт.
А за оборотите може да смуче въздух от някъде.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от urgan » 15 сеп 2011, 17:35

Това че работи вентилатора когато не е загряла колата говори за дефектирал температурен датчик. Смени го този датчик :)
Изображение

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.

Мнение от TIN » 19 сеп 2011, 10:46

urgan написа:Това че работи вентилатора когато не е загряла колата говори за дефектирал температурен датчик. Смени го този датчик :)

това че работи вентилатора когато не е загряла колата говори за мнго неща (особенно в комплект с бензиновата помпа), като едно от тях е сервизен режим.
Не разбирам какви съвети давате...обърквате човека нацяло...то не бяха датчици не бяха.....всеки се включва и се пропуска основното а то е мнението на колегата "Любо" а именно температурен датчик.

Колега "tsvetan01" СМЕНИ СИ ТЕМПЕРАТУРНИЯ ДАТЧИК!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта