Проблем с оборотите на празен ход

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Zi
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 15 дек 2005, 00:33
Модел на автомобила: Nissan 100nx
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с оборотите на празен ход

Мнение от Zi » 01 юли 2006, 00:37

Здравейте колеги от няколко дена колата не работи нормално.На свободен ход оборотите падат до 500/700 и ако не припомпа гаста се получава някакво тресене и колата гасне.Пробвал съм и на студен и на загрял двигател разлика няма.Колата е Ford Escort 92 година 1,4 mi.Ще съм благодарен, ако дадете съвет на какво се дължи това. :roll:

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 01 юли 2006, 08:46

Запали и остави ,не подаваи газ оборотите трябва да се дигнат и след това да паднат до 950-1000.Пали без да подаваш газ.Ако е от компа ще се оправи.Провери и свещите,някоя може и да не рабори,кабелите също.За това се сещам сега

Потребителски аватар
kontrol
Потребител
Потребител
Мнения: 166
Регистриран: 26 фев 2005, 18:51
Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5 2.0 LPG
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Мнение от kontrol » 01 юли 2006, 11:44

рестартирай и шъ съ опраи - личен опит. по принцип тфа е станало или от натрупвеане на грешки на компа или от някъф рестарт. има тема как да си нгласиш оборотите след редтарта. на един руски сайт който сега няма как да ти дам защото съм в зала има за всеки модел двигател нормалните му обороти. ти може би знайш какви са за твоя модел и мой да го нагласиш. ай успех - и задължително мини на комп диагностика:)
The Escort Power !!!

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 01 юли 2006, 15:35

Най-вероятно от кабели или свещи.Не е от натрупани грешки.Искрата ти е нестабилна. Аз съм имал такъв проблем на форд 92 1.4 моно.При мен беше от кабелите.Първо смених свещите и не се оправи. После кабелите.Оправи се за малко щото кабелите излязоха фалшиви и пак се проби единия.Кабелите можеш да тестваш като преди да запалиш ги напръскаш с препарат за стъкла от тия обикновенните домакински препарати.Пръскаш навред ,малко, не обливай.Палиш и то където има пробив издава ясен пукащ звук.А на тъмно светкат.Преди да се съмняваш в друго провери тези неща.На Баща ми форда 92 1.6 карбуратор.Миналата зима ме побърка от такова държане.Оказаха се свещи.На празен ход работеше като трактор.
Успех в диагностицирането на проблема

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 12 юли 2006, 20:46

надявам се че колегата няма да се сърди че му пиша в темата ама проблема ми е аналогичен само двг-то е разлчно

от около седмица имам проблем с оборотите на празен ход на високите нямам проблеми колата даже си ускорява идеално но спра ли на светофар падат под 500 та дори и гасне колата значи сменяни са свещи и кабели от МП масло маслен и въздушен филтър също както и съм си почиствал маф сензора
днес оставих колата без акомулатор от сутринта до обяд после стъпка по стъпка обучих компютъра както си му е реда и пак нищо работата отива към диагностика та ако някой е имал същите симтоми нека да ме подготви за проблемите и главоболията с които ми предстои да се сблъскам както и за финансовата част че идва море и.......
става дума за форд ескорт 1.6 16 в зетек пълна инжекция 96 г.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Zi
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 15 дек 2005, 00:33
Модел на автомобила: Nissan 100nx
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Zi » 12 юли 2006, 21:37

При мен проблема още не е разрешен. Проверих кабелите и свещите и си мисля, че всичко при тях си е нормално. Засега го карам така, щото съм постоянно по изпити и все не остава време, но другата седмица се надявам да остане малко време да я закарам да я погледнат.
Изображение Ex. Escort 1.4i 92`CVH
Кучетата си лаят, Форда си върви!!!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 17 юли 2006, 20:59

проблема си го реших така

извиках да ми направят на място диагностика ,момчетата си носеха всичко необходимо като апаратура като преди да дойдат им бях казал какъв е проблема и за каква кола става дума
след диагностиката на място ми казаха че компютъра дава грешка 503 което е клапана за празен ход даже аз го видях на лаптопа им като картинка
последва сваляне на въпросното чудо и проверка дали самото моторче работи или е изгоряло за моя радост моторчето работеше купих им коресилин и го потопиха в него за около 15 мин. а през това време с помоща но един катетър вкараха коресилин и в отвора в който влиза въпросния клапан странното беше че не използваха парцал а държаха да са кърпички от тия хартиените за еднократа употреба
в съда с потопеното моторче коресилина почерня
след почисването го сглобиха направих няколко кръгчета след това пак включиха компютъра и ми изчистиха грешката и вече 6 дни нямам проблеми нито с гаснене нито с обороти под 500
Прикачени файлове
DSC00030 (704 x 528).jpg
а ето го и въпросното моторче за празен ход което се намира в лявата част на колекторите
времето е като парите-никога не стига

nino217041
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 21 май 2006, 22:55
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от nino217041 » 17 юли 2006, 22:35

здравей,как разбраха че работи?/като мериха съпротивлението,или като му подадоха 12 волта/?питам защото на мен ми го смениха /е малко е по различен е моя/мерихме го в работата съпротивлението по аутодата между 6 и 14 ома ,като го мерим 10,4 ома/в граници/,като му се подаде 12 волта се движи ,но въпреки всичко на празен ход 850 оборота загрял,студен гасне ,като е загрял включвам консуматор падат на 500 оборота.та като го смениха се оправи.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 18 юли 2006, 18:26

Лесно ли го развиха това моторче? При мен проблема е същия, но веднъж се мъчих да го развия с доста яка механична отверка и пак не можах. Освен това е и на доста гадно място, особено долния болт.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 18 юли 2006, 20:02

развиването стана с обикновенна отверка за 1 мин. ако са клеясали използвай WD40,а и като го изваждаш има един гумен О пръстен внимавай да не изпадне
времето е като парите-никога не стига

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 22 юли 2006, 12:18

Само това, което на снимката е в червено ограждение, ли сваляте и го топите в кореселин или и тялото на клапана (с трите болта към колектора).

Потребителски аватар
HePeDoBeH
потребител
потребител
Мнения: 153
Регистриран: 15 мар 2006, 23:25
Модел на автомобила: Scorpio 2.9i '88
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от HePeDoBeH » 23 юли 2006, 00:44

pepy1 аз пуснах една такава тема за проблемното стъпково моторче
Абе мислех че е от датчика за положението на дроселовата клапа , ама ходих на специализиран сервиз и "майсторът" ми каза че било от това въпросното моторче.Аргументира се като просто му извади буксата и оборотите влязоха в норма.Сложи му кабелите и веднага вдигнаха поне на 2000 и после пак свалиха.Това постоянно вдигане и задържане на високи обороти ще ме умори бе. Той ми препоръча да съм го накиснел в коресилин , и ако не да се оправи поне щяло със сигурност да има по ложителен ефект . Та питам аз няма ли начин да се почисти и да се оправи и какво точно представлява? Аз виждам само един глупав цилиндър идея си няма какво ще е ако го разглобя и изобщо може ли да се разглобява? Моля ви помагайте.
И Отговорът който получих беше
Не знам какъв е принципа на работа на това стъпково моторче при твия двигател, но ще ти кажа само, че киснене в кореслин ще го прецака на 100%
Корселинът разтваря повечето лакови покрития и пластмасови части, така че изобщо недей пробваи. Ако искаш да го чистиш пробвай със WD40 или NC-123.
Значи ти все пак казваш , че са го поправили накисвайки го в коресилин така ли? и наистина я кажи само тази част ли са потапяли?
оооо Селянино докараха новите голфове..същите като едно време

emohero
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 сеп 2005, 15:08
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16V Ghia - 96'
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от emohero » 30 юли 2006, 14:22

?????????,

? ?? ??? ??? ????? ??????? ?? ????? :(
??????????? ? ????? ?????... ?????? ?? ???????, ?? ????????? ?? ?????? ??? ?????? ??? 500 ????? ??? ?? ??????...????? ??????...???? !

?????? ??????? - 2 ?? ??? ?? ?? ???? ??????? ???????? ??????.
???????? ?? ??????? ????????...????..

?????????? ?? ???? ??????? ?? ??????96 ? ????? ??? ?? ?? ?????? ? ???? ?? ??????????? ??? ? ?????? ? ?????? ?? ?? ????? ???? ?? ?? ?? ???? ? ?????? ?? ?? ??????? :(

? ???? ????? ??? "pepy1" : ????? ?? ?? ?? ????? ?????????? ??? ???????? ?? ??????, ????? ?? ????? ?? ??????????? ?
???? ????????... ????? ??????? ? ? ??, ?????? ?? ????? ?? ? ????? ????..

????????? ????????????? ? ??????????? ?? ?????? : )

Потребителски аватар
ultrawolf
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 17 авг 2006, 22:10
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4Mi 91/11 като дам газ и от ауспуха огън излиза :)
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

пи4 и аз съм със същия проблем (escort 1,4Mi)

Мнение от ultrawolf » 17 авг 2006, 23:07

..кабелите и свещите са ми идеални , но от сержиза ми обесниха , че от време на време се подава по-бедна смес гориво/въздух и на това се дължи това падане на оборотите на празен ход .
П.С. не знам дали съм ти бил полезен но това е което мога да споделя

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 23 авг 2006, 01:07

В търсене на решение на проблема(пропадане на обороти, придръпване и т.н.) и аз си извадих свещите и ми направи впечатление , че изолатора от който излиза централния електрод е бял (а не както трябва- кафяв) а металния борд около него(където е страничния електрод) е с чер нагар. Как да тълкувам тази картинка и каква е причината. Възможно ли е да е от това , че скоро сипвах добавка за почистването на инжекторите.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 23 авг 2006, 09:50

От миналия Петък и при мен се появи такъв проблем, но забелязах от къде е. Оказа се от бензина и това е за трети път. Вчера сипах 10 литра от Шел и всичко си дойде на мястото. И трите пъти при появата на проблема бях зареждал от OMV. В петък бях заредил 10 литра на OMV Берковица и след като я спрях пред нас да разтоваря и да си "почине", после едва я прибрах в гаража. На два-три пъти се опита да гасне. Според мен в провинцията OMV правят шашми с бензина. Нямам впечетления за София, но Форда определено нехаресва този бензин.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 26 авг 2006, 23:04

Аман от тия обороти на празен ход. Всички пишем за тях и няма категорично решение на проблема. При мен пропадаха, оправяха се , после пък започнаха да стоят високи. Чистих стъпковото моторче - спряха да стоят високи и уж се нормализираха . После започнаха пак да пропадат. Сипвах прибавки за почистване на инжекторите, за обиране на водата...все тая.Вече ме змам какво да мисля. Май ще излезе , че е от бензините. Няма обаче и постоянни "добри" и "лоши" бензиностанции. Навсякъде може в един момент да заредиш лош бензин и то с последици ( вода , налепи, боклуци) за дълго време.
Тъй де ... изпуснах парата ... :)

bobibog
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 08 сеп 2006, 19:27
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Здравейте

Мнение от bobibog » 09 сеп 2006, 00:57

Здравейте колеги. първо трябва да кажа, че съм "профан" по отношение на каквото и да е по двигателя и предварително се извинявам ако допускам някакви грешки. Имам горе-долу същия проблем. Сутрин като запаля оборотите се менят в целия диапазон. Първоначално не мога да изфорсирам, докато не загрее двигателя (имам автоматична газова уредба). Когато се вдигне температурата или мина на газ всичко се нормализира. Това го прови преди всичко, когато времето е топло. При по-ниски температури не е чак толкова страшно. Преди известно време поради същата причина майстора, при който ходя смени температурния датчик, но това не помогна кой знае колко. Приемам всякави съвети и напътствия.

Потребителски аватар
kalinkata
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 13 окт 2006, 22:20
Модел на автомобила: Ford Escort Turnier 1.6 16V
Местоположение: BapHa
Контакти:
Status: Извън линия

Демонтаж на стъпково моторче

Мнение от kalinkata » 16 окт 2006, 00:21

pepy1 написа:развиването стана с обикновенна отверка за 1 мин. ако са клеясали използвай WD40,а и като го изваждаш има един гумен О пръстен внимавай да не изпадне
Моето е капсоловано към нещо като преставка, и доста време се борих с ключ 8 при развинтването на 2те винтчета.

Има го снимано на:

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... E%F0%F7%E5" onclick="window.open(this.href);return false;

и

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... E%F0%F7%E5" onclick="window.open(this.href);return false;

Свалих го, но обратно как ще го монтирам, незнам...

И последно с коресилин или бензин да го почиствам???
Елементарно Watson!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Демонтаж на стъпково моторче

Мнение от paci » 16 окт 2006, 00:59

Нямах пробелми но си рекох да сваля моето и да го почистя. На всякъде из форума е тва тъпо моторче което се оказа, че не е моторче а КЛАПАН.
При мен поне е на удобно място и го свалях 2 пъти.
Първия път малко плахо го наръсих с WD-40 но нищо не излезе от него.
Питах колегата дет я има същата фиеста и той каза, че от неговото са изкарали мизерия.
Е викам не може моето да е толкоз чисто.
Пак го свалих, напълних го с WD-40, чаках час някъде изливам и пак нищо.
Лафа с Disc в ICQ-то, викам :
-пич тва мноо чисто бе
-не може да бъде
-абе нищо не излиза
:)
Аре не си спомням точно кво лафихме и каза за препарат от автомивка за миене на двигатели ... такъв някакъв дето като попаднел на кожата и щипел.
Имам нещо подобно - ОБЕЗМАСЛИТЕЛ
Напълних с него и след 2-3 минути какво излезеее :shock:
Отивам на компа и викам:
-пич, кво излезеее :shock:
- :)
-ако излезе нещо което му трябва на този клапан идвам до Златоград и те убивам :P
Той пак се хили :)
Така 3-4 пъти го пълних с ОБЕЗМАСЛИТЕЛЯ, докъто спряха да излизат мизерии. После го изплакнах с вода. Седя 48 часа да съхне за по-сигурно.
Сметнах, че не е хубаво да е съвсем сухо и го напръсках с WD-40.
Незнам дали съм направил някоя щуротия но за сега няма проблеми.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 103 госта