Чупи вилка, а съединителя е нов!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от Invader » 08 мар 2010, 11:08

Колеги, реших да не повдигам някоя стара тема, а да пусна нова.

Комплекта съдинител е сравнително нов. Смених го през април миналата година и сега е на около 20000 км. Марката е "Валео", уж оригинален :roll: Тогава признаците за смяната бяха скъсана вилка и счупена тресчотка за два дни.
Вчера ми се скъса вилката на съединителя на същото място както миналия път (при болта на входа към скоростната кутия). Само да вметна, че съединителя съм се стараел да го пазя през това време, в смисъл, че никога не съм чакал на полусединител по кръстовищата. Жилото го бяха смазали. Снощи си заварих и старата и новата вилка и пак си смазах жилото. Днес, след 3-4 задръствания нямам проблеми. От опит вече знам, че ако тези дни ми счупи и тресчотката значи пак си е заминал притескателя :cry:

На какво според вас се дължи скъсването, при положение че съединителя е сравнително нов? Къде се създава това напрежение? Притискателен диск .... ? Смяна на маслото (в момента не знам какво е нивото му) ... ? Презатегнат болт на вилката ... ? :roll:

Съжалявам, че не снимах къде е скъсана, но на тази снимка от форума, с кръгче съм оградил мястото:

Изображение
Изображение

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1346
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от vargala81 » 08 мар 2010, 12:17

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 95&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B0#p242632" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от Invader » 08 мар 2010, 12:54

Още снощи изчетох всичко по въпроса, но не мога да си отговоря. Или честно казано не ми се ще да повярвам, че за 20000 км ми е изял притискателя :(
Педалът не ми е нито твърд, нито мек. Скоростите си влизат нормално. На теста с 3-та предавка на бордюра гасне веднага!
Изображение

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1346
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от vargala81 » 08 мар 2010, 15:03

оказа се че лагерчето на феродото се е държало само от едната страна,
било е на криво от там се е трил притискателния диск а и феродото ми е било почти на свършване.
колега проблема може и да е феродовия диск,а и както наско е писал
Съединителя става твърд защото на водача на лагера се натрупват мръсотии и започва да се движи трудно а не защото са се износили перата на притискателя.
Обикновенно феродовия диск се износва два пъти по- бързо от притискателния.Оригиналните съединители които се вграждат в моделите на Форд са Люк.Аз съм с такъв над 20000км и въпреки ,че въобще не съм го жалил,даже и в самото начало още не е дал някакъв признък на дефект . Когато го смениха попитах майстора колко време трябва да го пазя а той ми се насмя и каза да си карам както обикновенно ,въобще няма проблем да му запаля гумите веднага.Така и направих още с излизането от сервиза.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от nikolovvd » 08 мар 2010, 15:27

Ако си сменил в комплект съединителя (феродов и притискателен диск с аксиален лагер) няма причина да не изкара поне 80 хил. км. дори да не е оригинален. При изключен двигател би трябвало скоростите да влизат без никакво усилие.
По скоро вилката е пренатегна при монтажа. Възможно е при смяната на диска и последващото сглобяване на системата от ск.кутия до ск.лост да не е била настроена добре и да си прилагал допълнително усилие върху вилката. Ако и двете вилки са счупени по един и същ начин може да е от това.
При смяна на съединител след 2-3 000 км се прави една ревизия и ако е необходимо се настройва отново, а също и педала на съединителя. Все пак имаш един период на напасване на новите части.

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от Invader » 08 мар 2010, 16:58

nikolovvd написа:Ако си сменил в комплект съединителя (феродов и притискателен диск с аксиален лагер) няма причина да не изкара поне 80 хил. км. дори да не е оригинален. При изключен двигател би трябвало скоростите да влизат без никакво усилие.
По скоро вилката е пренатегна при монтажа. Възможно е при смяната на диска и последващото сглобяване на системата от ск.кутия до ск.лост да не е била настроена добре и да си прилагал допълнително усилие върху вилката. Ако и двете вилки са счупени по един и същ начин може да е от това.
При смяна на съединител след 2-3 000 км се прави една ревизия и ако е необходимо се настройва отново, а също и педала на съединителя. Все пак имаш един период на напасване на новите части.
Благодаря ти :) Наистина ме успокои!
Смених цял комплект. Иначе и двете вилки са скъсани на едно и също място и при изключен двигател всички предавки си влизат без проблем. Това за ревизията на 2-3000 км след смяната не го знаех.
Само се моля, докато се прибирах вчера (около 60 км без съединител), да не съм прецакал феродовия диск, тъй като през цялото време превключвах предавките на обороти. Времето ще покаже!
Още веднъж благодаря че се отзовахте :)
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от HACKO » 08 мар 2010, 20:02

Invader написа:........
Само се моля, докато се прибирах вчера (около 60 км без съединител), да не съм прецакал феродовия диск, тъй като през цялото време превключвах предавките на обороти. Времето ще покаже!
Още веднъж благодаря че се отзовахте :)
Не може да прецакаш феродото, може да прецакаш синхронизаторите на скоростите, но не и феродото.
Въпреки че вилката изглежда доста масивно и счупването и изглежда невероятно, счупването и на това място не е единично явление, явно нещо начина на закрепване и силата с която е затегната влияят. Като се има в предвид, че усилието се предава през пластмасовия венец, не може да предадеш такова усилие че да счупиш вилката, пластмасата ще се счупи първа. Получава се някакво вътрешно напрежение в тази точка и затова се чупи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от Invader » 08 мар 2010, 20:08

HACKO написа:
Invader написа:........
Само се моля, докато се прибирах вчера (около 60 км без съединител), да не съм прецакал феродовия диск, тъй като през цялото време превключвах предавките на обороти. Времето ще покаже!
Още веднъж благодаря че се отзовахте :)
Не може да прецакаш феродото, може да прецакаш синхронизаторите на скоростите, но не и феродото.
Въпреки че вилката изглежда доста масивно и счупването и изглежда невероятно, счупването и на това място не е единично явление, явно нещо начина на закрепване и силата с която е затегната влияят. Като се има в предвид, че усилието се предава през пластмасовия венец, не може да предадеш такова усилие че да счупиш вилката, пластмасата ще се счупи първа. Получава се някакво вътрешно напрежение в тази точка и затова се чупи.
Ами като паркирах пред нас ми замириса на изгоряло феродо, та за това се сетих за него. А болта на вилката сега нарочно не го затегна до края. Ще видим колко ще изкара пущината :|
Изображение

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от escorttd1 » 14 мар 2010, 21:50

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=33852" onclick="window.open(this.href);return false;
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от Invader » 15 мар 2010, 20:08

escorttd1 написа:http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=33852" onclick="window.open(this.href);return false;
Тази тема не я бях прочел. Мерси колега :) И на тебе ли на същото място ти са скъса?
И аз предполагах, че този топуз балансира нещо. Като си монтирах вилката нарочно не притегнах болта, за да видя как ще е, и вече 300 км всичко е наред. Иначе старата вилка също претърпя заваряване и сега ми е в багажника. Само чакам пак да се скъса и да я изненадам :mrgreen:
Изображение

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от escorttd1 » 17 мар 2010, 12:35

Горе-долу на същото място. Малко по-близо до болта.
Интересното беше че и скъсана вилката си работеше, просто се клатеше повече, което означава че не се е скъсала от усилието на съединителя.
Стягай хубаво болта защото ще поразиш шлица ако караш с хлабав болт.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от Invader » 10 фев 2012, 14:54

За съжаление пак трябва да си повдигна темата!

През април 2009 г. смених за първи път съединителя (комплект скъп Валео). След около 35-40000 км, т.е. през февруари 2011 г. пак го смених (комплект някакъв евтин). Сега 20000 км след последната смяна пак имам проблеми :x Този път без да чупи вилки и тресчотки! Направо хряс :shock: Първо трудно взе да влиза от 3->2, после 1-ва, после 2-ра, 3-та и задна :( При изгасен двигател скоростите си влизат без проблем, така че изключвам скоростната кутия. Поради финансови причини в най-добрия случай ще мога да я ремонтирам чак в края на другата седмица. Подозирам, че пак е изяден или счупен притискателния диск ама не съм сигурен. На какво се дължи този проблем според вас. Крива ос или нещо друго! Майсторите са ми приятели, така че ги изключвам. Баси късмета с тоя форд :evil:
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от ЯЛТА » 10 фев 2012, 19:17

Много сложен проблем, а не съм точно наясно технологично с тези агрегати. Има случаи в които да е износен лагера на маховика, дефектен кожух на съединителя. Просто трябва специалисти по скоростни кутии-съединител да видят колата. Но мисля при всички случаи че е някакво несъосие.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

THB
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от THB » 10 фев 2012, 20:33

Здравей на моето мондео имах следния проблем тази вилка се вадеше от гумения тампон както съм в движение и оставах без съединител. та малко я моднахме в завода да не излиза искара така доста време един ден реших да отида на морето но там точно на последният ден като си тръгвахме съединителя ми пак хлътна взех да разглобявам в Поморие (голям филм беше) и установих 4е се е скъсала то4но на същото място на което си посочил търсихме заварчик в поморие намерихме с 300 зора стана горе долу (временна работа) колкото да се приберем в стара загора и си викам ааа нова ще си копувам отиам до магазина и ми викат 135 лв ааа няма да е та какво направих взех си една 2ра употреба махнах и тупуза (служи само за обиране на вибрациите) и сега 1 година и нагоре всичко е супер само като натисна съединителя и се чува звука на двигателя което даже ме кефи до някуде
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от HACKO » 11 фев 2012, 00:56

На комшията съм му я заварил преди повече от година и си върви. Дизел с топуз, не сме валяли топуза. На Бензиновите няма топуз и май не се чупи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от Nebhotep » 11 фев 2012, 08:59

Мойта е бензинова и е с топуз! Проверете съосието на педалите, ако там нещо не в ред оказва напрежение върху вилката и се чупи. На баща ми форда имаше този проблем, сменихме падалите, оста и тресчотката и ваче не чупи вилки. Успех!
Последна промяна от Nebhotep на 11 фев 2012, 11:55, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от HACKO » 11 фев 2012, 11:47

И по какъв начин, нещо което е свързано с гъвкава връзка (жило) ще окаже въздействие, за бързо чупене на тресчотката съм съгласен но за вилката....не?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от Invader » 15 фев 2012, 14:02

Колеги, оказа се че пак се скъсала вилката, и то не на заварката а около нея. Намерих си вилка втора употреба и преди малко я монтирах. Обаче сега педалът ми отделя много долу - на 2-3 см от ламарината и първа и особено задна скорост влизат много трудно. Пробвах да регулирам ходът на педала от болта с вътрешния шестограм, но не успях. В каква посока трябва да навивам болта и има ли друг начин за регулиране на педала? Мерси :)
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от Nebhotep » 15 фев 2012, 14:55

Обратно на часовниковата стрелка се сваля надолу, а по часовниковата се вдига нагоре!
Последна промяна от Nebhotep на 15 фев 2012, 15:43, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: Чупи вилка, а съединителя е нов!

Мнение от Invader » 15 фев 2012, 15:13

Мерси за бързият отговор :)
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта