Проблем със смяна гарнитура на картера - Форд Ка 1,3
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 19 фев 2012, 13:40
- Модел на автомобила: FORD KA
- Status: Извън линия
Проблем със смяна гарнитура на картера - Форд Ка 1,3
Здравейте , колеги.
Имам Форд Ка вече от четири години и съм повече от доволен от машинката, докато едни тъпанари не ми сменяха маслото/ Сервиза е САС - Bosch сервиза срещу КАТ Варна - за нищо на света не ходете там/ и ми наляли с половин кило повече масло отколкото трябва и докато се усетя - проблем - изби картерната гарнитура точно под обтяжната ролка на пистовия ремък. Не е още теч а просто сълзене, но ме дразни като знам, че го има. Тръгнах да сменям картерната гарнитура, НОооооо - ми казаха,че за да се смени тя трябвало да се отцепи скоростната кутия, защото отдолу под нея били два от осемнадесетте болта дето пристягат картера. Обадиха ми една цена дето ме е страх да си я спомня дори, та камо ли да я споделя.
Въпроса ми към Вас е - наистина ли трябва да се се отцепи скоростната кутия от двигатела за да се смени пустата му гарнитура на картера или.......
Питам Вас, защото порових из англииските форуми и там мненията са противоричиви като болшинството твърдят,че не се сваля нито отцепва скоростната кутия, а просто се развивал някакъв капак на маховика с четири болта и вече имало достъп до въпросните скрити болтове на картера.
Моля за помощ защото в Англия тази смяна пише, че е елементарна и струва 50 паунда, а тука ми искат тая сума по три.....
Имам Форд Ка вече от четири години и съм повече от доволен от машинката, докато едни тъпанари не ми сменяха маслото/ Сервиза е САС - Bosch сервиза срещу КАТ Варна - за нищо на света не ходете там/ и ми наляли с половин кило повече масло отколкото трябва и докато се усетя - проблем - изби картерната гарнитура точно под обтяжната ролка на пистовия ремък. Не е още теч а просто сълзене, но ме дразни като знам, че го има. Тръгнах да сменям картерната гарнитура, НОооооо - ми казаха,че за да се смени тя трябвало да се отцепи скоростната кутия, защото отдолу под нея били два от осемнадесетте болта дето пристягат картера. Обадиха ми една цена дето ме е страх да си я спомня дори, та камо ли да я споделя.
Въпроса ми към Вас е - наистина ли трябва да се се отцепи скоростната кутия от двигатела за да се смени пустата му гарнитура на картера или.......
Питам Вас, защото порових из англииските форуми и там мненията са противоричиви като болшинството твърдят,че не се сваля нито отцепва скоростната кутия, а просто се развивал някакъв капак на маховика с четири болта и вече имало достъп до въпросните скрити болтове на картера.
Моля за помощ защото в Англия тази смяна пише, че е елементарна и струва 50 паунда, а тука ми искат тая сума по три.....
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем със смяна гарнитура на картера - Форд Ка 1,3
Ако картера е тенекиен, какъвто е на старите мотори 1.3, 99% се сваля без да се разделя ск.кутия. На 1.4 Зетек също Алуминиевия картер се сменя без да се сваля кутията ( и Паци като счупи картера му разправяха че не може ама си го смени).
Защо не източиш излишното масло и толкоз. Въпреки, че лично не смятам, че 0.5л масло повече ще избие от някъде. Маслото в картера не е под налягане и няма логика по-голямото количество да доведе до теч.
Защо не източиш излишното масло и толкоз. Въпреки, че лично не смятам, че 0.5л масло повече ще избие от някъде. Маслото в картера не е под налягане и няма логика по-голямото количество да доведе до теч.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 19 фев 2012, 13:40
- Модел на автомобила: FORD KA
- Status: Извън линия
Re: Проблем със смяна гарнитура на картера - Форд Ка 1,3
Излишното масло е източено вече, пробвахме със силикон след обезмасляване да замежем работата, но отново просълзи. В момента съм с масло 5W30 и според майсторчето дето ми поддържа колата ако го сменя с 10W40 проблема щял да изчезне, но мен ме дразни това,че нещо не е наред по колата и бих искал да оправя нещата. Иначе колата е 1,3 Ендура мотор - 1997 година от първата генерация на Ка, като каго картера е на 100% алуминиев. Разгледах как изглеждат нещата отдолу и наистина се виждат 16 болта а на гарнитурата отворите за болтовете са 18 ,тоест наистина има два болта под кутията, но дали ще трябва да се отцепва кутията или нещата са по елементарни,както го описват колегите англичани.
Ще съм благодарен изключително много на всеки споделил опита и знанията си по въпроса.
Ще съм благодарен изключително много на всеки споделил опита и знанията си по въпроса.
Последна промяна от scarper на 06 апр 2012, 10:19, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем със смяна гарнитура на картера - Форд Ка 1,3
Не, смяната на маслото няма да реши проблема, мазането на гарнитурата отвън също не може да свърши работа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблем със смяна гарнитура на картера - Форд Ка 1,3
Вероятно вече сте пробвали , но все пак при положение , че е твърда гарнитура , едно леко пристягане на болтовете дали няма да помогне..
......е не като онзи стар лаф" стагаш докато се скъса и едно назад" 


сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 8 госта