Трети съединител на Mondeo Mk2 1.8

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
yasmania
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 18 мар 2006, 13:16
Модел на автомобила: Аз- Opel Calibra 16v, Тя - Ford Ka, Семейство - Mondeo Мк2 Tournier
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Трети съединител на Mondeo Mk2 1.8

Мнение от yasmania » 02 апр 2012, 13:38

Здравейте колеги, искам съвет за долуописаната ситуация:

Имаме такова семейно Мондео близо 7 години, мотор 1.8 16v комби , 98-ма година края.


Бе на реални 90 000 км като го взехме, и на първата яка зима му запалихме съединителя в една пряспа и даде фира.

Бе отремонтирано във Форд Мото Пфое ( грешка, но тогава кой да знае! )

Смениха цял комкплект съединител.

След 2 години и близо 20 000 км, педала потъваше и започна да преплъзва. Там не уважиха никаква рекламация, и искаха 250 лв само за труд да погледнат и кажат какво му има.

Закарахме го на друг сервиз ( неоторизиран, но уж с добро име) - смениха комплект съединител и някаква помпа предполагам на съединителя.

Предположихме, че във Форд са ни преметнали яко с някакви евтини или втора ръка части, които вече са свършили . . обица на ухото и това е .

Лошото обаче е, че преди около година, колата отново взе да буксува. Километри много не се минават с нея, носи отвреме навреме товари в комбито, но е 3- 4 пъти на година по 500 - 600 км. Не се кара като служебна и се внимава с тръгванията.

Отворихме го отново - лично с очите си се убедих, че феродо НЯМАШЕ и слънцето бе издрано и износено.

Сменихме го за 3ти път - комплект Luk за 350 лв от доверен магазин, за да сме сигурни в качествата му.

Колата не е минала и 3000 км с него, и миналата седмица трябваше да паркирам на задна по един баир. Двигателя взе да вие, колата да НЕ иска да изкачи баира на задна, и да мирише на съединител. Спрях навреме за да не го запаля, пуснах я напред по равното и я засилих назад, за да изкачи.

Оттогава съм МНОГО притеснен - при последната смяна гледахме да "изчистим" всички възможни грешки на предишни сервизи - майстора ни е познат и е много добър, мястото откъдето купихме частите са професионалисти, и т.н.т.

Закарвайки колата да я погледнат момчето я пробва и каза, че в моемнта си отделя добре ( тоест е далеч от свършването ).

НО логиката в хронологията на събитията показва, че има нещо в тази кола, която явно я кара да си "свършва" съединителя овреме. Незнам. Изказаха предположение за някакво маркуче в което има клапан, че може да не разботи добре и някой път да остави натиснато феродото за дълго време,. . и така неусетно да го изхабява.

Искам да чуя и ваши предположения, поради простата причина че неразбирам много на тези фордове и нямам вяра на майсторите, които нямат опит с тях.

Аз съм от опел форума и който ме пита нещо по опелите с удоволствие ще му кажа, но Форделката си е семейното щастие което вози много комфортно, гори добре с климатик и върши много работа. . .харесваме си го и има добро оборудване, така че несмятам да се отказваме от него,а по- скоро да му разберем болежката.

Ше съм благодарен на всеки, който е имал пообен проблем или е наясно с тази ситуация, предполагам не сме първите с някакъв проблем от такова естество.

Благодаря предварително на изчелите поста ми.

За да не е само текст, ето снимки на Форд-елката

Изображение

Изображение

P.S. И малко Опел Пропаганда :) Не се сърдете, знаете че човек като е маняк, нетрябва да заклеймява марките

Изображение

Изображение

Поздрави!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трети съединител на Mondeo Mk2 1.8

Мнение от mi6o » 02 апр 2012, 18:16

Здравей колега. Пробвай с ремонт на помпите или нови. Те мисля,че бяха две-една на педала и една на скоростната кутия. Преди време мъчихме на един приятел колата,но не съм сигурен. Нямам много опит с Мондео (мойта е Ескорт и съединителя е с жило),но може наистина да е от някоя помпа-в смисъл,че не отпуска до край вилката въпреки,че педала не е натиснат.Все едно седи на полусъединител колата,в следствие на което и феродовия диск свършва много бързо. Дано да съм помогнал. Иначе Калибрата е много яка-евала
:)

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трети съединител на Mondeo Mk2 1.8

Мнение от fordmaniac » 03 апр 2012, 08:51

От това , което си писал, ми е ясно, че си сменил САМО притискателен и феродов диск! Комплекта със лагер помпа е доста над 350 лВ. При повтарящ се проблем се преглежда под лупа цялата система от педала до маховика. Поне така правя аз като дойде кола с две аварии по подобен начи.
Поздрави

yasmania
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 18 мар 2006, 13:16
Модел на автомобила: Аз- Opel Calibra 16v, Тя - Ford Ka, Семейство - Mondeo Мк2 Tournier
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трети съединител на Mondeo Mk2 1.8

Мнение от yasmania » 03 апр 2012, 14:51

Последният съединител излизаше към 390 лв, 350 бе с добрите отстъпки, които доста хора нямат.

В поста бях написал, че Вторият път се смени пълен комплект - с помпата. Забравил съм във времето колко бяха парите, но си отиваха към 600+ лв, може и да греша.

Лошото е че сега, след последната смяна на съединителя, как можехме да разберем сменената преди 2 години помпа дали си върши перфектно работата?

fordmaniac, ще съм благодарен да изразиш по- конкретно мнение или насока как да постъпим. Ясно е че трябва да се прегледа изоснови, но как да съм сигурен кой майстор какво може и какво знае за тези технически части от това поколение?

Също и други колеги ...

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трети съединител на Mondeo Mk2 1.8

Мнение от fordmaniac » 04 апр 2012, 09:06

При разглобена кола не е проблем да се провери работоспособност на хидравликата. При последното правене не си сменил лагер помпата, това имах предвид. Отделно помпата на педала на съединителя се проверява. Износване на маховика ...
Гледам си от Варна. На мой клиент майка му живе там и ми трябваше майстор за нейната Фиеста, че докарването до София на колата нямаше смисъл. Свързах ги със Sasho85 и всичко бе оправено точно както се полага. Колегата си разбира от работата.
Поздрави

Потребителски аватар
sharky_ssm
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
Status: Извън линия

Re: Трети съединител на Mondeo Mk2 1.8

Мнение от sharky_ssm » 04 апр 2012, 12:11

Като се махне гумичката дето влизат тръбичките на лагер-помпата, с фенерче може да се види как действа той, иначе самият притискателен диск си има пластини, но относно износването може би и от кривина на маховика, който не си сменявал, пробвай да потеглиш на втора при дръпната ръчна спирачка. Иначе , ако при потегляне съединителя се отпуска плавно, то той се износва по бързо. На моето 1.8 мк1 съединителя е феродов-70лв, притискателен "стария" и лагер-помпа 2-ра употреба и вече около 60000 все още държи.

yasmania
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 18 мар 2006, 13:16
Модел на автомобила: Аз- Opel Calibra 16v, Тя - Ford Ka, Семейство - Mondeo Мк2 Tournier
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трети съединител на Mondeo Mk2 1.8

Мнение от yasmania » 12 апр 2012, 09:49

Момчета, благодаря за отговорите. Пробвах с потегляне на 2-ра с дръпната ръчна - е няма преплъзване и тръгва да си гасне. Като сменяхме полсендният път съединителя, докато беше ВЗРИВЕНА ( сиреч- разглобена ) колата на подемника (имам снимки, не съм предполагал че толкова много неща трябва да се откачат за такава смяна ), имаше обстоен преглед на маховика, понеже още преди да започне ремонта имаше майстора съмнения в него. Оказа се перфектен и така.

Миналата седмица взех въпросното маркъче между 2те помпи, с някакво клапанче вътре, което по предположение нашето не връщаше налягане и в някои моменти остава полузацепен съединителя. Сега ще следим как се държи колата.

За протокола, и от уважение към Вас - от морга, комби същата гоодина и мотор като нашето, дадоха го за 30 лв. и го сваляха с разглабяне и псувни колко трудно са го направили да се маха оттам и колко по-кадърни са от повечето майстори из града, около 40 минути. ;) Бяха много ядосани, а още повече се ядосаха на уговорката ни ако ТЕ не са уцелили правилното което ми трябва, че ще го заменим :)

В сервиза майстора свали едното и сложи другото за не повече от 10 минути. Каза че има разлика в начина, по който се натиска и връща педала, та сега с времето ще следим как се държи, надявам се да е бил прав.

Потребителски аватар
naru6itelq
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 29 юни 2011, 19:35
Модел на автомобила: Escort 1.8 TDI
Местоположение: Лом
Status: Извън линия

Re: Трети съединител на Mondeo Mk2 1.8

Мнение от naru6itelq » 19 апр 2012, 14:27

Като свалихте старото маркуче проходимо ли е назад? Имах случай с раздут спирачен маркуч
и съответно задържаше едно предно колело. Ако се сменява пак съединител /дано не се наложи/
обърни внимание дали преди да бъдат стегнати болтовете, които държат притискателя към
маховика има разстояние м/у притискателя и маховика 2-3 мм., и дали след затягане на
болтовете пластините на притискателя, върху които действа лагера се прибират навътре към
маховика.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта