Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Здравейте. Мисля, че имам някакъв проблем с колата. Колата е Форд Ескорт 1.6 90коня L4B мотора. Наскоро си оправих километража и започнах да засичам разхода. Положението е следното, сипвам 15лв (6литра точно) и изминах точно 36километра.
Знам, че не се мери така разход, но колко литра може да са ми останали в резервоара (ако приемем, че се разплисква и не достига до помпата, но все пак мисля, че поне 50 трябваше да мина)? Днес смених въздушния филтър, проверих свещите, черни са (пак). Отзад не мирише на суров бензин. Дали има някакъв датчик или нещо друго, което да проверя? Имам книга за Ескорта и уж проверих всичко за KE-Jetronica. Ако имате някаква идея моля да споделите, че е кофти за първа кола такъв разход. 


- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Това е KE-Jetronik, което ще рече механичен инжекцион с електронно управление. Какво си проверил по него? Не си писал от къде си, мога да помогна с диагностика и ремонт. А моя Ескорт някои от форума го знаят как върви, че даже им изправя косите
Поздрави

Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Колега ако си от София или околността аз лично бих те посъветвал да се довериш на колегата който ти е писал по горе от мен (фордманяк). Аз съм се допитвал до него, говорил съм по телефона и моето мнение е, че човека наистина ги разбира. Сигурен съм, че няма да сгрешиш.
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Има ли някакъв температурен датчик, който да подава информация на компютъра? Отскоро не ми се пуска перката и загряла пали малко по-трудно. 

- eleena
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
- Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
- Местоположение: Ст.Загора
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Единият е на термостата и подава данни на компютъра, а другият е на маркуча към радиатора- той включва първа и втора степен на вентилатора. Но проблема може и да е от другаде- реле или нагорял куплунг към вентилатора.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Нищо общо! CVH с KE-Jetronik няма прилика с Zetec.eleena написа:Единият е на термостата и подава данни на компютъра, а другият е на маркуча към радиатора- той включва първа и втора степен на вентилатора. Но проблема може и да е от другаде- реле или нагорял куплунг към вентилатора.
Този има 4 температурни датчици.
На тремостата е датчика за вентилатора под маркуча за радиатора. Има само една степен и няма реле!
На главата челно близо до термостатен корпус е датчика за стрелката.
Под всмукателните колектори са още два датчика за инжекциона и дюзата за студено палене.
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Ето този отговор чаках.
Дали може някой от тези датчици да бърка всичко. Между другото започна и да намирисва на суров бензин. Та си мисля ако не работи някой от датчиците и колата "мисли" че е студена? Как мога да проверя изправността на датчиците (за този на стрелката ясно, пък и уредчето си показва)?

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Може, разбира се. Днес сменях на една Astra датчика, че почнала да се дави на празен ход и да пуши. Диагностичният уред прочете температура 10.2° при загряла кола (и околна температура над 30°), след смяната, новият отчете 92° и нагоре, нямаше пушене и давене.denises26 написа:Ето този отговор чаках.Дали може някой от тези датчици да бърка всичко. Между другото започна и да намирисва на суров бензин. Та си мисля ако не работи някой от датчиците и колата "мисли" че е студена? Как мога да проверя изправността на датчиците (за този на стрелката ясно, пък и уредчето си показва)?
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Чудя се дали да не мина една диагностика?
Дали този датчик би се хванал на диагностика, пък знае ли се може и ламбда да се окаже (не дай си Боже)?

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Нямам спомен да съм закачал кола като твоята за диагностика, но много се съмнявам, че няма да дава "живи данни" и да се види температурата в момента. По-скоро ще трябва да се провери в Autodata или някъде другаде, какви са стойностите на съпротивлението при определени температури и да ги сравняваш, за да хванеш кой датчик не е в норми. А може и лоши контакти след намокряне да ти създават главоболие, затова си вземи един контактен спрей от рода на WD-40 и напръскай всички букси, които изключваш при измерването на датчиците.denises26 написа:Чудя се дали да не мина една диагностика?Дали този датчик би се хванал на диагностика, пък знае ли се може и ламбда да се окаже (не дай си Боже)?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Живи данни...... ще е чудо ако успее да да се свърже със софтуера, стига да има къде да се закачи.OgiDogi написа:Нямам спомен да съм закачал кола като твоята за диагностика, но много се съмнявам, че няма да дава "живи данни".......denises26 написа:Чудя се дали да не мина една диагностика?Дали този датчик би се хванал на диагностика, пък знае ли се може и ламбда да се окаже (не дай си Боже)?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Връзвал съм с ТЕХА-та някаква Fiesta моноинжекция, не помня от коя година беше, с една триъгълна букса до десния калник. Чистенето на грешки беше от рода "Разкачи акумулатора за 2 минути..."HACKO написа:Живи данни...... ще е чудо ако успее да да се свърже със софтуера, стига да има къде да се закачи.OgiDogi написа:Нямам спомен да съм закачал кола като твоята за диагностика, но много се съмнявам, че няма да дава "живи данни".......denises26 написа:Чудя се дали да не мина една диагностика?Дали този датчик би се хванал на диагностика, пък знае ли се може и ламбда да се окаже (не дай си Боже)?

-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Здравейте отново. Днес се хванах да замеря датчиците. Значи под всмукателя намерих 3 ( три ) датчика. Разположени по следния начин
Доколкото разбирам 1 и 2 мерят температура на въздух, а 3 на вода. (правя си заключение от мястото на което са "боцнати"). При мен номер 3 не работи, съпротивлението при 1 е сътоветно - 066, а при 2 - 877 (мултицета е поставен на сектора съпротивление деление 2000 ). Сега реално не знам какво съпротивление дават датчиците, но се чудя дали не трябва да е еднакво. Стойностите са измерени на нормално загряла кола (стрелка точно в средата). Ламбда сондата ми е с 3 кабела. Как да замеря какво напрежение дава?

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Така, като ги гледам:
1 - мери температура на въздуха в колектора, освен ако не е за стрелката на таблото, че не се вижда добре
2 - мери температурата на водата в главата, това се търси като виновник
3 - прилича на knock sensor (сензор за детонации) и като такъв - няма какво да му премериш, това е пиезоелектричен елемент, генериращ електрически импулс при промяна на натиска върху него.
Утре, ако не забравя, ще погледна в Autodata за стойностите, но 877 Ω ми се вижда много за загряла кола. Миналата седмица се мъчих с една Lancia, и ако не ме лъже паметта, стойностите бяха 1000 Ω при 0°, 400 Ω при 20° и 200 Ω при 40°, но това не е задължително да отговаря и за Ford
мод: Няма нужда от такива огромни цитати
1 - мери температура на въздуха в колектора, освен ако не е за стрелката на таблото, че не се вижда добре
2 - мери температурата на водата в главата, това се търси като виновник
3 - прилича на knock sensor (сензор за детонации) и като такъв - няма какво да му премериш, това е пиезоелектричен елемент, генериращ електрически импулс при промяна на натиска върху него.
Утре, ако не забравя, ще погледна в Autodata за стойностите, но 877 Ω ми се вижда много за загряла кола. Миналата седмица се мъчих с една Lancia, и ако не ме лъже паметта, стойностите бяха 1000 Ω при 0°, 400 Ω при 20° и 200 Ω при 40°, но това не е задължително да отговаря и за Ford

мод: Няма нужда от такива огромни цитати

-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Аз ги погледнах днес. 2700-3600 Оhm на 80 градуса. Това предполагам означава, че трябва да се смени
Ламбда сондата как се проверява точно?

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Ако датчикът е с отрицателен температурен коефициент (по-висока температура = по-ниско съпротивление), твоят казва на компютъра, че колата е прегряла и обратно - ако е с положителен коефициент -> студена. И в двата случая си извън посоченият интервал, в който двигателят би трябвало да работи нормално.denises26 написа:Аз ги погледнах днес. 2700-3600 Оhm на 80 градуса. Това предполагам означава, че трябва да се смениЛамбда сондата как се проверява точно?
Ламбда сонда няма как да я "провериш" с подръчни средства от рода на мултицет. Единствено можеш да измериш дали е здрав нагревателят на сонда с подгряване, каквато твоята най-вероятно не е (предполагам е с един проводник и малък корпус - циркониев диоксид). Иначе - закачаш се с осцилоскоп и гледаш размах и честота на напрежението. Изтощена ламбда сонда дава напрежение с по-малка амплитуда и по-ниска честота. Подобен ефект може да се наблюдава и при по-ниска температура на изгорелите газове, които трябва да подгреят сондата - ако има пропуски в изпускателната система около колекторите или непълно изгаряне на горивната смес поради голямо закъснение на запалването.
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
По принцип знам, че не може да се замери с мултицет прецизно, вчера обаче с мултицета проверих на всяко едно от 3те кабелчета. Нямаше никакво напрежение. 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Както писах датчиците са 4 броя. На твоята картинка 1 и 2 за забодени в антифриза. 1 е за пусковата дюза, а 2 е температурния за инжекциона. Тъй като колата е с два "компютъра" зад парното, единия отговаря за аванса, другия управлява инжекциона. Затова датчика е двоен и се използва САМО в L4B мотор!

Мери се всеки извод спрямо маса и при загрял мотор са оклоло 170 Ом.
За този вариант няма никакъв вариант за връзка с кодочетец и вадене на грешки, камо ли лайв данни. Сондата е добре да се провери и с вързан газ анализатор от хора, дето знаят какво правят. Макар че този инжекцион никой не ще да го прави. Всякаква намеса без детайлно познаване на модела е направо катастрофа!
Има две разновидности и твоята е с детонационен датчик номер 3 на снимката ти.
Мери се всеки извод спрямо маса и при загрял мотор са оклоло 170 Ом.
За този вариант няма никакъв вариант за връзка с кодочетец и вадене на грешки, камо ли лайв данни. Сондата е добре да се провери и с вързан газ анализатор от хора, дето знаят какво правят. Макар че този инжекцион никой не ще да го прави. Всякаква намеса без детайлно познаване на модела е направо катастрофа!
Има две разновидности и твоята е с детонационен датчик номер 3 на снимката ти.
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Днес мерих датчика на по-загряла кола (перката включваше) и стойноста беше 522 , подгряването на ламбдата работи. Ламбдата вързана на мултицет тръгна от 0.10 Волта и постепено увеличаваше при подаване на газ стигаше до стойности над 2 Волта, след 10тина сек. беше на 1.8 на празен ход. Незнаех че този датчик се проверява така. Ще пробвам и така утре.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B
Ламбда сондата работи в ключов режим и едва ли мериш плавно покачване на напрежението. По-скоро уредът ти работи като интегриращо звено и импулсите постепенно му зареждат някакъв входен капацитет.denises26 написа:Днес мерих датчика на по-загряла кола (перката включваше) и стойноста беше 522 , подгряването на ламбдата работи. Ламбдата вързана на мултицет тръгна от 0.10 Волта и постепено увеличаваше при подаване на газ стигаше до стойности над 2 Волта, след 10тина сек. беше на 1.8 на празен ход. Незнаех че този датчик се проверява така. Ще пробвам и така утре.
За да се "светнеш" малко повече по въпроса - прегледай онлайн обучението на NGK, секцията Lambda sensors.
Относно температурният датчик, ако наистина съпротивлението трябва да е около 170 Ω, както казва fordmaniac, а ти измерваш 522, пак си далеч от оптималното. Като цяло, може проблемът да е комплекс от проблемчета - датчик + сонда + други фактори...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта