Моля за помощ относно Транзит 2.5Д '99 с премахнат ЕГР

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
motovalve
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 09 апр 2010, 08:31
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Моля за помощ относно Транзит 2.5Д '99 с премахнат ЕГР

Мнение от motovalve » 27 авг 2012, 22:14

Здравейте, наскоро се сдобих с Транзит 2.5 дизел, премахнат му е ЕГР, изобщо го няма, сложени са ламаринени тапи на всмукателни и изпускателния колектор. Има една щангичка(лостче) свързана в единия си край с газта върху ГНП-то(Бош) и в другия си край е свързана с нещо като дроселова клапа при всмукателния колектор. При подаване на газ се отваря и тази клапа, посредством щангичката(установих че е някаква клапа след като махнах ламаринената тапа от всмукателния колектор, после пак си го запуших) Щангичката дава възможност за реглаж и настройката е напълно отворена клапа при пълна газ-това аз го направих и ми се струва,че мощността на мотора е по-голяма, спрямо предишната настрока-горе долу наполовина отворена клапа.
Всичкото това упражнение ми се наложи, защото ми се струва че буса не върви както трябва, карал съм и друг 2,5 дизел и мисля, че беше доста по-пъргав.
Пълната липса на клапана проблем ли е? Четох в руски форум, че при 2,5 дизел премахването на ЕГР-а покачва мощноста с до 3 кВт, беше описано как става изолацията на клапана-запушва се само при изпускателния колектор, а клапана при всмукателния остава, при мен всичко е премахнато и се чудя дали е правилно.
Мерси!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Моля за помощ относно Транзит 2.5Д '99 с премахнат ЕГР

Мнение от specialista » 27 авг 2012, 22:26

Не се притеснявай,някой ти е помогнал като е изтръгнал раковото убразувание.
Това че не е достатъчно пъргав може да е от няколко неща:1.този който си карал да е бил със турбо;2.този който сега караш да има некомпетентна намеса;3.да има недостиг на гориво след развъртане(влизане в обороти).Тези помпи работят на много "странен" принцип и за да се разбере изправноста на системата за увеличаване на цикловото количество със нарастване на оборотите трябва да се тества на стенд! Още нещо този който е тества трябва да познава принципа и на работа( а той е различен от единтичните на пръв поглед помпи Бош) иначе няма да хване проблема.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

motovalve
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 09 апр 2010, 08:31
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Моля за помощ относно Транзит 2.5Д '99 с премахнат ЕГР

Мнение от motovalve » 28 авг 2012, 07:44

А клапата как трябва да бъде нагласена, има положение при което мотора се спъва, дори заглъхва, мисля, че така както съм я оставил(при пълна газ-максимално отворена) е най-добре, но не съм сигурен.
Мерси!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Моля за помощ относно Транзит 2.5Д '99 с премахнат ЕГР

Мнение от specialista » 28 авг 2012, 21:18

Тази клапа е най-добре да е отворена!Тук инжинерите са имали друго в предвид когато са я слагали.
Както си я настроил е добре!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

motovalve
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 09 апр 2010, 08:31
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Моля за помощ относно Транзит 2.5Д '99 с премахнат ЕГР

Мнение от motovalve » 28 авг 2012, 23:36

Много благодаря!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 16 госта