Трудно палене след като престои малко.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
- Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Трудно палене след като престои малко.
Здрвейте колеги в този форум. Искам да попитам нещо ,предполагам може да е банално но все още при мен е проблем. Преди 4 дни купих на баща ми Форд Ескорт 1.8 дизел, модел 1995 година. Направи ми впечатление ,че пали трудно,тоест върти около 4-5 секунди и след натискане на педала на газта тогава пали.Не го прави винаги ,но мисля ,че след като престои малко повече. Нормално ли е това или имам проблем някакъв? Дразни ме понеже имам два дизелови автомобила но палят докато завъртят. Акумулатора е още в гаранция, прегледаха ми свещите, смених маркучите за нафта със силиконови, нов горивен и въздушен филтър , клапан за излишна нафта сложих и проблема си остава. Давайте идеи какво да търся друго. Благодарско за съветите предварително.
- ceco georev
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 08 май 2008, 17:10
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
На баща ми ескорта 1.8ТД беше така.Оказа се нещо по стартера.След ремонта върти много по бързо като на бензинка.Сега пали по добре отколкото като я взе преди 4-5г.Така че моя съвет е да почнеш от стартера.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Като изключим споменатият стартер, остава само да се даде малко предварение на ГНП.светослав стоянов написа:Здрвейте колеги в този форум. Искам да попитам нещо ,предполагам може да е банално но все още при мен е проблем. Преди 4 дни купих на баща ми Форд Ескорт 1.8 дизел, модел 1995 година. Направи ми впечатление ,че пали трудно,тоест върти около 4-5 секунди и след натискане на педала на газта тогава пали.Не го прави винаги ,но мисля ,че след като престои малко повече. Нормално ли е това или имам проблем някакъв? Дразни ме понеже имам два дизелови автомобила но палят докато завъртят. Акумулатора е още в гаранция, прегледаха ми свещите, смених маркучите за нафта със силиконови, нов горивен и въздушен филтър , клапан за излишна нафта сложих и проблема си остава. Давайте идеи какво да търся друго. Благодарско за съветите предварително.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
- Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Стартера си върти като бесен , това с предварението ще видя някой ,който разбира.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
- Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Днес се уговорих да ми бутнат помпата,въпросното " предварение" да видим ще има ли ефект. Лошото ,че тази сутрин запали още по-зле от третия път. Чета ,че трябва да се чуе цъкване от релето като спре да подгрява.При мен подгряването е около 3-4 секунди и не се чува нищо. Къде се намира това реле да го видя и него?
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Релето няма да го чуеш след 3-4 сек.,а поне след 10-12 или около 5 сек. след като изгасне лампата.При студено време интервала се увеличава.Моят ескорт когато е студен натискам газта до край и след като изключи релето паля.Релрто се намира на левия подкалник.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
- Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Релето работи ,тази сутрин след като изгасна лампата за подгрев след 6-7 секунди се чу въпросното цък. Акумулатора е в ред. Запали от втория път като държеше много ниски обототи ,почти угасна и след това се стабилизира. След това палене цял ден пали безпроблемно. Не можах днес да отида да ми погледнат помпата с това предварение какво може да стане.
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Ще почне да трака повече/двигателя става по-шумен/.Ако можеш дай една снимка на помпата да видя какво има на нея.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
- Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Помпата е Бош ,така като я гледам е механична ,без електроника. Уж казаха ,че този вариянт е по-добър. Ама ама да видим. Имам Ситроен Пикасо 2000 ХДИ и Нисан Терано 2700 ТД и двете съм свикнал да палят веднага и затова ме дразни това забавяне.
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Ако е БОШ вече е различно.Има едно жило което е вързано за обогатителя на помпата.Там май ти е проблема.Пробвай сутрин с натиснат към жилото лост да запалиш и ако е ок проследи къде отива това жило и сменяй всичко комплект.М/у другото намери някой който да ти премери луфта на клапаните и ако се налага да ти ги регулира.И не забравяй,че е Форд-моя когато запалеше от раз оставах изненадан .Сега с фокуса нямам никакви проблеми/просто друга горивна система/
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Почни с проверка на компресията.Ако там нещата са наред всичко останало може да се донабави зада пали нормално!
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
- Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Това жило не трябва ли да излиза някъде в купето или поне нещо такова имам в джипа,но не ми се е налагало да го ползвам. При Фордчето няма смукач или нещо подобно. Това жило от помпата до къде трябва да води?
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Отива в блока на двигателя.Действа на принципа на термостата.Когато е студен двигателя жилото е опънато,след около 1 мин. се връща в нормално положение.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
- Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Такааа, филтри,клапан за обратна нафта, свещите загравят за 3 секунди и са здрави всичките,обезвъздъшена е, мериха компресията ,казаха че е 25 атмосфети и било нормално това. Замериха ми и релето за подгряване и то е наред.Жилото за ,което споменахте и то е в ред. Последното ,което ми казаха е,че можело дюза да има запушена. Сега сложих една добавка на Вюрт за дюзи да видим след 1-2 дни каране как ще е. Казаха ми,че фордовете били със някакъв редуктор на стартера и затова палели по-бавно. Има ли го това , или аз се мъча да оправя нещо ,което е нормално?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Не са само Форд-овете, почти всички съвременни автомобили имат стартери с планетен редуктор. Целта е да се намали стартовият ток, като се използват електродвигатели с високи обороти и по-малък въртящ момент, които се редуцират до нужните обороти с по-голям въртящ момент. Вземи да си провериш редуктора, четките и колектора на стартера, да не би замърсяване или износване да са причина за по-голяма консумация (респективно - спадане на напрежението на акумулатора) или лоша връзка и малък ток между четките и колектора.светослав стоянов написа:Такааа, филтри,клапан за обратна нафта, свещите загравят за 3 секунди и са здрави всичките,обезвъздъшена е, мериха компресията ,казаха че е 25 атмосфети и било нормално това. Замериха ми и релето за подгряване и то е наред.Жилото за ,което споменахте и то е в ред. Последното ,което ми казаха е,че можело дюза да има запушена. Сега сложих една добавка на Вюрт за дюзи да видим след 1-2 дни каране как ще е. Казаха ми,че фордовете били със някакъв редуктор на стартера и затова палели по-бавно. Има ли го това , или аз се мъча да оправя нещо ,което е нормално?
- ceco georev
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 08 май 2008, 17:10
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Точно за редуктора ставаше въпрос и на баща ми по колата.Провери го това нещо.Успех.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
- Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Трудно палене след като престои малко.
Проблем е решен. Свалиха ми стартера,оказа ,че всико си е наре.Просто една профилактика,почистване и смазване. Сега върти както ми се искаше на мен ,а не все едно ,че и пада акумулатора. Благодарско за съветите и мнението на колегата Цецо Георгиев.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 49 госта