Трудно палене след като престои малко.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
светослав стоянов
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Трудно палене след като престои малко.

Мнение от светослав стоянов » 28 окт 2012, 17:33

Здрвейте колеги в този форум. Искам да попитам нещо ,предполагам може да е банално но все още при мен е проблем. Преди 4 дни купих на баща ми Форд Ескорт 1.8 дизел, модел 1995 година. Направи ми впечатление ,че пали трудно,тоест върти около 4-5 секунди и след натискане на педала на газта тогава пали.Не го прави винаги ,но мисля ,че след като престои малко повече. Нормално ли е това или имам проблем някакъв? Дразни ме понеже имам два дизелови автомобила но палят докато завъртят. Акумулатора е още в гаранция, прегледаха ми свещите, смених маркучите за нафта със силиконови, нов горивен и въздушен филтър , клапан за излишна нафта сложих и проблема си остава. Давайте идеи какво да търся друго. Благодарско за съветите предварително.

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от ceco georev » 28 окт 2012, 17:43

На баща ми ескорта 1.8ТД беше така.Оказа се нещо по стартера.След ремонта върти много по бързо като на бензинка.Сега пали по добре отколкото като я взе преди 4-5г.Така че моя съвет е да почнеш от стартера.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от OgiDogi » 28 окт 2012, 17:58

светослав стоянов написа:Здрвейте колеги в този форум. Искам да попитам нещо ,предполагам може да е банално но все още при мен е проблем. Преди 4 дни купих на баща ми Форд Ескорт 1.8 дизел, модел 1995 година. Направи ми впечатление ,че пали трудно,тоест върти около 4-5 секунди и след натискане на педала на газта тогава пали.Не го прави винаги ,но мисля ,че след като престои малко повече. Нормално ли е това или имам проблем някакъв? Дразни ме понеже имам два дизелови автомобила но палят докато завъртят. Акумулатора е още в гаранция, прегледаха ми свещите, смених маркучите за нафта със силиконови, нов горивен и въздушен филтър , клапан за излишна нафта сложих и проблема си остава. Давайте идеи какво да търся друго. Благодарско за съветите предварително.
Като изключим споменатият стартер, остава само да се даде малко предварение на ГНП.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

светослав стоянов
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от светослав стоянов » 28 окт 2012, 18:40

Стартера си върти като бесен , това с предварението ще видя някой ,който разбира.

светослав стоянов
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от светослав стоянов » 30 окт 2012, 11:32

Днес се уговорих да ми бутнат помпата,въпросното " предварение" да видим ще има ли ефект. Лошото ,че тази сутрин запали още по-зле от третия път. Чета ,че трябва да се чуе цъкване от релето като спре да подгрява.При мен подгряването е около 3-4 секунди и не се чува нищо. Къде се намира това реле да го видя и него?

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от tushan » 30 окт 2012, 22:07

Релето няма да го чуеш след 3-4 сек.,а поне след 10-12 или около 5 сек. след като изгасне лампата.При студено време интервала се увеличава.Моят ескорт когато е студен натискам газта до край и след като изключи релето паля.Релрто се намира на левия подкалник.

светослав стоянов
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от светослав стоянов » 31 окт 2012, 14:29

Релето работи ,тази сутрин след като изгасна лампата за подгрев след 6-7 секунди се чу въпросното цък. Акумулатора е в ред. Запали от втория път като държеше много ниски обототи ,почти угасна и след това се стабилизира. След това палене цял ден пали безпроблемно. Не можах днес да отида да ми погледнат помпата с това предварение какво може да стане.

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от tushan » 31 окт 2012, 18:02

Ще почне да трака повече/двигателя става по-шумен/.Ако можеш дай една снимка на помпата да видя какво има на нея.

светослав стоянов
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от светослав стоянов » 31 окт 2012, 20:45

Помпата е Бош ,така като я гледам е механична ,без електроника. Уж казаха ,че този вариянт е по-добър. Ама ама да видим. Имам Ситроен Пикасо 2000 ХДИ и Нисан Терано 2700 ТД и двете съм свикнал да палят веднага и затова ме дразни това забавяне.

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от tushan » 01 ное 2012, 21:17

Ако е БОШ вече е различно.Има едно жило което е вързано за обогатителя на помпата.Там май ти е проблема.Пробвай сутрин с натиснат към жилото лост да запалиш и ако е ок проследи къде отива това жило и сменяй всичко комплект.М/у другото намери някой който да ти премери луфта на клапаните и ако се налага да ти ги регулира.И не забравяй,че е Форд-моя когато запалеше от раз оставах изненадан :) .Сега с фокуса нямам никакви проблеми/просто друга горивна система/

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от specialista » 01 ное 2012, 22:42

Почни с проверка на компресията.Ако там нещата са наред всичко останало може да се донабави зада пали нормално!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

светослав стоянов
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от светослав стоянов » 02 ное 2012, 21:18

Това жило не трябва ли да излиза някъде в купето или поне нещо такова имам в джипа,но не ми се е налагало да го ползвам. При Фордчето няма смукач или нещо подобно. Това жило от помпата до къде трябва да води?

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от tushan » 03 ное 2012, 09:19

Отива в блока на двигателя.Действа на принципа на термостата.Когато е студен двигателя жилото е опънато,след около 1 мин. се връща в нормално положение.

светослав стоянов
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от светослав стоянов » 11 ное 2012, 09:47

Такааа, филтри,клапан за обратна нафта, свещите загравят за 3 секунди и са здрави всичките,обезвъздъшена е, мериха компресията ,казаха че е 25 атмосфети и било нормално това. Замериха ми и релето за подгряване и то е наред.Жилото за ,което споменахте и то е в ред. Последното ,което ми казаха е,че можело дюза да има запушена. Сега сложих една добавка на Вюрт за дюзи да видим след 1-2 дни каране как ще е. Казаха ми,че фордовете били със някакъв редуктор на стартера и затова палели по-бавно. Има ли го това , или аз се мъча да оправя нещо ,което е нормално? :D:

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от OgiDogi » 11 ное 2012, 12:15

светослав стоянов написа:Такааа, филтри,клапан за обратна нафта, свещите загравят за 3 секунди и са здрави всичките,обезвъздъшена е, мериха компресията ,казаха че е 25 атмосфети и било нормално това. Замериха ми и релето за подгряване и то е наред.Жилото за ,което споменахте и то е в ред. Последното ,което ми казаха е,че можело дюза да има запушена. Сега сложих една добавка на Вюрт за дюзи да видим след 1-2 дни каране как ще е. Казаха ми,че фордовете били със някакъв редуктор на стартера и затова палели по-бавно. Има ли го това , или аз се мъча да оправя нещо ,което е нормално? :D:
Не са само Форд-овете, почти всички съвременни автомобили имат стартери с планетен редуктор. Целта е да се намали стартовият ток, като се използват електродвигатели с високи обороти и по-малък въртящ момент, които се редуцират до нужните обороти с по-голям въртящ момент. Вземи да си провериш редуктора, четките и колектора на стартера, да не би замърсяване или износване да са причина за по-голяма консумация (респективно - спадане на напрежението на акумулатора) или лоша връзка и малък ток между четките и колектора.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от ceco georev » 11 ное 2012, 21:34

:oops: Точно за редуктора ставаше въпрос и на баща ми по колата.Провери го това нещо.Успех.

светослав стоянов
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 28 окт 2012, 17:23
Модел на автомобила: Фор Фокус 1.6 tdci - 90 к.с 2006 ,Форд Мондео 2000 TDDI - 2002 година.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Трудно палене след като престои малко.

Мнение от светослав стоянов » 17 ное 2012, 12:44

Проблем е решен. Свалиха ми стартера,оказа ,че всико си е наре.Просто една профилактика,почистване и смазване. Сега върти както ми се искаше на мен ,а не все едно ,че и пада акумулатора. Благодарско за съветите и мнението на колегата Цецо Георгиев. :D:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 49 госта