"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
- freon
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 фев 2011, 16:43
- Модел на автомобила: форд фокус 1.6 16V Ghia 2000g.
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
какви неща говорите бе хора какви байпаси кви чудесии от 1 век има двигатели с водно охлаждане не съм чувал да се правят самоделки и да се променя кръговрата на водата за оправяне на положението! всеки един байпас да може да ви реши проблема с прегрване а замисляте ли се дали няма има после проблеми с достигане на работна Т? и аз имам тоя проблем миналата година смених термостата и цяла година нямах грам проблем но от тая година го имам щом колата 1 година е нямала проблем значи нма и нужда от байпасове! по скоро ще пробвам изцяло без термостат и веднага ще се разбере дали е в него проблема а и е много вероятно да се задръства питата на климатичния радиатор който е пред водния и познайте колко дебит на въздух стига до 2рия радиатор 

-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
приятелю това с баипаса го дават от завода производител като техническа доработка но мотора а ти твоя си го караи ако искаш и без термостат проблема си е твои В мото пфое предлагат такъв комплект на цена над 300 лева
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 23 апр 2012, 16:18
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
за такива "странни проблеми" не гадая и не разглобявам, отивам си при майстора и готово, и без това ми спестява доста пари за разлика от другите му "компетентни колеги", който ми излизаха доста солено преди да открия този или по-скоро преди да ме изпратят при него. Няма чакай да видим, няма ама ще струва между 20 и 1000 лв., отивам казва сума и съм готов.
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
проблема отстранен виж тук:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 26#p415626
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 26#p415626
-
- потребител
- Мнения: 77
- Регистриран: 27 юли 2008, 15:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16v 99
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Само за протокола да отбележа, че моят фокус 1.8 99'г прегряваше няколко пъти, оказа се стопена букса за перката



- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
kingralf написа:Колеги,
дойде момента когато мога на спокойствие да опиша двете стъпки за оправяне на проблема при Форд Фокус 1.6, 16V (problem ford ford focus 1.6, 16v thermostat)
Проблем: Когато излезем на разходка извън града колата вдига температура (стрелката отива в червения сектор)
"Елементарни" Причини:
1.Проверете нивото на охладителна течност разширителен съд (дали имате такава)
2.Проверете капачка на разширителен съд.
3.Проверете маркучите които влизат и излизат от разширителния съд за запушвания.
4.Проверете датчика които е навит директно на главата отгоре( той не е потопен във вода при 1.6 е един единствен командва перката и стрелката на таблото)
5.Ако проблемите ви не се оправят следващата стъпка е да си смените термостата (по възможност на 74г.от мото пфое 43лв.)
6.Ако и след смяната на термостат проблема продължава някой от вас ще се усъмнят във водна помпа, перки на водна помпа и т.н.
7.Ако след смяната на водна помпа или най-малко след свалянето и, и установяването, че тя е добре и проблема продължава следва да изберете два вариянта.
Майсторите ще ви кажат, че ще трябва да свалят и дад правят главата няма друга причина за тях. Ако нямате признаци за сваляне на глава: в маслото имате антифриз,лесно ще разберете маслото става кафеникаво като боза. Ако и охладителната течност е чиста без масло в нея не правете този ремонт може да го спестите.
Тогава идва вече откритата технология за справяне с проблема.
Лично на мен ми коства една календарна година.
През лятото карах без термостст, а зимата слагах и в студовете нямаше проблем(в града).
1.Първата стъпка- прави се бай пас на маркучите убединява се големия и малкия кръг за да има по голяма циркулация на топла вода и да отваря големия кръг.
Тук може да изтеглите официалното решение на проблема от форд:
http://dox.bg/files/dw?a=ae50564488
Ако нещо не разбирате в прикачения файл питайте. Колегата, Цецо не веднъж е обясявал.
2.Вариянт две(аз карам така)- Махате термостата уплътнятвате добре кожуха в който седи със силикон. След това купувате термостат за рено 5 който започва да отваря на 75г. и го поставяте на изхода на двигатея на входа във входящия горен маркуч (голям кръг) към радиатора. Лично аз го пробих термостата с 1.5мм боргия за да има къде да бяга въздуха и да не прави възглавница.
Намерих една статия на колегите от фиат и се надявам да не се обидят, че ще публикувам тяхни материали тук.
подробното описание свалете от тук:
http://dox.bg/files/dw?a=3fdc1df1cf
В момента карам с термостат от рено 5 и колата е в идеално здраве. Сега се прибирам от планински преход и перка не се е включила. В тест режим ( задържате бутона за нулиране на км. двъртите на контакт палите и се появява тест режим.Натискате още точно десет пъти и се появява температурата на колата) не е вдигала повече от 90-92г.
Ремонтите които извърших преди да разбера за тези решения са:
Смяна датчик на температурата.
Шлайф на глава, смяна гумички, напасване клапани.
Смяна на пет термостата+обръщане на термостат(съмнение за ментаци,варене, оригинални от мото пфое съмнения и пак съмнения, варене).
Смяна атифриз три пъти(веднъж проба с вода).
Смяна водна помпа.
Смяна капачката на разширителния съд и други които изпускам.
Проблема решен с термостат за рено 5 цена 13-14лв.
Благодаря на Цецо и Иван за всичко което споделиха като опит и знание.
Всичко по-горе разбрах от тях и двата вариянта работят.
Изборът е ваш.
Поздрави,

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- TheXFiles
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 сеп 2009, 14:00
- Модел на автомобила: Focus MK2.5 1.8TDCI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
При мен проблема е само на газ. Имам колата от 4год. и преди да сложа газ не бях виждал стрелката на температурарата да мине средата. След като сложих газта и при първото ми извънградско излизане ми направи впечатление, че при всяко едно изнанагорно и като почне колата да се натоварва - загрява. Стрелката отива на около 3/4, далеч е от червения сектор, но все пак. Щом малко намали изнанагорното и стрелката започва да се връща в нормално положение. В градско каране и на ивънградско, на равен път, няма никакъв проблем. Тествах на един и същи участък на газ и на бензин, На газ загрява, на бензин няма никакъв проблем. Мислих да започвам и аз по мъките с термостат, почистване на охладителната система, водна помпа и т.н. Сега като чета темата се чудя дали и при мен проблема ще се оправи с това байпасиране... Ааа забравих да кажа, че газаджийте казаха, че с газта няма проблем.
Помагайте, че в сряда съм си запазил час за сервиз и започване на ходене по мъките
Помагайте, че в сряда съм си запазил час за сервиз и започване на ходене по мъките

- freon
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 фев 2011, 16:43
- Модел на автомобила: форд фокус 1.6 16V Ghia 2000g.
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
като разрешиш проблема сподели с нас че и при мен е така 8 месеца преди да сложа газовия инжекцион не ми мърдаше стрелката след това почна 

-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Колега, нищо че газаджиите твърдят че не е в тяхната градинка камъка, иди да ти проверят с каква смес караш като си на газ - да не е прекалено обеднена.
По принцип в такъв случай записва грешка компа и може да се прочете.
Ако имаш къде, може да отидеш да ти видят показанието на ламбда сондата като си на газ как се променя спряма на бензин.
На газоанализатор предполагам също ще го хванат.
Не оставай дълго с нерешен този проблем, може да ти навлече други бели.
Успех!
По принцип в такъв случай записва грешка компа и може да се прочете.
Ако имаш къде, може да отидеш да ти видят показанието на ламбда сондата като си на газ как се променя спряма на бензин.
На газоанализатор предполагам също ще го хванат.
Не оставай дълго с нерешен този проблем, може да ти навлече други бели.
Успех!
- TheXFiles
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 сеп 2009, 14:00
- Модел на автомобила: Focus MK2.5 1.8TDCI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Оправиха ми проблема
Ходих във Форд експрес сервиз в кв.Надежда. Оказа се, че са и оторизиран сервиз на Фобос газ. Смениха ми термостата, че станал "мързелив", смениха свещи, почистиха ми стъпково моторче, дросел и дебитомер. Смениха и софтуера на газта, направиха нови настройки и проблема взе, че се оправи. Тези ремонти ми излязоха 130лв. 


- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Е това си е, браво.TheXFiles написа:Оправиха ми проблема
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- freon
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 фев 2011, 16:43
- Модел на автомобила: форд фокус 1.6 16V Ghia 2000g.
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
и аз съм на мнение че са ми окепазили охладителната система с монтажа на газовата другата седмица сменям и воден радиатор и ако проблема не се реши ще мисля за преправяне на газовата
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 03 яну 2011, 23:54
- Модел на автомобила: ford focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
колеги,да споделя и аз опита си с форд фокус 1.6 16в 1999г!След монтиране на газов инжекцион,колата започна понякога,след изкачване на наклон да загрява!На място отваряше термостата и големия кръг,в движение пускаше само перките,без да отвори големия кръг и така няколко месеца!След четене и ровене в този и други форуми,реших да направя бай-пас на изпарителя,които е монтиран на около 30см. след термостата,на малкия кръг!взех 2 тройника,направих бай-пас,източих всичкия антифриз от системата,налях го от ново и след около 40 мин. на около 2000 оборота на място колата се обезвъздуши и сега не загрява!И така след почти 2 години каране постоянно на перки,сега колата е както преди!Според мен причината беше че много трудно се обезвъздушава!
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 11 ное 2012, 15:25
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
колеги проблема е много прост само трябва да имас техниката подобна на тази в МП.ако някои почне да загриава на газ в баир на висока скорост да писше .сервиза е в софиа всичхко излиза около 60лв. с млако изтински софтуер.много са свесни момците там.моиат фокус е като мостра откакто ресшихме проблема.а с колегата цветан сше се чуиа та да се видим да му покажа как се стигна до тук с моя фокус.че и тои и много други са се трудили много за ресшаването на този проблем.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 11 ное 2012, 15:25
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
ето ви и моя тел. ако на ня му доиде до глават.0895848775 а ипроблема сперките идва от там да не се чудите.
- beatboxx
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
а някои пробвал ли е просто да обърне термостата защото като гледам на схемата пружината му е обарната на обратно вместо да е потопена в малкич кръг тя е тотопена в големия и е съвсем нормално да не отваря в движение а само на място в движение маркуча се обдухва и водата в него не може да стигне температурата на отваряне на термостата а на място няма обдухване следователно водата се загрява от термостата и тои отваря.То и затова като се слойи термостат от рено 5 проблема се решавал защото се поставя в правилна посока.А колкото до баипаса много се чудих тои как помага и стигнах до извода че след като се направи малкия кръг подава гореща вода към изхода на радиатора след като термостата не е отворен следователно водата в радиатора не циркулира и горещата вода от малкия кръг започва да загрява радиатора следователно и водата в маркуча на изхода на термостата които е обарнат на обратно и за това отваря.ТОВА Е ЛИЧНО МОЕТО МНЕНИЕ!!!
Не задалжавам никои да се съобразява с него но според мен е логично ако някои може да го оспори чакам отговори.Аз лично имам същия проблем и бях твърдо против тия баипаси и чудесии затова доста дълго мислех къде ще е проблема още не съм го изпитал понеже вече се стъмва рано и нямам време да пробвам но в неделя ако ми остане време ще пробвам и ще пиша какъв е резултата
Не задалжавам никои да се съобразява с него но според мен е логично ако някои може да го оспори чакам отговори.Аз лично имам същия проблем и бях твърдо против тия баипаси и чудесии затова доста дълго мислех къде ще е проблема още не съм го изпитал понеже вече се стъмва рано и нямам време да пробвам но в неделя ако ми остане време ще пробвам и ще пиша какъв е резултата
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Като ти казвах, че термостата конструктивно е наопаки, не ми повярва 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- beatboxx
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
еми добре де според теб не е ли по лесно просто да се обарне термостата ами трябва да се занимават хората с излишни глупости като баипаси които гарантирам че са измислени от някои бг монтиор които е голям разбирач.А на стария ми мотор термостата беше на обратно тоест както би трябвало да е с пружината към малкия кръг и не сам имал никакви ядове
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Байпасът е от официалния сервизен бюлетин на Форд, не е българско творение!
- beatboxx
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Не съм обеден в това ама както и да е
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта