Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ipower
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 юли 2012, 15:09
Модел на автомобила: Фокус 1.6
Status: Извън линия

Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от ipower » 11 сеп 2012, 14:27

Здравейте пускам поредната тема за масло, изчетох много по темата в този форум, но до конкретно решение на проблема не можах да стигна. Моля да ме извините. Купих го преди няколко месеца, първоначално му сложих 10W40, но гореше по 500-600гр. на 1000 км.
Посъветваха ме да сложа 5W30 на Форд, но за първите няма и 500 км. ми изгори 500гр. Няма грам теч на масло, колата изобщо не пуши.
Карам доста спокойно, рядко минавам дори 3000 оборота. Някой да даде съвет какво мога да направя, за да намалее този убийствен разход.
Благодаря!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от DTM » 11 сеп 2012, 15:02

Здравей колега,

първо започни със смяна на вложките на клапаните. Ако не намалее разхода на масло, тогава вече може да се мисли за смяна на сегменти или друг по-скъп ремонт на двигателя.
Само, не наливай т.н. "по-гъсто масло" примерно 15W-40 ще погубиш двигателя.

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от JFS » 11 сеп 2012, 15:21

Незман дали ще го погуби с 15W40, но със сигурност ще му гори по-малко масло. Ама не е решени. Трябва да се отстрани причината. Попринцип като поостарее двигателя е нормално да мине на по-гъсто масло така че невиждам проблем с 15W40 само да е от добра марка.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от nikolovvd » 11 сеп 2012, 15:22

А някаква диагностика правена ли е? Проверена ли е компресията на двигателя? Като го купи пак ли губеше/гореше масло или това стана след смяна на масло и филтър?
Дай повече инфо за колата - година, километри, двигател - кубатура и т.н.!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от DTM » 11 сеп 2012, 15:35

JFS написа:Незман дали ще го погуби с 15W40, но със сигурност ще му гори по-малко масло. Ама не е решени. Трябва да се отстрани причината. Попринцип като поостарее двигателя е нормално да мине на по-гъсто масло така че невиждам проблем с 15W40 само да е от добра марка.
Колко точно по-малко масло ще му гори? 100-200мл./1000км?
Никъде в официален документ или бюлетин на производител на двигатели не е написано, че на един двигател като "поостарее" трябва да му се сложи "по-гъсто масло". При предписано масло синтетика или полусинтетика, да се налее особено минерално такова, каквото е 15W-40 точно на този Zetec 1.6 16V.
Вискозитета и другите спецификации на маслото с което трябва да се експлоатира двигатела ги дава производитела.
Тук можем да си пишем и колкото си искаме да се убеждаваме, нямам за цел да те накарам да вярваш в това което съм написал.
Има си техническа литература и спецификации за маслата, останалото са хорски приказки.

ipower
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 юли 2012, 15:09
Модел на автомобила: Фокус 1.6
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от ipower » 11 сеп 2012, 16:23

Форда е 2000г. 1.6 Ztec S 100 коня, 5 врати. Не е правена диагностика и когато я купих веднага я обслужих, така че нямам наблюдения, преди горяла ли е или не масло.
Колата се държи много добре, върви супер за 100 коня и грам не пуши, което ми е много странно при този разход на масло.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от nikolovvd » 11 сеп 2012, 16:33

Първо си направи диагностика, от къде се губи маслото. От цилиндъра или от "гумичките" на клапаните.
Когато отидеш да измериш компресията, след измерването сипи малко двигателно масло във всеки цилиндър и направи отново замерване.
Ако компресията се е повишила, то в съответния цилиндър имаш проблем с маслен сегмент. Ако няма промяна (по-добрия вариант), то ще трябва да сменяш гумичките. Тази операция е за предпочитане пред отваряне на двигателя и до колкото знам не се сваля цилиндровата глава. Добре е да се направи старателно, с внимание и от човек, който си разбира от работата, защото на един Фокус след две отваряния, чак на третото му сложиха гумичките както трябва.
Като вдигнеш колата забелязал ли си дали имаш омасляване отпред на шайбата или отзад към скоростната кутия. Понякога при смяна на масло в сервизите сипват толкова колкото пише по книгите без да се съобразяват с факта, че източваното на цялото количество масло е невъзможно. На практика остават 200-300 милилитра и когато се сипе новото масло нивото е над максимума и двигателя се опитва да го изхвърли от някъде.
Що се отнася до пушенето едва ли ще го видиш. По-скоро ауспуха ще е черен като на дизел.

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от ceco georev » 11 сеп 2012, 18:43

И аз имах подобен разход.След смяна на гумички на клапаните разхода е около 2л.на 10х.км.Така че проблема не е само в гумичките.При мен се оказа че имам няколко водача за смяна.Но това е сваляне на глава и доста работа и средства.Затова си карам така и си доливам.Съветвам те първо да смениш гумичките и да видиш тогава как ще е разхода(със сигурност ще намалее).Ако го докараш около и под 2л. си карай и не се занимавай с по скъпи ремонти.Аз карам с 5на30 такова си дават за колата.

ipower
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 юли 2012, 15:09
Модел на автомобила: Фокус 1.6
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от ipower » 11 сеп 2012, 19:00

Ще замеря компресията и ще направя опита с маслото в цилиндрите за да локализирам дали са гумички или сегменти. Ако се окажат сегменти, може ли да се сменят без да се сваля главата или не? Чета различни мнения по този въпрос.

kingralf
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от kingralf » 11 сеп 2012, 19:38

Може да, през картера. Това го знам защото и аз имах проблем с разхода на масло.

В момента разхода на масло е около 0.500л./10000-12000км.
Мисля, че е нормално.

Поздрави,

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от nikolovvd » 11 сеп 2012, 21:17

ceco georev написа:И аз имах подобен разход.След смяна на гумички на клапаните разхода е около 2л.на 10х.км.
Същата кола, сащият двигател! Гореше 300-400 mL масло на 1000 км. Закараха го за смяна на гумичките и се върна с два пъти повече разход на масло. Върнаха го на майстора - същата работа и пушеше като Икарус. Смениха майстора, смениха гумичките и няма пушек, не бара маслото и върви като нова. Това са ми наблуденията, но съм твърдо убеден, че тази операция не е за майстори-любители и гумички менте.

Каквото и да си говорим - "Козата си сака пръч!"

ipower
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 юли 2012, 15:09
Модел на автомобила: Фокус 1.6
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от ipower » 11 сеп 2012, 23:57

Днес за измерили компресията и е показало 9, а трябва да е 11. :(

kingralf
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от kingralf » 31 яну 2013, 18:57

Колега, как е колата оправи ли проблема? Разбра ли какво е? Гумички, сегменти?

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от essex » 31 яну 2013, 19:49

nikolovvd написа:
ceco georev написа:И аз имах подобен разход.След смяна на гумички на клапаните разхода е около 2л.на 10х.км.
Същата кола, сащият двигател! Гореше 300-400 mL масло на 1000 км. Закараха го за смяна на гумичките и се върна с два пъти повече разход на масло. Върнаха го на майстора - същата работа и пушеше като Икарус. Смениха майстора, смениха гумичките и няма пушек, не бара маслото и върви като нова. Това са ми наблуденията, но съм твърдо убеден, че тази операция не е за майстори-любители и гумички менте.

Каквото и да си говорим - "Козата си сака пръч!"
Аз съм по зле от любител пък като взех колата ги смених и вече 20 000 км нямам никакви проблеми. Всичките гумичка бяха на камък и се бяха извадили повече от половината.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от ceco georev » 01 фев 2013, 09:17

Гумичките си ги смених сам няма нищо сложно и няма какво да се обърка.Сложих Elring които струват 90лв.Просто проблема не е в тях.Имаше няколко от изпускателните втвърдени затова разхода намаля малко.Проблема на тези мотори са си масло обиращите сегменти.Така че моита коза на какъвто и пръч да я карам.Само с гумички няма да ми я оправи.

Само за информация.Гумичките при Фокус няма как да се извадят.Отдолу са широки и пружината на клапана ляга върху тях.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от urgan » 01 фев 2013, 10:55

DTM написа:Никъде в официален документ или бюлетин на производител на двигатели не е написано, че на един двигател като "поостарее" трябва да му се сложи "по-гъсто масло". При предписано масло синтетика или полусинтетика, да се налее особено минерално такова, каквото е 15W-40 точно на този Zetec 1.6 16V.
Вискозитета и другите спецификации на маслото с което трябва да се експлоатира двигатела ги дава производитела.
Тук можем да си пишем и колкото си искаме да се убеждаваме, нямам за цел да те накарам да вярваш в това което съм написал.
Има си техническа литература и спецификации за маслата, останалото са хорски приказки.
Точно така, незнам какъв е тоя мит който се разнася по всички магазини за авточасти и изобщо, няма такова нещо като минел 150 000 км и трябва да му слагаме 10В40 или 15В40, производитела е написал 5В30 и толкова.
Изображение

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от KOss » 01 фев 2013, 13:28

urgan написа:
DTM написа:Никъде в официален документ или бюлетин на производител на двигатели не е написано, че на един двигател като "поостарее" трябва да му се сложи "по-гъсто масло". При предписано масло синтетика или полусинтетика, да се налее особено минерално такова, каквото е 15W-40 точно на този Zetec 1.6 16V.
Вискозитета и другите спецификации на маслото с което трябва да се експлоатира двигатела ги дава производитела.
Тук можем да си пишем и колкото си искаме да се убеждаваме, нямам за цел да те накарам да вярваш в това което съм написал.
Има си техническа литература и спецификации за маслата, останалото са хорски приказки.
Точно така, незнам какъв е тоя мит който се разнася по всички магазини за авточасти и изобщо, няма такова нещо като минел 150 000 км и трябва да му слагаме 10В40 или 15В40, производитела е написал 5В30 и толкова.
Най-сетне някой с нормално мислене! Писна ми всекидневно да се опитвам да го обяснявам това на хора, които не искат и да чуят! Мотора гори ли маслото, проблема е в САМИЯ МОТОР, А НЕ В МАСЛОТО!!! Решението е ремонт на мотора, а не по-гъсто масло, което временно да замаскира проблема и освен това да го влоши.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от OgiDogi » 02 фев 2013, 10:29

KOss написа: Най-сетне някой с нормално мислене! Писна ми всекидневно да се опитвам да го обяснявам това на хора, които не искат и да чуят! Мотора гори ли маслото, проблема е в САМИЯ МОТОР, А НЕ В МАСЛОТО!!! Решението е ремонт на мотора, а не по-гъсто масло, което временно да замаскира проблема и освен това да го влоши.
И все пак, моята я взех с някакво масло Fuchs 10W40 и след 2000 км го смених, въпреки че имаше още 3000 до смяна. За тези 2000 км падна с около 3-4 мм по щеката. Сложих наливно Repsol 10W40 и вече 2 пъти сменям - колкото съм налял, толкова източвам (не мърда от горната черта на щеката). Колега се опитваше да ме убеждава, че дизелите пускали по малко нафта през сегментите и затова нивото не се променяло (смяяяях :D). Обясни ми сега, защо при едни и същи условия едното масло намаляваше със скорост около литър/10 000, а другото - не мърда. Проблем с мотора или с маслото???


Идва в сервиза един младеж със Zetec 1.8 и с голям разход на масло, каза че му били сменяли в Лом гумичките и не се оправил. Като му разказах за смяна на водачи и евентуално клапани (средно около 10 лв/бр. = 320 лв.) + нови гумички Elring (към 80 лв.) + гарнитура, зачистване на шлайф и труд, реши че за студентският му бюджет е по-добре да долива масло (май отиваше над 2 литра на 1000 и обикновено си тръгвал за Лом с тубичка масло).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от bateto_toshko » 02 фев 2013, 21:46

ceco georev написа:Гумичките си ги смених сам няма нищо сложно и няма какво да се обърка.Сложих Elring които струват 90лв.Просто проблема не е в тях.Имаше няколко от изпускателните втвърдени затова разхода намаля малко.Проблема на тези мотори са си масло обиращите сегменти.Така че моита коза на какъвто и пръч да я карам.Само с гумички няма да ми я оправи.

Само за информация.Гумичките при Фокус няма как да се извадят.Отдолу са широки и пружината на клапана ляга върху тях.
Как няма нищо сложно пък после няма как да се извадят :roll: Или не си сменял на Фокуса, а на друга кола?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 Ztec 2000г.-гори много масло

Мнение от HACKO » 02 фев 2013, 23:21

Има предвид, че по време на работа не могат да излезнат, както малките. Не че не може да се разпадне гумената част.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта