Смяна на съединител и маховик за Мондео МК3 1,8 и 2,0 бензин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Смяна на съединител и маховик за Мондео МК3 1,8 и 2,0 бензин

Мнение от Nebhotep » 12 мар 2013, 08:53

Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако погрешно ремонтирате съединителя или причините други вреди на себе си и автомобила, това си е ваша грешка. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!


За смяна на съединителя бяха закупени маховик, лагер и комплект съединител с номера съответно: 623 3123 09; 510 0001 10; 6366 000 001

Изображение

1. Снемаме акумулатора, махаме стойката му и корпуса на въздушния филтър.

Изображение

Изображение

2. Изключваме щекерите на датчиците на скоростната кутия и тръбата за подаване на спирачна течност към лагера на съединителя.
3. Разединяваме жилата за превключване на скоростите, държейки копчето от задната страна на ограничителя.
4. Повдигаме предната част на колата.

Изображение

5. Източваме маслото от скоростната кутия.

Изображение

6. Сваляме предните колела.
7. Откъм лявата колесна арка с ключ с глава 15 и дълъг удължител, отвъртаме гайките за закрепване на стойката на жилата за превключване на предавките

Изображение

Изображение

8. В салона разединяваме кормилната колона от рейката.

Изображение

9. Отвъртаме гайките и откачаме кормилните щанги от накрайниците.

Изображение

10. Отвиваме гайките на фиксиращите болтове на шарнирите и премахваме болтовете
11. Разединяваме задната монтажна конзола на скоростната кутия от носача.
12. Поставяме крикове на носачите от двете страни на колесните арки.

Изображение

13. Отвиваме болтовете на носачите.
14. Завързваме радиатора.

Изображение

15. Натискаме с щанга носача надолу.
16. Откачаме шенкела от шарнирите.

Изображение

17. Отвиваме гайките на скобата на карето и внимателно изваждаме дясната полуоска. В скоростната кутия не я държи нищо.

Изображение

18. Избиваме лявата полуоска като поставим отвертка в скоростната кутия от страната на дясната полуоска, като я опираме в лявото вътрешно каре и леко почуквайки по нея с чукче
19. Отвиваме болтовете и гайките закрепящи скоростната кутия към двигателя.
20. Поставяме под носачите опори и махаме криковете. Единият крик поставяме под картера, а другия под скоростната кутия.

Изображение

21. Сваляме горния тампон на скоростната кутия.

Изображение

22. Последователно работейки с криковете сваляме скоростната кутия и я придвижваме в предния ляв ъгъл на моторния отсек.

Изображение

Изображение

23. Сваляме съединителя маховика и лагера.

Изображение

Изображение

Изображение

Сравняваме надписа на новия маховик със стария, надписите GAT и номерата съвпадат.

Лагер помпата:

Изображение

24. Сглобяваме в обратна последователност.

Изображение

Да не забравяме да обезвъздушим съединителя и да налеем в скоростната кутия ново масло!

По материали от: Mondeoclub.ru

Превод и редакция: Nebhotep

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13109
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на съединител и маховик за Мондео МК3 1,8 и 2,0 бензин

Мнение от HACKO » 12 мар 2013, 12:16

Само не разбрах, защо трябва да се откачи кормилния прът, при положение, че рейката не се сваля?!? *00147*

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Смяна на съединител и маховик за Мондео МК3 1,8 и 2,0 бензин

Мнение от Didibao » 12 мар 2013, 16:18

Аз само предполагам защо се откача пръта, поне при мен се наложи да спусна малко магарето като сменявах съединителя.

Sent from my 3310I.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта