Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
elkin
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 10 яну 2013, 08:53
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 бензин, 2008г.
Status: Извън линия

Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от elkin » 29 ное 2013, 00:41

Доста теми изчетох за същия неприятен проблем, но са все за малко по-стари двигатели на Фиеста, Фокус, Мондео. Затова реших да попитам за този двигател някакъв по-специфичен съвет може ли да ми даде някой:

Двигателят е Дуратек-ХЕ 2.0 145к.с. Има газов инжекцион (включва на 38 градуса). Проблема го имаше още когато взех колата преди почти година (тогава нямаше газ), но тогава не ме дразнеше толкова, защото минавах по по-бавен маршрут докато двигателя е студен и някак си не се усещаше. Или е бил по-малък проблема тогава...

Запалвам колата сутрин на около 15 градуса (толкова показва за външна температура в гаража). Пали винаги без никакво забавяне. Като се опитам да ускоря, колата си забива носа за 1-2 секунди, после колебливо набира или се дави (има/няма мощност) докато набира. Като развърти над 2К оборота вече работи нормално - има мощност. Ако превключа на следваща предавка упражнението се повтаря. Ако държа двигателя над критичните обороти всичко си е наред. Така докато стопли, когато проблемът отшумява. Това ако е на бензин само. Ако я оставя да обърне на газ проблема изчезва моментално.

Какво опитах до момента:

* Още като я взех и чистих дросела - имаше мръсотия, подобри се "отлепването" при подаване на плавна газ, но толкова. Оттогава съм минал около 13К км, дали трябва пак да се чисти, съмнявам се.
* Качествена добавка в горивото за прочистване на инжекторите - мисля че разлика във вървежа на бензин се усети като цяло, преди това ми се струваше че на газ върви повече, сега, че на бензин върви повече, което е нормалното положение. Но за оригиналния проблем нямаше полза.
* Оглеждах за нарушен вакум при колекторите. Единственият извод който е някак си хлабав, но няма вадене е тръбата към сервото на спирачките. Пробвах с пенеста течност, не мисля че смуче въздух.
* Опитах да "диагностицирам" темп. датчик за ЕКУ-то - има тестов режим дисплея на таблото. Преди да запаля колата има приблизително същото показание като датчика за външната темп. След запалване започва мн. бързо да вдига градуси - на 5-10-15 секунди по градус - до около 50 градуса, после вече все по-бавно до 96-7-8 и там ги държи. Като че ли е здрав? Според тоя датчик проблема спира да се проявява на около 65 градуса.

Ходих до Форд да питам (откъдето и купих колата върната от лизинг). Посъветваха ме щом има газова първо да се направи почистване на дюзите с ултразвук преди да се води на диагностика... Като загрее обаче си работи съвсем прилично, което ме кара да си мисля че не е това.

...Всеки който е издържал да прочете целия дълъг отегчителен пост, благодаря ви. Ще съм благодарен и за всеки съвет.
Ей я моята: [url]http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=66006[/url]

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от Nebhotep » 29 ное 2013, 09:59

Без добра компютърна диагностика трудно ще се каже във форума какъв е проблема. Можеш да прегледаш, ако си запознат с устройството на двигателя:

- Соленоида на вакуумния регулатор;

Ето това представлява:

Изображение



- Проверка на свещи и бобини;

elkin
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 10 яну 2013, 08:53
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 бензин, 2008г.
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от elkin » 30 ное 2013, 12:06

Благодаря за мнението.

Това от снимката беше едно от нещата по двигателя, които не знаех какво са. :)
А какво трябва да му прегледам на този вакумен клапан със соленоид? Дали е задръстен? Как да го тествам? А бобините как се тестват?

И малко нова информация: Купих OBDII адаптер и един от датчиците според мен може би не дава коректна информация: Intake: 21 градуса Целзий. Т.е. температура на входящия въздух. При положение че вън е -2, а не виждам по някакъв начин да се подгрява входящият поток. Въздухът го смуче отпред до маската. В движение падна до 18 градуса. Има ли шанс да е това? Този датчик май е заедно с дросела? Или?
Ей я моята: [url]http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=66006[/url]

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от Nebhotep » 30 ное 2013, 14:43

Соленоида трябва да се тества дали не забива само на отворено положение.
Щом показва такава температура, значи следва смяна. Сигурно затова бърка сместа, отчита че е топло и обеднява, а на теб ти трябва обогатена на студен двигател. Диагностиката ти не отчита ли някаква грешка...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от HACKO » 30 ное 2013, 18:37

Диагностиката няма да отчете грешка, защото не може да хване грешните данни от повредения датчик. Проблема е видим и човека го е отчел, а ти го обясни най-точно. Компютъра си мисли че е топло и дозира за топло а не е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

elkin
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 10 яну 2013, 08:53
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 бензин, 2008г.
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от elkin » 30 ное 2013, 23:20

В руската книга която имам за ремонт на МК4 този датчик е точно след дросела, на съвсем видимо място. Аз обаче нещо не го виждам. Показаното явно е за дизеловите агрегати. Така си мисля защото този датчик в ибей го намирам само за дизел... Да не би на бензин да е в самия дросел? Някой може ли да ми подскаже къде да го търся? Литература нещо? Аутодата ли трябва?

Благодаря ви че помагате.
Ей я моята: [url]http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=66006[/url]

elkin
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 10 яну 2013, 08:53
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 бензин, 2008г.
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от elkin » 01 дек 2013, 19:33

... Намерих датчика. Номер 12.

Изображение

Ето го свален и почистен:

Изображение
Изображение

Не бих казал че беше много мръсен, беше мазен и малко замърсен. След почистването му обаче отново показва по-висока температура от околната. И пак имам въпрос. Възможно ли е датчика да работи коректно: входящия поток да се затопля с връщани отработени газове? Или просто този датчик е за смяна?
Ей я моята: [url]http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=66006[/url]

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от deathstorm » 01 дек 2013, 20:45

Е дай я на контакт колата, пусни живите данни, затопли с нещо датчика и виж какви данни дава. Корекцията на сместта по данните от този датчик е малка. Много по важен е този за водата.

claas_86
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 05 юни 2008, 09:41
Модел на автомобила: ford-ranger
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от claas_86 » 21 дек 2013, 09:25

Здрасти, колега минал съм през всичките тези глупости. Моята е МК3 същия мотор DURATEC-HE 145 p.s.с ГИ. Вчера я взех от сервиза, купих всички датчици:MAP сензор, свещи няколко комплекта, кабели, бубина, стъпково моторче (това което поддържа ниските обороти моторче ли е или клапан няма никакво значение), сензор на дроселовата клапа. В момента имам един кашон с тия части, та да не правиш същата грешка като мен да набиваш 500-600 лв. за части които няма да ползваш по-добре недей купува нищо. След като отидох на порения майстор още като я чу ми каза че са клапаните (тук всеки специалист ще изрази мнение за вас лъжа за мен истина бяха клапаните). Сменихме клапаните шлайфахме главата, сглобихме я в момента колата работи без проблем. Всичко ми излезе 1060лв. Може да ти излезе повече може и по малко в зависимост какво ще може да се ползва от старите части. Та съвета ми е следния (този съвет не го послушах преди две години за това сега си бия главата в стената) продавай колата докато все още пали и върви, защото после и ти като мен ще си биеш главата в стената защо не си я махнал. Със сигурност ще има мнения след моето изказване, но това съм го преживял и никой не може да ме убеди че е някакъв датчик или нещо такова, така че се приготви за най-лошото. Дано съм ти бил полезен, Успех.

elkin
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 10 яну 2013, 08:53
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 бензин, 2008г.
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от elkin » 21 дек 2013, 21:25

Здравей колега, и благодаря за мнението и съвета. Доста ще е неприятно ако се окажат издухани клапани (или както там се казва). Ако е това, не би ли трябвало със замерване на компресия да се установи? Колата е на 130К реални и е малко странно да е за ремонт на клапани. Трябва да е прегрявана или знам ли и аз... Покрай твоя пост се зачетох и видях че такова поведение може да има и заради гумичките на клапаните. Не съм забелязал да пуши но маслото намаля с 300мл на 5К км...

По другата следа датчика за въздуха го смених без ефект. Отчита същите температури и вакуум. Явно входящия поток се подгрява - с изгорели газове би трябвало. Не ми е ясна сиатемата.
Ей я моята: [url]http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=66006[/url]

claas_86
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 05 юни 2008, 09:41
Модел на автомобила: ford-ranger
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от claas_86 » 21 дек 2013, 21:46

Преди да я разглобят, 2-ри и 3-ти цилиндър имаха по 5 бара налягане и никаква хлабина. Най-евтиният вариант (според мен) замери си компресията на студен и топъл мотор. Също така можеш да си провериш хлабините на клапаните ще ти излезе около 100-на лева, гарнитурата е около 60-80 лв. и за труд предполагам че около 100лв. трябва да те оправят. Така ще разбереш какво ти е състоянието и да вземеш мерки, но в края на сметка парите са си твои и ти си реши какво ще правиш. Аз лично вече си купих W124 Disel и най-вероятно Мондеото ще го махна. Успех.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от didon80 » 27 дек 2013, 15:30

Това явно е характерна болест за всички двигатели на мондео 2.0 л бензин независимо от поколението! Аз съм със същия проблем от както го имам вече 6 години и 60000 км. Като е студена като и смачкаш газта на бензин забива, като прехвърли на газ (ГИ) се оправя, вече като е топла на бензин е без проблеми. Ако някой може да каже на какво се дължи ........ _friends_
За себе си съм намерил решение - чакам я на място да загрее и да прехвърли на газ!
От друга страна си мисля да ли това не е заложено в софтуера на ЕКУ-то докато не достигне определена температура да не може да се форсира с цел да не се износва двигателя. Ако някой е карал такова ново нека да каже дали е така?!

claas_86
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 05 юни 2008, 09:41
Модел на автомобила: ford-ranger
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от claas_86 » 29 дек 2013, 21:58

Не е от ЕКУ-то, а по въпроса със студения мотор, имам RANGER в книжката пише: с цел икономия на гориво след като стартирате двигателя потеглете веднага. Т.е. колкото по-бързо загрее мотора толкова по-добре, когато е студен мотора има по-голямо износване и се образува кондез. Явно тия коли имат някакви проблеми незнайно какви щом всички сме ги усетили. Лошото е че решението е много скъпо, в момента ми остана само да сменя софтуера, но това ще стане след нова година и след това ако не се оправи не знам как ще оправям нещата.

Потребителски аватар
SvetlioGeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от SvetlioGeorgiev » 30 дек 2013, 00:01

didon80 написа:Това явно е характерна болест за всички двигатели на мондео 2.0 л бензин независимо от поколението! Аз съм със същия проблем от както го имам вече 6 години и 60000 км. Като е студена като и смачкаш газта на бензин забива, като прехвърли на газ (ГИ) се оправя, вече като е топла на бензин е без проблеми. Ако някой може да каже на какво се дължи ........ _friends_
За себе си съм намерил решение - чакам я на място да загрее и да прехвърли на газ!
От друга страна си мисля да ли това не е заложено в софтуера на ЕКУ-то докато не достигне определена температура да не може да се форсира с цел да не се износва двигателя. Ако някой е карал такова ново нека да каже дали е така?!
Ламбда сонда или дебитомер са причинителите на този студен проблем, на студен мотор дават грешна информация и компа дави мотора, за това забива носа при рязко натискане на газта и после се стрелка. :)
Изображение
POWERED BY SVT...

elkin
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 10 яну 2013, 08:53
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 бензин, 2008г.
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от elkin » 30 дек 2013, 00:35

Смених пак свещи... няма полза естествено. Старите бяха на Форд оригинални на 15К - изглеждаха в отлично състояние. Започвам да си мисля че софтуера има проблем някакъв. Просто грешно определя колко гориво е необходимо.

@SvetlioGeorgiev - с Obd се вижда че ламбда сондите се движат в показанията си. Първата повече, втората по-малко. Като поработи малко колата OBD рапортува че се ползва ламбда сондата - затворен о2 цикъл или както там се казва. Дебитомера трябва да е дросела с датчика за положеноето му ли? На OBD това е Throttle в проценти и се мени достаправдоподобно.

Искам да уточня че лошата реакция на двигателя не е само при газ до ламарината. При много газ се зачудва една две секунди и след това с неохота набира до 2К оборота и после набира добре. Най- проблемно е при нормална газ. Тогава се дави и подскача напред назад докато набере 2К. Варианта за нормално каране е мнооого нежна газ на първа и после да я държиш над 2К оборота... И цялата тая драма постепенно отшумява като направи около 60 градуса по OBD. (температурния датчик на таблото никаква работа не върши)

@claas_86 Ако това държание на двигателя е търсен ефект и го има на всеки автомобил, щяха да продадат 3 до 5 бройки. Безумно е.

?Посъветвайте ме моля къде да я заведа на читава диагностика?

Благодаря ви за мненията.
Ей я моята: [url]http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=66006[/url]

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от al_lukanov » 30 дек 2013, 00:42

Mondeo MK3 1.8 бензин 125 к.с - няма такъв проблем за сега. Мотора е Мазда и не съм сигурен че е същия като 2.0 145 кс.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от kito » 30 дек 2013, 01:24

Фокус МК2 1.6 16v 115 h.p.
Имам абсолютно същия проблем по принцип.
Чел съм какво ли не и вече съм на мнение, че няма смисъл да правя каквото и да било само да си давам парите напразно. Колата просто се дави като е студена. Карал съм я на компютър и компа не показва грешки.
Ако усетя, че тръгва да се дави, махам крак от газта и подавам плавно след това газ, колата тръгва абсолютно нормално и това е! Това е най-лесния вариант. Все пак говорим да я караш така в рамките на 2-3 километра докато се затопли. Каквото и да правиш не давай рязко газ докато загрее или ако искаш да даваш я дръж над 2000 оборота! Тъпо не тъпо, това да ти е проблема, малък дявол е! :)

Потребителски аватар
ivan0v
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 12 юли 2011, 20:40
Модел на автомобила: Фиеста 1.3i 8v
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от ivan0v » 30 дек 2013, 10:06

Откачи ламбда сондата преди да прибереш колата вечерта(може да покараш малко) с Фиестата имах идентичен проблем и се оказа точно сондата.При мен на диагностика нищо не се показваше.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от Didibao » 30 дек 2013, 13:21

Ако на диагностика не са ти разчели сондата, значи толкова са и гледали.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
ivan0v
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 12 юли 2011, 20:40
Модел на автомобила: Фиеста 1.3i 8v
Status: Извън линия

Re: Забива носа на студен двигател Мондео МК4 бензин

Мнение от ivan0v » 06 яну 2014, 08:40

Аз лично бях до тях когато ми правиха диагностиката и наистина всичко изглеждаше наред,но се оказа точно сондата.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта