"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 18 окт 2013, 20:39

beatboxx написа:входа трябва да е хванат с троиник от маркуча които влиза в радиатора на парното а изхода трябва да отива пак със троиник на изходния маркуч на радиатора за парното не можах да разбера при теб как са го направили ако са изпозвали само единия маркуч да минава през изпарителя и после да отива към парното то дебита ще е много намален и е нормално да загрява
Това е правилния начин на свързване на испарителя!
Нашите 'компетентни газаджии' не слагат тройници, щото са пари. А и усложняват монтажа.
При последователно свързване на испарителя с парното се дроселира водния поток. Сеченията вътре в подгряващата част на испарителя са много по малки от тези на маркучите и радиатора на парното.
За да не се нарушава циркулацията на антифриза във водата система се слагат два тройника на маркучите на парното.
Поздрави

Forester
потребител
потребител
Мнения: 99
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Forester » 20 окт 2013, 19:47

Пътувах малко тия дни, трудно е така да се кара. На равните участъци следя температурата да не надвишава 110гр.
Преди голямо изкачване спирах за 1-2 минути двигателя да поработи на място, при което термостата отваряше, и
след това, дори и с много газ в баира, не вдигаше повече от 106гр. Така докато дойде спускане и двигателя се
разтовари, температурата спадне и термостата затвори. Исках сам да си пресвържа изпарителя с тройници, но ми
се стори много трудно, защото е на изключително неудобно място. Ще отида пак при газаджиите и ще ги помоля да
го пресвържат, ако трябва и ще си платя.

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 22 окт 2013, 21:49

Колеги имам Форда от една година.Газовия инжекцион си го сложих сам веднага след покупката.След около два месеца колата започна да загрява. Десет месеца карам с байпас,махната бленда и изпарител свързан последователно след радиаторчето на парното.Повече от 103 градуса не е вдигал.Много съм доволен.Който иска да е доволен като мен да направи тези неща.

Поздрави

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 23 окт 2013, 19:51

Andrey Mitev написа:Колеги имам Форда от една година.Газовия инжекцион си го сложих сам веднага след покупката.След около два месеца колата започна да загрява. Десет месеца карам с байпас,махната бленда и изпарител свързан последователно след радиаторчето на парното.Повече от 103 градуса не е вдигал.Много съм доволен.Който иска да е доволен като мен да направи тези неща.

Поздрави
Това е много хубаво ,но има хора който още търсят логика която скоро няма да намерят .Никога не са изпитали проблема но дават акъл кое е нормално и кое не.

Потребителски аватар
energy76us
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от energy76us » 23 ное 2013, 09:04

Aко на някои му се занимава,моjе ли да качи снимка на маркучите на изпаритела на газта, къде са свързани :wink:

Потребителски аватар
beatboxx
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от beatboxx » 25 ное 2013, 17:28

само да добавя че след баи паса колата загрява по бавно и определено държи по-ниска температура от нормалното каране със 160км колата не вдига повече от 101 градуса и не говоря за сега а когато беше още топло времето наистина темостата си отваря (а и да добавя че не съм го сменял с този с по ниската температура) но колата стои по студена а от там и разхода на горе +1

Потребителски аватар
energy76us
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от energy76us » 07 дек 2013, 20:02

Да кача някоя снимка,на моето творение.Изпарителя е свързан с изходящия маркуч от парното
Байпаса е с дължина 15 см.и върви под права линия,а маркч 2 от изпаритела влиза в Т обраното 16х16х16 мм. съединение на байпаса
20131207_175625-2.jpg
Скобата която съм навил на маркуча 16 мм. за намаляване на дебита на байпаса
20131207_1755228-2.jpg
Байпас с размери на Т образното съединение 30х16х30 мм.
20131207_175537-2.jpg
Маркучите към изпаритела
Прикачени файлове
20131207_175635-2.jpg
07122013(003)-1.jpg
Това е блендата,кято извадих о този маркуч

hr_georgiev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 04 юни 2008, 19:55
Модел на автомобила: Ford Focus Turnier I, 1.6 SE, 2000г.
Местоположение: Gabrovo
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hr_georgiev » 11 дек 2013, 22:49

Колеги нещо тотално се обърках. За термостата и байпаса всичко ми е ясно, но за тези бленди (редуцири, топчета и т.н) нещо се обърках.В кой маркучи да ги търся гадовете, че според вашите коментари едва ли не ги има във всеки маркуч- от парното, от радиатора, на обезвздушаващите.Моля някой специалист да обобщи къде точно са тези "тапи" ( ако може и със снимков материал за показване), че да си ги изхвърлим "натрапниците". Някой има ли идея, защо конструктурите са поставили тези тапи, а не просто и по евтино де ,да заложат по тесен съответния маркуч?

Потребителски аватар
energy76us
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от energy76us » 12 дек 2013, 11:23

Колега само тук е БЛЕНДАТА, моjе да се затрудниш с ваденето,но смело с отверката
up165449-17.JPG

hr_georgiev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 04 юни 2008, 19:55
Модел на автомобила: Ford Focus Turnier I, 1.6 SE, 2000г.
Местоположение: Gabrovo
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hr_georgiev » 14 дек 2013, 19:11

Благодаря на energy76us за снимката. Никой обаче не се нае с предположение защо е сложена тази бленда. Въпросния Coolant hose kit с вин номер: 1139359 струва в мото пфое "само" 216.24 лв. Е из различни сайтове се намира и за около £65, ако някой иска да кара с оригинални части на Форд. Излиза, че е както бях направил 5-то предположение на 26 Авг, 2013 (стр. 10 на тази тема),т.е. проблема идва от стесняване в пътищата на охлаждащата течност. С този байпас просто се върти по голямо количество антифриз от горната до долната част на двигателя и той се загрява по равномерно. Въпроса сега къде е стесняването в двигателя или в парното.

SHARIK72
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 11 ное 2012, 11:57
Модел на автомобила: FOCUS
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от SHARIK72 » 15 дек 2013, 22:19

СМЕНИХА МИ АНТИФРИЗА ФОКУС С ГАЗ 2000Г ! И ПОЧНА ДА ЗАГРЯВА ПРИ НАТОВАРВАНЕ СТИГА ЧЕРВЕНОТО В ТЕСТ РЕЖИМ ТОВА ОЗНАЧАВА 114-120 ГРАДУСА СТИГА ЧЕРВЕНОТО 120 ГРАДУСА ЗАДЪРЖА И СЛЕД 5-10 СЕКУНДИ СЕ ВРЪЩА В СРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ ТЕМПЕРАТУРАТА ДОСТИГА 120 ГРАДУСА НЕ СЕ УВЕЛИЧАВА И СЛЕД ТОВА ПАДА НА 100-105 И ТАКА 2 СЕДМИЦИ МАЙСТОРА ОБЕЗВЪЗДУШАВА ПРОБЛЕМА СИ ОСТАВА КОЛАТА СИ ВЪРВЕШЕ ПРЕДИ ДА И СИПЯТ НОВИЯ АНТИФРИЗ.СЛЕД КАТО ИЗЧЕТОХ ФОРУМИТЕ ОТИВАМ ПРИ НЕГО И ГО ПИТАМ КАКВО СИПА И КОЛКО ГРАДУСА Е - ОТГОВОРА Е НЕМСКИ НАЙ ДОБРИЯ ЧЕРВЕН И СЕГА Е НА -51 ГРАДУСА !ОК ИЗТОЧВАМ ОТ РАДИАТОРА 2.5ЛИТРА И ВРЪЩАМ 1.5ЛИТРА +1ЛИТЪР ЧИСТА ВОДА!ОБЕЗВЪЗДУШАВАМ НА 102 ГРАДУСА ЗАТЯГАМ КАПАЧКАТА И ПЪЛНА ГАЗ 20 КМ 109ГРАДУСА БЕШЕ МАКСИМУМ С РИСК ДА СЕ ПРЕБИЯ НЯКЪДЕ !КАКВО Е ЗНАЧЕНИЕТО НА СЪСТАВА НА АНТИФРИЗА И ГЪСТОТАТА НЯКОЙ ДРУГ ДА КАЖЕ НА ПРОБЛЕМА СЕ РЕШИ!

Колега айде да си изключим капс лока?
Последна промяна от Major_Koenig на 15 дек 2013, 22:33, променено общо 1 път.
Причина: .

plamen8101
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 20 дек 2013, 18:42
Модел на автомобила: ford fokus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от plamen8101 » 20 дек 2013, 20:00

Здравейте взех си фокус преди няколко години италиански с отрязан термостат.
Сложих му гас и нов термостат и колата почна да загрява след 120км/ч минах през
ремонт на двигател(лагери ,гумички,клапани,сегменти,гарнитури,масла,ролки ,ремъци,и т.н.)нова водна помпа нов термостат но проблема остана .
Миналата зима направих байпас на първия кръг успоредно на парното(защото когато дам гас маркуча на първия кръг се мачка от вакум ,блендата във първия кръг е за да може когато отвори термостата водата да предпочита втория кръг)като сложих тетка 16х10х16 ,цяло лято карам колата като в баир леко загрява а на равното дигам 200км/ч без проблеми без да загрява .
От както пуснах парното проблема се върна загрява след 120км/ч .
Забелязах че когато е в червеното и спра колата мога да отворя разширителя с леко съскане и дигане на водата около 10мм.
Смених нов червен антифриз -40 ,нов байпас 19х16х19 ,нови тетки на изпарителя 19х16х19,ново казанче и капачка но проблема с малкото налягане на водата остана.
На място и в града колата работи отлично.
Лятото големия радиатор пари целия термостата е отворил постоянно и затова най вероятно колата не загрява толкова.
Най вероятно антифриза завира при 100С и стрелката е в червено но термостата не е отворил още ....
Моля дайте мнения защо нямам налягане на водата.

focus94
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 12 дек 2013, 21:23
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от focus94 » 28 дек 2013, 20:24

Преди 2-3 седмици си купих Фокус 1.6 с ГИ и имам същия проблем - температурата отива в червеното за няколко секунди и се връща обратно като отпусна газта.
Днес разбрах за сервизния режим и гледах температурата, варира от 100 до 107 градуса, най-често е около 104 (това когато стрелката си седи по средата).
Не е ли малко в повече?

Може ли да ме посъветвате за сервиз където да ми направят байпас? Има ли алтернативи на МП?

focus94
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 12 дек 2013, 21:23
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от focus94 » 29 дек 2013, 09:20

Малко допълнение: Мотора ми е Ztec-S и като, че ли грее само на газ.
Ето малко снимки:
http://prikachi.com/images/961/6897961Q.jpg
http://prikachi.com/images/962/6897962t.jpg
http://prikachi.com/images/963/6897963n.jpg

Domminic
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 12 юни 2013, 14:49
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Domminic » 29 дек 2013, 17:02

Здравейте,
аз имам същия проблем. Преди да сложа газовия инжекцион всичко беше ОК, но след това колата започна да отчита, че загрява. Стрелката отива в червеното за няколко секунди и след това се връща. Интересното е че при работа на място или в градски условия никога не се случва. Всякакви майстори се опитваха да я оправят, но без резултат. В крайна сметка отидох в Мото Пфое, смениха датчик, термостат, маркучи, разкачиха газта, препрограмираха компютъра, но нищо не се промени. Някакви препоръки от някой, който е имал проблема и наистина го е решил?! Благодаря предварително.

hr_georgiev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 04 юни 2008, 19:55
Модел на автомобила: Ford Focus Turnier I, 1.6 SE, 2000г.
Местоположение: Gabrovo
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hr_georgiev » 29 дек 2013, 19:41

Колега Domminic прочети тази тема от форума: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!" Там колегите със същият проблем дават доста препоръки :lol:

focus94
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 12 дек 2013, 21:23
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от focus94 » 29 дек 2013, 20:48

Препоръките са ясни - въпроса ми на мен ми е има ли читав сервиз (освен МП) в София, където са решавали въпроса с греенето при Фокус 1.6 и мога да си закарам колата?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 29 дек 2013, 20:59

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lld
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от lld » 30 дек 2013, 20:11

Здравейте, от два месеца имам Форд Фокус 1,6 вкаран от Италия с газов инжекцион, и понеже не загряваше защото термостата беше разпробит с бургия
07122013095.jpg
термостата от Италия
, му смених термостата от мото-твое на цена 49 лв. който отваря на 74
07122013096.jpg
термостата от мото-твое
И започна да загрява нормално в града и стигащо до червената зона извън града като се натовари в нанагорно. Направих байпас днес и на първо четене температурата на антифриза падна с 8-10 градуса до 93-95 това градско.
30122013117.jpg
30122013119.jpg
За големия тройник използвах меден трипътник 28мм вътрешен размер с преход към 15мм запоиха ми го без пари. Това на цена от 8 лв + малкия трипътник 16х16х16 за 2 лв. + маркуча за 1,5 лв.(защото купих цял метър) + скобите някакви дребни пари.
Общо не повече от 13-14 лв. И половин час труд от сам човек.
Не съм махал блендите от тънкия маркуч за сега.
Средната скоба е ако трябва да намалявам дебита на течността през маркуча.
Дано е това.
Успех колеги.
www.mebelist.com - Мебелният форум на България

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 31 дек 2013, 08:40

Точно изпълнение колега,поздрави и весели празници

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта