Картерна вентилация Мондео TD'93

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
kambekambe
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 05 мар 2008, 09:35
Модел на автомобила: Mondeo '93 1.8TD
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от kambekambe » 02 апр 2012, 12:43

Някой да има идея къде е ?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от specialista » 02 апр 2012, 20:30

Ти сериозно ли питаш?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 02 апр 2014, 21:54

Здравейте колеги. Вдигам старата тема,че въпроса ми е точно такъв. Става дума за Мондео 1.8 ТД,Ендура ДЕ,99-а г.-това от профила ми. Забравих да направя снимки днес,утре ще направя и ще кача. Ще се опитам да съм максимално кратък-миналото лято сам си сменявах ангренажните ремъци,ролките и водната помпа. Взех и семеринги за коляновия вал,за маслената помпа и за разпределителния вал. Маслото го бях сменил преди този ремонт около месец някъде и беше малко над максимума (сега пак е там). Като отворих за ремонта семеринга на коляновия вал беше здрав,нямаше омасляване но нали имах нов,го смених. Събрах всичко (с подкрепата на колегата Специалиста-огромни,огромни благодарности _friends_ ) запалих никакви ядове. Понеже колата я гледам повече от мен,редовно гледам маслото,антифриза,ангренажния ремък от горе колкото мога да видя и пипна-все пак ми е първа смяна на ангренаж и така. Днес реших да поразглобя около ангренажа ей така-за проверка-развих хидравличната помпа,махнах шайбата на ГНП-то дето я върти да мога да поместя капака на ангренажите повече за по-добра видимост и напипчивост,така да се каже :lol: . От горе всичко оки. Свалям гумата,махам пластмасовата кора и.....добър деееен-прясно масълце точно под шайбата на коляновия вал. Свалих шайбата на коляновия вал и долната част на капака на ангренажа,избърсах с парцал хубаво и огледах. Семеринга изглеждаше здрав,като го слагах внимавах много. Запалих мотора да работи,но не видях да сълзи през семеринга,давах и газ малко-нищо,но мотора беше студен. Сетих за вентилацията на картера и направих следното-докато работеше мотора извадих маркуча който излиза от капака на клапаните и влиза в маркуча от въздушния филтър преди турбото. От дупката на капака духаше съвсем слабо и извадих маркуча,който идва от блока и влиза в капака на клапаните-от него духаше доста по-силно в сравнение с отвора от другата страна. Въпроса ми е дали може от запушена картерна вентилация да се получава толкова голямо налягане,че да избие през семеринга и дали вече избил семеринг ще държи или трябва да го сменям ? Забравих да кажа,че колата се кара както градско,така и извън града и няма загуба на масло. Според мен проблема е от тия дни защото преди зимата няколко пъти сменях долната част на капака на ангренажите докато намеря здрав и нямаше абсолютно никакво омасляване. Маслото което се е стекло по картера също изглеждаше да е много прясно. Извинявам се романа колеги,но исках да опиша точно случая за да е по-ясно.
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от HACKO » 02 апр 2014, 22:08

Напълно е възможно да вдигне налягане, даже и още по-голямо и да избие и през гарнитурите. Покарай така с изваден маркуч и виж дали ще продължи да омаслява. Ако семеринга е пропуснал заради завишено налягане, не е задължително да спре да работи като налягането спадне.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 02 апр 2014, 22:24

Дaно дa е тaкa човече,че кaто знaм кaкво е дa го сменя...не,че нямa дa го сменя aко трябвa де. От вътре кaпaкa нa клaпaните имa отделение в което влизa мaркучa от кaртерa и aко могa утре дa го отворя ще пробвaм дa го изчистя. Зaбрaвих дa кaжa,че смених гaрнитурaтa нa кaпaкa нa клaпaните преди няколко месецa и пaк пропускaше около мaркучa от блокa и преднaтa чaст-към рaдиaторите. От зaд към колекторите никaкъв проблем. Не обърнaх внимaние,помислих че гaрнитурaтa не е читaвa. A и не знaм дaли имaт филтър нa кaртернaтa вентилaция тия локомотиви нaшите.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 03 апр 2014, 17:18

Ето и малко снимки. Под това кръглото от вън и от вътре с емблемата на Форд има пружинка и нещо като гумено уплътнение. Не можах да сваля обаче нито ламаринката от вътрешната страна,нито кръглото капаче от външната страна,че ме достраша да не строша нещо. Има ли начин да се разглоби това нещо обаче не знам. Имаше една тема тук ако не се лъжа и един колега го беше свалил по някакъв начин,но не мога да я намеря. Мисля,че за Фокус ставаше въпрос там.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Поздрави

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от OgiDogi » 03 апр 2014, 19:28

mi6o написа:Ето и малко снимки. Под това кръглото от вън и от вътре с емблемата на Форд има пружинка и нещо като гумено уплътнение. Не можах да сваля обаче нито ламаринката от вътрешната страна,нито кръглото капаче от външната страна,че ме достраша да не строша нещо. Има ли начин да се разглоби това нещо обаче не знам. Имаше една тема тук ако не се лъжа и един колега го беше свалил по някакъв начин,но не мога да я намеря. Мисля,че за Фокус ставаше въпрос там.
...
Поздрави
Целта на ламаринката е да охлади максимално маслените пари, идващи от картера, да кондензира колкото може повече масло и да го върне обратно долу. Каквото не кондензира, се засмуква през клапата и отива за изгаряне в цилиндрите (оливане на турбината и интеркулера). Внимателно изчопляш смачканият алуминий в правоъгълните дупки по края на ламарината и я измъкваш. С леко почукване през клапата избиваш капачката от горната страна и правиш това, което си решил. Аз търсих причината за омасляване по ръба на капачката и тъй като гумата беше здрава, просто начуках обратно капачката малко повече и вече няма масло по ръба. Преди интервенцията ръбът на капачката се напипваше над капака на клапаните, сега е обратното - може би 0.1-0.2 mm под ръба съм я натикал.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 03 апр 2014, 20:28

Искам да видя дали ще се намали налягането на картерните газове ако по някакъв начин раздвижа пружинката или каквото успея да направя. Целта е да не протича семеринга на коляновия вал тъй като е нов,а пък ако е проблема там другия нов пак ще протече и така. Ако изчопля алуминия после няма да има как да сложа ламаринката и не знам дали няма да има ядове после. А как работи тази система-на вакуум/налягане или на температура отваря клапана с пружинката ? И ако махна всичко без горната капачка дали ще има някакви проблеми в последствие ?
Поздрави

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от OgiDogi » 03 апр 2014, 22:45

mi6o написа:Искам да видя дали ще се намали налягането на картерните газове ако по някакъв начин раздвижа пружинката или каквото успея да направя. Целта е да не протича семеринга на коляновия вал тъй като е нов,а пък ако е проблема там другия нов пак ще протече и така. Ако изчопля алуминия после няма да има как да сложа ламаринката и не знам дали няма да има ядове после. А как работи тази система-на вакуум/налягане или на температура отваря клапана с пружинката ? И ако махна всичко без горната капачка дали ще има някакви проблеми в последствие ?
Поздрави
Слага се обратно на мястото и леко се причукват алуминиевите пъпки - държат достатъчно здраво.
Клапата, може би за твоя изненада, работи по следният начин: при ниски обороти и малко подналягане във въздуховода е отворена максимално и всички изпарения (малко, заради по-леките режими на работа) влизат за доизгаряне в цилиндрите. Като настъпиш газта, подналягането се увеличава, започва да дърпа мембраната и да мачка пружината, като намалява количеството засмукани изпарения. Възможно е при пълна газ да затваря нацяло, за да предотврати засмукване не само на изпарения, но и на разплисканото от разпределителният вал масло, което би довело до кълбета пушеци зад колата и много бързо изчезване на маслото, а това вече е опасно за лагеруващите елементи.
Точно при най-високите обороти може би се получава: хем клапата затворена, хем повече компресия натиска в картера и бута маслото през всички възможни процепи навън. Ако задържаш педала по-дълго натиснат, не се учудвай на течовете. Нормалната работа на двигателя е с високи обороти за кратко, например при изпреварване, след това връщаш газта и компресираното в картера си отива през вентилацията към цилиндрите. Който иска да държи педала до долу - да си вземе "бегачка", този автомобил с този двигател не влиза в категорията.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 04 апр 2014, 01:42

Аз карам супер спокойно човек,много рядко стигам 2500 об. преди да сменя на по горна предавка. Обикновено на 2000-2200 об. най-много вече съм превключил и не го зоря въобще. Даже на магистралата повече от 130-140 не вдигам-карам около 100-120.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от OgiDogi » 04 апр 2014, 08:07

mi6o написа:Аз карам супер спокойно човек,много рядко стигам 2500 об. преди да сменя на по горна предавка. Обикновено на 2000-2200 об. най-много вече съм превключил и не го зоря въобще. Даже на магистралата повече от 130-140 не вдигам-карам около 100-120.
Тогава остава вариантът, шийката на коляновия вал да е получила канал от изпеченият стар семеринг и сега новият да ляга точно върху канала и да не уплътнява добре. Наскоро сменях на един Меган втулката между ангренажното колело и зъбчатката на маслената помпа, върху която ляга семерингът, точно по тази причина. Семерингът беше вкаменен, издълбал си канал и само неговата смяна едва ли щеше да спре маслото. На Endura мотор няма подобна втулка и за да не се сваля валът за шлайф на шийката, решението е друг тип семеринг, който да уплътнява на здраво място. Примерно, вместо дебелина 8 mm да е 7 mm и да се изравни външната повърхност, а не да се набива до края.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 04 апр 2014, 14:34

Преди да сложа новия семеринг опипах и огледах обстойно но нямаше канал по шийката,беше гладка и даже с нокът не се усещаше да има каналче. А и забравих да спомена,че на първата снимка това черното е дупчица в капачката на клапана. Дали пък от там може да губи налягане/вакуум и просто семеринга да е държал до вчера и да се е предал ?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от HACKO » 04 апр 2014, 19:48

Добре де, с изваден маркуч, избива ли през семерингата?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 04 апр 2014, 20:34

Здравей Наско. Не съм я пробвал с изваден маркуч защото мисля,че няма да стане. Мисля така защото днес я запалих и махнах маркуча,който е от към кулера и от дупката на капака духаше слабо а маркуча едвам се усещаше да дърпа. Като дам малко газ се усеща,че през маркуча смуче по-силно и може би като е сложен затваря клапана както Оги казва. Другия маркуч,от към дюзите като го махна и хвърля масло и през дупката на капака и през самия маркуч. Не ми е проблем,че ще изцапа мотора,ами е сложен точно срещу гърбицата на разпределителния вал за вакуум помпата и ме е страх да не остане тя на сухо. Досега да съм свалил ламаринката и да видя какво точно става там,но пробвах на едните щипчици и едната се отчупи малко (от алуминия). А ако я сваля и после щипките не държат както трябва и от вибрациите ламаринката падне при разпределителния вал ще стане манджа със .......не знам какво.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от bateto_toshko » 04 апр 2014, 20:51

HACKO написа:Добре де, с изваден маркуч, избива ли през семерингата?
...която по нещастно стечение на обстоятелствата може да се окаже менте
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 04 апр 2014, 21:14

Семеринга го взех от Тонката до пазара Д. Петков-''Виктор Рейнц''. С него се разбрахме да е възможно най-добрия семеринг предвид,че за да го смениш трябва да махнеш двата ангренажни ремъка+двете зъбни колела и така. Сега ако е ментак някакъв нямам кой знае какъв избор.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от OgiDogi » 04 апр 2014, 21:56

mi6o написа:... Другия маркуч,от към дюзите като го махна и хвърля масло и през дупката на капака и през самия маркуч...
Ей туй последното не е на добре, говори за спечени или износени сегменти, които пускат повечко изгорели газове в картера, та чак завихрят разплисканото от коляновия вал масло (освен ако не е протекло надолу от към клапаните и само да си го подмята обратно нагоре).
Измисли някаква тапа за капака и след като се е стекло маслото, запуши дупката и запали. Тогава виж при подаване на газ кога и колко духа през маркуча и ако пак хвърля масло, наистина имаш проблем със сегментите.
При наличие на повишено налягане в картера и подналягане във въздуховода, е възможно клапата на капака да затваря много по-рано и двигателят да надува маслото през уплътненията дори и при средни обороти.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 04 апр 2014, 22:44

Утре съм го пробвaл. Сaмо дaли съм рaзбрaл прaвилно. Зaпушвaм дупкaтa от стрaнaтa нa дюзите и гледaм от мaркучa кaкво стaвa нaли ?. След кaто е седялa цялa нощ мaслото ще се е стекло хубaво и ще си покaже.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от HACKO » 04 апр 2014, 22:52

Може би е дошъл момента да спреш да гледаш под капака и да караш до колкото изкара. Колко масло гори? *00147*
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 04 апр 2014, 23:08

Не го пипa човече. Колкото съм сипaл кaто го сменявaх,толковa е и сегa. Около 4500 км. съм минaл.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта