Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
rad4o
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 14 дек 2012, 16:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX
Status: Извън линия

Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Мнение от rad4o » 25 апр 2014, 21:32

Здравейте :)
Вчера установих ,че не работи перката на радиатора за охлаждането и след поредица от опити като например:
-Да дам на късо буксата на термошалтера
-Да проверя дали има ток и още още много опити и след смяна с нова перка!
Установих ,че има ток в буксата на вентилатора като съм дал на късо термошалтера(също така има ток и когато колата загре(значи термошалтера работи!))
Перката е нова ,а и сложих и нов бушон!
И сега има 13 волта при включено запалване и имаме нова перка + работещ бушон!
Би трябвало перката да тръгне ама не! Днес пак загря и другия проблем който видях е ,че горната част на радиатора беше врящ а долната го караше на замръзване!
Да кажа само ,че проверих термостата и работи и съм с чисто нов антифриз (които вече изтече защото ми е спукано казанчето за антифриза,но започва да изтича само когато колата е в червената скала(към 100 градуса))
Помогнете ми и ми кажете какво става?

Колата е Форд Ескорт 1.4 , 71 коня, 91 година. (Мк5) се води или (GAL 5 на някои места:)
Благодаря предварително! :)

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Мнение от dreadx » 25 апр 2014, 22:07

Може при лоша връзка да отчиташ с волтметър 13V, обаче ток да не тече (на волтметърът не му трябва почти никакъв ток, за да отчете 13V).
Проверявай с пробна лампа - ако не тече ток няма да светне. Освен това, на вентилатора е изцяло силова верига - ръчкай смело с една лампа, например от фар - 50/55 вата, свържи единия й край към минуса на акумулатора и карай наред с другия край. Започни от средата -- в буксата за термошалтера:
- ако светне окъси буксата (все едно е включен) и пипни на буксата на вентилатора. Ако и там свети - значи липсва масата на вентилатора.
- ако не светне от буксата на термошалтера търси по същия начин преди него --> кабел, бушон.

Само така можеш да провериш дали реално тече ток. При лоша връзка обикновено тече някакъв минимален ток и волтметърът отчита напрежение - може да те подведе. Имай предвид, че такова ръчкане с лампа не е редно да се прави навсякъде из колата - напр. по сигнали от датчици и т.н. Но в случая с вентилатора това е подходящият тест.

Казанче за антифриза потърси в мегапартс - мисля, че имаха за Фиеста/Ескорт.

Защо радиаторът е горещ наполовина - може би долната част се е задръстила. Може да го свалиш някой път и да го промиеш - с вода под налягане от чешмата и т.н. (ако не стане с водата под налягане, може да измислим някаква химия, но да не вземе да се разтече отнякъде.. То и при смяна на антифриза, от антикорозионните добавки в новия антифриз има риск някое по-слабо място в охладителната система да започне да тече.)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Мнение от HACKO » 26 апр 2014, 00:38

rad4o написа:Здравейте :)
.....Да кажа само ,че проверих термостата и работи и съм с чисто нов антифриз (които вече изтече защото ми е спукано казанчето за антифриза,но започва да изтича само когато колата е в червената скала(към 100 градуса))
Помогнете ми и ми кажете какво става?....
Този филм, го играх преди 15г., когато взех Ориона, казанчето спукано, Водата кипва преди да се включи вентилатора. Веднага смяна на датчика с такъв от Лада за 70градуса и резултата, водата не кипи, но колата умря от студ. В последствие след като смених разширителния съд и мъчително студена Зима, защото вентилатора се включва още като термостата започне да отваря. Потърсих датчик по каталог, който се оказа, че е на 103градуса, тогава си обясних защо Водата кипваше преди да се включи вентилатора и се изядох от яд, че изхвърлих оргиналния датчик.
При тебе има и още нещо, когато е на контакт и окъсиш буксата на датчика ( на термостатното тяло) вентилатора трябва да тръгне, а както казваш не тръгва а на буксата на вентилатора има напрежение. Тогава подай директно напрежение от акумулатора към изводите на вентилатора, за да се увериш че не е изгорял. Опитал ли си дали при изключено положение на вентилатора перката се върти свободно, защото на мене ми е блокирвал мотора в лагерите?
Ако при окъсяване на буксата вентилатора не тръгва, а при директно подаване на напрежение тръгва, тогава потърси из форума за проблемите, които прави таблото с бушоните на този модел Ескорт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

rad4o
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 14 дек 2012, 16:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX
Status: Извън линия

Re: Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Мнение от rad4o » 26 апр 2014, 15:20

Здравей :)
Вентилатора си работи като му дам директно 12 Волта обаче като ги има тия 12 волта на кабела не тръгва!
Днес проверих и таблото с бушоните(отгоре на него има релета) и проверих някой релета и имаше 5-6 релета от които проверих 3 и със сигорност работят а другите са по сложни и няма как....
Другото което видях е ,че на повечето места има мостове вместо релета и на едно място където има очертано за мост го няма моста!
Там вързах един едножилен тънак кабел колкото да видя дали ще завърти.....И пак неискаше!
Някой да даде мнение за релетата може би защото друго не остана!
-Има връзка
-Има 12 волта обаче при едно условие! (Когато е студена колата и вържа термошалтера на късо няма 12 волта! Чак като загрее колата след 92-3 градуса тогава има 12 волта!) А никъде не открих да пише като е загряла колата да се даде на късо и ще има 12 волта,а просто давате го на късо и дории и да е студена колата ще тръгне!
Сега ще ви покажа и снимки от бушонното табло :)
Прикачени файлове
20140426_135415.jpg
ето къде съм направил връзката защото няма мост а на другата снимка е очертано с зелено и май тряба да има!
20140426_124137.jpg
ето там където съм очертал с червено тряба да има мост може би.....?
20140426_124127.jpg
И ето кои бушони са сложени :)

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Мнение от deathstorm » 26 апр 2014, 16:49

Не знам какви релета търсиш за перката на радиатора, такива просто няма. Схемата е +12В от релето за запалване през бушон 30А през трермоключа към перката и на маса. Тоест на буксата на термо ключа имаш постоянни 12 волта на единия пин на контакт. Вземи една мощна крушка и я включи там и на маса, да се види как са връзките до буксата на термоключа дали може да мине голям ток по тях. Ако до там е добре търси нататък към перката.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Мнение от HACKO » 26 апр 2014, 17:30

Не търси проблемно реле, проблема е в самото табло, склонно е към "студени спойки", рано или късно всеки от нас се сблъсква с него.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=20&t=27351
Само не съм сигурен дали разбрах правилно къде има +12 само на топло, на буксата на включвателя или на буксата на вентилатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

rad4o
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 14 дек 2012, 16:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX
Status: Извън линия

Re: Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Мнение от rad4o » 26 апр 2014, 18:11

Когато е студена колата и дам на късо термошалтера 12 волта няма на буксата за вентилатора.....
Когато температурата стане над 90 градуса тогава идват 12 волта на буксата за вентилатора...
Преди малко пробвах да видим какво ще стане с лампата като включа!
И ефекта беше следния:
Включвам лампата и както имаше 12 волта в момента на включването на лампата те станаха 0.00 волта :lol:
Ее сега какво следва?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Мнение от paci » 26 апр 2014, 18:38

rad4o написа: Включвам лампата и както имаше 12 волта в момента на включването на лампата те станаха 0.00 волта :lol:
Ее сега какво следва?
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=20&t=27351

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Мнение от deathstorm » 26 апр 2014, 18:41

Студени спойки в таблото, огледай пистите на бушона на перката. Мисля че беше 9ти. Виж картинките на капака.

rad4o
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 14 дек 2012, 16:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX
Status: Извън линия

Re: Помощ! За перката на радиатора Помощ!

Мнение от rad4o » 26 апр 2014, 18:49

Бушона е 9-ти да.....ще огледам значи таблото с бушоните и ще ви пиша за ефекта!
БЛАГОДАРЯ ВИ МНОГО ЗА СЕГА!!!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 16 госта