Автоматик 2,9i меша последните 2 предавки

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Автоматик 2,9i меша последните 2 предавки

Мнение от Lenux » 09 фев 2015, 00:16

Здравейте колеги. Задавам въпроса, с очакване да чуя.. не добра новина този път. И така - колата е Скорпио 2,9i автомат - 1994г - с по-новите автоматични, като на последните скорпиа (не помня как се водеха като модел). От скоро започна да прави странни неща - първите предавки ги сменя отлично. При скорост на д 80км/ч естествено включва на предпоследната, и след малко хоп - на последната. Така държи малко. Но , след малко пак връща на предишната.. после пак на последната. Задържи малко, айде на предишната.. Кара кара така, сети се, че ще превключи за малко на последната, почуди се дали да я задържи, айде пак на предишната.. And so on.. Тук е момента да дам и наличните жокери:

- прави го като цяло от както започнах да откачам всяка вечер минусовата клема от акумолатора (заради проблеми с алтернатора). Не знам дали е съвпадение това, или причина.
- проблема го има както на газ, така и на бензин.
- има достатъчно ATF в скоростите - проверено след изминати 15-на километра на работещ ДВГ на неутрална.
- последно съм доливал към 2 шишета ATF на Приста, поради мизерен теч от датчик на скоростната. Подчертавам - евтин, на Приста.
- странно, но от както започна мешането на последните предавки, включването от неутрална на директна (или на задна) стана доста по-"меко". Преди се усещаше малко по-осезаемо ритане. Превключването на всички останали предавки също е доста по-меко, да не казвам, че стана незабележимо.
- няма никакви странични или каквито и да е шумове от скоростната при каквото и да е положение. Тиха си е както си беше и преди 6 години.
- при всички останали предавки поведението е нормално - превключва ги на време, при подаване на газ си връща на предишната, изпълва си ги оптимално както винаги, kick-down-а работи при натиснат до дъното педал.. Всичко друго - видимо е наред.

Колеги изключително благодарен съм Ви, понеже не за първи път намирам помощ тук :)
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10856
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автоматик 2,9i меша последните 2 предавки

Мнение от ЯЛТА » 09 фев 2015, 10:58

Колегата http://www.clubford.org/forum/memberlis ... ile&u=2253 има Скорпио- автомат, пиши му.
Лично аз мисля че трябва да почистиш и напръскаш с контактен спрей всички букси отнасящи се към скоростите.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Автоматик 2,9i меша последните 2 предавки

Мнение от mladen1984 » 16 фев 2015, 20:43

Здр.На бързо това което ми идва на първо време, като идея е, че маслото дето си доливал не е хубаво.Не съм запознат "Приста" какви масла за скорости кутии предлага (автоматици), но съм силно против тази марка.Може да има причина и в маслото, но само гадая.Не зная какъв е типа му.Аз слагам само Кастрол декстрон 3.
Другото което е интересно че при смяната от 3 на 4 кутията взима информация от процесора ЕЕС4, така че там може да става проблем.Проблем в електрониката.
И за този датчик и теча който споменаваш, ако става въпрос за вакуум-регулатора, проблема може да е от там.С годините се износва и пробива, тогава започва да гори маслото през двигателя.Кутията губи масло, а няма видим теч.Трябва да се смени.Той участва при превключването на всички скорости.Задължително с оригинален на Форд!!!!
Така моя съвет е да провериш следните неща и пак да ми пишеш, за да ме ориентираш по-добре:
Провери и ми кажи следното:
1.Как е състоянието на маслото - цвят, мирис - по показания от щеката?
2.Какво е нивото му - при загрял двигател - под минимума, над минимума, по средата?
( мери го на хоризонтален терен, при загрял двигател и предварително раздвижи лоста през всички режими.
3.Това превключване което споменаваш постоянно ли го прави, при подаване на газ ли (рязко, плавно)?
4.В момент на такова превключване, пробвай да задържиш педала на газта равномерно натиснат и леко да го отпуснеш и виж как ще реагира.
Има вероятност да ти сработва Ккдауна, заради неработещ електромагнит.Самите "кикдауни" са 2 вида.Задействащи се с жило и с електромагнит. Предполагам, че при теб е второто.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 13 госта