Смяна на двумасов съединител с обикновен на Мондео 2.0 ТДЦИ 115 к.с.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Смяна на двумасов съединител с обикновен на Мондео 2.0 ТДЦИ 115 к.с.

Мнение от Berilii » 19 юни 2015, 14:12

Здравейте колеги!
След много ровене из нета реших да напиша малко повече инфо за конверсията на двумасов съединител към едномасов. А вече мога и да споделя моят личен опит след смяната на моя съединител.
Но първо малко пред история, с какво е оборудвана колата и защо е избрано точно това от производителя. Карам Мондео 2.0 тдци 115 к.с. произведено 10.2002 снабдена с така нареченият двумасов съединител или другояче казано с демферни пружини интегрирани в маховика. Отне ми около 8 месеца търсенето на информация защо производителят вгражда такъв тип съединител. И открих следните причини, които доста се различават от масово посочваните в интернет:
1 Плътната част със венеца на двумасов маховик е значително по-лека отколкото на едномасов и това позволява компютъра да анализира единичното ъглово ускорение причинено от работата на всеки цилиндър. Това разбира се означава, че основната маса на маховика е съсредоточена в така нареченият долен притискател (този дето се намира от страната на коляновият вал). Това "удоволствие" за компютъра разбира се води след себе си редица предимства и недостатъци на системата.
Едно от най-големите предимства е това, че в маховика могат да бъдат разположени различни по степен на твърдост пружини, както и в по-нови варианти поставяне на планетарен механизъм, което означава, че може да се предава много по-плавно въртящият момент особено на ниски обороти. А това означава, че можеш да поставиш по-малко на брой предавки на скоростната кутия и да икономисаш 6-та предавка, като раздалечиш по предавателно отношение останалите 5.
Недостатък е това, че цялата маса на двата притискателя, феродовият диск и първичният вал на скоростната кутия трябва да бъдат демферирани постоянно на всички оборотни режими, като най проблемен е празният ход защото демферирането е двустранно колебаещо се около фиксирана точка и на всичкото отгоре в зоната на най-малко съпротивление на пружините в маховика. Ето затова демферният маховик показва проблеми най-напред на ниски обороти и празен ход. Вибрациите причинени от невъзможноста за пълно демфериране на тази голяма маса причиняват вибрации и в коляно мотовилковият механизъм, които се предават и от другата страна на вала, а именно от страната на пистовия ремък. Това е причината за поставяне на демферна шайба за пистовия ремък. А от тук и ограничението за натягане на ремъка и използването на демфер за ремъка вместо старите ролки с пружинно самонатягане. Това слабо натягане означава, че производителя може да сложи пластмасови ролки и да увеличи пробега за смяна на ремъка, което си е финансова полза за производителя.
2. Благодарение на демферният маховик могат да се избегнат резки потегляния и съответно резки натоварвания на фрикционните повърхности на съединителя както и на цялото силово предаване до колелата.
3. Може да се продава по-скъпа резервна част и то само от малък брой производители имащи предварителен контракт с производителя.

Е и дойде време моят двумасов маховик да се разтропа на празен ход. След около 2 месеца се появиха и вибрациите в купето и аз си мислех че е тампон на двигателя но не беше. След още около още месец здаде багажа и демфера на пистовия ремък и него смених и стигнах до логичният завършек смяна на съединителя. Имах огромни колебания дали да сложа двумасов или едномасов. И накрая разума надделя....едномасов.
По документи намерих, че на колата ми е смянян комплект съединител с маховик преди 35000 км. в оторизиран сервиз и разбира се не се учудих при разглабянето като видях, че съединителят ми изглеждаше почти като нов. Двата притискателя и феродовият диск бяха като току що извадени от кашон. За изпълнителният хидравличен лагер не мога да кажа нищо щото беше яко мръсен и ни си играх да го гледам. Но изненадата доиде от свободният ход на маховика: по около 2 см във всяка страна, пълна трагедия новият няма такъв свободен ход. Всички части са LUK брандирани с Моторкрафт.
Купих комплект едномасов от Косер производство на National Англия защото преди съм ползвал техни и съм страшно доволен от качеството спрямо цената. Цената без отстъпка за всичко беше около 850 лв., като включва маховик с болтове, притискател, феродов диск и изпълнителен хидравличен лагер. Има и разлика в диаметрите на феродовите дискове. При двумасов маховик феродовият диск е с диаметър 240 мм а при едномасовият маховик е 254 мм. Друга разлика е че според годините и месеца на производство на колата има ралика в широчината на зъбите за позицията на коляновият вал. Преди 10.2002 широчината е 11 мм а след това 5 мм, като разстоянието от начало на зъб до начало на следваш е едно и също. Маховиците не са взаимозаменяеми и колата няма да запали ако не са правилни зъбите(нямам в предвид венеца а позиционните зъби) на маховика. Комплекта на National за след 10.2002 е CK9828F (не купувайте CK9812), аз за преди 10.2002 модела е CK9813F. ЗАБЕЛЕЖКА за 130 конски сили мотори е само първият вариант CK9828F. Хидравличният изпълнителен лагер за 5 скоростна МТХ75 е NSC0002, а за 6 скоростни кутии е NSC0036.
Резултатът след смяната е:
По добро ускорение.
Липса на каквито и да е шумове и вибрации.
Много плавно и меко потеглене без удари и каквито и да са приплъзвания и шумове.
Спря да ми се играе демфера на пистовия ремък.
Като цяло съм доволен но ще пиша повече, като направя поне 20000 км.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на двумасов съединител с обикновен на Мондео 2.0 ТДЦИ 115 к.с.

Мнение от opex » 19 юни 2015, 18:01

Много добра информация.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

rosen_gb
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 26 сеп 2014, 12:59
Модел на автомобила: Ford mondeo 2.0 TDCi 2002
Status: Извън линия

Re: Смяна на двумасов съединител с обикновен на Мондео 2.0 ТДЦИ 115 к.с.

Мнение от rosen_gb » 21 юни 2015, 09:55

Аз моя го смених комплект със съединителя преди 3-4 месеца. Нямам проблеми за сега.

HOPTROP
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 31 май 2008, 18:20
Модел на автомобила: Мондео 3 2.0 TDCI
Status: Извън линия

Re: Смяна на двумасов съединител с обикновен на Мондео 2.0 ТДЦИ 115 к.с.

Мнение от HOPTROP » 07 сеп 2015, 13:10

Неведоми са пътищата господни :twisted:
Преди около месец и аз минах на комплект едномасов маховик.
Смених и лагер помпа надах се на старата но не мина номера :)
Всичко от фирма Косер като материали 650 лв.
Работа 150 лв.
За 800 лв. оправих всичко.
Няма клопане на празен ход ,спасих и стартера :D
Засега всичко е перфектно но като километри съм минал около 3000 дано да е наред :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 42 госта