Duratec 2.0L с 4400 оборота на празен ход

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
mundus
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 27 ное 2014, 21:10
Модел на автомобила: Mondeo Estate Mk 4 Titanium, BA7, 2010
2.0L TDCi ,140 PS, QXBA
6-Speed Manual - 6M2R
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Duratec 2.0L с 4400 оборота на празен ход

Мнение от mundus » 19 сеп 2015, 17:05

Прословутите вихрови клапи разбиха канала на оста си, миналата седмица капачката при 1-ви цилиндър изпадна и през отвора взе да смуче въздух, така че внезапните високи обороти, които не спадат при откачане на IAC-клапана, си имаха обяснение. Смених всмукателния тръбопровод и... оборотите на пазен ход останаха почти същите...

ECU-то казва "P1504 Idle Air Control Circuit Malfunction", обаче IAC-клапанът си работи добре, само дето PCM-а го отваря докрай. Всъщност има известно регулиране - при палене задържа на 4400 оборота, след около 10-15 секунди ги сваля на около 3500, а като загрее двигателя - на 2200. При пипване на дроселовата клапа скача пак за десетина секунди на 4400. При разкачване на куплунга двигателят гасне веднага, т.е. клапанът си затваря и няма значими пропуски по тръбите. Пробвах и с друг клапан - никаква разлика.

Въпреки че ECU-то не отчита грешки, усъмних се в сензора на дроселовата клапа. По "живите" данни през OBD2 обаче се вижда, че съвсем коректно и стабилно си дава информация за ъгъла на отваряне по целия диапазон...

Сега съм целия във въпроси и никакви отговори. Ще съм благодарен за някакви насоки.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта