Мондео мк3 - авариен режим
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 06 авг 2015, 01:03
- Модел на автомобила: Мк 3 05'
- Местоположение: СТ
- Status: Извън линия
Мондео мк3 - авариен режим
Здравейте,
Колата е форд мондео 05' tdci 2.0 и е с познат на всички проблем - влизане в авариен режим и гаснене, обаче четох много теми и при моята се случват неща които не видях в други теми, затова реших все пак да питам.Да започна с това, че колата няма повишен разход на гориво, лети като самолет и е на реални 180к. Грешката която дава е p0251- контрол A, започнах със смяна на клапанчетата на дюзите,понеже бяха заминали, а и влизаше в авариен при високите обороти.Колата няма нищо общо с вървежа от преди да се сменят, но започна да пуши бяло при студен двигател (предполагам конденз), а на загрят - гъст черен пушек, въпреки че не гори масло(5w30).Изпушва черно само при подаване на газ, аварийния режим разбира се продължава, но вече се случва повечето пъти само да мига лампичката без да изгасва, също така сега влиза в авариен само при обороти от порядъка на 2000-3000, ако се кара над 3к колата е невъзможно да влезе - мъчил съм я доста.Случвало ми се е да влиза в авариен и да гасне, когато е пусната по инерция.Понякога става и нещо странно, угасне ли един път - паля отново, тръгвам не съм стигнал 2000 оборота и отново изгасва, и след като се повтори 3-4 пъти един след друг, колата започва да бучи на 2500-3000 оборота все едно я карам с 200 и ускорява от 0-100 за 20-30 секунди... Почива си 1-2 часа и всичко се оправя.
Имам и проблем с температурата, случва се след като загрее да връща стрелката в движение
Всички консумативи(горивен филтър, водна помпа, термостата за температурата и т.н) са сменени със скъпи.Скъпия термостат за охлаждането на маслото е с развалени оплътнения и предстои да бъде сменен, но той не влияе на температурата на колата доколкото знам.
Клапана на помпата е свалян и няма стружки по него, буквално изглеждаше като нов.
Егр е чистен, и в момента затапен.
Понеже колата е 115к.с 6 скорости, няма дебитомер, та затова майстора ми мисли, че може да е от мап сензора, но аз се чудя дали пък да не купя помпа от някоя автоморга, някакви идеи към какво да се насоча?
Колата е форд мондео 05' tdci 2.0 и е с познат на всички проблем - влизане в авариен режим и гаснене, обаче четох много теми и при моята се случват неща които не видях в други теми, затова реших все пак да питам.Да започна с това, че колата няма повишен разход на гориво, лети като самолет и е на реални 180к. Грешката която дава е p0251- контрол A, започнах със смяна на клапанчетата на дюзите,понеже бяха заминали, а и влизаше в авариен при високите обороти.Колата няма нищо общо с вървежа от преди да се сменят, но започна да пуши бяло при студен двигател (предполагам конденз), а на загрят - гъст черен пушек, въпреки че не гори масло(5w30).Изпушва черно само при подаване на газ, аварийния режим разбира се продължава, но вече се случва повечето пъти само да мига лампичката без да изгасва, също така сега влиза в авариен само при обороти от порядъка на 2000-3000, ако се кара над 3к колата е невъзможно да влезе - мъчил съм я доста.Случвало ми се е да влиза в авариен и да гасне, когато е пусната по инерция.Понякога става и нещо странно, угасне ли един път - паля отново, тръгвам не съм стигнал 2000 оборота и отново изгасва, и след като се повтори 3-4 пъти един след друг, колата започва да бучи на 2500-3000 оборота все едно я карам с 200 и ускорява от 0-100 за 20-30 секунди... Почива си 1-2 часа и всичко се оправя.
Имам и проблем с температурата, случва се след като загрее да връща стрелката в движение
Всички консумативи(горивен филтър, водна помпа, термостата за температурата и т.н) са сменени със скъпи.Скъпия термостат за охлаждането на маслото е с развалени оплътнения и предстои да бъде сменен, но той не влияе на температурата на колата доколкото знам.
Клапана на помпата е свалян и няма стружки по него, буквално изглеждаше като нов.
Егр е чистен, и в момента затапен.
Понеже колата е 115к.с 6 скорости, няма дебитомер, та затова майстора ми мисли, че може да е от мап сензора, но аз се чудя дали пък да не купя помпа от някоя автоморга, някакви идеи към какво да се насоча?
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 30 ное 2015, 01:00
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Мондео мк3 - авариен режим
Привет,
Грешката според DTC OBD-II се разчита като:
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control "A" Malfunction (Cam/Rotor/Injector)
Интересно ще е следното:
- грешките от компютъра да се изчетат изцяло и да се запишат
- след това да се изтрият
- да се кара докато проблема се яви отново
- отново да се изчетат и запишат грешките
- да се направи съпоставка
Предположение за възможни проблеми:
- неправилно впръскване в цилиндър 1, дюза , уплътнения,
- дефект на сензори/датчици на цилиндър 1 (или прилежащите кабели),
- проблем с връзката между горивната помпа и цилиндър 1,
- проблем с настройките на горивната карта (колко и кога да се подава на всеки цилиндър).
Въпроси отностно смениените части:
- марка/модел/номер по каталог на клапанчетата
- марка/модел/номер по каталог на филтрите
- марка/модел/количество на моторно масло
- марка/модел/количестро на антифриз
- бензиностанция/гориво/добавки за гориво
Въпроси отностно окомплектовката на самата кола:
- код на двигателя, тип на двигателя, номер по каталог на форд или бош
- код на помпата, тип на помпата, номер по каталог на форд или бош
Поздрави.
Грешката според DTC OBD-II се разчита като:
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control "A" Malfunction (Cam/Rotor/Injector)
Интересно ще е следното:
- грешките от компютъра да се изчетат изцяло и да се запишат
- след това да се изтрият
- да се кара докато проблема се яви отново
- отново да се изчетат и запишат грешките
- да се направи съпоставка
Предположение за възможни проблеми:
- неправилно впръскване в цилиндър 1, дюза , уплътнения,
- дефект на сензори/датчици на цилиндър 1 (или прилежащите кабели),
- проблем с връзката между горивната помпа и цилиндър 1,
- проблем с настройките на горивната карта (колко и кога да се подава на всеки цилиндър).
Въпроси отностно смениените части:
- марка/модел/номер по каталог на клапанчетата
- марка/модел/номер по каталог на филтрите
- марка/модел/количество на моторно масло
- марка/модел/количестро на антифриз
- бензиностанция/гориво/добавки за гориво
Въпроси отностно окомплектовката на самата кола:
- код на двигателя, тип на двигателя, номер по каталог на форд или бош
- код на помпата, тип на помпата, номер по каталог на форд или бош
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 30 ное 2015, 01:00
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Мондео мк3 - авариен режим
Привет отново,
И други въпроси:
- сменян ли е въздушият филтър? кога за последно?
- сменян ли е антифриза? колко е като количество между мин/макс на студена кола? проверявани ли са му качествата?
Поздрави.
И други въпроси:
- сменян ли е въздушият филтър? кога за последно?
- сменян ли е антифриза? колко е като количество между мин/макс на студена кола? проверявани ли са му качествата?
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 06 авг 2015, 01:03
- Модел на автомобила: Мк 3 05'
- Местоположение: СТ
- Status: Извън линия
Re: Мондео мк3 - авариен режим
Привет,
грешката е изчиствана и отново се появява същата....
клапанчетата са на делфи по думите на майсторите в сервиза...
всякакви консумативи са сменени, не оригинални фордовски, но доста скъпи аналози,
- маслото е пълна синтетика 5W30 - 6 л. - препоръчано за мотор на форд;
- водна помпа, термостат и антифриз .... мисля на "картехник" - червен около 7 л.;
- филтри "Бош";
- дизел от "зара" - Ст. Загора, с уверения, че горивото е ОК;
- няма загуба на антифриз и масло....
но пуши "черно" при ускорение след смяната на клапанчетата....
С поздрав
грешката е изчиствана и отново се появява същата....
клапанчетата са на делфи по думите на майсторите в сервиза...
всякакви консумативи са сменени, не оригинални фордовски, но доста скъпи аналози,
- маслото е пълна синтетика 5W30 - 6 л. - препоръчано за мотор на форд;
- водна помпа, термостат и антифриз .... мисля на "картехник" - червен около 7 л.;
- филтри "Бош";
- дизел от "зара" - Ст. Загора, с уверения, че горивото е ОК;
- няма загуба на антифриз и масло....
но пуши "черно" при ускорение след смяната на клапанчетата....
С поздрав
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 30 ное 2015, 01:00
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Мондео мк3 - авариен режим
Привет,
Интересно, интересно.
Възможно е да изгаря нещо различно от гориво, например масло в случай, че попада в горивната смес по някакъв начин (през турбото например или през уплътненията на двигателя).
Каква температура държи по време на работа, докато изкарва черен пушек?
Поздрави.
Интересно, интересно.
Възможно е да изгаря нещо различно от гориво, например масло в случай, че попада в горивната смес по някакъв начин (през турбото например или през уплътненията на двигателя).
Каква температура държи по време на работа, докато изкарва черен пушек?
Поздрави.
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео мк3 - авариен режим
Да е "чипосвана"?
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 06 авг 2015, 01:03
- Модел на автомобила: Мк 3 05'
- Местоположение: СТ
- Status: Извън линия
Re: Мондео мк3 - авариен режим
-И при загрял, и при студен мотор изпушва.
-Доколкото знам не е "чипосвана".
-Доколкото знам не е "чипосвана".
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Мондео мк3 - авариен режим
Аз да попитам катализатора на мястото ли си е. Подобно изпушване се появява и при затапен ЕГР, спукан маркуч на турбото( направо бронята става черна). След ремонта на дюзите и проверка на ГНП правен ли е теста на връщащото гориво/обратната нафта. Инжектора освен клапанчета има и разпръскващ който не разпрашава нафтата а само пикае скоро ще имаш дупка в буталото. Друго което трябва да се види да не би по някакъв начин колата да не разпознава кода на проблемната дюза. Нови кодове се генерират при смяна на разпръсквач! Според мен не е нормално кола след ремонт на горивната система пак да набива грешка от нея. При този описан проблем колата трябва да работи остро и неравномерно.
Аз бих започнал с визуалния преглед на букси и маркучи към дюзите, след това задължително тест на връщащото гориво.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Аз бих започнал с визуалния преглед на букси и маркучи към дюзите, след това задължително тест на връщащото гориво.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 06 авг 2015, 01:03
- Модел на автомобила: Мк 3 05'
- Местоположение: СТ
- Status: Извън линия
Re: Мондео мк3 - авариен режим
Погледнах катализатора и видях, че има заваръчен шев по цялата дължина, което ме навежда на мисълта, че е изтърбушен.Отпуших егр-то и като че ли пушенето намаля, но все още на моменти се случва да видя черен пушек в огледалото.Оглеждал съм маркучите, нямаше им нищо, а и нямам тиичното свистене. В оторизирания сервиз, където ми ремонтираха дюзите, гледаха разпръсквачите на стенд и казаха, че са идеални.Като цяло всичко вече е пипано без помпата и най-вероятно тя ще е проблема.Странното е, че напоследък не изгасва а само мига лампичката.Сервиза е с много добра репутация и се занимава само с ремонт на инжектори, но не знам какво да мисля.
Колата ускорява и върви добре, но ми се струва, че е по-шумна отколкото трябва да е.
Тест на горивото ще направя след празниците.
Весело посрещане на новата година
Колата ускорява и върви добре, но ми се струва, че е по-шумна отколкото трябва да е.
Тест на горивото ще направя след празниците.
Весело посрещане на новата година
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 26 дек 2014, 21:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo, 2.0 Tdci, 96 kW, 2004 г.
- Status: Извън линия
Re: Мондео мк3 - авариен режим
Колега, какво стана с колата?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта