Форд Пума 1,7 труден студен старт
- Roy
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Форд Пума 1,7 труден студен старт
Привет, Колеги!
Появи се проблем и моля за вашите мнения относно източника му!
Ситуацията е следната:
Имам проблеми със студения старт на колата. Колата стартира от втория път, като първия въртя доста, връщам ключа, а на второто въртене отново стартера върти доста и след като върна ключа точно тогава пали. За секунда оборотите са колебливи след което всичко се нормализира. След стартирането двигателя работи добре, има мощност, не тресе и т.н. (понякога двигателя се стартира нормално, т.е. от четвърт оборот). Всички останали паления докато е топла колата са ОК. Интересното е, че когато колата запали трудно после не работи добре на ГАЗ (празният ход на газ е много лош, оборотомера пада като отрязан на 200-300 оборота, но на бензин е ОК, но пък като запали студена добре на бензин, на газ също е много добре.) Точно ми умря акумулатора и тогава започнаха проблемите. Не знам дали има общо, или е съвпадение.
Това което съм направил:
Пробвах с няколко нулирания и адаптации на компютъра след поставянето на новият акумулатор;
Сменил съм свещите с оригинални;
Проверил съм кабелите и бубината чрез изваждане на кабел по кабел при работеща кола и следенето работата на двигателя;
Сменил съм въздушният филтър;
Направих диагностика на колата и показа че един клапан за вакум не работи (смених го, изтрих грешката и проблема не се реши). При последващи диагностики не се появява грешката за този клапан P0443. Все се мисля че нещо с вакума е проблема защото ми се струва че като работи колата се чува едно съскане от някъде. Вчера взех един спрей за карбуратори и започнах да пръскам тук там като очаквах че ако намеря къде има пропуск колата ще изгасне но не даде резултат. Може би метода ми е бил неправилен, но след вчерашното пръскане днес сутринта колата запали идеално.
Имате ли някакви идеи какво мога да предприема.
Предварително ви благодаря!
Колата е Форд Пума 1,7 MHA, 1998 година, газ/бензин
Появи се проблем и моля за вашите мнения относно източника му!
Ситуацията е следната:
Имам проблеми със студения старт на колата. Колата стартира от втория път, като първия въртя доста, връщам ключа, а на второто въртене отново стартера върти доста и след като върна ключа точно тогава пали. За секунда оборотите са колебливи след което всичко се нормализира. След стартирането двигателя работи добре, има мощност, не тресе и т.н. (понякога двигателя се стартира нормално, т.е. от четвърт оборот). Всички останали паления докато е топла колата са ОК. Интересното е, че когато колата запали трудно после не работи добре на ГАЗ (празният ход на газ е много лош, оборотомера пада като отрязан на 200-300 оборота, но на бензин е ОК, но пък като запали студена добре на бензин, на газ също е много добре.) Точно ми умря акумулатора и тогава започнаха проблемите. Не знам дали има общо, или е съвпадение.
Това което съм направил:
Пробвах с няколко нулирания и адаптации на компютъра след поставянето на новият акумулатор;
Сменил съм свещите с оригинални;
Проверил съм кабелите и бубината чрез изваждане на кабел по кабел при работеща кола и следенето работата на двигателя;
Сменил съм въздушният филтър;
Направих диагностика на колата и показа че един клапан за вакум не работи (смених го, изтрих грешката и проблема не се реши). При последващи диагностики не се появява грешката за този клапан P0443. Все се мисля че нещо с вакума е проблема защото ми се струва че като работи колата се чува едно съскане от някъде. Вчера взех един спрей за карбуратори и започнах да пръскам тук там като очаквах че ако намеря къде има пропуск колата ще изгасне но не даде резултат. Може би метода ми е бил неправилен, но след вчерашното пръскане днес сутринта колата запали идеално.
Имате ли някакви идеи какво мога да предприема.
Предварително ви благодаря!
Колата е Форд Пума 1,7 MHA, 1998 година, газ/бензин
- Roy
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Форд Пума 1,7 труден студен старт
Имам малко развитие по-въпроса.
Намерих откъде колата губи вакума или т.нар. смуче въздух.
Това е една тръба с клапан, която се включва от всмукателния колектор преди моторчето за празния ход и отива в сервото.
Някой има ли идея как да демонтирам тръбата. Смуче въздух точно където се включва в колектора, та може и нещо със захващането да е проблема. Вижте зеленият кръг на снимката, точно от там смуче въздух.
Ако някой има мнение или съвет ще съм благодарен.
Поздрави!


Намерих откъде колата губи вакума или т.нар. смуче въздух.
Това е една тръба с клапан, която се включва от всмукателния колектор преди моторчето за празния ход и отива в сервото.
Някой има ли идея как да демонтирам тръбата. Смуче въздух точно където се включва в колектора, та може и нещо със захващането да е проблема. Вижте зеленият кръг на снимката, точно от там смуче въздух.
Ако някой има мнение или съвет ще съм благодарен.
Поздрави!


- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Форд Пума 1,7 труден студен старт
Начи чакам и аз да разбера как се разкачва тази тръба, защото моята май нещо не минава където й е мястото и аха да се забие в перката на вентилатора
- Roy
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Форд Пума 1,7 труден студен старт
Колега, ваденето се оказа много лесно. Ако имаш втори човек покрай теб ще ти бъде още по-лесно. Единия притиска с нокти или отверка пластмасова част (втулка) към колектора и другия просто дърпа тръбата. Става за секунди и без усилия, но не става със сила или само дърпане.
Аз оправен смученето на въздух от там, но проблема с трудното палене остана. Продължавам работа по колата.
Поздрави!
Аз оправен смученето на въздух от там, но проблема с трудното палене остана. Продължавам работа по колата.
Поздрави!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта