Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Да се включа и аз. Имам проблеми на бензин, когато колата е студена.Сутрин тръгвам на 3000+ оборота и полусъединител
и ако подам по-рязко газ колата забива и се опитва да угасне. Чистил съм всичко: инжектори, стъпково моторче, дроселова клапа, маф сензор и ефект почти никакъв. Прочитайки в темата за pcv клапана - /маркучетата под колектора са сменени/, отидох и погрешка затапих маркучето на клапана, който е на бензиновата рейка и влиза в дроселовата клапа. Долната част на маркучлето затапих, а изхода от клапана е на атмосфера. Свалих клемата на акумулатора за половин час и като запалих ми се стори, че първиначално оборотите са малко по-високи/около 1300/, но колата потегля студена при много по-ниски обороти и не забива и гасне.
Въпросът ми е - какъв е този клапан, влошава ли се работата на двигателя по някакъв начин и може ли така да остане? Приемам всякакви мнения. Моето обяснение е че влиза в дроселовата клапа неотчетен от МАФ въздух или бензинови пари и се бърка горивната смес.
Очаквам да се произнесат Наско и форд маниак.

Въпросът ми е - какъв е този клапан, влошава ли се работата на двигателя по някакъв начин и може ли така да остане? Приемам всякакви мнения. Моето обяснение е че влиза в дроселовата клапа неотчетен от МАФ въздух или бензинови пари и се бърка горивната смес.
Очаквам да се произнесат Наско и форд маниак.

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Аз направих следното, затапих маркуча идващ от всмукателния колектор и сложих едно маркуча на PCV клапана към земята. Сега вече всичко е наред горе-долу.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Може ли повече информация за този PCV клапана? Какво представлява? Къде се намира? Ако някой има снимка ще е супер.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Погледни в тази тема http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=60394
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 09 окт 2011, 13:21
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Боря и аз една фиеста за спорта със същия проблем: глъхне като е студена през първите 30-40 секунди, което не е болка за умиране, но мисля, че не е редно. Двигателя е на 90 хиляди реални zetec-se 1.25 16v. Изчетох цялата тема, но нищо от изброените възможни причини не помага в моя случай. Имам различни диагностики, но на тази кола реално всичко което може да направя с аутоком, го прая и с един ELM327 за 15лв., който прави абсолютно всички тестове 1:1 с аутоком-а. eOBD--то в случая дори не показва грешки, но с ForScan (http://forscan.org/home.html) чете от двигателя и може да прави селфтеста му и да чете грешки от там, който са различни от eOBD. Има безплатен лиценз за форскан-а за няколко месеца, който му се занимава от сайта им се прави всичко.
На мен ми даваше грешка в сензора за антифриза, която беше нещо от сорта "екстремно ниска температура", при което при палене глъхненето е защото колата се давеше. Направо гаснеше ако подадеш газ дори леко.
Смених го и тази грешка я няма вече. Колага не гасне, но пак глъхне в първите 30-40 секунди.
Маф-а е почистен, дросела също, сензора за околна температура в кутията на филтъра също е ок.
PVC клапана е почистен и работи перфектно (всъщност не беше дори мръсен). Сваля се елементарно, като откачите маркучите за вакума от горната страна при колектора и с тях го изтеглите. Излиза без проблем защото се държи само на едно уплътнение. Клапата за празен ход е почистена и се тества елементарно като я свалите и подадете 12V при което се вижда дали отваря. Оборотите са ОК при палене са около 1200 и след минута падат на около 950.
Вакум маркучите са като нови и са проверени не изпускат.
Ламбда сондата е ОК и дава съвсем нормални напрежения, Ако се съмнявате в нея можете да я изключите преди да палите и ако пак глъхне определено не е от нея според мен. После си изчиствате грешката ако искате с интерфейса:) Подгряването съм го мерил и ми дава 24 ома, като в аутодата го дават че трябва да е по ниско 16-18.
Сменен е и горивния филтър, свещи, масло, антифриз.
Ако някой има идея да каже какво още може да се провери или тества ?
Поздрави!
На мен ми даваше грешка в сензора за антифриза, която беше нещо от сорта "екстремно ниска температура", при което при палене глъхненето е защото колата се давеше. Направо гаснеше ако подадеш газ дори леко.
Смених го и тази грешка я няма вече. Колага не гасне, но пак глъхне в първите 30-40 секунди.
Маф-а е почистен, дросела също, сензора за околна температура в кутията на филтъра също е ок.
PVC клапана е почистен и работи перфектно (всъщност не беше дори мръсен). Сваля се елементарно, като откачите маркучите за вакума от горната страна при колектора и с тях го изтеглите. Излиза без проблем защото се държи само на едно уплътнение. Клапата за празен ход е почистена и се тества елементарно като я свалите и подадете 12V при което се вижда дали отваря. Оборотите са ОК при палене са около 1200 и след минута падат на около 950.
Вакум маркучите са като нови и са проверени не изпускат.
Ламбда сондата е ОК и дава съвсем нормални напрежения, Ако се съмнявате в нея можете да я изключите преди да палите и ако пак глъхне определено не е от нея според мен. После си изчиствате грешката ако искате с интерфейса:) Подгряването съм го мерил и ми дава 24 ома, като в аутодата го дават че трябва да е по ниско 16-18.
Сменен е и горивния филтър, свещи, масло, антифриз.
Ако някой има идея да каже какво още може да се провери или тества ?
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 14 ное 2011, 12:46
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7,(w203)Mercedes c180 2.0 129 к.с
- Местоположение: Елхово
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Този проблем го имам на 2-те си коли мерцедесв203 и форд пума бъркат се двата компютъра и за това става така.Трябва да намериш свестен газаджия иначе каквото и да сменяш и да правиш няма да стане.Отивам на диагностика човека маха грешките изкл газовото колата няма помен от такъв проблем в момента в който вкл на газ проблема е на лице.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 17 госта